Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2004, 19:40
Tricks'
Tricks' is offline
FLSF - 18 Carrot

weer terug naar de rustigere triphop. Verwacht geen immense afwisseling.

zegt u het maar
Oud 02-06-2004, 22:31
Snuitermans
Snuitermans is offline
Ik vind het wel fijn
Oud 03-06-2004, 10:41
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
Snuitje goes .. schreef op 02-06-2004 @ 23:31 :
Ik vind het wel fijn
mooizo
Oud 03-06-2004, 15:56
Verwijderd
FLSF - "18 Carrot"

In navolging van "air" doet FLSF - afkorting waarvan onbekend - een poging de luisteraar krap drie minuten te boeien. Of te relaxen. Of beide. In ieder geval is het resultaat niet erg boeiend; rustgevend is het wel.
De geluiden zijn aardig gekozen, maar spiegelen die van Air en zijn niet erg wijds gemixed. Dat wil zeggen: de verdeling van de verschillende geluiden over het spectrum is omgekeerd. De drums en percussie pannen heen en weer, terwijl de melodie er als een wat droge boterham overheen is geplakt. Het zou beter zijn geweest dit om te keren.
Verder is de melodie weinig enerverend, terwijl daar in triphop nu juist veel ruimte voor is. Natuurlijk: het is relaxed bedoeld, dus geen Jan Vayne-riedels of Malmsteen-licks, maar een beetje melodie was toch aardig geweest.
Over het geheel genomen is het nummer zoals het einde: het dooft als een kaars - op tape en in je geheugen. Er blijft weinig van hangen. Toch is het niet een slechte poging. Hopelijk zal de creatieve lijn zich stijgend aftekenen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 20:53
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
alluman schreef op 03-06-2004 @ 16:56 :
FLSF - "18 Carrot"

In navolging van "air" doet FLSF - afkorting waarvan onbekend - een poging de luisteraar krap drie minuten te boeien. Of te relaxen. Of beide. In ieder geval is het resultaat niet erg boeiend; rustgevend is het wel.
De geluiden zijn aardig gekozen, maar spiegelen die van Air en zijn niet erg wijds gemixed. Dat wil zeggen: de verdeling van de verschillende geluiden over het spectrum is omgekeerd. De drums en percussie pannen heen en weer, terwijl de melodie er als een wat droge boterham overheen is geplakt. Het zou beter zijn geweest dit om te keren.
Verder is de melodie weinig enerverend, terwijl daar in triphop nu juist veel ruimte voor is. Natuurlijk: het is relaxed bedoeld, dus geen Jan Vayne-riedels of Malmsteen-licks, maar een beetje melodie was toch aardig geweest.
Over het geheel genomen is het nummer zoals het einde: het dooft als een kaars - op tape en in je geheugen. Er blijft weinig van hangen. Toch is het niet een slechte poging. Hopelijk zal de creatieve lijn zich stijgend aftekenen.
tja, je klinkt wel heel serieus en alsof je er verstand van hebt.. maarehh, als je dit met air gaat vergelijken heb je duidelijk nooit je erg verdiept in het genre waarin dit thuishoort... (air is trouwens geen triphop).

Trouwens, qua panning heb je wel een puntje. Daar heb ik nog geen aandacht aan besteed.
Oud 03-06-2004, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Tricks' schreef op 03-06-2004 @ 21:53 :
tja, je klinkt wel heel serieus en alsof je er verstand van hebt.. maarehh, als je dit met air gaat vergelijken heb je duidelijk nooit je erg verdiept in het genre waarin dit thuishoort... (air is trouwens geen triphop).
Air is idd geen triphop. Niet lullig bedoeld, maar als jij triphop beoogt, dan is dit het niet. Dit klinkt als Air en niet als triphop-groten als Morcheeba, Portishead, Massive Attack, Dj Shadow, et cet.
Misschien omdat je een 'relaxte zijweg' bent ingeslagen, kom je op de sound van Air uit...

Laatst gewijzigd op 03-06-2004 om 21:35.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 21:41
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
alluman schreef op 03-06-2004 @ 22:28 :
Air is idd geen triphop. Niet lullig bedoeld, maar als jij triphop beoogt, dan is dit het niet. Dit klinkt als Air en niet als triphop-groten als Morcheeba, Portishead, Massive Attack, Dj Shadow, et cet.
Misschien omdat je een 'relaxte zijweg' bent ingeslagen, kom je op de sound van Air uit...
ik wil geen pure triphop maken. Overigens is Dj Shadow gewoon hiphop. Ik wil meer richting Lali Puna, Bonobo, Cinematic Orchestra, To Rococo Rot, Kettel, Wagon Christ en dan ergens in het midden van dat alles. Ik ken op zich een boel Air, maar geen enkel nummer van hun dat ook maar hier een beetje op lijkt. Air is warmer, lomer, uitgespreider en heeft veel minder uitgesproken breakbeats.
Oud 03-06-2004, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Tricks' schreef op 03-06-2004 @ 22:41 :
Overigens is Dj Shadow gewoon hiphop.
Oef, DJ Shadow 'gewoon hiphop'? Ik denk van niet ... en vele anderen denken daar ook zo over. Hiphop is van een heel ander kaliber...
Hoe dan ook, heb hoe je het hebben wilt. Ik denk er zo over, zoals ik heb eerder heb vermeld.

Laatst gewijzigd op 03-06-2004 om 22:00.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 22:16
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
alluman schreef op 03-06-2004 @ 22:56 :
Oef, DJ Shadow 'gewoon hiphop'? Ik denk van niet ... en vele anderen denken daar ook zo over. Hiphop is van een heel ander kaliber...
Hoe dan ook, heb hoe je het hebben wilt. Ik denk er zo over, zoals ik heb eerder heb vermeld.
ik heb hier een behoorlijke verzameling vinyl liggen, ken dj shadow nogal goed (heb em 2x live gezien, van de 3x dat hij ooit in NL is geweest). Er is nogal een enorm verschil tussen hiphop en rap. Dj Krush is bijvoorbeeld ook hiphop. Net als Kid Koala. Dj Shadow geeft ook zelf in interviews aan dat hij heel moe wordt van mensen die zijn muziek triphop noemen terwijl het gewoon hiphop is.
Oud 03-06-2004, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Tricks' schreef op 03-06-2004 @ 23:16 :
Dj Shadow geeft ook zelf in interviews aan dat hij heel moe wordt van mensen die zijn muziek triphop noemen terwijl het gewoon hiphop is.
Grappig. Ik heb hier toch een lijst sites die claimen veel van triphop te weten en die DJ Shadow gewoon onder triphop scharen. Hij zal het zelf wel beter weten. My bad.
Hoe het zij, wordt ik altijd moe van artiesten die altijd maar hard roepen dat ze niet in een muzikaal hokje geduwd willen worden...
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 22:28
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
alluman schreef op 03-06-2004 @ 23:18 :
Grappig. Ik heb hier toch een lijst sites die claimen veel van triphop te weten en die DJ Shadow gewoon onder triphop scharen. Hij zal het zelf wel beter weten. My bad.
Hoe het zij, wordt ik altijd moe van artiesten die altijd maar hard roepen dat ze niet in een muzikaal hokje geduwd willen worden...
neej, dat is ook wel zo, maar toch is vaak de mooiste muziek niet in 1 hokje te vangen.. ik kan vooral niet tegen bands die 'het ultieme (pop)liedje willen maken.
maar idd, Dj Shadow werd gezien als de uitvinder van de triphop. Wat op zich best raar is, aangezien het toch echt is dat als je bijvoorbeeld Organ Donor luistert je wel weet dat dat in iedergeval niet klopt.
Oud 03-06-2004, 22:30
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
ik vind t hip maar je wist al dat ik fan was
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 22:31
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 03-06-2004 @ 23:30 :
ik vind t hip maar je wist al dat ik fan was
danku fan

hoe is het met sjors????
Oud 03-06-2004, 22:34
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Tricks' schreef op 03-06-2004 @ 23:31 :
danku fan

hoe is het met sjors????
ga zo door zou ik zeggen

goedgoed maar sjors is slapen waaaant ik moet morgen vroegjes op!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Tricks' schreef op 03-06-2004 @ 22:41 :
Lali Puna, Bonobo, Cinematic Orchestra, To Rococo Rot, Kettel, Wagon Christ
...ik heb ze maar ff besteld bij de muziekzuiger...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 15:32
Gordijn
Gordijn is offline
Ik vind het wel relaxerend
Oud 04-06-2004, 22:50
Droyd
Droyd is offline
Ik luister af en toe naar gelijkaardige muziek (niet dat ik thuis ben in het genre) maar toch meen ik dat dit nummer 'iets' mist. Ik kan er weinig kritiek op geven...Ikzelf vind het op de rand van 'ééntonig' maar dit is natuurlijk personelijk. Ondanks alles toch mooi gedaan.
Oud 05-06-2004, 12:51
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
Droyd schreef op 04-06-2004 @ 23:50 :
Ik luister af en toe naar gelijkaardige muziek (niet dat ik thuis ben in het genre) maar toch meen ik dat dit nummer 'iets' mist. Ik kan er weinig kritiek op geven...Ikzelf vind het op de rand van 'ééntonig' maar dit is natuurlijk personelijk. Ondanks alles toch mooi gedaan.
hmja, kan ik me iets bij voorstellen. Ik wil er nog zang (en misschien acoustische gitaar en viool) bij, dus het moet zo niet te druk/rommelig worden.
Reageren

Regels voor berichten