Citaat:
Yacine schreef op 01-06-2004 @ 16:43 :
Dat is echt zo superrot, elke keer na het trainen en vooral na een wedstrijd zit mn kaak vast en kan ik mn mond maar een beetje opendoen. Dan moet ik mn brood in stukjes scheuren en ik kan moeilijk geeuwen. Na een poosje gaat het dan weer over en kan ie weer helemaal open, maar het lijkt wel of ie eerst langs een soort barriere moet .
En nu werd ik pas wakker, had ik zo'n pijn in mn kaakspieren dat ik niet eens meer kon lachen!! Ik voelde het al als ik mn nek een beetje naar achteren deed.
Herkent iemand dit en wat moet ik ermee??
|
Ik heb het ook gehad. Ik werd s morgens wakker en toen zat mn kaak 'opslot'. Ik kon em ook maar een klein stukje openen. Ik schrok omdat ik em niet 1, 2, 3 meer van het 'slot' afkreeg, wat meestal wel meteen lukte. Toen het me uiteindelijk lukte, en een croissantje wilde eten, schoot ie bij de eerste hap weer op slot. En toen kreeg ik em niet meer open. Heb fysiotherapie gehad, hielp ook niet echt veel. Die vrouw vertelde dat t kraakbeen zich vanzelf aan die stand van mn kaak zou aanpassen. Dat deed het ook, na enkele maanden
Sindsdien eigenlijk geen echte last meer van gehad. Maar als ik jou was zou ik eens per dag je 'kaak' goed masseren (je wangen, en binnenkant wang, in je mond zegmaar.) En proberen je kaak nie aan te spannen als je sport of iets actiefs doet. Als je met je duim in je mond gaat, langs je wang en dan moet je eens hard bijten. Als het goed is, voel je dan die spier die zich aanspangt. Als je die goed masseert af en toe, neemt de spanning af

Succes