Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2004, 15:43
Yacine
Yacine is offline
Dat is echt zo superrot, elke keer na het trainen en vooral na een wedstrijd zit mn kaak vast en kan ik mn mond maar een beetje opendoen. Dan moet ik mn brood in stukjes scheuren en ik kan moeilijk geeuwen. Na een poosje gaat het dan weer over en kan ie weer helemaal open, maar het lijkt wel of ie eerst langs een soort barriere moet .
En nu werd ik pas wakker, had ik zo'n pijn in mn kaakspieren dat ik niet eens meer kon lachen!! Ik voelde het al als ik mn nek een beetje naar achteren deed.
Herkent iemand dit en wat moet ik ermee??
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 18:31
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
Yacine schreef op 01-06-2004 @ 16:43 :
Dat is echt zo superrot, elke keer na het trainen en vooral na een wedstrijd zit mn kaak vast en kan ik mn mond maar een beetje opendoen. Dan moet ik mn brood in stukjes scheuren en ik kan moeilijk geeuwen. Na een poosje gaat het dan weer over en kan ie weer helemaal open, maar het lijkt wel of ie eerst langs een soort barriere moet .
En nu werd ik pas wakker, had ik zo'n pijn in mn kaakspieren dat ik niet eens meer kon lachen!! Ik voelde het al als ik mn nek een beetje naar achteren deed.
Herkent iemand dit en wat moet ik ermee??
Ik heb het ook gehad. Ik werd s morgens wakker en toen zat mn kaak 'opslot'. Ik kon em ook maar een klein stukje openen. Ik schrok omdat ik em niet 1, 2, 3 meer van het 'slot' afkreeg, wat meestal wel meteen lukte. Toen het me uiteindelijk lukte, en een croissantje wilde eten, schoot ie bij de eerste hap weer op slot. En toen kreeg ik em niet meer open. Heb fysiotherapie gehad, hielp ook niet echt veel. Die vrouw vertelde dat t kraakbeen zich vanzelf aan die stand van mn kaak zou aanpassen. Dat deed het ook, na enkele maanden
Sindsdien eigenlijk geen echte last meer van gehad. Maar als ik jou was zou ik eens per dag je 'kaak' goed masseren (je wangen, en binnenkant wang, in je mond zegmaar.) En proberen je kaak nie aan te spannen als je sport of iets actiefs doet. Als je met je duim in je mond gaat, langs je wang en dan moet je eens hard bijten. Als het goed is, voel je dan die spier die zich aanspangt. Als je die goed masseert af en toe, neemt de spanning af Succes
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 18:36
Dith
Dith is offline
Heb ik ook en ik heb daarvoor van de kaakchirurg een bitje gekregen wat ik 's nachts moet dragen zodat hij niet overbelast raakt en dus niet zo snel meer op slot schiet.

Gewoon even naar de huisarts of tandarts gaan is denk ik het slimste.
Oud 01-06-2004, 18:59
Energie
Energie is offline
zo dit klinkt best wel fockup zeg
Oud 01-06-2004, 20:34
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
dat is het ook heb er ook last van gehad en nu knakt ie nog wel vaak bij het gapen en eten enzoow maar het doet geen pijn meer.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 09:20
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
MyrnaMeiszje schreef op 01-06-2004 @ 21:34 :
dat is het ook heb er ook last van gehad en nu knakt ie nog wel vaak bij het gapen en eten enzoow maar het doet geen pijn meer.
ik heb het ook een tijd gehad, toen ik wat jonger was, met zwemles geloof ik. Toen bleef die ook vaak echt op slot staan.
Toen ik een beugel kreeg (zo'n losse) had ik er ook wel last van, maar daarna was het over.
Nu heb ik het soms nog, als ik ga volleyballen of voetballen ofzo, niet dat ie op slot zit, maar dat hij 'zwaar' aanvoelt.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 14:03
Yacine
Yacine is offline
Raar he!! Ik heb rontgenfoto's laten maken, maar er is dus niks te zien... Krijg dus ook niet zo'n "bitje"... Haha, nou ja, dan ga ik maar masseren!!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 15:23
Verwijderd
hmm mijn vriendin heeft er ook last van gehad, nu gelukkig niet meer zo erg. Maar het valt me wel op dat veel vrouwen het hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 16:10
Energie
Energie is offline
wat ik wel een keer had gehad was dat ik in de klas beetje ruzie had met een meisje .. dus ik zei zo wat .. wou ze me slaan dus ik hou haar zo tegen beetje lachen.. ineene vuist op me kaak maja je mag geen meisjes slaan pff dusja

dag later elke keer als ik me mond open deed voelde ik een soort klik bij de dokter geweest/ ziekenhuis maar ze konden nix zien, en ik kon me mond gewoon niet echt wijd open doen maar maand was et over
Oud 03-06-2004, 16:40
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
heb ik ook

tijdje geleden werd ik wakker, en ik gaapte, wat dus amper ging. ik dacht, ik zal wel erg fout gelegen hebben ofzo. eten ging amper, ik kreeg mn kaken maar een paar centimeter van elkaar af en dat deed al zelfs pijn. toen is het wat gaan minderen, en nu kan ik mn mond weer gewoon wijd opentrekken. wat ik nu ook heb opgemerkt is dat als ik op een bepaalde manier mn kaken over (met ruimte ertussen) over elkaar schuif met wat spanning, dat er dan wat gekraak is.

Regels voor berichten