Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Bij ons kun je meteen van 4VWO naar 5HAVO ? Nou goed, ik denk dat jij moet doen waar jij je het lekkerste bij voelt. Je moet natuurlijk wel even kijken naar 'the bigger picture' als in: Wat wil ik? Heeft naar de HAVO gaan wel zoveel voordelen als ik dacht? Heeft op het VWO blijven wel zoveel voordelen? Misschien moet je een 'pro-conlijstje' maken. Alle min en pluspunten opschrijven van HAVO en VWO en daaruit maak je je keuze op. Succes ![]()
||
Citaat:
Als je het aankunt, go for it, ik heb er flinke spijt van dat ik het niet gedaan heb. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Doe je HBO -> 1e jaar haal je kan je meteen naar universiteit gaan in veel gevallen ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
Bovendien zijn universiteiten niet blij met mensen die van het HBO afkomen met enkel hun propedeuse. Kijk, als het nou je enige oplossing is om er te komen.. oke. Maar als je in 3vwo zit en je kunt 4vwo gewoon aan volgens de leraren, dan zou ik gewoon voor het vwo gaan.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is lekker simpel om de makkelijke TF-route te kiezen via de HAVO, maar met een HBO-P'tje krijgt het enorm zwaar op de uni omdat je de zwaardere algemene kennis van het VWO mist. Heel veel HBO'ers op de uni lopen vast of doen jaren langer over hun studie.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() ik zou dus willen zeggen: doe VWO als je dat kan, ook al moet je daar soms wat harder voor werken. (daar is niks mis mee namelijk!)
||
Citaat:
Maar om enkele cijfers te geven: Het aantal vwo'ers dat in het eerste jaar uitvalt = 9% Het aantal HBO-P'ers dat in het eerste jaar uitvalt = 25% Het aantal vwo'ers dat zijn/haar diploma haalt = 75% Het aantal HBO-P'ers dat zijn/haar diploma haalt = 40% (hoewel mijn decaan het een tijd terug over 10% had wat de nieuwste cijfers zouden zijn, maar daarvan weet ik verder geen bron) Het geeft dus wel een beetje aan hoeveel kansen je hebt.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik merk bijvoorbeeld dat vriendinnen op de havo veel minder PO's en handelingsdelen moeten maken. ik moet veel meer doen, opzich niet erg. maar het kost heel veel tijd en energie. bij toetsweken moet je op vwo meer stof leren, meestal kunnen de vwo'ers dat net iets beter. ik denk dat de druk dan ongeveer even hoog ligt. dus: als je het kan en je er iets mee wil doe het dan. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Help, van VWO4 naar HAVO4?? mirjam1997 | 61 | 06-10-2012 18:59 | |
Studeren |
MBO terug naar havo Jezzeh11 | 7 | 21-03-2012 19:39 | |
Eindexamens 2007 |
Onverwacht gezakt.. joelintveld | 32 | 11-07-2007 11:07 | |