Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2004, 01:14
JCG
JCG is offline
Heeft iemand deze clip al gezien? Ik vond hem wel aardig, het is niet echt mij soort muziek. Maar ik vond de boodschap wel goed.
Oud 31-05-2004, 01:19
Verwijderd
ja ik heb um gezien. het is wel mijn muziek maar ik vond de clip niet aardig

hij lijkt wel boos ofzo
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 01:37
JCG
JCG is offline
Citaat:
AePiE schreef op 31-05-2004 @ 02:19 :
ja ik heb um gezien. het is wel mijn muziek maar ik vond de clip niet aardig

hij lijkt wel boos ofzo
Waarschijnlijk heeft z'n muziekmaatschapij hem genaaid ofzo.
Oud 31-05-2004, 09:10
Ragnar
Ragnar is offline
k vind het gewoon zo'n ongelofelijk kutnummer, niet alleen muzikaal maar ook qua opname, ik had gedacht dat een band met zoveel geld zich toch een betere productie had kunnen veroorloven
Oud 31-05-2004, 09:14
telluriet
telluriet is offline
Ik zal het waarschijnlijk wel heel erg kut vinden.
Oud 31-05-2004, 09:14
Verwijderd
Meest hypocriete clip ooit.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 09:24
Vice
Vice is offline
Vertel er mee over
Ik vind het wel interessant wat de meneer bover zegt.
Oud 31-05-2004, 09:25
Shyra
Shyra is offline
Hmm, is da niet die clip waarbij ze zeuren op platenmaatschappijen e.d.?

Dat is wel hypocriet.

En mijn muziek is het toch niet.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 09:46
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
Linchpin schreef op 31-05-2004 @ 10:14 :
indd. informatie als 'de gemiddelde top40 hit duurt 3:30' en 'bij 90% begint binnen 30 seconden de hook van het nummer' slaan veelal ook op hun eigen nummers.
Oud 31-05-2004, 09:48
0o-meijsje-o0
0o-meijsje-o0 is offline
die clip is het niet helemaal.. maar dat lied is gewoon te goed.. en die boodschap die in dat lied zit ook.. maaja koRn is altijd goed..
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 09:51
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 31-05-2004 @ 10:24 :
Vertel er mee over
Ik vind het wel interessant wat de meneer bover zegt.
Korn zit al jaren bij Sony Music één van dè grootste labels die er zijn. Dat ze daarvoor gekozen hebben, en dat ze daardoor gigantisch veel geld verdiend hebben, waarover ik ze nooit heb weten te klagen laat ik nog terzijde.

Maar dat ze nu opeens de vaandeldragers van de nieuwe "the music industry sucks"-rage willen worden, gaat er bij mij niet in.
Als ze echt zo serieus in hun anti-record label-mentaliteit waren, dan kozen ze nu voor een independent label, want hun contract bij sony is ten einde met hun laatste album. Geen haar op hun hoofd dat daar aan zal denken.
De keuze voor een indie-label zou de grootste boodschap zijn die ze kunnen uitbrengen, maar ipv het daadwerkelijk te doen, klagen ze maar over het feit dat artiesten eigendom zijn geworden, en onafhankelijkheid zoek is. Wat een onzin. Als je echt een artiest pur sang wil zijn (wat zij dus beweren te willen zijn als je die video bekijkt) dan teken je bij een independent label, en niet bij sony music.

Dus wat doen ze?
Ze maken een single(!!!!) met een nog steeds vrij dure video, doorspekt met wat feiten die iedereen al lang kent, en genoeg ironie om proberen te verbergen dat ze eigenlijk gewoon inpikken op de anti-label rage
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 09:51
Verwijderd
Citaat:
0o-meijsje-o0 schreef op 31-05-2004 @ 10:48 :
die clip is het niet helemaal.. maar dat lied is gewoon te goed.. en die boodschap die in dat lied zit ook.. maaja koRn is altijd goed..
*kuch* er is meer dan koRn meiske
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 10:24
Verwijderd
De tekst is zo puberaal als het maar kan, maar ritmisch vind ik het wel in orde
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 10:36
timp
timp is offline
kutnummer van een kutband
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 10:38
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
Reverend schreef op 31-05-2004 @ 11:24 :
De tekst is zo puberaal als het maar kan, maar ritmisch vind ik het wel in orde
Hehe, goede sig.
Oud 31-05-2004, 10:40
Verwijderd
Citaat:
telluriet schreef op 31-05-2004 @ 11:38 :
Hehe, goede sig.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 10:53
funest
funest is offline
Citaat:
Linchpin schreef op 31-05-2004 @ 10:14 :
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 10:55
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
overigens heeft het nummer een ronduit geniaal couplet. Melodisch gezien dan.
Oud 31-05-2004, 11:25
Carn
Carn is offline
Citaat:
Linchpin schreef op 31-05-2004 @ 10:51 :
Korn zit al jaren bij Sony Music één van dè grootste labels die er zijn. Dat ze daarvoor gekozen hebben, en dat ze daardoor gigantisch veel geld verdiend hebben, waarover ik ze nooit heb weten te klagen laat ik nog terzijde.

Maar dat ze nu opeens de vaandeldragers van de nieuwe "the music industry sucks"-rage willen worden, gaat er bij mij niet in.
Als ze echt zo serieus in hun anti-record label-mentaliteit waren, dan kozen ze nu voor een independent label, want hun contract bij sony is ten einde met hun laatste album. Geen haar op hun hoofd dat daar aan zal denken.
De keuze voor een indie-label zou de grootste boodschap zijn die ze kunnen uitbrengen, maar ipv het daadwerkelijk te doen, klagen ze maar over het feit dat artiesten eigendom zijn geworden, en onafhankelijkheid zoek is. Wat een onzin. Als je echt een artiest pur sang wil zijn (wat zij dus beweren te willen zijn als je die video bekijkt) dan teken je bij een independent label, en niet bij sony music.

Dus wat doen ze?
Ze maken een single(!!!!) met een nog steeds vrij dure video, doorspekt met wat feiten die iedereen al lang kent, en genoeg ironie om proberen te verbergen dat ze eigenlijk gewoon inpikken op de anti-label rage
Mee eens, alhoewel ik ergens heb gelezen dat de mannen van plan zijn om voortaan alles zelf in handen te nemen, dus ik ben benieuwd. Zou me niks verbazen als ze toch met een maatschappij in zee gaan.
Oud 31-05-2004, 17:01
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 31-05-2004 @ 11:55 :
overigens heeft het nummer een ronduit geniaal couplet. Melodisch gezien dan.
Idd lekkere vertrging ook

Nah ik vind het nummer niet echt bijzonder de boodschap gaat nog en de clip nog niet gezien.
Oud 31-05-2004, 17:23
Verwijderd
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 31-05-2004 @ 18:01 :
Idd lekkere vertrging ook
ja die breakdown is wel grappig - MOSH !

maar achja ik kan er wederom niet zo veel mee.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 17:30
Verwijderd
Citaat:
timp schreef op 31-05-2004 @ 11:36 :
kutnummer van een kutband
In die omschrijving kan ik me wel vinden

Kheb zowiezo liever SPV dan Sony, dat staat vast
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 19:50
Roxy
Roxy is offline
jullie moeten lief doen tegen elkaar.
Oud 31-05-2004, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Roxy schreef op 31-05-2004 @ 20:50 :
jullie moeten lief doen tegen elkaar.
we kraken allemaal in harmonie Korn af. Lief toch?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 21:48
Fjall
Fjall is offline
bestaat die band nog dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2004, 07:55
BrEeZaHsLeT
BrEeZaHsLeT is offline
Citaat:
ddeftones schreef op 31-05-2004 @ 22:48 :
bestaat die band nog dan?
pushoofd
Oud 01-06-2004, 15:51
Fjall
Fjall is offline
Citaat:
BrEeZaHsLeT schreef op 01-06-2004 @ 08:55 :
pushoofd
sambal bij lekkel lekkel
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 17:16
Verwijderd
kvind m een btje zuige
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 23:05
Verwijderd
ik vinnet een goei nummer en de clip op zich vind ik ok hèt.

En okee, het is enorm hypocriet dat net zij die boodschap verkondigen, maar

1) de mensen mogen er idd es aan herinnerd worden vind ik aan de situatie in de muziekindustrie.

&
2)anders zit men altijd op jd te kakken dat hij altijd over dezelfde thematiek zingt (traumatische jeugd). Nu zingt hij eens over iets anders, is het nog niet goed.

Feit is dat sommige mensen altijd wel tegen de manoevres van korn zullen zijn (andersom ook wel hoor,maar die storen mij minder )
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 06:12
Verwijderd
Citaat:
seCond ChoiCe schreef op 02-06-2004 @ 00:05 :

1) de mensen mogen er idd es aan herinnerd worden vind ik aan de situatie in de muziekindustrie.

2)anders zit men altijd op jd te kakken dat hij altijd over dezelfde thematiek zingt (traumatische jeugd). Nu zingt hij eens over iets anders, is het nog niet goed.
1) Moet dat echt nog? We worden bijna doodgeslagen met berichten van hoe slecht het met de muziekindustrie staat, en de manier waarop zij het doen heeft ongeveer zoveel geloofwaardigheid, als Bush zijn Irak-motieven.

2) Tjah, hij zal echt niets meer te lullen hebben waarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 14:44
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
goede boodschap, verkeerde boodschapper.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 14:54
DeadNation
DeadNation is offline
Alles zelf in handen nemen? Waarschijnlijk op een eigen "label" wat gewoon een imprint is van een bestaand majorlabel(probably sony).

Mensen eraan herinnerd worden? Fuck zeg het is toch geen dodenherdenking? Zijn ze er slechter van geworden. Het tegendeel is waar. Dit is gewoon een puur staaltje anti marketing. Yeah dit valt in de smaak bij de kids die niet beter weten en de fuck alles houding wel diggen. Ondertussen lachen korn en hun majorlabel zich een bult.

Inderdaad een echte boodschap zou zijn als ze zeiden fuck sony. We doen echt alles alleen en zelfs dan.....zelfs dan hebben ze nog een distributeur nodig die in 99% van de gevallen onderdeel is van een groot label(zo komen bijvoorbeeld ook de platen van grote indie labels in de schappen).

Wat een fuckin goons.
Oud 02-06-2004, 15:52
meem
meem is offline
dat er nog gediscussieerd word over deze band. haha
Oud 02-06-2004, 16:00
DeadNation
DeadNation is offline
Het gaat niet zozeer over Korn natuurlijk.

Maar idd. Aan het eind van de dag als puntje bij paaltje komt is t gewoon een kutband. In het midden latend of ze ooit wel iets cools hebben uitgebracht. Dat is puur subjectief.
Oud 02-06-2004, 16:28
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 02-06-2004 @ 17:00 :
Het gaat niet zozeer over Korn natuurlijk.

Maar idd. Aan het eind van de dag als puntje bij paaltje komt is t gewoon een kutband. In het midden latend of ze ooit wel iets cools hebben uitgebracht. Dat is puur subjectief.
Juist, ik vind het een stelletje slampampers, maar hun eerste 2 platen worden er echt niet slechter op. Wat ook weer subjectief is uiteraard :\
Oud 02-06-2004, 16:36
Verwijderd
korn is the bomb of ze nou goeie of slechte muziek/clips maken
ze zijn en blijven de bomb

muzikaal is het nummer niet echt geweldig maar de clip vink wel alleen jammer dat ie zo weinig gedraaid word he britney spears is natuurlijk belangrijker met haar peperdure clip...
Ik deel mijn mening met korn de platenindustrie is BAGGER net zoals 90% van de "top 40"
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 17:45
Verwijderd
Citaat:
donno86 schreef op 02-06-2004 @ 17:36 :
korn is the bomb of ze nou goeie of slechte muziek/clips maken
ze zijn en blijven de bomb

muzikaal is het nummer niet echt geweldig maar de clip vink wel alleen jammer dat ie zo weinig gedraaid word he britney spears is natuurlijk belangrijker met haar peperdure clip...
Ik deel mijn mening met korn de platenindustrie is BAGGER net zoals 90% van de "top 40"
En KoRn is juist 1 van de metalbands die niet met deze troep aan moet komen zetten aangezien ze zelf bij sony zitten en zelf ook aardig wat geld uit hebben gegeven aan clips in het "verleden".
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 01:03
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
JCG schreef op 31-05-2004 @ 02:37 :
Waarschijnlijk heeft z'n muziekmaatschapij hem genaaid ofzo.
Net als zn papa vroeger heeft gedaan.

Ik zag de cip net op Ontheroxx, vrij waardelos als je het mij vraagt. Maar eerlijk is eerlijk, het reffrein is catchy.
Oud 03-06-2004, 08:12
Uice
Uice is offline
Goed nummer, leuke clip.

Hypocriet, dat zeker. Maar muzikaal in orde.
Oud 03-06-2004, 09:10
Verwijderd
Ik las ergens dat ze met een Greatest Hits album gaan komen, waarmee ze natuurlijk hun mening van dit lied extra kracht bij geven.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 09:13
DeadNation
DeadNation is offline
Een greatest hits uitbrengen als je nog bestaat als band is zoiets als zeggen:" Hey het word echt niet meer beter dus daarom knallen we onze meest succesvolle nummers maar op een schijfje".
Oud 03-06-2004, 10:23
Master of Puppets
Citaat:
DeadNation schreef op 03-06-2004 @ 10:13 :
Een greatest hits uitbrengen als je nog bestaat als band is zoiets als zeggen:" Hey het word echt niet meer beter dus daarom knallen we onze meest succesvolle nummers maar op een schijfje".
Onzin.
Oud 03-06-2004, 10:44
Blenderhead
Blenderhead is offline
Die greatest hits zal waarschijnlijk toch bestaan uit nummers van de 1e 4 albums...hooguit nog 1 of 2 nummers van the untouchables
Oud 03-06-2004, 10:56
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Master of Puppets schreef op 03-06-2004 @ 11:23 :
Onzin.
Nee hoor. Waarom een greatest hits uitbrengen als je nog bestaat?

A) Je brengt om de zoveel jaar een greatest hits uit om geld uit de zakken van de fans te kloppen.

B) Je gelooft echt niet meer dat je nog iets uitbrengt wat boven je oude platen uit stijgt.
Oud 03-06-2004, 10:58
KreZor
KreZor is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 03-06-2004 @ 11:56 :

A) Je brengt om de zoveel jaar een greatest hits uit om geld uit de zakken van de fans te kloppen.

B) Je gelooft echt niet meer dat je nog iets uitbrengt wat boven je oude platen uit stijgt.
Voor fans zal het inderdaad niet echt nuttig zijn, maar soms vind ik bekende nummers van bands wel leuk, alleen vind ik het niet nodig om een heel album te kopen. Dan vind ik een greatest hits album wel beter.
Oud 03-06-2004, 11:07
DeadNation
DeadNation is offline
Als ik geen zak om een band geef en vind een paar songs leuk dan download ik die Geld over voor echt gave dingen.
Oud 03-06-2004, 11:08
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 03-06-2004 @ 12:07 :
Als ik geen zak om een band geef en vind een paar songs leuk dan download ik die Geld over voor echt gave dingen.
Deel je wijsheid! Wat voor gave dingen? Wat kan er nou possibly gaver zijn dan KoRn?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 11:08
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 03-06-2004 @ 12:07 :

ja, cd-r's
Oud 03-06-2004, 11:09
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 03-06-2004 @ 12:08 :
Deel je wijsheid! Wat voor gave dingen? Wat kan er nou possibly gaver zijn dan KoRn?
limp bizkit
Oud 03-06-2004, 11:09
Master of Puppets
Citaat:
DeadNation schreef op 03-06-2004 @ 11:56 :

Ach het is wel gunstig voor de toekomstige fans, die hoeven dan niet 5 of 6 cd's aan te schaffen.

Ik heb ook Greates hits cd's van bands als de Stones, The Police, Beatles en Queen in de kast staan, nou zijn die niet met Korn te vergelijken maar toch
Reageren

Regels voor berichten