Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2004, 12:23
Encrypted
Encrypted is offline
Heuj,

Ik heb me de afgelopen jaren verdiept in de taal C, zoals iedereen weet is dit best een oude taal maar die nog steeds veel wordt gebruikt.

Ik heb dit voor 'de lol' geleerd, en nu vroeg ik mij af of ik aan deze kennis iets zal hebben als ik het later eventueel ga bestuderen in een vervolgopleiding. Wordt C uberhaupt nog geleerd in bepaalde opleidingen?

Ik bedoel, ik vind het wel leuk, maar het is niet de makkelijkste taal, en ik doe niet graag dingen waar ik niets aan heb (ook al is het nog zo leuk).

Thanks
Oud 08-06-2004, 12:33
Verwijderd
Uiteraard is C nog nuttig,
ook doordat de basis gewoon goed is en vaak erugkomt..

En of je het later nodig hebt heb je zelf in de hand..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 12:39
Auryon
Auryon is offline
Ik studeer zelf Toegepaste Informatica in Antwerpen en het eerste jaar hebben wij C gekregen. Het is juist nog nuttig omdat het zo basis is. Het is nog altijd DE taal om besturingssytemen of drivers in te schrijven he. Of je het in je latere leven nog gaat gebruiken hangt dan natuurlijk af van wat je gaat doen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 14:14
Manuzhai
Manuzhai is offline
Omdat het een vrij low-level taal is is de performance en footprint vaak wat geschikter dan die van andere, modernere talen wordt C nog vrij veel gebruikt (bijvoorbeeld in OS's en drivers, maar ook libs die snel moeten zijn).
Oud 08-06-2004, 14:38
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 08-06-2004 @ 15:14 :
Omdat het een vrij low-level taal is is de performance en footprint vaak wat geschikter dan die van andere, modernere talen wordt C nog vrij veel gebruikt (bijvoorbeeld in OS's en drivers, maar ook libs die snel moeten zijn).
maar het ligt er maa net aan hoe je het bekijkt, dat het zo low-level is kan je ook als nadeel. Als je het vergelijkt met bv VB is VB veel "gebruiksvriendelijker". De eenvoud straalt er vanaf, terwijl bij C dat niet het geval is.

Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 20:52
Tom
Tom is offline
Citaat:
********** schreef op 08-06-2004 @ 13:33 :
Uiteraard is C nog nuttig,
ook doordat de basis gewoon goed is en vaak erugkomt..

En of je het later nodig hebt heb je zelf in de hand..
Tja, vraag is of je niet beter naar een object georienteerde taal kunt kijken, bijvoorbeeld .NET of Java. Heeft denk ik wat meer toekomst.. hoewel C wel handig is als basis natuurlijk ligt er idd nogal aan in welke hoek je later gaat werken.
Oud 08-06-2004, 21:44
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Tom schreef op 08-06-2004 @ 21:52 :
Tja, vraag is of je niet beter naar een object georienteerde taal kunt kijken, bijvoorbeeld .NET of Java. Heeft denk ik wat meer toekomst.. hoewel C wel handig is als basis natuurlijk ligt er idd nogal aan in welke hoek je later gaat werken.
C is zo object georienteerd als het maar zijn kan(java en C# nog meer, maar toch).
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 22:06
Encrypted
Encrypted is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 08-06-2004 @ 22:44 :
C is zo object georienteerd als het maar zijn kan(java en C# nog meer, maar toch).
Bedoel jij niet C++, de object georienteerde broer van C?

Ik weet zelf ook nog niet helemaal wat ik voor vervolgopleiding ga kiezen, maar goed, dat zie ik later dan wel.
Oud 09-06-2004, 14:53
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
Encrypted schreef op 08-06-2004 @ 23:06 :
Bedoel jij niet C++, de object georienteerde broer van C?
idd. in C zelf zit geen OOP. alleen structures... C++ heeft daarentegen wel classes
Oud 09-06-2004, 15:25
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 09-06-2004 @ 15:53 :
idd. in C zelf zit geen OOP. alleen structures... C++ heeft daarentegen wel classes
ik dacht dat C ook OOP was
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 14:25
Speedo
Speedo is offline
Ja ik denk idd dat het wel nuttig is om C te leren. Ik heb er drie jaar over gedaan om echt goed C te leren en omdat dat een hele brede basis oplevert heb je C++ binnen een jaartje onder de knie.

Om trouwens te reageren op wat Manuzhai of hoe hij ook heette zei: Ik weet niet wat hij bedoeld met 'lib' maar ik zie twee opties: 1. statisch gelinkte bibliotheek voor C-programmering
2. dynamisch gelinkte bibliotheken (dll's)

Volgens mij bevinden wij ons nog steeds op Nederlands c.q. Vlaams grondgebied, bovengenoemde zou er goed aan doen de Nederlandsche Taal te bezigen!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 14:35
Fade of Light
Fade of Light is offline
Het enige vernaaide is als je ooit delphi pascal wil leren dat je 100% zeker fouten gaat maken als:
assignment: x = 3 (goed: x := 3)
if: if (a == b) { .. } (goed: if (a=b) then begin ... end)

naja verder kan het geen kwaad als je jezelf C goed anleert...als je jezelf leert om allemaal brakke constructies te maken, dan kun je maar beter een goed boek kopen cq een goede opleiding volgen (ga niet naar de tu/e j/k)
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 14:35
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 09-06-2004 @ 16:25 :
ik dacht dat C ook OOP was
Typisch klok-klepel geval. Je kent OF geen C OF je weet niet wat OO is.

C is niet bijster nuttig. De vraag naar (specifiek) C programmeurs is veel lager dan OO programmeurs.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 14:38
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Speedo schreef op 11-06-2004 @ 15:25 :
Volgens mij bevinden wij ons nog steeds op Nederlands c.q. Vlaams grondgebied, bovengenoemde zou er goed aan doen de Nederlandsche Taal te bezigen!
Heaas voor jou, is zo denken dodelijk in sommige expertisegebieden...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 14:48
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Chimera schreef op 11-06-2004 @ 15:35 :
Typisch klok-klepel geval. Je kent OF geen C OF je weet niet wat OO is.

C is niet bijster nuttig. De vraag naar (specifiek) C programmeurs is veel lager dan OO programmeurs.
C ken ik idd niet echt.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 14:48
Speedo
Speedo is offline
;-)
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 15:04
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
In de IT is de voertaal engels. Code zelf schrijf je ook in het engels, je moet hier echt niet met nederlandse functienamen e.d. aan komen zetten.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 15:37
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Dus jij hebt het ook over apparaatstuurprogramma's?

Whatever.
Reageren

Regels voor berichten