Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2004, 11:01
Sha'Quessir
Sha'Quessir is offline
Dit valt eigenlijk zowel onder hard- als software, weet niet zeker offie hier het beste past...

Ik heb een ouwe Compaq hier, met een SCSI schijf(je) erin. Heel leuk, werkt op zich... alleen wil ik er ook een CD-ROM-speler in zetten (IDE). Zit aangesloten, heeft stroom, werkt niet. Het betreffende krot heeft niet echt een BIOS setup, maar een "Configuration Utility" met een gelijksoortige functie. Deze staat op een aparte partitie op de harde schijf (jippie maar dat terzijde). Daar heb ik de functie Integrated Fixed Disk Controller ge-enabled (oud ding, zal wel geen CD-ROM-spelers kennen) maar nee hoor, hij vindt hem nog steeds niet... ook de IDE harde schijf die ik er als test even op heb aangesloten wordt niet gevonden... waar ligt dit aan?

Laatst gewijzigd op 29-05-2004 om 12:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2004, 13:36
Enlightenment
Enlightenment is offline
Pff, als dat ding echt geen BIOS heeft (lijkt me sterk) dan weet ik het ook niet hoor. Bel compaq eens en vraag het hen.
Oud 29-05-2004, 13:42
Sha'Quessir
Sha'Quessir is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-05-2004 @ 14:36 :
Pff, als dat ding echt geen BIOS heeft (lijkt me sterk) dan weet ik het ook niet hoor. Bel compaq eens en vraag het hen.
Wel een BIOS, maar geen BIOS setup... die staat op harddisk dus, en inmiddels heb ik um op floppy gezet, leek me wat handiger maar tis een beetje vage setup
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-05-2004 @ 14:36 :
Compaq helpdesk heb je niks aan, tenminste ik niet. Ik werd van het ene naar het andere telefoonnummer gestuurd.... en het enige wat ze uit konden brengen was: 'ja, ik weet het ook niet hoor!'

Overigens: het is wel HP onderhand. Fusie, of overname, maar op www.hp.nl vind je wel een telefoonnummer voor de Compaq helpdesk. Tis wel ff zoeken.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 15:20
phoxetis
phoxetis is offline
wat voor compaq hebbie dan?

ik heb zat compaq's in m'n leven gezien en snap eigenlijk niet waarom iedereen zo nodig een AMI/Award bios wil hebben ofzo.
Oud 02-06-2004, 15:23
Sha'Quessir
Sha'Quessir is offline
een 486 van 66 MHz... sja wat kan ik dr nog meer over zeggen de rest staat al in mn startpost
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 19:27
phoxetis
phoxetis is offline
nou.. een typenummer bijvoorbeeld.. is dat zo'n stomme vraag?

het is bij die compu's een beetje de bedoeling dat je dus indd die fixed disk controller aan zet, vervolgens een harddisc (zet voor de veiligheid maar op master) aan dat ding hangt, en dan die setup-utility draait.

de meeste compaq biossen zeggen namelijk nix bij het starten, maar zodra je de setup draait, zegt de setup dat de installatie veranderd is.

IBM's doen dat trouwens ook vaak op die manier.

hou je er rekening mee dat schijven boven de 500mb mogelijk niet herkend worden?

voor de CD-ROM... ook op master zetten, en effe met een Win98 bootfloppy starten. en dan effe opletten of-ie een CDROM vindt.
Oud 02-06-2004, 19:30
Sha'Quessir
Sha'Quessir is offline
Ik zal het eens in die volgorde proberen dan

Alleen heb ik het nu te druk :-/

En een serienummer kan ik niet vinden trouwens
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 00:10
phoxetis
phoxetis is offline
typenummer, geen serienummer joh
Oud 04-06-2004, 13:16
Sha'Quessir
Sha'Quessir is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 04-06-2004 @ 01:10 :
typenummer, geen serienummer joh
Aah ja

COMPAQ DeskPro XL 466 staat er op de kast en volgens mij is het nog de originele configuratie, behalve dat er een PCI LAN-kaartje bij gestoken is... (en dat terwijl er ook al onboard LAN op zit)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten