Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2004, 09:37
Gothic
Gothic is offline
Er werd een maand geleden met sporten een bal uit m'n handen geslagen. Vanaf dat moment was mijn vinger helemaal paars. Hij werd drie keer zo dik en ik kon hem niet bewegen en het deed gruwelijk veel pijn.
Nu dacht ik eerst dat het gewoon gekneusd was, dat gebeurt wel vaker bij balsporten, dus ik besteedde er verder niet echt aandacht aan. Maar na 2 weken oid was hij nog steeds paars en kan ik hem nog steeds niet bewegen (zonder pijn).
Nu is het 4 weken later, hij is nog beetje dik en het doet nog steeds pijn.
Mijn moeder keek er net naar, (ze heeft opzich wel verstand van medische dingen vanwege haar werk) en zei dat ie waarschijnlijk gebroken was en dat ze dat niet kon zien toen hij nog paars en heel dik was...
Opzich lijkt het me logisch dat hij gebroken was, m'n pink is nu ook scheef (vastgegroeid?)...

Weet iemand of dit kan en hoelang het duurt voordat het over is... want ik heb eigenlijk gewoon doorgespeeld dezelfde week , weliswaar met tape, maar ik heb gewoon gesport... het deed wel pijn, maar dat was opzich prima te negeren...

Iemand idee hoe lang dit gaat of kan duren? En of het goed mogelijk kan zijn dat hij idd gebroken is/was...
Oud 28-05-2004, 09:40
Lorelei
Lorelei is offline
Het kan mogelijk zijn, ja. Even foto's laten maken, lijkt me. Verder is het vaak een slecht idee om pijn te negeren, die pijn is er niet voor niets. Of het nou gebroken of gekneusd is.
Oud 28-05-2004, 10:15
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Moeilijk te beoordelen. Verwijzing naar Ziekenhuis?, kunnen ze het nagaan.
Oud 28-05-2004, 10:28
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 28-05-2004 @ 11:15 :
Moeilijk te beoordelen. Verwijzing naar Ziekenhuis?, kunnen ze het nagaan.
Dat snap ik. Maar stel dat het idd gebroken is, hoe lang duurt zoiets dan voordat het 'over / genezen' is?

En stel dat ik idd nog naar de dokter ga, wat kunnen ze dan nu nog doen? Het is al een maand geleden...
Oud 28-05-2004, 10:47
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Opnieuw breken en vastzette
Oud 28-05-2004, 10:56
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Gothic schreef op 28-05-2004 @ 11:28 :
Dat snap ik. Maar stel dat het idd gebroken is, hoe lang duurt zoiets dan voordat het 'over / genezen' is?

En stel dat ik idd nog naar de dokter ga, wat kunnen ze dan nu nog doen? Het is al een maand geleden...
Redelijk lang. Maar bovendien als het echt gebroken is dan moet je het laten rusten en zo. En je zei dat-ie scheef staat? Dan denk ik dat ze misschien inderdaad, zoals boven me staat, opnieuw breken en vastzetten.
Oud 28-05-2004, 11:12
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
grl schreef op 28-05-2004 @ 11:56 :
Redelijk lang. Maar bovendien als het echt gebroken is dan moet je het laten rusten en zo. En je zei dat-ie scheef staat? Dan denk ik dat ze misschien inderdaad, zoals boven me staat, opnieuw breken en vastzetten.
Hij staat niet zo scheef, hier kan ik zo best mee leven, maar ik vraag me meer af of dit nog lang gaat duren en of de dokter er evt. iets aan zou kunnen doen.

Ik krijg al rillingen op m'n rug van het idee 'opnieuw breken'
Oud 28-05-2004, 12:03
Verwijderd
Pinkbotjes zijn niet zo groot, dat geneest stukken sneller dan een gebroken been ofzo. Ik weet niet hoe lang het precies duurt, maar in elk geval geen maanden ofzo Het hoeft zeker niet heel lang in het gips, na een tijdje krijg je gewoon een spalkje en verband.

En dat opnieuw breken, daar krijg je natuurlijk wel een plaatselijke verdoving voor.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 12:12
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Gothic schreef op 28-05-2004 @ 12:12 :
Ik krijg al rillingen op m'n rug van het idee 'opnieuw breken'
Dat moet bij mij ook nog steeds gebeuren, nadat het gebroken is geweest is het verkeerd gezet in het ziekenhuis en vergroeid, nu kan ik mijn pink alleen nog maar aan de onderkant bewegen, daarboven niet zeg maar. Ik ben er aan gewend geraakt, heb geen last van mn niet-werkende pink, dus ik laat het lekker.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 15:46
Ndimension
Ndimension is offline
Ooit had ik mijn spaakbeen gebroken, in het ziekenhuis hebben ze het scheef gezet, dus nu is mijn pols gewoon scheef Zou dat nu nog recht gezet kunnen worden?
Trouwens, ik heb mijn kleine teen enkele weken geleden gekneusd (jezus, je kan niet eens normaal door het huis rennen of er staan een muur voor je neus ), wat ik me afvroeg hoe lang duurt het voordat die kneuzing over is?
Oud 28-05-2004, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Ndimension schreef op 28-05-2004 @ 16:46 :
wat ik me afvroeg hoe lang duurt het voordat die kneuzing over is?
Ligt er aan, met rust waarschijnlijk sneller dan wanneer je morgen een marathon gaat lopen. Kneuzingen duren meestal iig wel een paar weken...tenzij je het te vroeg weer belast, dan duurt het langer.

Als iets gebroken is en het groeit verkeerd aan elkaar...dan kan het zijn dat je last blijft houden, denk ik...omdat er iets bekneld zit of wat dan ook. Ik zou voor de zekerheid toch ff langs de dokter gaan en eventueel een foto laten maken.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 16:03
Ndimension
Ndimension is offline
Hmz, kan ik dus wel leuk als excuus gebruiken om gymlessen over te slaan
Oud 28-05-2004, 20:41
Hulk
Hulk is offline
Ik heb echt precies hetzelfde gehad

Ik was van een scooter gevallen en mijn pink werd ook helemaal paars en opgezwollen. Ik dacht dat hij gewoon behoorlijk gekneusd was maar nu staat mijn pink een beetje scheef dus ik denk dat hij gebroken is geweest.
Ik speel basketbal, maar ik nog wel gewoon schieten ook met die hand. Als ik mijn hand ontspannen houdt valt het wel een beetje op, maar niemand heeft er ooit iets van gezegd.

Hij bleef wel een maand heel lichtjes steken als ik er een beetje aan trok ofzo, maar dat is ook helemaal over .

En of ie bij jou ook scheef blijft zal wel van de breuk afhangen.
Oud 28-05-2004, 21:04
Hulk
Hulk is offline
Bij de bovenste foto houd ik hand ontspannen en bij de onderste strek ik hem
Oud 29-05-2004, 08:31
Gothic
Gothic is offline
Het is bij mij net iets minder dan bij jou... maar het lijkt er wel op...
Oud 29-05-2004, 08:38
Eend
Eend is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 28-05-2004 @ 16:46 :
Ooit had ik mijn spaakbeen gebroken, in het ziekenhuis hebben ze het scheef gezet, dus nu is mijn pols gewoon scheef Zou dat nu nog recht gezet kunnen worden?
Trouwens, ik heb mijn kleine teen enkele weken geleden gekneusd (jezus, je kan niet eens normaal door het huis rennen of er staan een muur voor je neus ), wat ik me afvroeg hoe lang duurt het voordat die kneuzing over is?
daar heb ik ook altijd last van En dan verga je van de pijn en iedereen lacht je uit
Zo heb ik mijn grote teen gebroken ooit en die is verkeerd gaan groeien. Nu kan ik m niet meer goed buigen en ik kan er ook niet mee afzetten, want dan voel ik een hele steek door mn teen.

rotkast
Oud 29-05-2004, 08:40
Eend
Eend is offline
Citaat:
Gothic schreef op 29-05-2004 @ 09:31 :
Het is bij mij net iets minder dan bij jou... maar het lijkt er wel op...
Dat wordt breken Kaar
Oud 29-05-2004, 09:41
Balance
Balance is offline
Citaat:
Daster schreef op 28-05-2004 @ 22:04 :
Bij de bovenste foto houd ik hand ontspannen en bij de onderste strek ik hem
[afbeelding]
Lijkt me eigenlijk niet heel veel mis mee.

Die eerste foto is wat verradelijk, omdat je in eerste instantie denkt: dat kan nooit goed zijn. Maar bij nader inzien: als je je hand helemaal ontspant, dan buig je automatisch ook je vingers wat. En als ik dat doe vanuit dezelfde invalshoek als die jij hebt gebruikt dan ziet m'n pink er ook zo scheef uit. Volgens mij is dat redelijk normaal.
Oud 29-05-2004, 10:46
KiMZz
KiMZz is offline
Ik heb toen ik klein was ook zoiets gehad: pink tussen de deur ofso, en deed veel pijn. Niemand besteedde er veel aandacht aan, t was tenslotte maar een kleinigheidje. Nu ben ik 19 (vandaag jarig) en is mijn pink nog steeds krom, krom gegroeid dus. Dat zal bij jou ook wel zo zijn. Ik heb er verder geen last meer van, t ziet er alleen een beetje stom uit... Als je t echt niet wil moet je naar de dokter gaan en m opnieuw laten breken.. Dan zet ie m recht en krijg je weer een 'mooie' pink... Doet wel pijn! T is maar wat je liever hebt...
Oud 29-05-2004, 15:51
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Heb hetzelfde gehad.....
De klap zelf leek mij ook niet zo van 'het is gebroken.'
maar ik had er toch wel een beetje last van. Als ik op
sommige plekken drukte deed het pijn, mijn moeder zei
'dan doe je dat toch neit? ' en dacht dat het vanzelf wel
over zou gaan......

Tot hij scheef begon te staan.....Ik kon nog wel bewegen,
maar hij ging wel heel scheef staan.

Toch maar naar het ziekenhuis: conclusie: een scheurtje in het bot. Omdat het binnen een week was, hoefte het niet gezet te worden, lucky me... vijf daagjes in het gips, rustig aan doen daarna, en het was weer oke.

Mss toch maar even een foto laten maken hoor...
Te lang met een breuk/scheur lopen kan nooit goed zijn.
Neem beter het zekere, voor het onzekere.....

Grtjs. en laat je het nog even weteN?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 08:02
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Anno 1986 schreef op 29-05-2004 @ 16:51 :
Grtjs. en laat je het nog even weteN?
Kom net vd dokter terug. Ze zei dat hij gebroken was geweest. Ze zei ook dat het sowieso al 4-6 weken duurt voordat het weer aangegroeid is, en als je tussendoor er iets fouts mee doet of als je er een klap op krijgt oid dat het dan weer opnieuw kan 'losbreken'.
Ik kan hem nu op zich redelijk gebruiken, dus ze vond het niet nodig hem in het gips te doen oid, maar zodra ik merk dat hij weer extra pijn gaat doen, moet ik terugkomen en wil ze alsnog foto's en gips...

En het zou nog wel een paar maandjes duren , voordat het over zou zijn ...
Oud 07-06-2004, 12:13
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Gothic schreef op 07-06-2004 @ 09:02 :
Kom net vd dokter terug. Ze zei dat hij gebroken was geweest. Ze zei ook dat het sowieso al 4-6 weken duurt voordat het weer aangegroeid is, en als je tussendoor er iets fouts mee doet of als je er een klap op krijgt oid dat het dan weer opnieuw kan 'losbreken'.
Ik kan hem nu op zich redelijk gebruiken, dus ze vond het niet nodig hem in het gips te doen oid, maar zodra ik merk dat hij weer extra pijn gaat doen, moet ik terugkomen en wil ze alsnog foto's en gips...

En het zou nog wel een paar maandjes duren , voordat het over zou zijn ...
Hm.. ik weet niet zo goed of ik nu '' of '' moet zeggen...

Regels voor berichten