Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2004, 10:41
LaResistance
LaResistance is offline
Dijkstal: Nederlandse politiek zaait haat
ANP

ROTTERDAM - De Nederlandse politiek zaait haat en criminaliseert allochtonen. Dat zegt VVD-politicus Hans Dijkstal maandag in een interview met het Algemeen Dagblad.

Het plan van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) om vignetten in te voeren die de mate van integratie van allochtonen aangeven, vindt hij ronduit eng. 'Het begint verdacht veel op de jodenster lijken.'

Dijkstal, oud-lijsttrekker, bekritiseert ook de huidige VVD'ers. 'Onder leiding van 'il capo' Van Aartsen hebben ze voor de harde lijn gekozen.' De VVD, waar Wilders en Hirsi Ali voorop gaan in het debat, 'zit met de toon en de inhoud op het verkeerde spoor'.

In de politiek ten opzichte van allochtonen voeren generalisaties de boventoon, zegt Dijkstal. 'Moslims worden gestigmatiseerd. Een hele godsdienst wordt aangevallen, hoewel de meeste moslims gematigde, nette mensen zijn.' Door keer op keer deze groep aan te vallen, kweek je een heftige tegenreactie. 'De haat die sommige jonge islamieten voelen voor blanke Nederlanders, komt daar ook uit voort', aldus Dijkstal.

Hij kritiseert ook Rotterdam, dat migranten wil spreiden door in bepaalde wijken alleen mensen met een bepaald inkomen toe te laten. 'Goedkope politiek' zegt hij over 'het hek om Rotterdam'. Mensen moeten accepteren dat de wereld verandert. 'We zijn een open samenleving. Allochtonen horen daarbij.'

We moeten niet zeuren als er nog een moskee bij komt. Er zijn toch ook kerken? 'Als je moskeeën verbiedt, tast je de Grondwet aan.' Hij noemt het 'van de zotte' dat CDA-leider Verhagen en Van Aartsen over elkaar heen buitelen om het boek De weg van de moslim te verbieden. Wilders pleit zelfs voor sluiting van de Al-Tahweedmoskee in Amsterdam, waar het boek te koop is. Dijkstal vindt het onbegrijpelijk dat Kamerleden geen respect voor de Grondwet hebben.

VVD-leider Zalm vindt de kritiek van Dijkstal volkomen onterecht, aldus het AD. Hij betreurt het dat de voormalige partijleider naar de jodenvervolgingen verwijst. In verband met de vignetten spreekt Zalm van 'een groot misverstand'.

bron: Volkskrant

Zalm kan zoveel zeggen, ik vind dat Dijkstal op een heleboel punten aardig gelijk heeft. Die rel-en-drama-politiek van tegenwoordig lijkt maar op 1 ding en 1 groep gericht te zijn en roept daarmee het ongeluk af over de Nederlandse samenleving.

Wat jullie?
Oud 07-06-2004, 10:54
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Voor de eerste keer dat ik de man gelijk geef.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 10:55
LaResistance
LaResistance is offline
Wilders: 'Dijkstal dom en onverantwoordelijk' 07-06-2004

VVD-Kamerlid Geert Wilders noemt de uitspraken van voormalig VVD-leider Hans Dijkstal 'dom en onverantwoordelijk'. "Iemand die de politiek in Nederland incompetent noemt, moet terugtreden uit de kabinetsadviesgroep voor de integratie", aldus Wilders. Dijkstal uitte maandag in Algemeen Dagblad kritiek op de harde lijn van de VVD.

Wilders, die bij integratievraagstukken vaak het woord voert voor de Kamerfractie van de VVD, is boos op de harde woorden van Dijkstal. "Wat Dijkstal zegt, is onverantwoordelijk. Hij wil kennelijk terug naar het poldermodel, waarin moeilijke kwesties werden verzwegen in plaats van aangepakt."

"De kritiek is bovendien niet terecht", vervolgt Wilders. "We zeggen altijd dat de meerderheid van de moslims niets met terrorisme en eerwraak te maken heeft. Niet om politiek correct te zijn, maar omdat we dat geloven. Maar we zien wel onder ogen dat 99 procent van het terrorisme in de wereld, islamitisch terrorisme is. En dat onder bepaalde bevolkingsgroepen aan vrouwenbesnijdenis wordt gedaan."

De uitspraken van Dijkstal kunnen niet onbeantwoord blijven, meent het liberale Kamerlid: "Hij noemt niet alleen VVD-leider Jozias van Aartsen 'il capo' - verwijzend naar de Tweede Wereldoorlog - hij noemt de fractieleiders van de PvdA en het CDA incompetent. Volgens Dijkstal is het land onbestuurbaar. Dan kan hij natuurlijk niet aanblijven in de adviesgroep voor het kabinet over de integratie."

Bron: nieuws.nl

Typische reactie weer

Dijkstal kan met zijn kritiek op de politiek JUIST een belangrijke rol spelen in die adviesgroep over integratie. Tenminste 1 iemand die niet hetzelfde uitroept als de rest van de club.
Ook zo lekker typisch om meteen naar het poldermodel en verzwijgen te verwijzen alsof er slechts 2 mogelijkheden zijn: poldermodel en haatpolitiek.
Oud 07-06-2004, 10:57
Mujahideen
Mujahideen is offline
Ik denk dat hij groot gelijk heeft.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 11:01
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Wilders moet eens z'n grote mond houden. Wedden dat de tweede die erbovenop springt Ayaantje is?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 11:04
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-06-2004 @ 12:01 :
Wilders moet eens z'n grote mond houden. Wedden dat de tweede die erbovenop springt Ayaantje is?
Met een mes en een busje pepperspray zeker...toch belachelijk dat onze politiek geleid wordt door mensen die rijp zijn voor het gesticht.
Oud 07-06-2004, 11:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 07-06-2004 @ 12:04 :
Met een mes en een busje pepperspray zeker...toch belachelijk dat onze politiek geleid wordt door mensen die rijp zijn voor het gesticht.
Met het mes was een strakke actie, maar die met pepperspray gewoon dom.

On-topic:
ik snap niet waarom de huidige regering zo panisch reageert als hun acties met de jaren 30 en jodenvervolging wordt vergeleken. Misschien lijkt het gewoon inderdaad erg veel daarop? Het zijn gewoon deportaties van asielzoekers. Weliswaar niet naar gaskamers en kampen, maar het zijn wél deportaties. En een vignet waarmee je aangeeft of iemand wel "goed ingeburgerd" is (krijgen autochtonen (als in in Nederland geborenen deze automatisch?)), is gewoon onderscheid maken. Weliswaar niet op ras of religie, maar op ingeburgerdheid.

En met die identificatieplicht ook al zoiets. Hoewel de kans klein is dat mijn paspoort ofzo gevraagd wordt, krijg ik toch de neiging dat mocht het voorkomen om te zeggen - ow, u wilt mijn Ausweiss.
Vooralsnog zie ik agenten overigens alleen maar om paspoorten bedelen van mensen die niet zo wit zijn als de gemiddelde autochtoonse Nederlander.

De huidige politieke situatie is naar mijn mening wel steeds dichter bij de jaren 30: 1 bevolkingsgroep wordt regelmatig gestigmatiseerd en gedemoniseerd. En als een moslim wat goed doet dan hoor je dat al helemaal niet meer door alle negatieve geluiden die het overheersen in de media
Terwijl er zat moslims zijn die goed doen en goede en lieve mensen zijn en niet terroristisch, antisemitisch zijn of jatten, beroven en openlijk geweld plegen.
Oud 07-06-2004, 14:33
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-06-2004 @ 12:15 :
Met het mes was een strakke actie, maar die met pepperspray gewoon dom.
Nee, dat met het mes was weer zo een ''ik kom aandachttekort-actie''

En voor de rest ben ik het met Dijkstal en jouw verhaal eens
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 14:34
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 07-06-2004 @ 15:33 :
Nee, dat met het mes was weer zo een ''ik kom aandachttekort-actie''

hallo, ze krijgt een doodswensing naar haar hoofd gesmeten. Dan vind ik het wel dapper dat ze zo gereageerd heeft

Citaat:

En voor de rest ben ik het met Dijkstal en jouw verhaal eens
Oud 07-06-2004, 14:37
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-06-2004 @ 15:34 :

hallo, ze krijgt een doodswensing naar haar hoofd gesmeten. Dan vind ik het wel dapper dat ze zo gereageerd heeft
Ik vind het eerlijk gezegd een wild verhaal. Er zal best iets dergelijks voorgevallen zijn maar die heldenrol die ze zichzelf toeschrijft vind ik behoorlijk ongeloofwaardig. Ik zou de andere kant van het verhaal wel eens willen horen...
Oud 07-06-2004, 14:43
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-06-2004 @ 15:34 :

[/B]

Ik vond deze reactie van een vriend wel gepast:

''Ja tuurlijk..en ze deed haar borstkast wijd open en schreeuwde steek me maar neer. En de bodyguards zaten te klaverjassen in een hoekje. Geloof er geen ene biet van.''

Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 14:46
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Eindelijk, mag ik nou ook de vergelijking trekken met de jaren '30 - '45 in europa? Dankuwel...
Oud 07-06-2004, 14:52
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-06-2004 @ 15:46 :
Eindelijk, mag ik nou ook de vergelijking trekken met de jaren '30 - '45 in europa? Dankuwel...

het is niet hetzelfde (gebeurtenis herhaalt zich imo niet identiek aan iets wat eerder is voorgevallen) en al helemaal niet hetzelfde met 1940-45, als je dat maar in je achterhoofd blijft houden
Oud 07-06-2004, 14:52
PGWR
PGWR is offline
Dijkstal grijpt weer terug naar de oude idealen van het politiek correcte clubje waarvan een aantal (oud-)politici lid van zijn. Dijkstal past wel een beetje bij de PvdA, waar ook van die politiek correcte huilerds aanwezig zijn.

Dijkstal kan nu wel mooi en aardig gaan roepen dat de VVD aanzet tot haat jegens moslims, maar hij heeft jarenlang als VVD-fractievoorzitter geen aandacht besteed aan het vreemdelingenvraagstuk. Dijkstal heeft tot nu toe ook geen alternatieven voorgelegd over hoe Nederland om zou moeten gaan met asielzoekers, de multiculturele samenleving en de opkomst van de (politieke) Islam.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 14:57
Gimme more beer
Citaat:
Gatara schreef op 07-06-2004 @ 15:52 :

het is niet hetzelfde (gebeurtenis herhaalt zich imo niet identiek aan iets wat eerder is voorgevallen) en al helemaal niet hetzelfde met 1940-45, als je dat maar in je achterhoofd blijft houden
Och... We zijn pas in de beginfase... Het uitroeien komt vast nog wel, als onze regering het niet doet, staat er wel weer zo'n lul op die gaat "uitspreken wat het volk niet durfde te zeggen" en reken maar dat het er dan sterk op gaat lijken, hoor.

Zeggen we tegen bush dat we banden hebben gevonden met al-qaida en ze allemaal op grote oliebronnen wonen en binnen no-time hebben we hulp...

Of zullen we deze keer eens eerder bezinnen?
Oud 07-06-2004, 15:00
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-06-2004 @ 15:57 :

doe dat laatste maar
Oud 07-06-2004, 15:04
Gimme more beer
Citaat:
Gatara schreef op 07-06-2004 @ 16:00 :
doe dat laatste maar
Afgesproken...

Dus, stem PvhB!!!
Oud 07-06-2004, 15:13
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
PGWR schreef op 07-06-2004 @ 15:52 :
Dijkstal kan nu wel mooi en aardig gaan roepen dat de VVD aanzet tot haat jegens moslims, maar hij heeft jarenlang als VVD-fractievoorzitter geen aandacht besteed aan het vreemdelingenvraagstuk. Dijkstal heeft tot nu toe ook geen alternatieven voorgelegd over hoe Nederland om zou moeten gaan met asielzoekers, de multiculturele samenleving en de opkomst van de (politieke) Islam.
Dat klopt dan ook weer wel.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 15:18
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 07-06-2004 @ 15:52 :
Dat neemt niet weg dat zijn uitspraken, hoewel ongenuanceerd, wel een kern van waarheid bevatten.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 15:29
Joostje
Joostje is offline
Ok, zou iemand misschien willen toelichten wat precies de vergelijking met de jaren dertig / veertig is, behalve de deportaties?
Oud 07-06-2004, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 07-06-2004 @ 16:29 :
Ok, zou iemand misschien willen toelichten wat precies de vergelijking met de jaren dertig / veertig is, behalve de deportaties?
Ik zie ook geen vergelijking, tenminste niet eentje die níet gruwelijk misplaatst is.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 16:47
Verwijderd
Kritiek op de VVD is altijd goed, ook al komt het van een VVD-er.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 16:50
naam onbekend
naam onbekend is offline
Dijkstal

Misschien reageer ik later nog wel eens inhoudelijk
Oud 07-06-2004, 16:52
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Je kan zeggen wat je wil, Hirshi Ali weet dingen op de agenda te stellen
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 17:01
Verwijderd
Citaat:
MarKel schreef op 07-06-2004 @ 17:52 :
Je kan zeggen wat je wil, Hirshi Ali weet dingen op de agenda te stellen
Natuurlijk, dat ontkent ook niemand. Ze brengt het soms vrij lomp maar je kunt niet zeggen dat ze alleen maar onzin praat. Als ze écht alleen maar onzin zou praten zou er snel een vervanger gevonden zijn. Haar standpunten vallen iig niet op dovemansoren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2004, 17:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Laatste alinea
Oud 07-06-2004, 17:26
Cheops
Cheops is offline
Dijkstal, who the fuck is Dijkstal..
Oud 07-06-2004, 17:34
Daevrem
Daevrem is offline
Het is natuurlijk slecht voor de populairiteit van de VVD maar hij heeft wel zeker gelijk.
Oud 07-06-2004, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-06-2004 @ 15:57 :
Och... We zijn pas in de beginfase... Het uitroeien komt vast nog wel, als onze regering het niet doet, staat er wel weer zo'n lul op die gaat "uitspreken wat het volk niet durfde te zeggen" en reken maar dat het er dan sterk op gaat lijken, hoor.

Zeggen we tegen bush dat we banden hebben gevonden met al-qaida en ze allemaal op grote oliebronnen wonen en binnen no-time hebben we hulp...

helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 18:07
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 07-06-2004 @ 16:32 :
Ik zie ook geen vergelijking, tenminste niet eentje die níet gruwelijk misplaatst is.
Ik wel. Lijkt me vrij duidelijk. We gaan erg ver in het in hoekjes stoppen van zogenaamde "vreemden", mensen die "niet bij ons horen"... Zo ver dat mensen al jaren bezig zijn met het bestempelen van deze mensen als "slecht" en de oorzaak van onze problemen.

Het zou niet goed gaan, Nederland voelt zich onveilig (terwijl veiligheid meer dan ooit gegarandeerd kan worden) en men zoekt dus een zondebok. Deze zondebok wordt hier structureel onjuist behandeld en hier zit de vergelijking met de jaren 30 al... Deze zogenaamde "vreemden" krijgen al niet meer dezelfde kansen als de "niet-vreemden"...

Daar blijft niet niet bij, het wordt erger... En als in dit beeld niet snel ingegrepen wordt, hoeven we maar te wachten totdat dit erger wordt. Maar jah, voordat er ingegrepen zal worden, zal er eerst een nieuwe regering gekozen moeten worden. En tot die tijd zullen buitenlanders alleen maar crimineler lijken te worden en zullen wij meer op ze gaan afschuiven.
Oud 07-06-2004, 18:08
Gimme more beer
Citaat:
Daevrem schreef op 07-06-2004 @ 18:34 :
Het is natuurlijk slecht voor de populairiteit van de VVD
Oud 07-06-2004, 18:10
Gimme more beer
Citaat:
Dat laatste, daar heb ik het niet eens over, dat vind ik zelfs een beetje krom. Mensen wordt gewoon toegang ontzegd, dat is heel wat anders dan staatsburgers naar kampen sturen om ze kapot te maken. Hoe gruwelijk ik het ontzeggen van toegang overigens ook vind. Dat kan natuurlijk ook niet zomaar...
Oud 07-06-2004, 18:28
LaResistance
LaResistance is offline
Verdonk 'geraakt' door kritiek Dijkstal 07-06-2004

Minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken is 'verrast' en 'geraakt' door de uitspraken van voormalig VVD-fractievoorzitter Hans Dijkstal in het Algemeen Dagblad (AD).

Dijkstal zei maandagochtend in het AD dat de huidige politieke koers van de VVD 'haat zaait'. Het vignet dat Verdonk wil invoeren om aan te geven in hoeverre een allochtoon is ingeburgerd 'begint verdacht veel op de jodenster te lijken', zei Dijkstal.

Voor een bijeenkomst over integratie in het Amsterdamse stadhuis zei Verdonk maandag dat Dijkstal zijn woorden moet intrekken. Dijkstal, die werd opgewacht door verslaggevers, zei voor diezelfde bijeenkomst dat hij 'niets heeft toe te voegen' aan het artikel in het AD.

Verdonk dreigt Dijkstal met 'maatregelen' als hij niet inbindt. De minister wil persoonlijk met Dijkstal 'om de tafel gaan zitten' om tot een oplossing te komen. Wat die maatregelen precies inhouden wilde Maud Bredero, woordvoerster van Verdonk, niet zeggen.

bron: nieuws.nl

Ik kan me niet voorstellen dat die kenau werkelijk "geraakt" is en dit is ook niet de eerste keer dat ze zoiets hoort.
Oud 07-06-2004, 18:35
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-06-2004 @ 12:15 :

De huidige politieke situatie is naar mijn mening wel steeds dichter bij de jaren 30: 1 bevolkingsgroep wordt regelmatig gestigmatiseerd en gedemoniseerd.
- Het is niet stelselmatig.

Citaat:
En als een moslim wat goed doet dan hoor je dat al helemaal niet meer door alle negatieve geluiden die het overheersen in de media
de media worden echter niet vanuit de staat bestuurd en zijn redelijk veschillend onderling

Citaat:
Terwijl er zat moslims zijn die goed doen en goede en lieve mensen zijn en niet terroristisch, antisemitisch zijn of jatten, beroven en openlijk geweld plegen.
In tegenstelling tot de joden in de jaren dertig natuurlijk ( volgens der ewige jude tenminste )
Oud 07-06-2004, 18:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 07-06-2004 @ 19:35 :
- Het is niet stelselmatig.
Nee, het leeft nu nog voornamelijk onder de bevolking - dat tot nu toe nog niet is overgenomen - sort of - door een regeringspartij (zoals vanaf 1933).

Citaat:

de media worden echter niet vanuit de staat bestuurd en zijn redelijk veschillend onderling

Doet er niet aan af dat de geluiden uit de media voornamelijk negatief spreken over moslims.

Citaat:

In tegenstelling tot de joden in de jaren dertig natuurlijk ( volgens der ewige jude tenminste )
Wat bedoel je precies?
Oud 07-06-2004, 18:54
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-06-2004 @ 16:18 :
Dat neemt niet weg dat zijn uitspraken, hoewel ongenuanceerd, wel een kern van waarheid bevatten.
Dijkstal doet net alsof de VVD, notabene zijn eigen partij, een fascistische partij is. Belachelijk. De meeting in hoeverre allochtonen zijn geďntegreerd vergelijkt hij met een jodenster, terwijl dit systeem in andere landen allang wordt gebruikt. Kennelijk wil Dijkstal dat allochtonen niet worden aangepakt wanneer zij niet integreren.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 18:56
Zaina
Zaina is offline
Dijkstal moet lekker saxofoon spelen en van het leven genieten. De VVD is het toch niet waard en deze regering al helemaal niet.
Oud 07-06-2004, 19:00
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
PGWR schreef op 07-06-2004 @ 19:54 :
Kennelijk wil Dijkstal dat allochtonen niet worden aangepakt wanneer zij niet integreren.
Kijk dat bedoel ik nou met typisch, altijd maar in uitersten spreken. Hij heeft dat toch helemaal niet gezegd wat jij hier nou insinueert! Dat hij kritiek uit op het ene uiterste wil niet zeggen dat hij voor het andere uiterste is.
Oud 07-06-2004, 19:12
McCaine
McCaine is offline
Wat ik veel interessanter vind dan deze kwestie zelf is het feit dat er eindelijk onderlinge kritiek binnen partijen lijkt te ontstaan. Zouden we godzijdank eindelijk eens van het achterkamertjesmodel af komen? Want weinig dingen ergeren me zo aan Nederlandse politiek als wel het gebrek aan eerlijkheid en kritische controle onderling. Wat dat betreft is dit de eerste goede zet die Dijkstal ooit gedaan heeft.
Oud 07-06-2004, 19:13
Gatara
Gatara is offline
@McCaine, volgens mij was dit al langer aan de hand bij de VVD: vooral zo tussen de linkervleugel en rechtervleugel. Het was iig ook al zo ten tijde van Bolkestein
Oud 07-06-2004, 19:16
McCaine
McCaine is offline
Jawel, maar niet zo eerlijk en ook niet zo scherp. Eerlijke leden van grote partijen zijn nou eenmaal zeldzaam kennelijk.
Oud 07-06-2004, 19:28
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-06-2004 @ 19:45 :
Nee, het leeft nu nog voornamelijk onder de bevolking - dat tot nu toe nog niet is overgenomen - sort of - door een regeringspartij (zoals vanaf 1933).
In Duitsland ging het om een grote nieuwe partij die door een conservatieve meerderheid haar macht verkreeg. De rechtse krachten worden nu juist door de ouderwetse, pro-democratische partijen geabsorbeerd. Daarnaast was er in de Weimar-Republiek een versterking van de extreme partije waar te nemen, itt tot Nederland - de versterking van SP is niet noemenswaardig en de LPF is snel weer geslonken.

Citaat:
Doet er niet aan af dat de geluiden uit de media voornamelijk negatief spreken over moslims.
Waarom denk je dat precies? Hoewel het vaak negatieve onderwerpen zijn die worden aangesneden, worden de moslims, en ook de vernieuwende elementen hierin, in de discussie betrokken.

Citaat:
Wat bedoel je precies?
lama
Oud 07-06-2004, 20:18
Gimme more beer
Citaat:
McCaine schreef op 07-06-2004 @ 20:16 :
Jawel, maar niet zo eerlijk en ook niet zo scherp. Eerlijke leden van grote partijen zijn nou eenmaal zeldzaam kennelijk.
Nou... Kan me nog best wel wat openlijke kritiek herinneren die ook niet mis was. Overigens zag ik dat bij meer partijen hier en daar wel eens terug...

Achterkamertjes politiek komen we trouwens nooit vanaf hoor...
Oud 07-06-2004, 20:23
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Overigens is het altijd goed als politici binnen het eigen partij het debat willen stimuleren, hoewel Dijkstal het een beetje in het extreme trekt.

Citaat:
Kennelijk wil Dijkstal dat allochtonen niet worden aangepakt wanneer zij niet integreren.
Uiteraard, er zijn immers maar twee standpunten mogelijk op dit gebied:je stopt alle allochtonen in concentratiekampen of je knuffelt ze dood.

Laatst gewijzigd op 07-06-2004 om 20:26.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 20:30
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-06-2004 @ 21:18 :
Nou... Kan me nog best wel wat openlijke kritiek herinneren die ook niet mis was. Overigens zag ik dat bij meer partijen hier en daar wel eens terug...
Geef eens voorbeelden dan?

Citaat:
Achterkamertjes politiek komen we trouwens nooit vanaf hoor...
Niet helemaal nee, dat geef ik toe. Maar het kan wel veel minder erg dan nu, met de "regeerakkoorden", de "fractievertegenwoordigers" en het stemmen bij voice-vote.
Oud 07-06-2004, 21:18
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Citaat:
Dijkstal doet net alsof de VVD, notabene zijn eigen partij, een fascistische partij is. Belachelijk. De meeting in hoeverre allochtonen zijn geďntegreerd vergelijkt hij met een jodenster, terwijl dit systeem in andere landen allang wordt gebruikt. Kennelijk wil Dijkstal dat allochtonen niet worden aangepakt wanneer zij niet integreren.
Ja, de jodenster werd ook al eerder in andere landen ingesteld dan in Nederland.... dat was dus ook gerechtvaardigd...

Hoe denk jij integratie te meten? En wat is de juiste mate van integratie, want volgens mij verstaan de meeste vvd'ers zoals Verdonk onder integratie assilimatie.
Oud 07-06-2004, 22:17
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 07-06-2004 @ 20:28 :
In Duitsland ging het om een grote nieuwe partij die door een conservatieve meerderheid haar macht verkreeg. De rechtse krachten worden nu juist door de ouderwetse, pro-democratische partijen geabsorbeerd. Daarnaast was er in de Weimar-Republiek een versterking van de extreme partije waar te nemen, itt tot Nederland - de versterking van SP is niet noemenswaardig en de LPF is snel weer geslonken.

Tot nog toe,... maar dat komt omdat je Smit niet serieus kunt nemen en er m.a.w. gewoon geen alternatief tegenover staat waar extreem-rechtse mensen op kunnen stemmen. Het klimaat verextreemrechts echter wel: anti-islamisme, antisemitisme, anti-allochtonen.

Citaat:

Waarom denk je dat precies? Hoewel het vaak negatieve onderwerpen zijn die worden aangesneden, worden de moslims, en ook de vernieuwende elementen hierin, in de discussie betrokken.

Njah. Dan wordt dat uigezonden door de NMO of NPS waar geen hond naar kijkt.

Citaat:

lama
nu wil ik t weten ook!
Oud 07-06-2004, 22:22
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 07-06-2004 @ 23:17 :
Tot nog toe,... maar dat komt omdat je Smit niet serieus kunt nemen en er m.a.w. gewoon geen alternatief tegenover staat waar extreem-rechtse mensen op kunnen stemmen. Het klimaat verextreemrechts echter wel: anti-islamisme, antisemitisme, anti-allochtonen.
De stabndpunten zijn al geincorporeerd in de VVD en het CDA. Rechtser kan niet, ook door coalitievorming. Bij een grotere partij aan de rechterkant zal het CDA splijten en krijg je een minderheid van rond de 70 zetels.

Citaat:
Njah. Dan wordt dat uigezonden door de NMO of NPS waar geen hond naar kijkt.
Nouja, ook Buitenhof en Barend en van Dorp zelfs . Alleen shownieuws en zulke shit niet

Citaat:
nu wil ik t weten ook!
Interesse wekken door te doen of iets niet interessant is is jofel

Laatst gewijzigd op 07-06-2004 om 23:02.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 22:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 07-06-2004 @ 23:22 :
De stabndpunten zijn al geincorporeerd in de VVD en het CDA. Rechtser kan niet, ook door coalitievorming. Bij een grotere partij aan de rechterkant zal het CDA splijten en krijg je een minderheid van rond de 70 zetels.
Rechtser kan best

Na volgende verkiezingen.
Oud 07-06-2004, 22:48
naam onbekend
naam onbekend is offline
Overigens is Verdonk wel erg snel in haar kuif gepikt. Eerst met die toestand met Pronk, en nu dit weer. Niet echt een geode eigenschap voor een minister om je alles zo aan te trekken.
Reageren

Regels voor berichten