Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / HAVO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2004, 18:05
HeartandSoul
HeartandSoul is offline
http://www2.citogroep.nl/vo/ex2004/400024-A-11-HA.pdf

Ik vind het echt belachelijk dat ze onderscheid gaan maken tussen de 2 bosatlassen en daar dan verschillende punten aan gaan toekennen...
Oud 03-06-2004, 18:15
Liss
Liss is offline
Die pagina opent hier niet, maar wat bedoel je precies met twee verschillende bosatlassen en daarbij verschillende punten?
Oud 03-06-2004, 18:18
HeartandSoul
HeartandSoul is offline
Citaat:
Liss schreef op 03-06-2004 @ 19:15 :
Die pagina opent hier niet, maar wat bedoel je precies met twee verschillende bosatlassen en daarbij verschillende punten?
ohw ga dan ff naar die citogroep site daar staat dan examens van vandaag en dan moet je bij aardrijkskunde op zo'n sleuteltje klikken.. ik kan het zo ook niet zo goed uitleggen
Oud 03-06-2004, 18:20
dipsausje
dipsausje is offline
dat is neem ik aan omdat er een fout stond in de vraag.
er stond namelijk een verkeerd kaartnummer voor de 51e druk.
Oud 03-06-2004, 18:21
HeartandSoul
HeartandSoul is offline
Citaat:
dipsausje schreef op 03-06-2004 @ 19:20 :
dat is neem ik aan omdat er een fout stond in de vraag.
er stond namelijk een verkeerd kaartnummer voor de 51e druk.
ja heel vervelend, maar dan ga ik ineens ook zeggen dat ik 51e editie had..
Oud 03-06-2004, 18:22
qghp
qghp is offline
Citaat:
HeartandSoul schreef op 03-06-2004 @ 19:21 :

Dan heb je de rest van de atlasvragen wara je kaartnummers moet geven ook meteen fout ja
Oud 03-06-2004, 18:23
qghp
qghp is offline
om de pagina te openen moet je acrobat reader hebben neem ik aan
Oud 03-06-2004, 18:27
dipsausje
dipsausje is offline
Citaat:
mat-ice schreef op 03-06-2004 @ 19:22 :
Dan heb je de rest van de atlasvragen wara je kaartnummers moet geven ook meteen fout ja
klopt.. en neen, dat is ook niet alles
maar je moest ook bovenaan je antwoordenpapier je editie zetten, dus dat wordt dan al moeilijk
Oud 03-06-2004, 18:31
HeartandSoul
HeartandSoul is offline
Citaat:
dipsausje schreef op 03-06-2004 @ 19:27 :
klopt.. en neen, dat is ook niet alles
maar je moest ook bovenaan je antwoordenpapier je editie zetten, dus dat wordt dan al moeilijk
ja dat weet ik wel, maar ik vind het wel beetje raar, doe dan bij allebei de vraag niet meetellen ofzo..
Oud 03-06-2004, 18:47
dipsausje
dipsausje is offline
ja, dat is wel zo.
ach, heb er geen problemen mee! krijg dan tenminste die 2 punten die ik anders niet gehad zou hebben.
wel raar trouwens, want bij ons op school hebben ze tijdens het examen wel gezegd dat die fout erin zat. hoop dus maar dat we sowieso die 2 punten krijgen. (maar denk eigenlijk dat de school hier niet omheen kan toch? ondanks dat ze het hebben gezegd)
kan net het verschil tussen voldoende en onvoldoende zijn
Oud 03-06-2004, 18:48
Blondt
Blondt is offline
had je bij die vraag een atlas nodig dan?!

die lui zijn egt hoeren, laat dan gewoon voor beide de vraag goed rekenen, dit is discriminatie!
Oud 03-06-2004, 18:51
Verwijderd
jeej, ik had de 51e druk en die vraag fout! dus toch mooi die twee punten.
Oud 03-06-2004, 18:52
HeartandSoul
HeartandSoul is offline
Citaat:
Blondt schreef op 03-06-2004 @ 19:48 :
had je bij die vraag een atlas nodig dan?!

die lui zijn egt hoeren, laat dan gewoon voor beide de vraag goed rekenen, dit is discriminatie!
ja dat vind ik dus ook, echt belachelijk...
Oud 03-06-2004, 18:53
HeartandSoul
HeartandSoul is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 03-06-2004 @ 19:51 :
jeej, ik had de 51e druk en die vraag fout! dus toch mooi die twee punten.
ja ik had dus de 52.. is toch niet eerlijk!
Oud 03-06-2004, 19:16
Verwijderd
Godsamme... ik had zelf een 51e druk atlas mee, maar omdat ik die statistieken miste (waarvan uitdrukkelijk werd gezegd dat je die nodig zou gaan hebben, wat later dus niet bleek) heb ik een 52e druk van school geleend waar die statistieken in zitten

Arghhhh had ik nou maar gewoon mn 51e druk gebruikt
Oud 03-06-2004, 19:21
biep
biep is offline
GDRVR!!!

Ik had dus ook 52e druk, nu ben ik dr mooi bijgenaaid!
ik ben hier zooooooo pissed over!
Oud 03-06-2004, 19:30
Verwijderd
Citaat:
HeartandSoul schreef op 03-06-2004 @ 19:53 :
ja ik had dus de 52.. is toch niet eerlijk!
ja ik vind het wel ee nbeetje dom dat ze dan niet íedereen gewoon die punten geven. mja sorry
Oud 03-06-2004, 19:38
Rachel
Rachel is offline
ik had dit al opgemerkt..
want ik had druk 51 en wij moesten bij kaart 53D kijken
maar dat kaartje ging over ruimtelijke ordening en 55D was het goede kaartje...

maar ik bend er heeel blij mee..
bij een norm van 1.0 heb ik een 4.. en moest 4.1
dus heb nu meer hoop op slagen gekregen

Laatst gewijzigd op 03-06-2004 om 19:41.
Oud 03-06-2004, 19:42
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
HeartandSoul schreef op 03-06-2004 @ 19:21 :
denk dat dat niet gaat, omdat jou school weet welke druk jij hebt (neem ik aan )
maja ik had hem wel fout.. maar had wel het goede kaartje gezocht...
Oud 03-06-2004, 20:20
biep
biep is offline
Citaat:
Rach-: schreef op 03-06-2004 @ 20:38 :

maar ik bend er heeel blij mee..
bij een norm van 1.0 heb ik een 4.. en moest 4.1
dus heb nu meer hoop op slagen gekregen
niet lullig tegenover jou hoor, maar tegenover de mensen die precies indezelfde situatie als jou zitten (en dat zijn dr heel wat) maar dan met een 52e druk.. is dit wel een naaistreek, die zakken nu misschien wel op die 2 puntjes, die hadden misschien hun "redding" kunnen zijn.. best wel k*tactie..
Oud 03-06-2004, 20:28
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
biep schreef op 03-06-2004 @ 21:20 :
niet lullig tegenover jou hoor, maar tegenover de mensen die precies indezelfde situatie als jou zitten (en dat zijn dr heel wat) maar dan met een 52e druk.. is dit wel een naaistreek, die zakken nu misschien wel op die 2 puntjes, die hadden misschien hun "redding" kunnen zijn.. best wel k*tactie..
Ja tuurlijk dat snap ik !
maar zoals ik al zei ik had het goede kaartje wel gevonden, alleen een fout antwoord.. tis idd lullig.. doe dan iedereen of niemand
want dan kunnen de mensen van 51 ook gaan klagen over vraag 23 ofzo ? met die maand als dat BIJVOORBEELD in 52 duidelijker was

Ik vind het ook niet eerlijk hoor... ik gun het iedereen en zal zelf heeeeeeeeeeeel jaloers zijn als ik "52" was
Oud 03-06-2004, 20:31
Liss
Liss is offline
Ik vind dit echt belachelijk, kan zelf die link niet openen, heb ook een mailtje gehad van het cito maar die kan ik ook niet openen, zit op een rare computer.
Maar als het echt zo is dat diegene met de 51e druk bij vraag 5 2 punten toe krijgen vind ik dat echt vreemd.
Dit terwijl mensen met de 51e druk die vraag misschien ook fout hadden kunnen beantwoorden en ik heb die vraag fout beantwoord en dat hebben er denk ik ook zat gedaan die nu net op 2 punten kunnen zakken, die 2 punten maken dan wel veel verschil.
Je zou eigenlijk ook kunnen zeggen dat degene met 51e druk gewoon een vraag minder hebben hoeven beantwoorden en diegene met 52e een vraag meer en daarom voor hun toch iets moeilijker is om een voldoende te halen aangezien ze geen 2 punten toe krijgen.
Vind dit echt een rare oplossing zo, geef dan niemand 2 punten erbij of iedereen, maar zorg zo niet dat diegene met de 51e druk zo iets meer kans op slagen heeft dan met de 52e.
Niets eraan doen is ook geen oplossing want dan hebben degene met de 52e druk er weer voordeel van, dus dan gewoon beide die 2 punten toe geven.
Het scheelt wel weinig, maar op 1 tiende kan je ook zakken
*gaat een klacht indienen*
Oud 03-06-2004, 20:33
SSER
SSER is offline
Hoe moeten wij in godsnaam weten dat die landen kolonieen van Portugal zijn geweest? Staat niet in het examenstof, niet in de Atlas nergens. Zo oneerlijk gewoon
Oud 03-06-2004, 20:33
Liss
Liss is offline
Citaat:
biep schreef op 03-06-2004 @ 21:20 :
Mja, dat erratum is er gekomen doordat er zoveel mensen geklaagd hebben daarover.
Als degene met de 52e druk nu ook veel gaan klagen zal dat misschien wel gelijk getrokken worden en zullen die ook allemaal 2 punten krijgen, hoop daar maar op.
Oud 03-06-2004, 20:35
Verwijderd
voor iedereen die de link niet kan openen dit staat er:
---------------------------------------------------------------------------
Aan de secretarissen van het eindexamen van de scholen voor havo
Bij het centraal examen aardrijkskunde havo
Op pagina 4 bij vraag 5 is het juiste antwoord:
Maximumscore 5
5 �� B: 1975-1989 of 1975-1990
C: 1989-2000 of 1990-2000
• Alleen indien bij B én C 1989 of 1990 is ingevuld 1
• E: proces: ongeveer gelijkblijvend saldo 1
• positie op de vestigings- en vertrekschaal: licht positief saldo 1
• F: proces: toenemend saldo 1
• positie op de vestigings- en vertrekschaal: sterk positief saldo 1

De volgende aanvulling geldt alleen voor kandidaten die de 51e druk van de
Grote Bosatlas hebben gebruikt:
Op pagina 5, bij vraag 11, moeten altijd 2 punten worden toegekend, ongeacht of er wel of
geen antwoord gegeven is, en ongeacht het gegeven antwoord.
Voor de kandidaten die de 52e druk van de Grote Bosatlas hebben gebruikt, dient vraag 11
gewoon beoordeeld te worden.
Ik verzoek u dit bericht door te geven aan de correctoren aardrijkskunde havo.
De voorzitter van de CEVO
drs. J. Bouwsma
------------------------------------------------------------------------------------
Advertentie
Oud 03-06-2004, 20:35
Verwijderd
Citaat:
SSER schreef op 03-06-2004 @ 21:33 :
Hoe moeten wij in godsnaam weten dat die landen kolonieen van Portugal zijn geweest? Staat niet in het examenstof, niet in de Atlas nergens. Zo oneerlijk gewoon
DAT STAAT GEWOON IN DE ATLAS HOOR!!!!!!!!!!!!!
Oud 03-06-2004, 20:40
SSER
SSER is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 03-06-2004 @ 21:35 :
DAT STAAT GEWOON IN DE ATLAS HOOR!!!!!!!!!!!!!
Joh.
Waar?
Oud 03-06-2004, 20:41
Verwijderd
Citaat:
SSER schreef op 03-06-2004 @ 21:40 :
Joh.
Waar?
ik zal ff de atlas pakken en de blz opzoeken
Oud 03-06-2004, 20:41
SSER
SSER is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 03-06-2004 @ 21:41 :
ik zal ff de atlas pakken en de blz opzoeken
graag
Oud 03-06-2004, 20:43
Rachel
Rachel is offline
133A bij druk 51
ik had dat toevallig op mijn antwoorden vel :$
maja ik wist wel dat Portugal Kolonies had in Afrika.. van GS dus ik heb nog gezocht in de atlas maar wis het zo ok wel :$
Oud 03-06-2004, 20:43
Verwijderd
kaartblad 171A in de 51e druk. dit kon je vinden door bij de algemene inhoud te kijken en dan bij aarde-politiek-kolonien 1937.
Oud 03-06-2004, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Rach-: schreef op 03-06-2004 @ 21:43 :
133A bij druk 51
ik had dat toevallig op mijn antwoorden vel :$
maja ik wist wel dat Portugal Kolonies had in Afrika.. van GS dus ik heb nog gezocht in de atlas maar wis het zo ok wel :$
ow ja ik zie het, die kaart kan ook
Oud 03-06-2004, 20:46
Rachel
Rachel is offline
haha
zie je SSER op 2 kaarten zelfs
Oud 03-06-2004, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Rach-: schreef op 03-06-2004 @ 21:46 :
haha
zie je SSER op 2 kaarten zelfs
Oud 03-06-2004, 20:54
Rachel
Rachel is offline
[ANP] Docenten informeren hun leerlingen onzorgvuldig over de inhoud van de eindexamens. Dat constateerde het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) donderdag op de voorlaatste dag van de examenperiode.
Aanleiding voor de zorgen van het LAKS is onder meer het -eindexamen aardrijkskunde voor de havo op donderdag. Veel kandidaten klaagden over de examenthema's waarover ze verkeerd waren voorgelicht. ,,Dat is onzorgvuldig. We zien het steeds vaker en het is toch duidelijk een belangrijke taak van de school'', verklaarde een woordvoerder van het LAKS.

Het LAKS krijgt jaarlijks voorafgaand aan de examens veel vragen van scholieren over wat ze moeten kennen en kunnen. Informatie over de examenonderwerpen is weliswaar beschikbaar, maar lastig vindbaar op internet, stelt het Komitee. Hoewel het LAKS het niet beschouwt als zijn taak, wil het komend jaar met een campagne en internetpagina zorgen voor betere informatie.
--------------------------------------------------------------------------------
ghe ghe..
Oud 03-06-2004, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Rach-: schreef op 03-06-2004 @ 21:54 :
[ANP] Docenten informeren hun leerlingen onzorgvuldig over de inhoud van de eindexamens. Dat constateerde het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) donderdag op de voorlaatste dag van de examenperiode.
Aanleiding voor de zorgen van het LAKS is onder meer het -eindexamen aardrijkskunde voor de havo op donderdag. Veel kandidaten klaagden over de examenthema's waarover ze verkeerd waren voorgelicht. ,,Dat is onzorgvuldig. We zien het steeds vaker en het is toch duidelijk een belangrijke taak van de school'', verklaarde een woordvoerder van het LAKS.

Het LAKS krijgt jaarlijks voorafgaand aan de examens veel vragen van scholieren over wat ze moeten kennen en kunnen. Informatie over de examenonderwerpen is weliswaar beschikbaar, maar lastig vindbaar op internet, stelt het Komitee. Hoewel het LAKS het niet beschouwt als zijn taak, wil het komend jaar met een campagne en internetpagina zorgen voor betere informatie.
--------------------------------------------------------------------------------
ghe ghe..
hadden ze wel wat eerde achter mogen komen zeg. pffff fijn voor de mensen volgens jaar dat wel. iig goed dat ze weer onze klachten serieus nemen.
Oud 03-06-2004, 20:59
Rachel
Rachel is offline
Ja idd dat wel !
maarre ja... ik heb ook op het algemene deel gepost... en dan der nog bij met die stomme fout van Examenkrant over AK
daar kan ik misschien nog wel het meest boos over worden

neej vandaag op school!
Rachel ik hoorde van .. dat jij zei dat we H3 niet hoefde te leren.. ik zo klopt maja moet zeggen aan het eind dacht ik hopelijk staat er niks over in want dan heb ik het gedaan haha
Oud 03-06-2004, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Rach-: schreef op 03-06-2004 @ 21:59 :
Ja idd dat wel !
maarre ja... ik heb ook op het algemene deel gepost... en dan der nog bij met die stomme fout van Examenkrant over AK
daar kan ik misschien nog wel het meest boos over worden

neej vandaag op school!
Rachel ik hoorde van .. dat jij zei dat we H3 niet hoefde te leren.. ik zo klopt maja moet zeggen aan het eind dacht ik hopelijk staat er niks over in want dan heb ik het gedaan haha
dus die mensen op school wisten niet dat dat hst 3 biet hoefde ofzo???
ik zat ook wel een beetje, straks krijgen we het toch en da nheb ik op het forum gezegd dat het niet hoefde mja ik heb ook in dat algeme topic ff gereageerd. van wat is die fout in de examenkrant dan?
Oud 03-06-2004, 21:05
Rachel
Rachel is offline
ik had mijn leraar gemailt?
dus ik denk ik bewaar mijn mailtje gewoon :$
maar op msn had iedereen het doorgelult zeg maar dus op school ja Rachel jij kwam daar toch mee?
ik zo ja meisje op het forum had dat gelezen en toen heb ik onze leraar gemailt hihi
Oud 03-06-2004, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Rach-: schreef op 03-06-2004 @ 22:05 :
ik had mijn leraar gemailt?
dus ik denk ik bewaar mijn mailtje gewoon :$
maar op msn had iedereen het doorgelult zeg maar dus op school ja Rachel jij kwam daar toch mee?
ik zo ja meisje op het forum had dat gelezen en toen heb ik onze leraar gemailt hihi
ow haha lol. nou gelukkig geen vragen daarover, anders had ik heel wat boze forummers over me heen gekregen...
Oud 03-06-2004, 21:16
Rachel
Rachel is offline
hihi maarree
aan de ene kant ben ik ook blij dat er niet veel begrippen werden gevraagd.. had echt een "begrippen black-out"
Bij die theorie van Ullman? heb het uitgelegt, wist de woorden echt niet haha :$ en nu kennen we der over klagen

maja ik ben ook geen stampertje die zo een x aantal begrippen op kan dreunen iig bij AK en woordjes leren niet bij de rest wel GS enzo of Bio.. of bij mijn NL letterkunde gedoe haha
Oud 03-06-2004, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Rach-: schreef op 03-06-2004 @ 22:16 :
hihi maarree
aan de ene kant ben ik ook blij dat er niet veel begrippen werden gevraagd.. had echt een "begrippen black-out"
Bij die theorie van Ullman? heb het uitgelegt, wist de woorden echt niet haha :$ en nu kennen we der over klagen

maja ik ben ook geen stampertje die zo een x aantal begrippen op kan dreunen iig bij AK en woordjes leren niet bij de rest wel GS enzo of Bio.. of bij mijn NL letterkunde gedoe haha
ja idd, en ik be nook heel blij dat er niet over die landschappen is gevraagd want die kende ik echt niet. maar dáár gaat het niet om. het hoort gewoon bij de stof die we moesten leren, en tis dan wel heel lullig om er niks over te vragen. net als bij economie. werd ook zo weinig over de geleerde stof gevraagd. laat het ons dat niet leren ofzo.
Oud 03-06-2004, 22:38
weird/kirsten
weird/kirsten is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 03-06-2004 @ 21:35 :
voor iedereen die de link niet kan openen dit staat er:
---------------------------------------------------------------------------
Aan de secretarissen van het eindexamen van de scholen voor havo
Bij het centraal examen aardrijkskunde havo
Op pagina 4 bij vraag 5 is het juiste antwoord:
Maximumscore 5
5 �� B: 1975-1989 of 1975-1990
C: 1989-2000 of 1990-2000
• Alleen indien bij B én C 1989 of 1990 is ingevuld 1
• E: proces: ongeveer gelijkblijvend saldo 1
• positie op de vestigings- en vertrekschaal: licht positief saldo 1
• F: proces: toenemend saldo 1
• positie op de vestigings- en vertrekschaal: sterk positief saldo 1

De volgende aanvulling geldt alleen voor kandidaten die de 51e druk van de
Grote Bosatlas hebben gebruikt:
Op pagina 5, bij vraag 11, moeten altijd 2 punten worden toegekend, ongeacht of er wel of
geen antwoord gegeven is, en ongeacht het gegeven antwoord.
Voor de kandidaten die de 52e druk van de Grote Bosatlas hebben gebruikt, dient vraag 11
gewoon beoordeeld te worden.
Ik verzoek u dit bericht door te geven aan de correctoren aardrijkskunde havo.
De voorzitter van de CEVO
drs. J. Bouwsma
------------------------------------------------------------------------------------
Het is nu veranderd van alleen 1990 in 1990 of 1989 maar dat vind ik dus echt verneukt want het kan net zo goed 1988 zijn. Het lijkt meer op 1988 dan op 1990 stelletje mierenneukers.
Oud 03-06-2004, 22:56
SSER
SSER is offline
haha ok. Thanks Heb ik me voor niks druk zitten maken tegen LAKS. Arme LAKS
Oud 04-06-2004, 05:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hm, stond er bij vraag 11 een atlas nummer dan? Heeft iemand de opgaven ergens online?

Ik kan die dingen van kennisnet nooit openen
Oud 04-06-2004, 05:34
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
En waarom krijgen ze op t vwo 4 vragen (= 10 punten!!) grátis op t vwo?!?!
Oud 04-06-2004, 07:37
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 04-06-2004 @ 06:30 :
Hm, stond er bij vraag 11 een atlas nummer dan? Heeft iemand de opgaven ergens online?

Ik kan die dingen van kennisnet nooit openen
ik heb de opgave thuis liggen, en e rstaat echt een atlas nummer. voor de 51e druk 53D geloof ik.
Oud 04-06-2004, 08:15
Rachel
Rachel is offline
Ik zal wel ff een screenshot maken van die opgave

Klik :

Maar het moest dus 55D zijn...

Laatst gewijzigd op 04-06-2004 om 08:19.
Oud 04-06-2004, 08:23
Verwijderd
Oo-Oooh.. Moest je echt bovenaan je blaadje je atlas-nummer schrijven?

(Atlas is een raar woord..)
Oud 04-06-2004, 08:27
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
CL schreef op 04-06-2004 @ 09:23 :
Oo-Oooh.. Moest je echt bovenaan je blaadje je atlas-nummer schrijven?

(Atlas is een raar woord..)
als het goed is weet jou school welke atlas je gebruikt heb he
Advertentie

Regels voor berichten