Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2002, 18:56
xsten
xsten is offline
Ik vraag me echt af waar het heen moet met deze wereld. ....
Er zijn de laatste tijd zoveel bizarre dingen die gebeuren. Je voelt je toch niet veilig meer?
Die schietpartijen in Duitsland........
Pim........

en nu net hoorde ik dat er op een trein vlakbij tilburg waar Borussia Dortmund supporters inzaten werd geschoten??

Is de wereld niet eens toe aan een psychiater?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2002, 19:11
Verwijderd
Citaat:
xsten schreef:
Er zijn de laatste tijd zoveel bizarre dingen die gebeuren. Je voelt je toch niet veilig meer?
Pim........

en nu net hoorde ik dat er op een trein vlakbij tilburg waar Borussia Dortmund supporters inzaten werd geschoten??

Je vergat 11 september, schietpartijen in Amerika, de dagelijkse aanslagen van palestijnen en israeliers die elkaar het leven zuur maken, en ga zo maar door.

Ik denk hetzelfde als jij.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 19:22
ratsja
ratsja is offline
de wereld.....
ik denk eerder de maatschappij
er is nu niet iemand echt de baas....
en er mist consequentie in gang van zaken.
dingen die echt belangrijk zijn....nadruk op leggen

inde zin van wapens afschaffen bijvoorbeeld....
het klinkt bizar....maar dat is het wel....
er moet gewoon ellende zijn
..

als iedereen nu braaf was......was er ook niks....

wie schept er orde in deze chaos.....of draaien we door
Oud 08-05-2002, 19:30
Verwijderd
Citaat:
ratsja schreef:

inde zin van wapens afschaffen bijvoorbeeld....
Dat is een goed idee, vind ik zelf ook. Die jongen uit Duitsland die die 16 mensen heeft doodgeschoten had gewoon legaal een machinegeweer! Hij had er anders waarschijnlijk nooit aan kunnen komen. Met die moord op Pim Fortuyn was het misschien wel precies hetzelfde. Alhoewel de politie daar anders over denkt.
Wapens moeten gewoon verboden worden.
En dan heb je natuurlijk altijd mensen die zeggen:"Ja, maar als het illegaal wordt doet iedereen het toch stiekem".
Maar we moeten het ze niet makkelijk gaan maken!!!
Dan gaan alle schietclubjes maar weg over de hele wereld! Dan moet iedereen met een illegaal wapen maar worden opgepakt!! Maar door zo'n stomme hobby van sommige mensen moet niet iedere idioot zomaar een pistool te pakken kunnen krijgen!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 19:41
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
perseus schreef:

Dat is een goed idee, vind ik zelf ook. Die jongen uit Duitsland die die 16 mensen heeft doodgeschoten had gewoon legaal een machinegeweer! Hij had er anders waarschijnlijk nooit aan kunnen komen. Met die moord op Pim Fortuyn was het misschien wel precies hetzelfde. Alhoewel de politie daar anders over denkt.
Wapens moeten gewoon verboden worden.
En dan heb je natuurlijk altijd mensen die zeggen:"Ja, maar als het illegaal wordt doet iedereen het toch stiekem".
Maar we moeten het ze niet makkelijk gaan maken!!!
Dan gaan alle schietclubjes maar weg over de hele wereld! Dan moet iedereen met een illegaal wapen maar worden opgepakt!! Maar door zo'n stomme hobby van sommige mensen moet niet iedere idioot zomaar een pistool te pakken kunnen krijgen!
vind ik ook

labiele mensen......die zijn er gewoon
want daar spreken we over lijkt me
Oud 08-05-2002, 19:44
Rhinus
Rhinus is offline
Ja, en daarom moeten alle wapens NL/de wereld uit. Een verbod op alle wapens. Celstraf voor het hebben van wapens in het openbaar. En politie die iederen mogen fouieren(?).

Vroeger was de hele wereld ook al 'gek' alleen was het toen moeilijker om een hele hoop mensen af te maken. Met een mes krijg je je hele klas niet dood. Met een pistool/geweer/whatever wel. En daar moeten we dus iets aan doen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 19:49
DEChengst
DEChengst is offline
Ja de wereld draait door, ongeveer met 15 graden per uur

-Desecrator
Oud 08-05-2002, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:
Ja, en daarom moeten alle wapens NL/de wereld uit. Een verbod op alle wapens. Celstraf voor het hebben van wapens in het openbaar. En politie die iederen mogen fouieren(?).

Vroeger was de hele wereld ook al 'gek' alleen was het toen moeilijker om een hele hoop mensen af te maken. Met een mes krijg je je hele klas niet dood. Met een pistool/geweer/whatever wel. En daar moeten we dus iets aan doen.

De politie moet iedereen mogen fouilleren ja, het gaat hier om de veiligheid, iets heel belangrijks, en de veiligheid moet beschermd worden.

Juistem, het probleem ligt bij de wapens
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 20:15
Verwijderd
Sorry, maar dit vind ik echt simpel. De wereld draait helemaal niet door. Er sterven elke dag tienduizend maal zoveel mensen wereldwijd aan de gevolgen van roken en autorijden, dan aan deze paar gewelddadige incidenten. We hebben het hier over uitwassen, over toevalligheden. Er is geen trend zichtbaar. Je moet niet de fout maken enkele uitzonderingen tot regel te maken.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 20:42
Slither
Slither is offline
Citaat:
perseus schreef:

Juistem, het probleem ligt bij de wapens
Nee, 't probleem ligt bij de mensheid.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Slither schreef:

Ben ik gedeeltelijk met je eens.
Maar zonder wapens had die jongen uit Duitsland hoogstens een paar mensen vermoord, en niet 16.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 20:54
GUANO APES!!
GUANO APES!! is offline
ik heb heel andere gedachte van '' de wereld draait door''

schrok vandaag ok weer over die verpleegkundige die 14 mensen vermoord had
Oud 08-05-2002, 21:09
autodropje
autodropje is offline
zie nare man, omdat wij het zo leuk vinden om over zulke extreme gevallen te lezen gooit de media veel van die gevallen die overal op de wereld gebeuren nu ineens in de krant, en daardoor is de kans dat het weer gebeurt ook weer groter. Het blijven uitzonderingen, al lijkt het door de media niet zo.
Oud 08-05-2002, 22:24
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Slither schreef:

Idd. De mensheid is altijd al geweldadig geweest. Denk bijv. aan de neandertalers en hoe zij dieren vermoorden. Technologie is slechts een hulpmiddel om meer te vermoorden.
Oud 08-05-2002, 22:25
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Slither schreef:
Dat klopt. En de makkelijkste mannier om er iets aan te doen is de wapens afschaffen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 22:29
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Idd. De mensheid is altijd al geweldadig geweest. Denk bijv. aan de neandertalers en hoe zij dieren vermoorden. Technologie is slechts een hulpmiddel om meer te vermoorden.
het oogpunt van die mensen was een van primitieve levensbehoefte en staat in contrast met bewust geweldadig zijn.
lijkt mij een verschil hoor
Oud 08-05-2002, 22:45
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
ratsja schreef:

het oogpunt van die mensen was een van primitieve levensbehoefte en staat in contrast met bewust geweldadig zijn.
lijkt mij een verschil hoor
Aard van het beestje. Geweldloze samenleving is een utopie. Moord op dieren voor primaire levensbehoeften praat ik overigens ook niet goed. De mens kan prima leven zonder vlees: zat alternatieven.
Oud 08-05-2002, 23:31
Verwijderd
Citaat:
xsten schreef:
Pim........

Tja het is allemaal raar en hard. Bij het ingaan van het nieuwe millennium dacht ik nog dat de wereld in een soort harmonieus tijdperk zou belanden. Verkeerde gedachte dus. Helaas. De mensheid is slecht. Bah.

"De wereld draait door" --> Youp van 't Hek, ik denk wel dat jij je in deze show kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 23:33
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:

Geweldloze samenleving is een utopie.
Zolang mensen blijven denken dat het een utopie is ja. Het is naar mijn mening echt wel mogelijk. "Een beter milieu begint bij jezelf", dat geldt ook voor een geweldloze samenleving.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 23:40
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Weapons don't kill people.... People kill people.
Oud 09-05-2002, 08:11
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Aard van het beestje. Geweldloze samenleving is een utopie. Moord op dieren voor primaire levensbehoeften praat ik overigens ook niet goed. De mens kan prima leven zonder vlees: zat alternatieven.
kunnen ze ook, maar in die tijd was overleven een strijd.
Oud 09-05-2002, 09:03
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Pfff...alsof zulk soort dingen vroeger niet gebeurden. Ik kan me herinneren dat er in de Volkskrant een keer een stuk stond over iemand die in het begin van de vorige eeuw 4 agenten vermoordde...
Oud 09-05-2002, 09:05
Slither
Slither is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef:
Pfff...alsof zulk soort dingen vroeger niet gebeurden. Ik kan me herinneren dat er in de Volkskrant een keer een stuk stond over iemand die in het begin van de vorige eeuw 4 agenten vermoordde...
Ja, dus? We hebben sinds Jack the Ripper ook al heel wat seriemoordenaars voor onze kiezen gehad... Of probeerde je 't allemaal 'n beetje te relativeren
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 08:59
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik wil alleen laten zien dat geweld en aanslagen enzo echt niet typerend zijn voor deze tijd, en dat vroeger echt niet alles beter was...
Oud 10-05-2002, 09:16
Undeclinable
Undeclinable is offline
Wapenwet mag wel wat strenger lijkt me. Maar om vuurwapens compleet te verbieden? Dan zul je dat wereldwijd moeten gaan doen..
En dan nog, beetje gevaarlijk gif is zo te maken..explosieven ook..Messen kun je moeilijk gaan verbieden. Veel aanslagen (zoals op die school) zijn aardig doordacht (voor zover je dat zo mag noemen) van te voren.. Impulsieve acties kun je misschien wat terug brengen..Maar volgens mij zijn juist die impulsieve acties gericht op 1 persoon.. met een mes kom je dan ook ver.

Zomaar zonder aanleiding gefouilleerd kunnen worden? Lijkt me niet echt prettig eigenlijk. We draven zowiezo steeds verder door met inleveren van iets wat ik toch wel een aardig belangrijk aspect van vrijheid vind...

Media rukt idd veel dingen uit hun verband..opkomst van de media zou wie weet zomaar kunnen samenhangen met het veelvuldiger "voorkomen" van zieke geweldadige acties..
Oud 10-05-2002, 10:50
HK66666
HK66666 is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Dat klopt. En de makkelijkste mannier om er iets aan te doen is de wapens afschaffen.
Guttegut wat naief..
Wapens afschaffen is in deze tijden gewoon een onmogelijkheid (en wat is een wapen, een broodmes, een schroevedraaier?). En dan nog, bedoel je dat particulieren geen wapen meer mogen bezitten of uberhaupt niemand meer? (politieagenten bijvoorbeeld)
Geweld zit nou eenmaal in de aard van het beestje, ik ben bang dat wat je er ook tegen doet, je het er toch nooit uit zult krijgen.
Oud 10-05-2002, 11:06
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Undeclinable schreef:
Wapenwet mag wel wat strenger lijkt me.
Lijkt jou dat? En waarom dan?

Citaat:
Media rukt idd veel dingen uit hun verband..opkomst van de media zou wie weet zomaar kunnen samenhangen met het veelvuldiger "voorkomen" van zieke geweldadige acties..
Dus wat moet je daar dan tegen doen? Censuur?
Oud 10-05-2002, 11:17
Undeclinable
Undeclinable is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Lijkt jou dat? En waarom dan?

Omdat (geloof ik) mensen die bij schietclubs zitten hun wapens nog altijd thuis mogen houden.. liever dat die wapens op de schietclub gehouden worden..

Dus wat moet je daar dan tegen doen? Censuur?

Kun je weinig tegen doen, was alleen maar om aan te geven dat dr door de opkomst van de media steeds meer aandacht voor dit soort zaken komt.. (en het dus lijkt of het veel vaker gebeurd dan vroeger.. dr zal best een stijging kunnen zijn, maar je krijgt snel het idee dat de stijging gigantisch is..)
Oud 10-05-2002, 11:19
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
HK66666 schreef:
Guttegut wat naief..
Wapens afschaffen is in deze tijden gewoon een onmogelijkheid (en wat is een wapen, een broodmes, een schroevedraaier?). En dan nog, bedoel je dat particulieren geen wapen meer mogen bezitten of uberhaupt niemand meer? (politieagenten bijvoorbeeld)
Geweld zit nou eenmaal in de aard van het beestje, ik ben bang dat wat je er ook tegen doet, je het er toch nooit uit zult krijgen.
Met wapens bedoel ik vuurwapens. (Waarom ik dat dan niet zeg? Geen idee.)

Maar met een schroevendraaier kan je inderdaad ook iemand vermoorden. Maar als je voor vuurwapen bezit 5 jaar cel kan krijgen en de politie IEDEREEN en ALTIJD mag fouilleren dan laat je je vuurwapen eerder thuis. EN met een schroevendraaier/mes kun je moeilijker 10 mensen vermoorden in de klas dan met een vuurwapen.

Ook moet er vanaf de overheid een teken komen dat vuurwapens fout zijn. En dat kan op die mannier.

En polities moeten wel vuurwapens mogen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 11:27
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Undeclinable schreef:
Omdat (geloof ik) mensen die bij schietclubs zitten hun wapens nog altijd thuis mogen houden.. liever dat die wapens op de schietclub gehouden worden..
Dat is een optie. Maar het blijft niettemin erg gemakkelijk om er een mee te nemen uit de schietclub dan.

Citaat:
Kun je weinig tegen doen, was alleen maar om aan te geven dat dr door de opkomst van de media steeds meer aandacht voor dit soort zaken komt.. (en het dus lijkt of het veel vaker gebeurd dan vroeger.. dr zal best een stijging kunnen zijn, maar je krijgt snel het idee dat de stijging gigantisch is..)
Of mensen op ideeën worden gebracht voor gewelddadige acties door de media-aandacht is omstreden, maar niet noodzakelijk onzin. Het hangt ook een beetje van de mode af; in de jaren 70 waren treinkapingen populair, nu vliegt men vliegtuigen gebouwen in en schiet men in scholen. It depends.
Reageren

Regels voor berichten