Advertentie | |
|
![]() |
|
de wereld.....
ik denk eerder de maatschappij er is nu niet iemand echt de baas.... en er mist consequentie in gang van zaken. dingen die echt belangrijk zijn....nadruk op leggen inde zin van wapens afschaffen bijvoorbeeld.... het klinkt bizar....maar dat is het wel.... er moet gewoon ellende zijn .. als iedereen nu braaf was......was er ook niks.... wie schept er orde in deze chaos.....of draaien we door ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Wapens moeten gewoon verboden worden. En dan heb je natuurlijk altijd mensen die zeggen:"Ja, maar als het illegaal wordt doet iedereen het toch stiekem". Maar we moeten het ze niet makkelijk gaan maken!!! Dan gaan alle schietclubjes maar weg over de hele wereld! Dan moet iedereen met een illegaal wapen maar worden opgepakt!! Maar door zo'n stomme hobby van sommige mensen moet niet iedere idioot zomaar een pistool te pakken kunnen krijgen! |
![]() |
||
Citaat:
labiele mensen......die zijn er gewoon want daar spreken we over lijkt me
|
![]() |
Ja, en daarom moeten alle wapens NL/de wereld uit. Een verbod op alle wapens. Celstraf voor het hebben van wapens in het openbaar. En politie die iederen mogen fouieren(?).
Vroeger was de hele wereld ook al 'gek' alleen was het toen moeilijker om een hele hoop mensen af te maken. Met een mes krijg je je hele klas niet dood. Met een pistool/geweer/whatever wel. En daar moeten we dus iets aan doen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De politie moet iedereen mogen fouilleren ja, het gaat hier om de veiligheid, iets heel belangrijks, en de veiligheid moet beschermd worden. Juistem, het probleem ligt bij de wapens |
![]() |
|
Verwijderd
|
Sorry, maar dit vind ik echt simpel. De wereld draait helemaal niet door. Er sterven elke dag tienduizend maal zoveel mensen wereldwijd aan de gevolgen van roken en autorijden, dan aan deze paar gewelddadige incidenten. We hebben het hier over uitwassen, over toevalligheden. Er is geen trend zichtbaar. Je moet niet de fout maken enkele uitzonderingen tot regel te maken.
|
![]() |
|
zie nare man, omdat wij het zo leuk vinden om over zulke extreme gevallen te lezen gooit de media veel van die gevallen die overal op de wereld gebeuren nu ineens in de krant, en daardoor is de kans dat het weer gebeurt ook weer groter. Het blijven uitzonderingen, al lijkt het door de media niet zo.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
lijkt mij een verschil hoor
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
"De wereld draait door" --> Youp van 't Hek, ik denk wel dat jij je in deze show kan vinden. |
![]() |
||
Citaat:
|
Pfff...alsof zulk soort dingen vroeger niet gebeurden. Ik kan me herinneren dat er in de Volkskrant een keer een stuk stond over iemand die in het begin van de vorige eeuw 4 agenten vermoordde...
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Wapenwet mag wel wat strenger lijkt me. Maar om vuurwapens compleet te verbieden? Dan zul je dat wereldwijd moeten gaan doen..
En dan nog, beetje gevaarlijk gif is zo te maken..explosieven ook..Messen kun je moeilijk gaan verbieden. Veel aanslagen (zoals op die school) zijn aardig doordacht (voor zover je dat zo mag noemen) van te voren.. Impulsieve acties kun je misschien wat terug brengen..Maar volgens mij zijn juist die impulsieve acties gericht op 1 persoon.. met een mes kom je dan ook ver. Zomaar zonder aanleiding gefouilleerd kunnen worden? Lijkt me niet echt prettig eigenlijk. We draven zowiezo steeds verder door met inleveren van iets wat ik toch wel een aardig belangrijk aspect van vrijheid vind... Media rukt idd veel dingen uit hun verband..opkomst van de media zou wie weet zomaar kunnen samenhangen met het veelvuldiger "voorkomen" van zieke geweldadige acties..
|
![]() |
||
Citaat:
Wapens afschaffen is in deze tijden gewoon een onmogelijkheid (en wat is een wapen, een broodmes, een schroevedraaier?). En dan nog, bedoel je dat particulieren geen wapen meer mogen bezitten of uberhaupt niemand meer? (politieagenten bijvoorbeeld) Geweld zit nou eenmaal in de aard van het beestje, ik ben bang dat wat je er ook tegen doet, je het er toch nooit uit zult krijgen.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Maar met een schroevendraaier kan je inderdaad ook iemand vermoorden. Maar als je voor vuurwapen bezit 5 jaar cel kan krijgen en de politie IEDEREEN en ALTIJD mag fouilleren dan laat je je vuurwapen eerder thuis. EN met een schroevendraaier/mes kun je moeilijker 10 mensen vermoorden in de klas dan met een vuurwapen. Ook moet er vanaf de overheid een teken komen dat vuurwapens fout zijn. En dat kan op die mannier. En polities moeten wel vuurwapens mogen. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Welk progamma zou je graag terug willen op de kijkbuis? O RLY | 53 | 10-09-2013 14:30 | |
Films, TV & Radio |
De wereld draait door Welgemeend | 62 | 28-11-2006 19:11 | |
De Kantine |
Zwartboek van de wereld niceman1984 | 29 | 29-03-2004 19:08 |