Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2004, 20:19
Verwijderd
Ik boot nu Linux m.b.v. Loadlin en een bzImage van kernel versie 2.4.22. Op mijn hardeschijf staan echter nog allerlei bestanden van de 2.2.12 versie die ik geïnstalleerd had.

N.B.: Het is moeilijk zoeken om precies een bzImage van Linux kernel versie 2.2.12 te vinden MET SCSI ondersteuning! Ik kan het weten, want ik ben nu al de hele dag op zoek geweest...

Afijn... Linux werkt best wel goed, ondanks dat de kernel versie verschilt van de versie van bijv. de modules.

Eigenlijk heb ik twee problemen:

- Het lukt niet met mijn 3com ethernetkaart. Ifconfig zegt dat eth0 niet bestaat (zoiets). Dat komt dus omdat de module niet goed is. Eerst omdat het de verkeerde versie had (of eigenlijk de kernel...) Daarom had ik de 2.4.22 versie van internet gehaald. Maar die geeft een melding dat ie een symbool "EISA_bus" niet kan vinden... Hoe kan ik dit oplossen? Kan dit wel makkelijk opgelost worden?

- Ook zit ik met het probleem dat mijn S3 Trio3D niet ondersteund wordt. Hij wil eerst de xserver XF86_S3 gebruiken. Die zegt 'unknown chipset' e.d. Is daar ook een beetje een makkelijke (niet zo'n tijdrovende) oplossing voor? Ik heb namelijk maar een inbelverbinding, dus kan niet zo snel iets downloaden...

Wie o wie weet er een oplossing voor mijn problemen?

Any help appreciated

EDIT:
Het probleem van het versieconflict en het niet werken van de 3Com module is inmiddels al opgelost! Ik kon natuurlijk gewoon de oude 2.2.12 kernel image kopiëren van mijn Linux partitie!

Maar nu moet ik in X Windows nog bestanden kunnen delen en mijn andere computer pingen...

En ik heb natuurlijk nog steeds het probleem dat de S3 Trio3D videokaart niet ondersteund wordt... Erg lullig als je in X Windows met een 640x480 resolutie moet werken!

Laatst gewijzigd op 29-05-2004 om 23:46.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2004, 10:52
Koen
Koen is offline
Waarom bak je niet gewoon een nieuwe 2.6.x kernel? Die ondersteunt alle hardware die je in 2.4 ook aan de praat kan krijgen, ben je meteen van dat gezeik over verkeerde modules bij een verkeerder kernel af. Daar kan je makkelijk SCSI support in meebakken.

Dat je chipset niet werkt ligt niet aan de kernel maar aan de Driver die je x11 laat laden. Ik kan je zo niet vertellen welke driver je daar voor zou moeten gebruiken, misschien dat iemand anders dat weet...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 30-05-2004 @ 11:52 :
Waarom bak je niet gewoon een nieuwe 2.6.x kernel? Die ondersteunt alle hardware die je in 2.4 ook aan de praat kan krijgen, ben je meteen van dat gezeik over verkeerde modules bij een verkeerder kernel af. Daar kan je makkelijk SCSI support in meebakken.

Dat je chipset niet werkt ligt niet aan de kernel maar aan de Driver die je x11 laat laden. Ik kan je zo niet vertellen welke driver je daar voor zou moeten gebruiken, misschien dat iemand anders dat weet...
Het is misschien toch wel eens handig om mijn kernel te updaten naar een nieuwere versie.

Maar dat m'n video nu alleen met VGA16 werkt ligt inderdaad niet aan de kernel. S3 Trio3D wordt gewoon niet ondersteund in deze XFree86 versie. Dus moet ik óf een hele nieuwe XFree86 versie downloaden, wat nogal wat tijd kost (of ik moet het ergens anders vandaan kunnen krijgen) of iemand weet toevallig een XServer die S3 Trio3D ondersteund.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 22:04
Enlightenment
Enlightenment is offline
Welke versie van XFree86 gebruik je?
Oud 30-05-2004, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 30-05-2004 @ 23:04 :
Welke versie van XFree86 gebruik je?
Euhm, daar zoek ik nou ook steeds naar...

Ik moet het op kunnen vragen met: XFree86 -version
Maar ik kan XFree86 niet vinden... wel de XServers enzo

EDIT:
Ik heb de versie gevonden: 3.3.5.

Laatst gewijzigd op 30-05-2004 om 22:50.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 23:01
Verwijderd
Hmm... even op www.xfree86.org gekeken, en toen op de ftp server de release notes van 3.3.6 geopend... Blijkt dat er in 3.3.4 al S3 Trio3D ondersteuning zou moeten zijn...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 11:11
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Je bent wel een beetje antiek aan het draaien of niet ? je zit inmiddels allang in v4.x van xfree86. Zelfs debian draait al 4.1.x Welke distributie draai je als ik vragen mag ?
Oud 31-05-2004, 19:08
Verwijderd
Citaat:
meyer3 schreef op 31-05-2004 @ 12:11 :
Je bent wel een beetje antiek aan het draaien of niet ? je zit inmiddels allang in v4.x van xfree86. Zelfs debian draait al 4.1.x Welke distributie draai je als ik vragen mag ?
Ja natuurlijk: Corel Linux

En tja, hij ondersteund mijn S3 Trio3D kaart dus toch wel, alleen lukt nu de 1024x768 resolutie niet... Hij kan nu wel 800x600 met 16 bits kleuren aan. Dus da's al iets beter, maar vraag me af of iemand iets weet om de resolutie die ik graag wil wel te bereiken. Ik heb vandaag een modeline (voor XF86Config) gezien, die wel zou moeten werken voor mijn kaart, maar dat deed ie niet... Het zou een ongeldige modus zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 20:32
LB06
LB06 is offline
Uuh... Corel? Bestaat dat nog?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 21:15
Verwijderd
Citaat:
LB06 schreef op 31-05-2004 @ 21:32 :
Uuh... Corel? Bestaat dat nog?
Nou de Linux distributie in ieder geval niet meer, dacht ik
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 20:10
LB06
LB06 is offline
Nee maar serieus je moet gewoon kernel sources downloaden van de kernel die je wilt en zelf effe bakken. Of zo'n hyper-gemoduleerde kernel-image gebruiken en alle modules die je wilt hebben in /etc/modules gooien.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 17:07
dystopia
dystopia is offline
Als die grafische kaart niet werkt kun je nog altijd de driver "vesa" proberen.
Reageren

Regels voor berichten