Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2004, 17:10
A Narrator
A Narrator is offline
Ik vond dit onderwerp wel leuk, maar de Topic was gesloten kunnen we er niet gewoon weer mee doorgaan?
Dus zoals MegaManX zei:
--------------------------------------------------------------------------------
ik had laatst een vreemde discussie met iemand over de ''aliens'' grijze mannetjes met lange armen en groot hoofd met amandelvormige ogen...zijn wij dat niet?
maar dan uit de toekomst

tis een feit dat het fysieke gedeelte van de mens achteruit gaat en t psychische gedeelte vooruit gaat
kijk maar naar holbewoners..erg sterk maar niet intelligent in die tijd

naarmate we gaan vorderen werden we minder fysiek en meer slimmer

kijk nu eens naar die aliens...dat zouden wij kunnen zijn..maar dan moet je wel velen jaren verder bekijken

en dan de vraag..waarom nemen ze geen contact met ons op?
zie t maar als de film back to the future

als in aanraking zouden komen zou een btreffend persoon maybe 5 minuten later een persoon gemist hebben waar hij/zij het leven zou delen en kinderen zou krijgen...dus een verstoring

ze bekijken de aarde om te kijken hoe t ging vroeger en hoe we ons vorderen

een hele rare theorie van mij..maar ik vond m wel interessant om over na te denken of t nou erg nep is of niet

nu vroeg je zeker nog af ...waar komen ze dan vandaan?

blijkbaar uit de toekomst..dus zullen we toch nog tijd kunnen reizen in de toekomst?

who knows

dank u wel vriendelijke groet MegaManX

Ik vind het een hele interessante theorie en hij zou goed kunnen kloppen.
Oud 28-03-2004, 19:20
Just Johan
Just Johan is offline
Er hoeven, wetenschappelijk gezien, niet zo nodig verklaringen gevonden te worden voor dingen waar geen betrouwbare waarnemingen van zijn gedaan. De 'grijzen' zijn daarom beter op hun plaats op Mystiek dan op Populaire Wetenschappen. Ik zal het topic verplaatsen.

PW -> Mystiek.
Oud 28-03-2004, 19:45
Verwijderd
- Misschien kunnen de 'aliens' wel geen contact op nemen; misschien willen ze dat wel niet.
- Wie zegt dat er een verstoring ontstaat? Jij? (misschien zijn het wel mensen die geen kinderen willen)
- 'Blijkbaar'? Kun je dat ook nog ondersteunen?
- Omdat ze 'blijkbaar' uit de toekomst komen, zullen we kunnen tijdreizen. Ik vind het een vreemde redenering.
Oud 28-03-2004, 20:52
RockGuru
RockGuru is offline
Citaat:
Gremlin schreef op 28-03-2004 @ 18:10:

kijk maar naar holbewoners.. erg sterk maar niet intelligent in die tijd

Effe een nuance...

Wij worden sinds het ontstaan van de huidige mens (ons dus) helemaal niet slimmer, onze hersencapaciteit is nog steeds even groot als toen.

Het verschil is dat wij tegenwoordig logischer denken dan vroeger.

Ik heb zelfs ergens eens gelezen dat de mens zelfs dommer word, maar dit weet ik niet zeker hoor. Nogal lang geleden sinds ik dat stuk gelezen heb.

En dan on-topic:

Een nogal sceptische vraag van mij;

Er van uitgaand dat er ook echt zulke grijze mannetjes rondhuppelen:

Waarom zouden die "mensen" (Aliens) uit de toekomst hier nou te zoeken hebben als ze toch geen contact gaan leggen? Kijken hoe overgrootopa nou leefde? Sorry hoor, maar ik vind het ten eerste een nogal vreemde topic en ten tweede snap ik de logica van je theorie niet. Wat zouden die wezens hier te zoeken hebben?

Je zegt dat ze zouden kijken hoe wij vorderen, maar als ze ons zijn, maar dan in toekomstige vorm, dan weten ze toch wel wat er met ons gebeurd is in 2004? Aangezien wij al geschiedenisgekken zijn (wij schrijven bijna alles op voor het nageslacht) dan zullen zij dat óók wel zijn.
Oud 29-03-2004, 10:17
A Narrator
A Narrator is offline
Volgens mij word ik niet goed begrepen, ik wil alleen de oude Topic heropenen. Dus alles wat onder de streep staat geschreven is de mening van MadManX en niet van mij.

Ik heb hier ook mijn eigen mening over, ik hoop dat jullie het nu begrijpen.
Oud 29-03-2004, 11:16
RockGuru
RockGuru is offline
Citaat:
Gremlin schreef op 29-03-2004 @ 11:17:
Volgens mij word ik niet goed begrepen, ik wil alleen de oude Topic heropenen. Dus alles wat onder de streep staat geschreven is de mening van MadManX en niet van mij.

Ik heb hier ook mijn eigen mening over, ik hoop dat jullie het nu begrijpen.
Maar die hele theorie van die madmanx raakt kant nog wel.
Waar haalt hij/zij de wijsheid vandaan dat die beestjes (mochten ze al bestaan) uit de toekomst komen? Zonder duidelijke beargumentatie vind ik het nogal een waardeloze theorie.
Oud 29-03-2004, 14:49
A Narrator
A Narrator is offline
Bij een Topic draait het erom om ideeën te bespreken en niet om ze aftekraken. Je moet nooit te bekrompen denken en overal argumenten voor willen proberen je nou eens wat meer hierin te verdiepen!

OK? (Niet rot bedoeld of zo, gewoon een mening.)
Oud 29-03-2004, 15:40
RockGuru
RockGuru is offline
Citaat:
Gremlin schreef op 29-03-2004 @ 15:49:
Bij een Topic draait het erom om ideeën te bespreken en niet om ze aftekraken. Je moet nooit te bekrompen denken en overal argumenten voor willen proberen je nou eens wat meer hierin te verdiepen!

OK? (Niet rot bedoeld of zo, gewoon een mening.)
Oh, ik kraak ze niet af. Ik zal jou even wat uitleggen.

"Een theorie is meestal ondersteund door argumenten"

En dat mis ik nou bij die hele theorie van die madmanx. En in inderdaad, een topic (of: draad/thread) is om iets te bespreken, discussiëren om het zo te zeggen. En daar hoort ook kritiek bij. Kijk, persoonlijk geloof ik niet eens in aliens, en bij deze discussie ga ik er dus voor het gemak van uit dat ze bestaan, dat heb ik in een eerdere post gezegd. Maar ik mis de reden/verklaring waarom ze nou onze nakomelingen zouden kunnen zijn?

Kijk, die theorie van die MadManx gaat er van uit dat die aliens onze nakomelingen zijn, zonder daar een argument voor te hebben.

Zo zou ik kunnen zeggen: Nee, MadManx is fout, de aliens zijn verre familie van ons die ooit zijn ontvoerd door een buitenaards ras die ze naar hun thuisplaneet meenam, daar hebben zij zich vermengd met die aliens en is er een nieuwe levensvorm ontstaan.

Wat ik hierboven heb gezegd is dus dikke bullshit, maar het is te vergelijken met die theorie van jouw/madmanx. Er zijn geen redenen die mij zouden kunnen overtuigen dat er een kern van waarheid in zit.

Om in ruimtelijke sferen te blijven:

"Het is gewoon gelul in de ruimte"

Ik bedoel het trouwens ook niet kwaad hoor.
Oud 29-03-2004, 16:48
A Narrator
A Narrator is offline
Ik zal niet zeggen dat ik echt de hele theorie geloof, maar ik hou ervan om dit idee voor te leggen en te luisteren naar de mening van iemand anders. Daarom heb ik op het Mystiek forum ook de Topic geopend over 'Vertrouwen in de Mensheid'.
(Waar jij ook op gepost hebt)
Ik vind dat je veel kunt leren van andermans meningen en ideeën.
Dus de discussie over 'Is de Theorie nonsens of niet' kan hierbij denk ik wel afgesloten worden.
We kunnen nu gaan proberen om een paar argumenten te bedenken, om de theorie te ondersteunen.

Oud 28-05-2004, 22:36
Verwijderd
MadManX
Oud 30-05-2004, 10:47
MrScarface
MrScarface is offline
hmz, persoonlijk vind ik deze theorie idd nergens op slaan. no offence, maar het is vrij argument-loos...
Oud 01-06-2004, 22:07
Verwijderd
Citaat:
RockGuru schreef op 28-03-2004 @ 21:52 :
Wij worden sinds het ontstaan van de huidige mens (ons dus) helemaal niet slimmer, onze hersencapaciteit is nog steeds even groot als toen.

Het verschil is dat wij tegenwoordig logischer denken dan vroeger.

Ik heb zelfs ergens eens gelezen dat de mens zelfs dommer word, maar dit weet ik niet zeker hoor. Nogal lang geleden sinds ik dat stuk gelezen heb.
Hm... Het is moeilijk te zeggen of de mensen van nu slimmer of dommer zijn dan vroeger.

Het is, denk ik, wel zo dat mensen van vroeger (de eerste mensen) meer volgens hun instinct hebben gehandeld, en mensen van nu doen dat volgens hun eigen wil.

In ieder geval zijn mensen door de jaren heen steeds kunstmatiger gaan denken. Daarmee bedoel ik dat ze alles een naampje geven, en dat ze dingen gaan meten met maten die ze zelf verzonnen hebben... Bijvoorbeeld een centimeter, een seconde, een kilo; dat is niets natuurlijks, dat is door de mensen bedacht en afgesproken.

Oh, maar ik zal ook nog even ontopic gaan... Ik vraag me eigenlijk af waar die "aliens" oorspronkelijk vandaan komen. Als ze alleen maar uit een science fiction film komen, vind ik het vergezocht om te denken dat ze familie van de mens zijn of dat ze uit de toekomst komen of van een andere planeet ofzo... Dus daarom zou ik graag even willen weten waar het hele idee oorspronkelijk vandaan komt, voordat ik verder ga oordelen.
Oud 03-06-2004, 10:24
Verwijderd
ik geloof niet in "tijdrijzen".
Oud 03-06-2004, 17:54
dollie
dollie is offline
Oud 05-06-2004, 16:17
A Narrator
A Narrator is offline
Stille wateren, diepe gronden...
Oud 05-06-2004, 17:41
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
Citaat:
Gremlin schreef op 28-03-2004 @ 18:10 :
Ik vond dit onderwerp wel leuk, maar de Topic was gesloten kunnen we er niet gewoon weer mee doorgaan?
Dus zoals MegaManX zei:
--------------------------------------------------------------------------------
ik had laatst een vreemde discussie met iemand over de ''aliens'' grijze mannetjes met lange armen en groot hoofd met amandelvormige ogen...zijn wij dat niet?
maar dan uit de toekomst

tis een feit dat het fysieke gedeelte van de mens achteruit gaat en t psychische gedeelte vooruit gaat
kijk maar naar holbewoners..erg sterk maar niet intelligent in die tijd

kijk nu eens naar die aliens...dat zouden wij kunnen zijn..maar dan moet je wel velen jaren verder bekijken

en dan de vraag..waarom nemen ze geen contact met ons op?
zie t maar als de film back to the future

als in aanraking zouden komen zou een btreffend persoon maybe 5 minuten later een persoon gemist hebben waar hij/zij het leven zou delen en kinderen zou krijgen...dus een verstoring

ze bekijken de aarde om te kijken hoe t ging vroeger en hoe we ons vorderen

een hele rare theorie van mij..maar ik vond m wel interessant om over na te denken of t nou erg nep is of niet

nu vroeg je zeker nog af ...waar komen ze dan vandaan?

blijkbaar uit de toekomst..dus zullen we toch nog tijd kunnen reizen in de toekomst?

who knows

dank u wel vriendelijke groet MegaManX

eey megaman check het tpic waar stammen we vanaf.
Dat is ongeveer hetzelfde onderwerp.
Maar doie theorie van die grijze mannentjes met een dik hoofd vind ik te menselijk gedacht aangezien je het zelf zegt hoe slimmer hoe kleiner das op mensenlijk dneken gebasseerd.
Heb je ooit die verhalen van ontvoeringen gehoord door deze greys?
Ze komen van ver ze communiceren niet of nauwelijks grote ogen en en kleine neus weinig zintuigen ze komen met 1 doel mensen ontvoeren ze tonen geem emoties. Sorry hoor maar dit lijkt meer op de supernatural een robot van vlees en bloed...
HET is gewoon te simpel edacht of bedacht.....

Ik vind het een hele interessante theorie en hij zou goed kunnen kloppen.
Oud 12-06-2004, 11:45
Verwijderd
Citaat:
RockGuru schreef op 28-03-2004 @ 21:52 :

Je zegt dat ze zouden kijken hoe wij vorderen, maar als ze ons zijn, maar dan in toekomstige vorm, dan weten ze toch wel wat er met ons gebeurd is in 2004? Aangezien wij al geschiedenisgekken zijn (wij schrijven bijna alles op voor het nageslacht) dan zullen zij dat óók wel zijn.
Eerst even voor de duidelijkheid: ik vind die hele theorie van de TS onzin.

Maar stel dat je kan tijdreizen, dan is het natuurlijk wel erg leuk om eens te zien hoe het verleden er in het echt uit ziet ipv er over te lezen of het op tv te zien.
Advertentie

Regels voor berichten