Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Dat boek wat ik heb gelezen was De Aanslag van Harry Mulisch. Het thema daarin is ook schuld, maar het is een heel ander verhaal. Maar het was een hele vrije opdracht en ik vond het niet leuk om de verhaallijn van dat boek over te nemen, is zo afgezaagd. ![]()
||||||||||||
![]() |
Hoihoi, allereerst: ik vind het een prettig te lezen verhaal. Je stijl is in principe goed. Er zitten een aantal schoonheidsfoutjes in, die ik hieronder zal aangeven, hoewel sommige aanmerkingen misschien persoonlijk zijn. In ieder geval: dit verhaal kan je zeker zonder schroom op school inleveren
![]() Citaat:
Ik vind persoonlijk de overgang van een biertje naar meer biertjes niet zo mooi. Mijn alternatief zou zijn: [...] een biertje aan het drinken, en daarop volgde nog een biertje, en nog meer biertjes, en voor... Of iets in die trant. Citaat:
Het is mooier cijfers uit te schrijven. Citaat:
Niet zo mooi dat je twee verschillende tijden gebruikt in een zin, dat bovendien een spreekwoord is. Mooier is om of beide werkwoorden in tegenwoordige, óf in verleden tijd te schrijven. Citaat:
Weer even het cijfer uitschrijven. Citaat:
Twee keer achter elkaar hetzelfde zinnetje, een zin die sowieso ietwat kinderlijk oogt (sorry!). Bij de eerste idee-zin heb je eigenlijk al in verpakte vorm aangegeven dat hij een plan heeft. Misschien zou je hier wat zinnen samen kunnen voegen: 'Er moest toch een andere manier zijn om erachter te komen wat er met zijn moeder gebeurd was? In de gang kwam hij zijn vader tegen, vriendelijk als altijd sinds het drankincident'. Bij de tweede idee-zin kan je idee wel laten staan vind ik, maar alleen als je het woord idee er in die eerste zin uithaalt. Nouja tenminste, dat hoeft natuurlijk niet, maar ik vind het persoonlijk mooier. Citaat:
Hij kwam zijn vader tegen neem ik aan ![]() Citaat:
Hier kan je beter denk ik de HIJ in de tweede zin als Zijn Vader ofzoiets schrijven, omdat het lichtelijk verwarrend kan zijn welke hij of hem nou wie is ![]() Citaat:
Beetje een kinderlijk zinnetje. Kan je beter samenvoegen met de voorgaande zin, in iets 'volwassener' bewoording. Sorry hoor ![]() Citaat:
Zie commentaar bij zinnetje hiervoor. Citaat:
Het woord Luid vind ik hier niet zo mooi staan. Citaat:
Hm, ik ben een mierenneuker... verder goed verhaal hoor, het leest zeker aangenaam! |
![]() |
||||||||||||||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
edit: ik heb er nu van gemaakt: [..] een biertje aan het drinken, na dat biertje volgden er meer, en voor [..]. Is dat wel goed? Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Wat een gedoe, al die quotes ![]()
||
Citaat:
En tsja, dat je iets soortgelijks hebt gelezen zou kunnen, maar ik heb het helemaal zelf bedacht. Dusja. ![]() Dankje @ lissetuh.
||
![]() |
Citaat:
Jaja, Fladder alias Millroy de tweede, gezelligheid ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Komaan, leg uit!!! Ik wil meelachen ![]() Leuk verhaal trouwens ![]() ik vind alleen de doorlopende tekst met daartussen plots een artikel niet zo'n goed idee.... ![]()
||
Citaat:
(meer reactie's zijn nog steeds welkom trouwens ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal zonder titel Verwijderd | 4 | 15-04-2005 17:00 | |
Verhalen & Gedichten |
[Kort verhaal] Schaamte en schuld RedWarrior | 9 | 18-02-2005 14:32 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Voet Verwijderd | 12 | 23-11-2004 20:07 | |
Verhalen & Gedichten |
[kort verhaal] F.'s verhaal Just Johan | 2 | 23-02-2004 13:41 | |
ARTistiek |
Kort verhaal: als nachtmerries waarheid worden... | 34 | 19-09-2001 15:52 | |
ARTistiek |
Mijn blik op de wereld (kort verhaal iets) lezuhhhhh An | 9 | 23-08-2001 20:49 |