Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2004, 20:56
blauwpotlood
blauwpotlood is offline
Hey1
ik las net dat topic over gelijk en/of ongelijke borsten..
Nou was mij vraag, als je ongelijke borsten hebt, en je wilt daar wat aan laten doen dmv een operatie, wordt dat vergoed door de verzekering?
en.. maakt het dan ook uit of je het ene wilt verkleinen of de andere wilt vergroten? En is eigenlijk deze hele operatie mogelijk?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 20:58
SuperSanne
SuperSanne is offline
een borstoperatie word alleen vergoed als je eronder lijd omdat ze te zwaar zijn voor je lengte (als je dus kwom loopt en steeds last van je rug krijgt). Als één borst normaal is, en die andere veel te groot, vergoeden ze waarschijnlijk het verkleinen van de te grote borst. Als je grootste borst echter geen gevaar voor je rug e.d. oplevert, zou ik er niet op rekenen.
P.S. de operatie is mogenlijk. Echter: bijna geen enkele vrouw heeft gelijke borsten, en meestal is het probleem al snel opgelost door een beha te kopen in je grootste cupmaat, en de kleinere borst op te vullen met een kipfiletje
Oud 07-06-2004, 21:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een borstverkleining wordt vergoed als je er erg onder lijdt, als je bijvoorbeeld erg last van je rug of nek hebt. Een borstvergroting wordt volgens mij nooit vergoed. Ik denk dat een operatie om je borsten wat gelijker te maken niet wordt vergoed, misschien als het verschil echt heel erg groot is maar dat kan ook best per verzekering verschillen.
Oud 07-06-2004, 21:14
Gothic
Gothic is offline
Er was een keer een vrouw die ik op tv zag waarbij het echt 3 cupmaten scheelde... die heeft na heel veel gezeur het niet voor elkaar gekregen. Totdat ze de verzekeraar het liet zien. Maar zij was echt misvormt, een klein beetje ongelijk is natuurlijk juist...

Regels voor berichten