Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2002, 15:24
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Blatter is vanmorgen herkozen als president van de FIFA voor de komende vier jaar, en dat ondanks de grote tegenstand de afgelopen weken. Hij behaalde veel meer stemmen dan zijn concurrent, wiens naam ik even niet weet.

Ik vind dit een zeer slechte zaak, er is toch wel gebleken dat er echt een hoop gesjoemeld is onder blatter, en gelukkig loopt daar ook nog een rechtszaak over. Ik was ook zeer verbaasd dat hij toch nog zo veel steun kreeg, maar dat komt waarschijnlijk omdat t zon goede prater is.

Wat vinden jullie? Vinden jullie Blatter een goede leider? Denken jullie dat er weer menig land is omgekocht?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2002, 15:56
Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik hoorde het in de voormiddag ook... Vond het wel schattig, zo allemaal gaan rechtstaan en handjes vastpakken

Mij boeit het echt totaal niet wie er bij de FIFA president is, als het maar goed gebeurt. En idd, er zijn schandelen de laatste tijd, maarja, waar is dat niet?

De naam van die andere kandidaat weet ik ook niet, maar het was een niet-europeaan. Misschien dat dat ook wel een reden is
Oud 29-05-2002, 16:10
DJ Incompetent
Citaat:
Tofke_H schreef:
Ik hoorde het in de voormiddag ook... Vond het wel schattig, zo allemaal gaan rechtstaan en handjes vastpakken

Mij boeit het echt totaal niet wie er bij de FIFA president is, als het maar goed gebeurt. En idd, er zijn schandelen de laatste tijd, maarja, waar is dat niet?

De naam van die andere kandidaat weet ik ook niet, maar het was een niet-europeaan. Misschien dat dat ook wel een reden is
Issa Hayatou heet ie, een afrikaan denk ik? kweenie cker.

Hier is t artikel btw:

Blatter herkozen als FIFA-president

--------------------------------------------------------------------------------
29-5-2002
Sepp Blatter is in Seoul herkozen voor nog eens een termijn van vier jaar als president van de wereldvoetbalbond FIFA. De Zwitser, die al maanden hevig onder vuur ligt, liet zijn enige tegenkandidaat Issa Hayatou achter zich.

De 66-jarige Blatter kreeg op de tweede dag van het FIFA-congres 139 van de 195 stemmen. De Zwitser kreeg vooral veel steun uit Noord- en Zuid-Amerika. In Europa stemde men veelal op Hayatou.

Daags voor de verkiezing kreeg Sepp Blatter, verdacht van omkoping, corruptie en financieel wanbeleid, nog volop gefluit en gejoel over zich heen, omdat hij tegenstanders de mond snoerde. En op maandag kwam een onderzoekscommissie naar buiten met het nieuws dat er tijdens het bewind van Blatter door de FIFA een verlies was geleden van 320 miljoen euro.

Blatter liet nogmaals weten zich geen zorgen te maken over de elf aanklachten die er tegen hem lopen. 'Ik ben onschuldig totdat het tegendeel bewezen is', liet hij weten. 'De waarheid zal naar buiten komen en dan zullen we wel zien wie er gelijk heeft.'

bron: www.viplanet.nl
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 16:15
Verwijderd
vuile oplichter!!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 16:25
Boogie
Boogie is offline
kan je zien wat een corrupte bende dat is daar. De meeste hoge mensen (vice-voorzitters onder andere) onder Blatter waren tegen hem. Het gaat financieel gigantisch slecht met de FIFA. Bovendien is er het ene verhaal over corruptie na de andere. Toch is het daar zo ondemocratisch dat hij mag blijven.
Oud 29-05-2002, 17:57
Verwijderd
Ik dacht meteen wie heeft hij nou weer omgekocht

Maar goed, ik had dus zelf ook die andere gezien. ben beieuwd hoe het numet de kitiek gaat of dat net z hard doorga of dat ze zich nu inhouden aangzien de volgende verkizingen toch weer over 4 jaar zijn...
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 19:10
DJ Incompetent
Citaat:
jdiezrequejo schreef:
Ik dacht meteen wie heeft hij nou weer omgekocht

Maar goed, ik had dus zelf ook die andere gezien. ben beieuwd hoe het numet de kitiek gaat of dat net z hard doorga of dat ze zich nu inhouden aangzien de volgende verkizingen toch weer over 4 jaar zijn...
hij heeft zelf gezegd dat hij gewoon doorgaat met zn 'acties' tegen blatter en dat ie het fijn vindt dat er nog een rechtszaak loopt
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 19:22
ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Die Issa Hayatou is anders ook niet alles. Hij wilde de kansen om het WK te halen voor de 'mindere' werelddelen vergroten. Dit betekent vijf WK- plaatsen voor Azie, Afrika en Oceanië...

Voor Europa, Zuid- en Midden-Amerika blijven er dan nog maar 17 plaatsen over. Dan kwalificeert Nederland zich helemaal nooit meer...
Oud 29-05-2002, 20:22
DJ Incompetent
Citaat:
ZlatanSuperJood schreef:
Die Issa Hayatou is anders ook niet alles. Hij wilde de kansen om het WK te halen voor de 'mindere' werelddelen vergroten. Dit betekent vijf WK- plaatsen voor Azie, Afrika en Oceanië...

Voor Europa, Zuid- en Midden-Amerika blijven er dan nog maar 17 plaatsen over. Dan kwalificeert Nederland zich helemaal nooit meer...
das natuurlijk wel heel subjectief bekeken he. Ik vind dat je gewoon moet kijken hoeveel landen er mee doen aan de kwalificaties en dat uit ieder werelddeel hetzelfde aantal procent mee kan doen aan t wk.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 10:18
ZlatanSuperJood
Citaat:
DJ FLEM schreef:
das natuurlijk wel heel subjectief bekeken he. Ik vind dat je gewoon moet kijken hoeveel landen er mee doen aan de kwalificaties en dat uit ieder werelddeel hetzelfde aantal procent mee kan doen aan t wk.

Dat betekent dus dat er uit Oceanië, waar redelijk veel landen meedoen aan de kwalificatie (waaronder toplanden als Vanuatu, Samoa en de Solomon Eilanden), zeker één of twee landen mogen deelnemen.

Dat wordt dan wel een WK van zeer hoog niveau...
Oud 30-05-2002, 10:58
DJ Incompetent
Citaat:
ZlatanSuperJood schreef:
Dat betekent dus dat er uit Oceanië, waar redelijk veel landen meedoen aan de kwalificatie (waaronder toplanden als Vanuatu, Samoa en de Solomon Eilanden), zeker één of twee landen mogen deelnemen.

Dat wordt dan wel een WK van zeer hoog niveau...
Het gaat om de gelijke kansen, die landen moeten ook de kans krijgen om bter te worden en wedstrijden te spelen op een hoger niveau
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 15:14
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
ik vind dat niemand lang op dezelfde post mag blijven zitten
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 15:18
ZlatanSuperJood
Citaat:
Pibbo schreef:
ik vind dat niemand lang op dezelfde post mag blijven zitten

Nee, mischien zit er wel een belangrijke brief tussen...
Oud 31-05-2002, 16:51
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
Citaat:
ZlatanSuperJood schreef:

Nee, mischien zit er wel een belangrijke brief tussen...

nee, maar dan gaan ze hun macht misbruiken :/
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 19:37
scara
scara is offline
Mooi fluitconcert (je) daar in Z-korea voor blatter !!!
Oud 02-06-2002, 18:19
AGH
AGH is offline
Ik vraag me af wat meer geld kost.
Fraude bij de FIFA of 30 voetbalsupporters die met elkaar op de vuist gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten