Advertentie | |
|
![]() |
|
De efficientie van energie drank...neem een paar dranken bijv. Extran, AA-Drink, Isostar...doe proeven aan de hand van dextrose (staat allemaal op internet) doe reactie proefjes met proefpersonen, zoals het laten vallen van een linaal dat dan met 2 vinger gegrepen moet worden door de persoon, dan meet je de gevallen afstand voor de reactie, eerst zonder drank en daarna met drank bijv.....
Suc6
|
![]() |
De synthese van methyloranje!!
![]() Tja, hoe kom je er op. Het is een grondstof voor veel soorten verf. Het voordeel van deze stof is, dat hij nog "legaal" op school gemaakt mag worden. Ik had dus een paar verschillende syntheses uitgevoerd (eentje met meer zoutzuur,eentje minder,eentje meer zout,eentje midner etc.). Vervolgens kun je die eindproducten gaan oplossen in methanol en gaan onderzoeken met de spectrofotometer. Je komt dan tot een aantal "opmerkelijke" conlcusies, zodat je toch het idee hebt dat je het profielwerkstuk niet helemaal voor niks hebt gemaakt. Mocht je nog vragen hebben....kunt me altijd mailen. BTW: ik heb het werkstuk zelf niet meer in digitale vorm, maar kan wel eens voor je nakijken als je ergens niet uitkomt. |
![]() |
|
![]() |
Chemische afvalwaterzuivering. Het afvalwater van de chemische industrie wat wordt gezuiverd alvorens het het kanaal/zee in gegooid wordt. Scheikunde, beetje biologie en wat natuurkunde. Ik heb nog een 51 pagina groot verslag liggen. Bij ons heette het nog zelfstandig onderzoek. Had een 8,3 en het is erg goed (zeggen de kenners). Succes
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Onderwerp Profielwerkstuk Tikazia | 7 | 23-06-2011 14:26 | |