Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2005, 12:06
steefos
steefos is offline
mijn menstruatie is normaal altijd heel regelmatig, het is al 4 jaar zo dat ik het op de dag kan uitrekenen. Maar nu is het al meer dan anderhalve week verder dan de geplande datum en ga ik me toch wel zorgen maken.
Er is geen kans op zwangerschap gelukkig, want ik heb al drie maanden geen sex meer gehad
Wat kunnen de oorzaken dan wel zijn?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 12:08
Roos
Roos is offline
- zwangerschap
- stress
- te weinig eten
- gewichtsveranderingen in de afgelopen tijd
- een onderliggende ziekte
- gewoon moeder natuur die een beetje lui is
Oud 17-04-2005, 12:08
Gothic
Gothic is offline
stress

te weinig eten (doe je aan de lijn?)

(veel)gewichtsverlies in korte tijd

medische oorzaak
Oud 17-04-2005, 12:09
Roos
Roos is offline
haha we hebben precies hetzelfde opgeschreven en ook precies in dezelfde volgorde
Oud 17-04-2005, 12:17
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Roos schreef op 17-04-2005 @ 13:09 :
haha we hebben precies hetzelfde opgeschreven en ook precies in dezelfde volgorde
en op hetzelfde moment , alleen niet zwanger, want dat kon niet volgens mevrouw...
Oud 17-04-2005, 12:19
steefos
steefos is offline
-ik lijn niet (meer), ik heb gezond gewicht, dus ook geen gewichtsverlies. Ik heb ook goed voedingspatroon.

-Zwanger ben ik ook niet, voor zover ik weet.

-Stress, tja ik heb nu 'n beetje stress omdat ik niet mn menstruatie op tijd krijg, maar daarvoor had ik dat nog niet. beetje vaag dus

Ik heb de afgelopen tijd ook geen medicijnen geslikt, wel zalf voor mijn huid gesmeerd, ik weet niet of daar hormonen die invloed opje menstruatie hebben inzitten? En kan dat dat het echt meer dan 10 dagen later is dan normaal?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 12:26
Gothic
Gothic is offline
Hoeveel eet je nu op een dag? En hoeveel at je op een dag dat je lijnde?

Hoeveel weeg je en hoe lang ben je?

Het kan namelijk nog heel goed dat je menstruatie ermee ophoudt als je een tijd gelijnd hebt...
Oud 17-04-2005, 12:41
steefos
steefos is offline
ik weeg nu 56 kg en ben ongeveer 1.65=> BMI 20.6.
Over een maand wordt ik 16

s'ochtends: 2 bruine boterhammen met 30+kaas of pure hagelslag of zo'n soort kruidenkaassmeersel wel light (maar dat hangt allemaal van mn bui af) , appel , glas melk en glas water

s'middags: 3 bruine boterhammen met kokosbrood, smeerkaas, komkommersalade o.i.d + spa flesje

s'avonds: hangt van de dag af. Meestal wel iets van pasta/rijst met groente en vis. daarna meestal magere joyourt met vruchtjes.

tussendoor: nootjes, crackers,veel thee, vruchtensap,fruit, soms chips/chocola. (Dit meestal als ik uit school kom in een keer)

Ik lijn al best wel lang neit meer, ongeveer 3kwart jaar. Ik weet neit precies meer wat ik at toen. maar niet veel tussendoortjes.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 13:05
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
steefos schreef op 17-04-2005 @ 13:41 :
ik weeg nu 56 kg en ben ongeveer 1.65=> BMI 20.6.
Over een maand wordt ik 16

s'ochtends: 2 bruine boterhammen met 30+kaas of pure hagelslag of zo'n soort kruidenkaassmeersel wel light (maar dat hangt allemaal van mn bui af) , appel , glas melk en glas water

s'middags: 3 bruine boterhammen met kokosbrood, smeerkaas, komkommersalade o.i.d + spa flesje

s'avonds: hangt van de dag af. Meestal wel iets van pasta/rijst met groente en vis. daarna meestal magere joyourt met vruchtjes.

tussendoor: nootjes, crackers,veel thee, vruchtensap,fruit, soms chips/chocola. (Dit meestal als ik uit school kom in een keer)

Ik lijn al best wel lang neit meer, ongeveer 3kwart jaar. Ik weet neit precies meer wat ik at toen. maar niet veel tussendoortjes.
Nee, dan zal het hier wel niet door komen .
Oud 17-04-2005, 13:52
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
joh, dat heeft iedereen wel eens, en je zal zien dat als je er niet aan probeert te denken en dat even lukt, je meteen ongesteld wordt.
Oud 17-04-2005, 17:31
elledc
elledc is offline
don't worry, de natuur kan ook eens onregelmatig zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 18:26
snoopy
snoopy is offline
hoe lang ben je al ongesteld dan? En was je t eerst wel regelmatig?
Oud 18-04-2005, 10:49
Hooligirl
Hooligirl is offline
Speed
Oud 21-04-2005, 21:08
cartouchke
cartouchke is offline
hey, ik heb dat ook al gehad, zelfs periodes dat ze uitbleven. De dokter zei dat het kwam door veel te sporten op regelmatige basis of plots heel intensief te beginnen sporten. Inderdaad ik volleybalde op die moment tamelijk veel. Er is toch niets dat je eraan kan doen, het is bij mij weer helemaal in orde gekomen hoor...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 21:18
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
snoopy schreef op 17-04-2005 @ 19:26 :
hoe lang ben je al ongesteld dan? En was je t eerst wel regelmatig?
er staat dat ze al 4 jaar regelmatig ongesteld is
Oud 21-04-2005, 22:49
Verwijderd
Het kan wel zo zijn dat het eerst heel regelmatig was en anderhalve week lijkt dus veel, maar eigenlijk is dat niet erg veel. Het is goed mogelijk dat het een kleine verandering in je hormoonspiegel is die zich wel weer zal herstellen, je hormoonspiegel kan nu eenmaal wat veranderen als je pubert, zeker in maart, april, augustus en september, zo vreemd is dat niet.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 09:19
Verwijderd
Het kan altijd weleens verschillen. Zelf was ik dan altijd onregelmatig, waardoor ik soms wel 3 weken te laat was.
Maar ik denk dat je je gewoon niet teveel zorgen moet maken,
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 18:04
Snow White
Snow White is offline
Ik heb me wel eens horen vertellen, dat wanneer je je druk gaat maken óver je ongesteldheid, dat het dan juist niet wil komen.
Lekker handig niet? Maar goed.
Oud 23-04-2005, 18:29
steefos
steefos is offline
hmm dan wacht ik nog wel even rustig af. Ik ben iig gerust gesteld nu
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten