Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Iig, nu ophouden met je irritante gedrag, ik blijf het toch gewoon verwijderen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik ben op dit gebied nogal sceptish, maar ik kom niet met dit soort onzinargumenten aanzetten. Bovendien werd er hier helemaal niet om gevraagd of het nou klopt of niet.
||
Citaat:
|
![]() |
|
dus volgens jouw is een cirkel denken al genoeg ? dan zeg je nog het is een symbool.. dus een symbool van bescherming volgens jouw.. maar je vertelt er niet bij wat die bescherming dan is, aangezien het maar een symbool is.
//edit hmm ik zit zo denken dat je denkt dat die cirkel goede geesten voorstelt die je moeten beschermen van slechte ? zoiets?
Laatst gewijzigd op 06-06-2004 om 21:47. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee, het heeft nix met geesten te maken. De bescerming is tegen negatieve invloeden, tegen negatieve energie, zodat je ongestoord kunt werken aan wat je bezig bent en minder kwetsbaar bent op het moment dat je het nodig hebt.
De cirkel zou je kunnen zien als symbool van bescherming, maar het is gewoon om je energie te focussen, te richten op de bescherming die je wil optrekken. Net als een athame, die dient ook alleen maar om te helpen met het richten van je energie. In werkelijkheid heb je die hulpmiddelen en symbolen niet echt nodig, ze maken het alleen gemakkelijker. En het is wel iets ingewikkelder dan denken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als er een doel is bij hekserij is dat zo goed mogelijk leven. Hekserij is een levensovertuiging, een geloof, geen geklooi met tovenaarsdingetjes. Magie en spiritualiteit komt er al snel bij kijken omdat heksen gericht zijn op de natuur en opener staan voor dat soort dingen. Maar de magie werkt met energie, geesten staan er los van. Die energie komt van jezelf, met je eigen geest (niet de geesten dus die jij bedoeld) kun je meer dan je denkt, gedachtenkracht dus. |
![]() |
||
Citaat:
![]() defineer de term "energie" en leg nou eens uit wat het doel is wat bereik je ermee en wat kan je ermee?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat is energie? Pak het woordenboek ![]() Welk doel? Ik heb gezegd dat er geen doel is en als er iets is dat voor doel moet doorgaan het zo goed mogelijk leven is. Wat moet ik uitleggen aan zo goed mogelijk proberen te leven? Dat het inhoudt dat je positief probeert te zijn, mensen probeert te helpen, je gaven gebruikt om iets te betekenen, anderen geen kwaad wilt doen,... wat valt daaraan uit te leggen? En wat je daarmee bereikt? Tevredenheid? Voldoening? Ten eerste is er niet eens zo'n doel en ten tweede is het niet dat er een hemel in het vooruitzicht is gesteld als er goed geleefd is. Waarom wil je zoiets doen... gewoon om proberen de wereld te verbeteren waarschijnlijk, dat begint bij jezelf en de wereld is al verrot genoeg zonder dat ik daar nog een hoop ellende zou bijmaken. Moet je altijd dingen doen om er iets mee te kunnen of te bereiken? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is leuk ermee te spelen, maar komt toch op een ding neer: gebakken lucht. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Misschien kunt Uwe Hoogheid mijn nederige ziel dan verlichten met wat van Uw onmetelijke Wijsheid over de hekserij...
|
Verwijderd
|
Die opmerking...
Maar goed. Als je er meer over weten wilt, dan raad ik je aan eens op het internet te struinen. Het altaar is een plekje waarop je je rituele spullen bewaart en vaak ook rituelen houdt. Je versiert het met belangrijke dingen uit je leven, bloemen, bladeren, edelstenen, vanalles eigenlijk. Het ziet eruit zoals je wil dat het eruit ziet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|