Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2004, 20:04
Beware
Beware is offline
Het klinkt misschien dom...
maar als je een cirkel trekt, moet je die dan ook nog om het altaar heen trekken, of staat die erbuiten? Want als je altaar dan tegen de muur staat, kan ie er niet helemaal in natuurlijk... of doe ik er te moeilijk over??

Hoe doen jullie dat?
Advertentie
Oud 18-05-2004, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Beware schreef op 18-05-2004 @ 21:04 :
maar als je een cirkel trekt, moet je die dan ook nog om het altaar heen trekken, of staat die erbuiten? Want als je altaar dan tegen de muur staat, kan ie er niet helemaal in natuurlijk... of doe ik er te moeilijk over??

Hoe doen jullie dat?
Ik heb er verder geen verstand van, maar als hij er inderdaad omheen moet dan kan het inderdaad niet als hij tegen de muur staat. Daarom (lijkt) me dat hij er niet omheen moet, maar ik heb er verder geen verstand van dus verder dan dit kom ik niet. Sorry.
Oud 18-05-2004, 21:10
steefos
steefos is offline
mijn altaar staat tegen de muur maar ik pak de spullen die ik nodig heb leg die op de grond en trek daaromheen een cirkel
Oud 18-05-2004, 22:09
Verwijderd
De cirkel kun je ook in gedachten trekken. Het is onmogelijk dat iedereen plek genoeg heeft om zijn altaar in het midden van de kamer te zetten. De cirkel is ook geen tastbaar iets (dat kan het wel worden, maar dat is nog iets anders), het is een bescherming die je optrekt met je geest (eventueel met gebaar en woorden erbij), dus die zal zich niet laten tegenhouden door een muur. Dat jij er niet doorheen kunt stappen, wil niet zeggen dat je gedachten dat niet kunnen, visualiseer de cirkel door de muur heen, voor je rituelen voor je altaar uit en in plaats van rond het altaar te lopen, kun je je tot de windstreken richten door je in de richting te draaien.
De plaats van het altaar maakt niet uit, net als de tools, het zijn allemaal maar tastbare hulpmiddelen om je geest te richten, je kunt evengoed een ritueel zonder altaar of athame of cauldron of kaarsen of whatever doen, maar de tastbare dingen, versterken onze geest, helpen het richten.

Ik trek een cirkel om het altaar heen trouwens, maar ik beweeg mij ook door heel de cirkel. Alles wat ik gebruik en waar ik beweeg, valt binnen de cirkel (bescherming!). Je zou ook een cirkel alleen om jezelf kunnen trekken, maar dan valt je altaar erbuiten en dat is dan ook weer niet de bedoeling. Mijn altaar staat ook tegen de muur, voor kleine rituelen laat ik het daar staan, wil ik uitgebreide dingen doen, heb ik een altaarkleed dat ik in het midden van de kamer leg zodat ik me makkelijker kan bewegen.
Oud 19-05-2004, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 18-05-2004 @ 23:09 :
*knip*
ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden
Oud 19-05-2004, 13:42
Verwijderd
Je hoort een Altaar ook niet tegen een muur te zetten..
Dat is het hele effect van een altaar weg, kun je er net zo goed een tafel van maken..
Oud 19-05-2004, 14:02
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 19-05-2004 @ 14:42 :
Je hoort een Altaar ook niet tegen een muur te zetten..
Dat is het hele effect van een altaar weg, kun je er net zo goed een tafel van maken..
. Nee hoor, maakt geen ene fuck uit. Het beste is uiteraard wel het naar het Noorden te richten, maar zelfs dat maakt uiteindelijk nix uit.
Oud 19-05-2004, 16:05
Isa
Isa is offline
En ik heb dat niet voor nix verwijderd. Je antwoord is irritant en nutteloos met betrekking tot dit topic. We hebben niemand nodig die voor ons bidt en als wij dan volgens jou in de hel komen omdat daar toch stiekem een of andere God zit te oordelen en die idd zo zwakzinnig is om ons op die manier te beoordelen, dan wil ik niets liever dan fikken in die hel!

En nu wil ik zo'n antwoord niet meer zien hier, alles wat erop lijkt, blijf ik verwijderen!

(dit stuk is dus geschreven door Mutant, voor diegenen die het niet door hadden).

Laatst gewijzigd op 19-05-2004 om 16:48.
Oud 19-05-2004, 17:02
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Isa schreef op 19-05-2004 @ 17:05 :
En ik heb dat niet voor nix verwijderd. Je antwoord is irritant en nutteloos met betrekking tot dit topic. We hebben niemand nodig die voor ons bidt en als wij dan volgens jou in de hel komen omdat daar toch stiekem een of andere God zit te oordelen en die idd zo zwakzinnig is om ons op die manier te beoordelen, dan wil ik niets liever dan fikken in die hel!

En nu wil ik zo'n antwoord niet meer zien hier, alles wat erop lijkt, blijf ik verwijderen!

(dit stuk is dus geschreven door Mutant, voor diegenen die het niet door hadden).
Nogmaals: amen
Oud 23-05-2004, 17:07
Beware
Beware is offline
Kortom: doe maar wat jou het meest aanspreekt.

(And don't I just love it)
Oud 23-05-2004, 17:08
Isa
Isa is offline
edit: Onze Isa is even een andere hobby zoeken voor een tijdje.

Laatst gewijzigd op 23-05-2004 om 20:04.
Oud 23-05-2004, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Isa schreef op 23-05-2004 @ 18:08 :
Bid voor wie u vervolgen
gij word veroordeeld naar de maat waarmede gij oordeelt.
Dammit, dan ga jij het echt flink moeilijk krijgen daarboven!!!

Iig, nu ophouden met je irritante gedrag, ik blijf het toch gewoon verwijderen.
Oud 24-05-2004, 07:26
Shade
Shade is offline
Ik heb een idee:

2 dingen:

en
+ban=Isa

klaar

antwoord is al gegeven eh
Oud 24-05-2004, 21:50
DigitalWorld
DigitalWorld is offline
Mijn altaar staat een ienieminie stukje van de muur af. Zodat ik er wel omheen een cirkel kan trekken. Je moet juist wel om het altaar een circkel trekken, de kaarsen van God en Godin staan daar op, en het wordt beschouwd als heiliger dan heilig. Dus, zulke kaarsen moeten juist van het kwade worden beschermt metbehulp van een circkel, anyhow. Als je nog vragen hebt over het een over ander voeg me maar toe op msn.

Liefs, Kusjs. Annemijn.
Oud 26-05-2004, 19:30
Deceipher
Deceipher is offline
Ik denk dat een altaar best tegen een muur aan kan staan. Een cirkel is een symbolisch iets wat staat voor bescherming, en hoefd in principe ook niet materialistisch uitgebeeld te worden. Als dit voor hetgeen dat jij wilt wel moet, dan zul je zelf moeten bepalen of je je altaar gaat verplaatsen zodat de cirkel eromheen kan, of dat je het altaar erbuiten laat, maar mij lijkt het niet noodzakelijk.
Oud 31-05-2004, 14:42
Sofi
Sofi is offline
Lieve Beware,

Ben je een solitaire heks? Want als dat zo is, kun je het beste een cirkel trekken die zo groot is dat je er zelf vrij in kan rondlopen. Als je je cirkel getrokken hebt kun je beginnen met het 'oprichten van je tempel' je altaar moet in het midden staan, maar als je er achter staat/zit moet je naar het oosten kijken.

Dit is zoals het volgens de Wicca principes hoort. Mijn advies is, trek je er niks van aan! Het is jou religie, dus maak hem je eigen. Als jij je altaar in het zuiden wil of tegen de muur vooral doen. Het enige probleem is dat je dan een beetje in de problemen kan komen als je met divinatie of magie wil beginnen. Want dan moet je in de cirkel blijven en de cirkel om je heen houden. Dat is namelijk je beschermingslijn. Negatieve entiteiten, geesten en andere invloeden kunnen dan niet bij je komen. Misschien is het verstandig om dan je altaar wel in het midden te zetten.

Liefs, Nina-Maria
Oud 03-06-2004, 20:02
BrokenDreams
BrokenDreams is offline
een circel hoeft niet om het altaar heen zoals iedereen al zegt

BB BrokenDreams
Oud 04-06-2004, 18:08
Sofi
Sofi is offline
Nee, niets hoeft, zoals ik al zei. Want het is toch je eigen levensovertuiging. Trek je er gewoon niks van aan. Je lichtgidsen leiden je toch wel de goede kant op. Vertrouw daarop. Verander zoveel je wil, en experimenteer zoveel je wilt..
Oud 04-06-2004, 19:56
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Ik sleep mijn altaar ook altijd naar het midden van de cirkel
Oud 04-06-2004, 21:38
Energie
Energie is offline
Citaat:
Beware schreef op 18-05-2004 @ 21:04 :

Hoe doen jullie dat?
... tsja alsof een getekende cirkel iets zou tegen houden... iets wat in 2d is getekent en dat terwijl de wereld in 3d is in dat geval moet je in een bol staan hehe
Oud 05-06-2004, 09:57
Upke
Upke is offline
Citaat:
Energie schreef op 04-06-2004 @ 22:38 :
... tsja alsof een getekende cirkel iets zou tegen houden... iets wat in 2d is getekent en dat terwijl de wereld in 3d is in dat geval moet je in een bol staan hehe
Je snapt er geen zak van dus hou dan gewoon stil. Het gaat erom met welke intentie je die cirkel maakt, het gaat erom wat die cirkel voor jou betekend. En dan maakt het niet uit of het 2d of 3d is.
Oud 05-06-2004, 13:39
Energie
Energie is offline
Citaat:
Upke schreef op 05-06-2004 @ 10:57 :
Je snapt er geen zak van dus hou dan gewoon stil. Het gaat erom met welke intentie je die cirkel maakt, het gaat erom wat die cirkel voor jou betekend. En dan maakt het niet uit of het 2d of 3d is.
natuurlijk betekent et veel.. er zit een wereld van verschil in.. net zoals ze vroeger dachten dat de wereld plat was
Oud 06-06-2004, 13:30
Weylyn
Weylyn is offline
Citaat:
Energie schreef op 05-06-2004 @ 14:39 :
natuurlijk betekent et veel.. er zit een wereld van verschil in.. net zoals ze vroeger dachten dat de wereld plat was
Kerel, zit niet zo te raaskallen. Als ik een blad papier tot een koker oprol, is het dan plat of rond? 2d of 3d is in dit geval irrelevant. De cirkel is enkel een hulpmiddel zodat je het schild makkelijker kunt visualiseren. De cirkel zelf dient geen nut.

Ik ben op dit gebied nogal sceptish, maar ik kom niet met dit soort onzinargumenten aanzetten. Bovendien werd er hier helemaal niet om gevraagd of het nou klopt of niet.
Oud 06-06-2004, 15:08
Energie
Energie is offline
Het geeft dus aan dat et allemaal niet klopt wat jullie allemaal zeggen. aangezien de natuur in 3d werkt.
Oud 06-06-2004, 15:14
Weylyn
Weylyn is offline
Citaat:
Energie schreef op 06-06-2004 @ 16:08 :
Het geeft dus aan dat et allemaal niet klopt wat jullie allemaal zeggen. aangezien de natuur in 3d werkt.
Deze reply geeft aan hoe weinig je weet, de natuur werkt in 4d. De vierde dimensie kunnen wij alleen niet definieren maar het bestaan ervan is al een aantal jaar wetenschappelijk bewezen.
Oud 06-06-2004, 15:19
Energie
Energie is offline
ze zeggen de 4d dimensie is tijd maar daar gaat et nu niet over ik heb et over dat iets in 2d getekent is nix kan tegen houden dat in 3d kan bewegen
Oud 06-06-2004, 20:20
Verwijderd
Je praat over dingen waar je geen verstand van hebt. Lees het topic eens door voor je raaskalt. Ik quote mezelf:

Citaat:
De cirkel is ook geen tastbaar iets (dat kan het wel worden, maar dat is nog iets anders), het is een bescherming die je optrekt met je geest (eventueel met gebaar en woorden erbij), dus die zal zich niet laten tegenhouden door een muur.
Citaat:
De plaats van het altaar maakt niet uit, net als de tools, het zijn allemaal maar tastbare hulpmiddelen om je geest te richten, je kunt evengoed een ritueel zonder altaar of athame of cauldron of kaarsen of whatever doen, maar de tastbare dingen, versterken onze geest, helpen het richten.
De cirkel gaat verder dan je simpele opvattingen van 2d en 3d, hij wordt gebruikt om je energie te richten en bescherming op te trekken. Je hoeft niet eens een cirkel te trekken, sommige mensen kunnen ook hun bescherming zo ter plekke oproepen en gebruiken. Het is een symbool.
Oud 06-06-2004, 21:43
Energie
Energie is offline
dus volgens jouw is een cirkel denken al genoeg ? dan zeg je nog het is een symbool.. dus een symbool van bescherming volgens jouw.. maar je vertelt er niet bij wat die bescherming dan is, aangezien het maar een symbool is.

//edit
hmm ik zit zo denken dat je denkt dat die cirkel goede geesten voorstelt die je moeten beschermen van slechte ? zoiets?

Laatst gewijzigd op 06-06-2004 om 21:47.
Oud 06-06-2004, 23:46
Verwijderd
Nee, het heeft nix met geesten te maken. De bescerming is tegen negatieve invloeden, tegen negatieve energie, zodat je ongestoord kunt werken aan wat je bezig bent en minder kwetsbaar bent op het moment dat je het nodig hebt.

De cirkel zou je kunnen zien als symbool van bescherming, maar het is gewoon om je energie te focussen, te richten op de bescherming die je wil optrekken. Net als een athame, die dient ook alleen maar om te helpen met het richten van je energie. In werkelijkheid heb je die hulpmiddelen en symbolen niet echt nodig, ze maken het alleen gemakkelijker.

En het is wel iets ingewikkelder dan denken.
Oud 07-06-2004, 12:27
Energie
Energie is offline
Citaat:
Mutant schreef op 07-06-2004 @ 00:46 :
Nee, het heeft nix met geesten te maken. De bescerming is tegen negatieve invloeden, tegen negatieve energie, zodat je ongestoord kunt werken aan wat je bezig bent en minder kwetsbaar bent op het moment dat je het nodig hebt.

De cirkel zou je kunnen zien als symbool van bescherming, maar het is gewoon om je energie te focussen, te richten op de bescherming die je wil optrekken. Net als een athame, die dient ook alleen maar om te helpen met het richten van je energie. In werkelijkheid heb je die hulpmiddelen en symbolen niet echt nodig, ze maken het alleen gemakkelijker.

En het is wel iets ingewikkelder dan denken.
hmm dus als et nix met geesten te maken heeft . wat is het doel dan van die hekserij ?
Oud 07-06-2004, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 07-06-2004 @ 13:27 :
hmm dus als et nix met geesten te maken heeft . wat is het doel dan van die hekserij ?
Zie je dat je dus echt geen idee hebt waar je het over hebt.

Als er een doel is bij hekserij is dat zo goed mogelijk leven. Hekserij is een levensovertuiging, een geloof, geen geklooi met tovenaarsdingetjes. Magie en spiritualiteit komt er al snel bij kijken omdat heksen gericht zijn op de natuur en opener staan voor dat soort dingen. Maar de magie werkt met energie, geesten staan er los van. Die energie komt van jezelf, met je eigen geest (niet de geesten dus die jij bedoeld) kun je meer dan je denkt, gedachtenkracht dus.
Oud 07-06-2004, 15:39
Energie
Energie is offline
Citaat:
Mutant schreef op 07-06-2004 @ 15:30 :
Zie je dat je dus echt geen idee hebt waar je het over hebt.

Als er een doel is bij hekserij is dat zo goed mogelijk leven. Hekserij is een levensovertuiging, een geloof, geen geklooi met tovenaarsdingetjes. Magie en spiritualiteit komt er al snel bij kijken omdat heksen gericht zijn op de natuur en opener staan voor dat soort dingen. Maar de magie werkt met energie, geesten staan er los van. Die energie komt van jezelf, met je eigen geest (niet de geesten dus die jij bedoeld) kun je meer dan je denkt, gedachtenkracht dus.
Jah omdat ik het niet weet vraag ik et toch

defineer de term "energie" en leg nou eens uit wat het doel is wat bereik je ermee en wat kan je ermee?
Oud 07-06-2004, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 07-06-2004 @ 16:39 :
Jah omdat ik het niet weet vraag ik et toch

defineer de term "energie" en leg nou eens uit wat het doel is wat bereik je ermee en wat kan je ermee?
Nadat je eerst volkomen overtuigd je mening hebt verkondigd terwijl je niet eens wist wat het inhield, maar goed.

Wat is energie? Pak het woordenboek . Het is iets dat je uitstraalt, alles heeft energie, hoe kun je zoiets omschrijven, het is niet bepaald tastbaar. (Iemand die een betere omschrijving heeft, graag!). Je kunt het ook niet echt zien (tenzij je aura's kunt zien, al is dat niet helemaal vergelijkbaar en soms kun je het als een vaag iets, maar dat kan voor iedereen anders zijn, ik weet dat ik het in de vorm van een witte waas heb gezien).

Welk doel? Ik heb gezegd dat er geen doel is en als er iets is dat voor doel moet doorgaan het zo goed mogelijk leven is. Wat moet ik uitleggen aan zo goed mogelijk proberen te leven? Dat het inhoudt dat je positief probeert te zijn, mensen probeert te helpen, je gaven gebruikt om iets te betekenen, anderen geen kwaad wilt doen,... wat valt daaraan uit te leggen?
En wat je daarmee bereikt? Tevredenheid? Voldoening? Ten eerste is er niet eens zo'n doel en ten tweede is het niet dat er een hemel in het vooruitzicht is gesteld als er goed geleefd is. Waarom wil je zoiets doen... gewoon om proberen de wereld te verbeteren waarschijnlijk, dat begint bij jezelf en de wereld is al verrot genoeg zonder dat ik daar nog een hoop ellende zou bijmaken. Moet je altijd dingen doen om er iets mee te kunnen of te bereiken?
Oud 08-06-2004, 01:48
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 07-06-2004 @ 22:08 :

- tekst -
Ik wou eerst nog reageren, maar nier hoef ik niks meer aan toe te voegen
Oud 11-06-2004, 22:04
Astuanax
Astuanax is offline
héh? Altaar?
Ik ben helemaal niet bekend met die heksenspullen maar het lijkt me wel interessant!
offeren jullie daar dan ook dieren?? zou ik walgelijk vinden
Oud 11-06-2004, 23:29
Verwijderd
Citaat:
Astuanax schreef op 11-06-2004 @ 23:04 :
héh? Altaar?
Ik ben helemaal niet bekend met die heksenspullen maar het lijkt me wel interessant!
LOL
Oud 12-06-2004, 14:38
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 19-05-2004 @ 15:02 :
. Nee hoor, maakt geen ene fuck uit. Het beste is uiteraard wel het naar het Noorden te richten, maar zelfs dat maakt uiteindelijk nix uit.
Uiteraard maakt het niks uit..
Het is leuk ermee te spelen, maar komt toch op een ding neer: gebakken lucht.

Oud 12-06-2004, 15:14
Energie
Energie is offline
onzin dus
Oud 12-06-2004, 16:36
beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
********** schreef op 12-06-2004 @ 15:38 :

Leg uit... leuk?
Oud 13-06-2004, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Astuanax schreef op 11-06-2004 @ 23:04 :
héh? Altaar?

Citaat:
Ieder zijn mening en geloof .
Oud 13-06-2004, 20:56
Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Mutant schreef op 13-06-2004 @ 21:51 :

Is dat een gezichtje van teleurstelling, ongeloof, verbazing....

Misschien kunt Uwe Hoogheid mijn nederige ziel dan verlichten met wat van Uw onmetelijke Wijsheid over de hekserij...
Oud 13-06-2004, 21:11
Verwijderd
Die opmerking...
Maar goed. Als je er meer over weten wilt, dan raad ik je aan eens op het internet te struinen.

Het altaar is een plekje waarop je je rituele spullen bewaart en vaak ook rituelen houdt. Je versiert het met belangrijke dingen uit je leven, bloemen, bladeren, edelstenen, vanalles eigenlijk. Het ziet eruit zoals je wil dat het eruit ziet.
Oud 13-06-2004, 21:22
Energie
Energie is offline
ik las ergens hierboven dat de altar toch helemaal niet nodig was.. dus waarom blijven jullie over een altaar lullen dan?
Oud 13-06-2004, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 13-06-2004 @ 22:22 :
ik las ergens hierboven dat de altar toch helemaal niet nodig was.. dus waarom blijven jullie over een altaar lullen dan?
Mogen mensen geen vragen meer stellen over een altaar? Waar maak je je druk over.
Advertentie

Regels voor berichten