Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2004, 19:00
miro
miro is offline
Het zit zo, ik heb een samsung e700 die heb ik nu ong. 8 maanden. Nu kan ik kosteloos mijn orange abo afzeggen en dus een nieuw abonnement afsluiten waarbij ik gratis de Ericsson t630 krijg (omdat ik die dan het mooist vind naast de e700). Ik kan er ook voor kiezen om alleen een abonnement af te sluiten en dus mijn eigen e700 behouden. Terwijl ik er misschien nog 250 euro voor kan krijgen

Als je zou kunnen kiezen tussen de samsung e700 (die ik al heb) en de ericsson t630 welke zou jij dan kiezen (en als je dus voor de e700 kiest alleen een abonnement afsluiten, wat heeft dat dan voor voordelen?)?

specificaties: http://www.samsung.com/nl/products/m...Specifications

of deze:

specificaties: http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?...=pp1&pid=10117
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2004, 19:40
Verwijderd
In dat geval zou ik kiezen voor de e700. Maar dat is alleen op basis van uiterlijk, imho is de t630 gruwelijk lelijk.

Voordelen van je e700 zijn dat je dan een sim only abonnement kan nemen en je dat bij de meeste aanbieders 50% scheelt in de belkosten. Ook kan je een nieuw abonnement nemen met cashback achtig iets. of een nieuw orange 30 euro abo... geloof dat je dan niks betaald aan abo kosten nu bij belcompany.

Laatst gewijzigd op 13-06-2004 om 19:44.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 20:56
Auryon
Auryon is offline
Ik vind die nieuw Sony-Ericcsons mobieltjes wel leuk uitzien. Ze zijn voor zover ik ze al heb uitgeprobeerd ook wel met een handige menustructuur.
Is het bij Orange zelf of ergens bij Belcompany ofzo? Want misschien is het wel lastig als er simlock opzit
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 21:34
miro
miro is offline
mijn e700 is simlock vrij en ik ga dus al zeker mijn abo bij orange afzeggen (dat kan nu voor alle klanten kosteloos) en neem dan een abonnement bij vodafone, die ericsson die ik dan zou krijgen is ook simlockvrij. Ik denk dat ik toch eens die aanbiedingen moet gaan checken wat een los abonnement oplevert..
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 06:23
CryptapiX
CryptapiX is offline
ik zou zoiezo niet voor een sony ericson bgaan, maar als je persee uit die 2 moet keizen koos ik de 2e want die e700 heeft echt iedreen al
Oud 14-06-2004, 08:29
LB06
LB06 is offline
Op www.nieuwemobiel.nl kun je de specs vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 08:39
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
LB06 schreef op 14-06-2004 @ 09:29 :
geheel offtopic, maar tnx.. ik ga vanavnod een nieuwe gsm halen en twijfelde tussen 2
maar kon geen vergelijksite vinden
Oud 14-06-2004, 12:36
Verwijderd
ik heb ook orange maar ik heb niks gehoord over afzeggen enzo.. heb je een brief daarover ontvangen??
tell me more..
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 12:47
Tiño
Tiño is offline
duidelijk de t630,betere kwaliteit ,mooier design
Oud 14-06-2004, 16:23
Verwijderd
Citaat:
tinjooo schreef op 14-06-2004 @ 13:47 :
betere kwaliteit zeker, ook bluetooth is wel handig. Toch zou ik voor een gratis abo gaan. Of ik zou de e700 verkopen en dat geld bijleggen bij een betere foon
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 16:37
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 14-06-2004 @ 13:47 :
Mooier design?
Oud 14-06-2004, 18:09
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Ik zou ook voor de t630 gaan. Fijner menu, bluetooth, en bovendien vind ik hem mooier dan een E700, hoewel ik een t610 mooier vind dan een t630. De t630 het liefst wel in het zwart trouwens. En ben je niet eens toe aan iets nieuws ofzo?

Jezus wat een kutpost dit.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 18:56
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Alex schreef op 13-06-2004 @ 20:40 :
In dat geval zou ik kiezen voor de e700. Maar dat is alleen op basis van uiterlijk, imho is de t630 gruwelijk lelijk.
Mee eens, hoewel ik geen van beide zou kopen. Als ik verplicht moest kiezen, dan ging ik voor de E700.
Oud 14-06-2004, 19:46
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
LB06 schreef op 14-06-2004 @ 09:29 :
yeah ik heb hier beheerder. Als je echt persé moest kiezen tussen die twee (heb je al eens nagedacht over de Samsung e600 of Nokia 6230, ook moo, of andere modellen) dan zou ik voor mezelf even het een en ander op een rijtje zetten. Ik weet niet in hoeverre jij waarde hecht aan camerakwaliteit en connectiviteit.

SE T630:

+ Mooi om te zien
+ Bluetooth en irda (beiden een fatsoenlijk en niet kreupel protocol dus je kan probleemloos bestanden oversturen naar een ander apparaat

+ Goede connectiviteit, een bluetooth dongle is erg goedkoop, goedkoper dan een irda USB oplossing of datakabel, dus als je ringtones en plaatjes goedkoop wilt overzetten is dit ideaal

+ Goed menu, super te bedienen, ziet er prachtig uit
+ thema's
+ SE = kwaliteit, en dat heeft mijn T68 inmiddels wel bewezen

- Slechte kwaliteit camera, geïnterpoleerd naar VGA dus nog steeds CIF (352*288)
- Niet zo bar veel geheugen

Samsung e700:

+ Clamshell model, 2e scherm kan erg makkelijk zijn en staat best mooi. Bovendien biedt het clamshell model wel een aantal voordelen, je binnenste scherm beschadigd niet zo snel en je hebt geen toetsenblokkering nodig. Simpelweg openklappen bij een gesprek is ook zo'n voordeel
+ Goede VGA camera, multiShot
+ veel geheugen (9mb)

- Iedereen loopt ermee rond
- Beroerde connectiviteit met het kreupele irda protocol
- Er zijn mooiere toestellen te krijgen
- Menu is niet al te best en onduidelijk (vind ik)
- Geen bluetooth, dus het wordt een dure oplossing met een USB irda oog of datakabel
- JAVA performance. Ik weet niet hoe het bij de SE t630 zit maar ik was er niet echt onder de indruk van, zelfs de standaard spelletjes liepen ronduit traag
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 19:48
Orion16
Orion16 is offline
Denk vooral na over meerdere modellen, zie www.nieuwemobiel.nl er staan d'r meer dan 400 in onze database, en elke week worden er wel nieuwe toegevoegd, dus ook misschien waarvan je denkt 'cool daar moet ik ff op wachten!'

Mag ik je een advies geven, bij een webshop ben je veel goedkoper uit ipv. bij de BelCompany. Een webshop hoeft immers geen manuren en gebouwkosten te betalen
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 22:04
miro
miro is offline
tnx voor al t advies. Ik weet natuurlijk dat veel mensen de e700 al hebben (ik had m wel als een van de eerste ) maar het blijft natuurlijk wel een goede telefoon.

De bluetooth die op de t630 zit vind ik vooral een groot voordeel. Van de e700 zijn de foto's veel beter volgens mij (wat ik zo gezien heb)

T blijft een moeilijke keuze, ik denk dat ik me wat beter moet orienteren, jullie meningen helpen iig wel heel erg. Ik krijg t idee dat mensen de t630 vooral mooier vinden ook omdat de e700 zo populair is. over de nokia 6230, daar heb ik idd over nagedacht (voordat ik mijn e700 kocht, maar toen moest er nog een hele tijd op wachten) Maar iedereen in mijn omgeving heeft deze al, bovendien heb ik t gevoel dat deze telefoon niet veel extra's biedt boven andere telefoons, het design vind ik maar standaard.

En nog even over Orange. Nee daar heb je geen brief van gekregen, dat is juist het smerige eraan (dr heeft wel een miniberichtje over in de krant gestaan) Orange heeft tariefwijzigen doorgevoerd zonder dat te melden. Ze plegen dus contractbreuk en elke orangeklant heeft nu tot de 21ste de tijd om zijn abonnement kosteloos af te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 22:14
miro
miro is offline
o ja en even over een webshop. Ziet er allemaal erg aantrekkelijk uit maar is t ook betrouwbaar? Ik bedoel, wat als je problemen krijgt (ok, met een abo ga je natuurlijk naar je provider) maar hoe zit t als er iets met je toestel is?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 22:25
Verwijderd
Citaat:
miro schreef op 14-06-2004 @ 23:14 :
o ja en even over een webshop. Ziet er allemaal erg aantrekkelijk uit maar is t ook betrouwbaar? Ik bedoel, wat als je problemen krijgt (ok, met een abo ga je natuurlijk naar je provider) maar hoe zit t als er iets met je toestel is?
opsturen... niet ideaal maar als je een reserve telefoon hebt best te doen.

Je kan ook nog een maandje doen met de e700 en dan kijken. Er zijn deze maand een hoop telefoons op de markt gekomen nokia 7200 (imho) , k700 (mooi design) en in de vorige maand de panasonic x70, mooi clamshell telefoontje maar wel MET bluetooth
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten