Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2004, 19:13
Verwijderd
ik heb al jaren last van mijn nek en schouders. ik ben het zo zat! zou het helpen als ik gewoon mijn haren afknip? ik heb namelijk het idee dat mijn hoofd te zwaar is ofzo (tja, en dat zaagsel krijg ik er niet uit). ik weet niet of er mensen zijn die dit gedaan hebben en of het hielp? zouden jullie je haar ervoor afknippen? (ik heb opzich niet zo heel lang haar ofzo, maar wel dik haar en als ik het laat afknippen zou ik het nog maar een paar centimetertjes laten...)
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 19:16
Verwijderd
Mijn moeder had/heeft altijd hoofdpijn door d'r haar, maar ze heeft een hekel aan de kapper, dus kort haar is niet echt een optie. Ze draagt het nu altijd in een vlecht, dan heeft ze er het minste last van.

Of nek- en schouderpijn ook van haar kunnen komen zou ik niet weten, vast wel.

Je hebt mooi haar, in dat opzicht is afknippen zonde.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 20:08
Sprinkle
Sprinkle is offline
Ik herken je probleem en heb er een paar maanden geleden een eind aan gemaakt, heb er 20 á 25 cm vanaf laten knippen en heb het nu in laagjes rond schouderlengte en eroverheen. Ik kan je vertellen dat ik heel erg ben opgelucht, vooral nu het zomer wordt en ik weer ga zwemmen e.d. heb ik nu tamelijk geen last meer van mijn haar. En het scheelt tijd 's morgens in de badkamer
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 02:10
p-chez
p-chez is offline
Heb je wel eens therapie geovlgd dan? César of Mensendieck ofzo bijvoorbeeld?
Veel klachten aan nek/schouders zijn gewoon te wijten aan een zeer verkeerde houding, bij bovengenoemde therapieën kun je 'n goede houding leren.
Oud 15-06-2004, 06:55
light fighter
light fighter is offline
ik heb zelf ook dik haar. ik had het altijd tot op m'n schouders heb het nu stekeltjes kort nooit last gehad van mijn nek ofzo maar het was wel veel lichter dus in dat op zicht is het wel okay maar net wat leonoor al zei, je hbet mooi haar dus das wel zonde om af te knippen
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 09:20
Verwijderd
Ik zou toch eerst kijken of het niet aan iets anders ligt. Misschien hou je je rug niet recht of zit je verkeerd aan je bureau?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 09:23
kimberley
kimberley is offline
Volgens mij kan je haar niet zo zwaar zijn dat je er last van je schouders/nek van krijgt toch? Je nek is namelijk heel erg sterk en die hooguit 2 kilootjes extra?

Je kan inderdaad mensendiecktherapie gaan doen, doe ik ook (wel om heel andere reden hoor). Maar idd, zoals al is gezegd hebben heel erg veel mensen gewoon een verkeerde houding waardoor hun nek/schouders pijn gaan doen. De aanpassingen die je daarvoor moet maken zijn maar heel klein en het heeft echt heel goed geholpen bij mijn nek.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 09:34
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een klasgenootje van me krijgt ook last van haar rug en nek als haar haar te lang wordt maar die heeft haar haar nu nog op schouderlengte dus je hoeft het niet perse heel kort af te knippen tenzij jij nog zwaarder haar hebt. Ik ben het echter wel met Leonoor eens dat je zulk mooi haar hebt dat het best zonde is om het af te knippen dus je zou ook eerst eens langs de huisarts kunnen om te kijken of het wel aan je haar ligt (tenzij je natuurlijk graag je haar af wilt knippen dat kan natuurlijk ook).
Oud 15-06-2004, 09:37
Verwijderd
t helpt wel, mijn tante had dat ook, en die vertelde dat tegen mij, en t scheelt heel erg als je haar korter is of is uitgedunt
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 17:29
Verwijderd
ik heb al een hele tijd mensendieck therapie gehad en ik heb inderdaad een heel verkeerde houding, bovendien ook stress, maar mensendieck heeft niet genoeg geholpen (en ik ben een beetje lui aangelegd ). ik heb het er nog es met mijn moeder over gehad en ik ga eerst nog shi-hatsu (of hoe je het ook schrijft) proberen. van artsen heb ik een beetje genoeg en ik voel me een beetje een zeikwijf als ik weer aankom met mijn pijntjes in mijn gewrichten, das al zo vaak onderzocht...
maargoed, ik probeer eerst nog es die shi-hatsu maar als oko dat niet (genoeg) helpt... ik lees toch van een paar mensen dat het hun wel heeft geholpen om het kort te knippen. mijn haar is op dit moment rond schouder lengte, dus er moet toch wel nog veel af voordat het iets uitmaakt denk ik.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 17:42
Balance
Balance is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 15-06-2004 @ 18:29 :
ik heb al een hele tijd mensendieck therapie gehad en ik heb inderdaad een heel verkeerde houding, bovendien ook stress, maar mensendieck heeft niet genoeg geholpen (en ik ben een beetje lui aangelegd ). ik heb het er nog es met mijn moeder over gehad en ik ga eerst nog shi-hatsu (of hoe je het ook schrijft) proberen. van artsen heb ik een beetje genoeg en ik voel me een beetje een zeikwijf als ik weer aankom met mijn pijntjes in mijn gewrichten, das al zo vaak onderzocht...
maargoed, ik probeer eerst nog es die shi-hatsu maar als oko dat niet (genoeg) helpt... ik lees toch van een paar mensen dat het hun wel heeft geholpen om het kort te knippen. mijn haar is op dit moment rond schouder lengte, dus er moet toch wel nog veel af voordat het iets uitmaakt denk ik.
Je haar afknippen om nek- en schouderpijn te verlichten helpt natuurlijk alleen als dat ook de oorzaak van die pijn is. Maar je zegt zelf al dat de oorzaak in een verkeerde houding en in stress ligt. Daar moet dus wat aan gedaan worden. Je zou ook dingen als yoga kunnen proberen. Dit is misschien een optie wanneer je lui bent aangelegd, want het is juist ontspannend en ook nog gericht op goede houdingen aannemen.
Ik heb overigens wel eens mijn haar afgeknipt tegen hoofdpijn. M'n haar was toen tot halverwege m'n rug en ik heb behoorlijk dik haar. De hoofdpijn was aanzienlijk verminderd toen ik het tot iets boven m'n schouders liet afknippen. Maar hierbij was m'n haar dus ook echt een oorzaak van die pijn.
Oud 15-06-2004, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 15-06-2004 @ 18:42 :
Je haar afknippen om nek- en schouderpijn te verlichten helpt natuurlijk alleen als dat ook de oorzaak van die pijn is. Maar je zegt zelf al dat de oorzaak in een verkeerde houding en in stress ligt. Daar moet dus wat aan gedaan worden. Je zou ook dingen als yoga kunnen proberen. Dit is misschien een optie wanneer je lui bent aangelegd, want het is juist ontspannend en ook nog gericht op goede houdingen aannemen.
Ik heb overigens wel eens mijn haar afgeknipt tegen hoofdpijn. M'n haar was toen tot halverwege m'n rug en ik heb behoorlijk dik haar. De hoofdpijn was aanzienlijk verminderd toen ik het tot iets boven m'n schouders liet afknippen. Maar hierbij was m'n haar dus ook echt een oorzaak van die pijn.
yoga heb ik ook al een tijd gedaan... en je hebt gelijk dat ik de oorzaak moet aanpakken, maar wie zegt dat mijn haar niet OOK een oorzaak is... maar ik ga in ieder geval mijn yoga boekje er weer es bij pakken , goed voor houding en tegen stress...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 13:03
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
zaagsel weegt amper iets.
Oud 16-06-2004, 13:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Waarom ga je niet eens naar de chiropracter? Ik heb er nml ook last van en ben nu ook bezig met behandelingen. Het zit gewoon helemaal vast daar (kan mn hoofd ook niet zoals het hoort draaien).
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 16:27
marrel
marrel is offline
afknippen is vrij drastisch, tenzij je het leuk vind natuurlijk maar veel mensen doen dat met tegenzin. Misschien kun je laagjes proberen, dan blijft het evenlang (op de tweede laag na natuurijk) maar valt het losser en luchtiger
Oud 16-06-2004, 19:59
Mara
Mara is offline
Had/heeft m'n tante ook, die laat het nu uitdunnen. Misschien een optie?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 20:13
SuperSanne
SuperSanne is offline
had ik ook last van (haar was niet echt lang maar wel dik), maar heb het laten uitdunnen en nu ben ik af van m'n nekpijn (en hety zit veel beter ). Je moet het wel af en toe laten doen aangezien haren weer teruggroeien, maar dat hoeft niet zo heel vaak
Oud 20-06-2004, 13:41
Elmoo
Elmoo is offline
Het kan wel dat dat een van de oorzaken is waarom je zo'n last van je nek hebt.
Als je het niet sonde vindt om het af te knippen zou ik zeggen: Give it a try

Regels voor berichten