Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2004, 13:56
Spila
Spila is offline
Dit is heel vaag.. (vind ik)
Er zijn 2 gebruikersaccount en 1 gastaccount..
1 gebruikersaccount is "de beheerder van de pc"
de andere gebruikersaccount is "account met beperkte rechten."

Nu is het probleem het volgende:
Op de account met beperkte rechten doet internet explorer het niet.. (vroeger ooit wel voordat mijn ma iets had gedaan.. )
Op de account die "beheerder van de pc" is, doet Internet Explorer het wel..
Op de gastaccount doet hij het niet..

Als ik van de 'account met beperkte rechten', een 'beheerdersaccount' maak, doet IE het nog steeds niet.

Telkens als ik een nieuwe account erbij maak, bij al die accounten doet IE het ook niet..

Dus.. alleen op die ene account die "beheerder" is doet IE het wel..

Ik heb het topic [Win] MSN werkt, internet niet gelezen, en daar staat helemaal onderaan dat als je deze link kunt openen, en dan bij Google komt, het geen DNS fout is..
Dat heb ik geprobeerd, maarruh.. geen google..
Ik krijg dan "De pagina kan niet worden weergegeven". Dat krijg ik bij alle sites die ik intyp..

Ik gebruikt trouwens Windows XP Home Edition..

Kan iemand mij helpen??
Oud 13-06-2004, 14:25
freyk
freyk is offline
Vaag,
Maar wat gebeurt er als je Firefox surft?
Heb je dan nog steeds dezelfde problemen?
(deze browser is makkelijk te instaleren en weer te verwijderen zonder fouten)
Oud 13-06-2004, 15:05
SubbehQ
SubbehQ is offline
Dus je kan wel gewoon op msn bijvoorbeeld op de accounts?

Mss bestaat er een optie dat je dat uit kan zetten en dat het maar voor 1 account beschikbaar is. de internet verbinding...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 15:10
Spila
Spila is offline
Nee, ik kan wel gewoon op msn op die andere account..
Dus het is niet de internet verbinding..

vaag he..

Ik probeer wel dat Firefox.. en stuur dan wel een reply wat er gebeurt..
Oud 13-06-2004, 15:30
Spila
Spila is offline
Mozilla Firefox werkt wel op die account waar IE het niet doet..

Dus mijn moeder kan nu weer fijn surfen op het internet..

Maar als mensen weten waarom mijn IE explorer op de gastaccount, en de account met beperkte rechten het niet doet, willen die dan please reageren?

Kvinnut niet zow fijn als iets het niet doet..

Heel erg bedankt!!
Oud 13-06-2004, 15:35
freyk
freyk is offline
Citaat:
Spila schreef op 13-06-2004 @ 16:30 :
Mozilla Firefox werkt wel op die account waar IE het niet doet..
Ik wist wel dat Firefox het zou doen, omdat firefox niet "vast" zit aan windows.

Maar waarom zou je je moeder een beperkte account geven?
Dat brengt alleen maar problemen met zich mee.

Laatst gewijzigd op 13-06-2004 om 16:04.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 15:52
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
freyk schreef op 13-06-2004 @ 16:35 :
Ik wist wel dat Firefox het zou doen, omdat firefox niet "vast" zit aan windows.

Maar waarom zou je je moeder een beperkte account geven?
Dat neemt alleen maar problemen met zich mee.
Omdat ze waarschijnlijk anders nog meer instellingen overhoop haalt

Offtopic: Edit: PS: gebruik tags aub

Laatst gewijzigd op 13-06-2004 om 16:03.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 15:54
SubbehQ
SubbehQ is offline
lol denk het ja
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 16:33
Spila
Spila is offline
ghehe.. ja, inderdaad..

En ze heeft niet eens door dat ze beperkingen heeft..

> okej, maar nu maar weer ontopic..

Als iemand iets weet... Alles is welkom!
Oud 14-06-2004, 00:26
Pr0xy
Pr0xy is offline
Internet Explorer gebruikt het extentieloze bestand met de naam hosts voor het omzetten van domeinnamen naar IP-nummers en omgekeerd, Firefox gebruikt deze niet. Dus als er fouten staan in het bestand met de naam hosts kan het zijn dat IE een pagina niet kan vinden en Firefox wel.

Ook staat er in IE misschien een niet te bereiken proxy ingesteld, alhoewel die misschien onder elk account actief zou moeten zijn. Check iig het hosts-bestand eens. Deze kun je vinden door bij start, uitvoeren %windir%\system32\drivers\etc\hosts te typen, in het volgende window, kies je ervoor om dit bestand te openen met kladblok/notepad. Kijk eens of google daarin voorkomt!
Oud 14-06-2004, 08:56
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Pr0xy schreef op 14-06-2004 @ 01:26 :
Internet Explorer gebruikt het extentieloze bestand met de naam hosts voor het omzetten van domeinnamen naar IP-nummers en omgekeerd, Firefox gebruikt deze niet. Dus als er fouten staan in het bestand met de naam hosts kan het zijn dat IE een pagina niet kan vinden en Firefox wel.
dat is niet waar, Mozilla Firefox gebruikt ook die file, want dat doet windows bij het opvragen van het resolven van een adres, dus elk programma gebruikt dat.
Oud 14-06-2004, 10:32
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Pr0xy schreef op 14-06-2004 @ 01:26 :

Ook staat er in IE misschien een niet te bereiken proxy ingesteld, alhoewel die misschien onder elk account actief zou moeten zijn. Check iig het hosts-bestand eens. Deze kun je vinden door bij start, uitvoeren %windir%\system32\drivers\etc\hosts te typen, in het volgende window, kies je ervoor om dit bestand te openen met kladblok/notepad. Kijk eens of google daarin voorkomt!
heel erg off topic. Maar ik vraag mij of hoe je nu aan deze kennis komt? Een opleiding? Ik ben namelijk erg opzoek naar een vervolg opleiding en lijkt me wel vet zulke dingen te leren
Oud 14-06-2004, 11:00
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 14-06-2004 @ 11:32 :
heel erg off topic. Maar ik vraag mij of hoe je nu aan deze kennis komt? Een opleiding? Ik ben namelijk erg opzoek naar een vervolg opleiding en lijkt me wel vet zulke dingen te leren
Offtopic:
hoe hij aan die kennis komt? Nou ik hoop niet van een opleiding, want dan zou je die opleiding direct moeten afkeuren

informatica opleidingen heb je overal wel, maar daar leer je niet dit soort dingen, dit soort dingen kom je achter door het zelf uit te proberen en veel te lezen
Oud 14-06-2004, 11:37
Enlightenment
Enlightenment is offline
Als Firefox niet naar de HOSTS file keek, zou ik nooit naar mn eigen website kunnen surfen.

Het meest waarschijnlijk is dat de winsocket API het resolven van hostnames voor zijn rekening neemt, en daarbij dus gebruik maakt van de HOSTS file.
Oud 14-06-2004, 19:04
Spila
Spila is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 14-06-2004 @ 12:37 :

Het meest waarschijnlijk is dat de winsocket API het resolven van hostnames voor zijn rekening neemt, en daarbij dus gebruik maakt van de HOSTS file.
Ghehe..
En nu in het nederlands zodat ik ut ook begrijp?

( ff oftopic: mijn ma vind Firefox echt fantastisch! Vooral omdat je je eigen thema's kunt doen.. ze heeft er al 5 gedownload en is er echt blij mee.. haha.. )

Maar ik zou ut wel fijner vinden om gewoon de IE van microsoft ook te kunnen gebruiken..

Ik heb trouwens in dat bestand 'hosts' gekeken.. Ennuh.. Google staat er niet bij.. wel heeel veel andere sites.. vooral veel van Kazaa..
Oud 14-06-2004, 22:30
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
dafelix schreef op 14-06-2004 @ 09:56 :
dat is niet waar, Mozilla Firefox gebruikt ook die file, want dat doet windows bij het opvragen van het resolven van een adres, dus elk programma gebruikt dat.
Nou, bij mij doet ie dat niet, als ik bijvoorbeeld 127.0.0.1 plaats voor www.google.nl dan kom ik met IE niet meer op Google, met Firefox wel
Oud 14-06-2004, 22:31
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 14-06-2004 @ 12:37 :
Als Firefox niet naar de HOSTS file keek, zou ik nooit naar mn eigen website kunnen surfen.

Waarom zou je dan niet naar je eigen site kunnen surfen, normaal worden DNS-requests afgehandeld door de DNS-server, die je of handmatig in hebt gesteld, of door de DHCP-server worden toegewezen.
Oud 14-06-2004, 22:41
Pr0xy
Pr0xy is offline
Heb ff een test gedaan voor de zekerheid, al wist ik wel dat ik gelijk had:

Eerst zie je een fragment uit het hosts-bestand, daar zie je dat een site is gekoppeld aan 0.0.0.0

Dan zie je het oproepen van die pagina in IE, daar wordt niets gevonden, nee logisch, want de domeinnaam linkt naar 0.0.0.0 en bij IE hebben vermeldingen in het hosts-bestand een hogere prioriteit dan de gegevens te vinden in de file op een DNS-server.

Bij Firefox is dat niet het geval, die slaat het hosts-bestand over en neemt contact op met de DNS-server, met het onderste deel van het plaatje als resultaat.

Oud 14-06-2004, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Pr0xy schreef op 14-06-2004 @ 23:31 :
Waarom zou je dan niet naar je eigen site kunnen surfen, normaal worden DNS-requests afgehandeld door de DNS-server, die je of handmatig in hebt gesteld, of door de DHCP-server worden toegewezen.
Komt doordat de servere intern draait...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Pr0xy schreef op 14-06-2004 @ 23:41 :

Bij Firefox is dat niet het geval, die slaat het hosts-bestand over en neemt contact op met de DNS-server, met het onderste deel van het plaatje als resultaat.

[afbeelding]
Bij mij gebruikt ie anders gewoon de hosts file hoor..
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 20:34
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
********** schreef op 14-06-2004 @ 23:56 :
Bij mij gebruikt ie anders gewoon de hosts file hoor..
Ben jij een uitzondering
Oud 15-06-2004, 20:38
Spila
Spila is offline
Wow.. nice.. zoveel moeilijke woorden..

Maarruh.. mijn probleem is er nog steeds..

Wat moet ik nou..

Oud 15-06-2004, 22:38
Krekker
Krekker is offline
Ik heb zelf gehad dat ik een proxy in had gesteld en dat IE het daarnaa niet meer deed (ook na het uitzetten). Ik was alleen vergeten dat ik de proxy niet alleen bij

extra-->internet-opties-->verbindingen-->LAN-instellingen had ingesteld, maar ook bij extra-->internet-opties-->verbindingen-->instellingen(van de verbinding). Toen ik dat had uitgevinkt deed hij het weer gewoon.

Kijk dus even bij allebei of een eventuele proxyserver staat uitgeschakeld.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 02:04
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Spila schreef op 14-06-2004 @ 20:04 :
Ghehe..
En nu in het nederlands zodat ik ut ook begrijp?
Was niet echt voor jou bedoeld, maar zoals je wilt: ik stelde dat Windows het omzetten van www.google.nl namen naar een IP-adres (soort kenteken/identificatie van computers op het internet) voor zijn rekening nam. Technopraat allemaal, heeft verder weinig met je probleem te maken ben ik bang.

Firefox 0.9 is zojuist uit, die zou je kunnen gebruiken. Wat betreft je MSIE kan ik je niet echt helpen, behalve te checken voor spyware met Spysweeper en www.windowsupdate.com draaien.
Oud 16-06-2004, 02:07
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Pr0xy schreef op 14-06-2004 @ 23:31 :
www.fluffles.net resolved naar naar mijn remote IP adres. Maar als die een packet stuur, stuur ik een packet naar mijn router. Wat ik moet doen is www.fluffles.net laten resolven in 10.0.0.24, het IP adres van de server waar www.fluffles.net op werkt.

Als ik mn site zou hosten op dezelfde machine als de router zou het werken, nu niet. Ik gebruik namelijk NAT met Port Forwarding.

Snap je? Daarvoor is nu juist de HOSTS file. Dit probleem is wel opgelost als IPv6 doorbreekt, dan is iets als NATD (IP Masquarading) niet meer nodig.
Reageren

Regels voor berichten