Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2004, 19:26
netram
netram is offline
wat gebeurt er eigenlijk als je XTC gebruikt? want ik heb verhalen gehoord van mensen die hele visuele effecten krijgen, en dingen dat je je voelt alsof je de hele wereld aankan, dat je je helemaal super voelt.

wat gebeurt er nou eigenlijk? ik ben wel heel nieuwsgierig geworden van dingen die ik zag/hoorde van mensen die XTC geslikt hadden.

verlicht mij over dit onderwerp!
Oud 06-06-2004, 19:29
zeehond23
zeehond23 is offline
probeer het eens

XTC werkt door een stoot serotine (dachtik) vrij te maken in je hersenen. Dit zorgt voor een eufories gevoel, enkel genot dus. Door deze grote testroom van een bepaald hormoon kan het zijn dat je (ligt) begind te trippen. Dingen zoals beelden die vast lopen, kleuren die er niet zijn... Leuke dingetjes.
Oud 06-06-2004, 19:55
Type
Type is offline
Kijk de mededeling van het forum eens door op links, dat helpt al
Oud 06-06-2004, 20:48
netram
netram is offline
http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=212

hier staan anders veel ervaringen met visuele effecten. het kan dus wel.
Oud 06-06-2004, 21:32
Verwijderd
Juh dat zegt zeehond toch ook. Ik heb ook wel eens een zwarte kat zien binnenlopen, die er helemaal niet was. Of geluiden horen die er niet zijn en kleuren zijn bijvoorbeeld wat feller.
Dit kan je al na een pilletje krijgen, maar echt trippen op xtc heb ik alleen gezien bij mensen die te lang wakker waren of 4 pillen ofzo op hadden.
Zo'n dude die ik ken, neemt regelmatig een aantal pillen en weet dan soms de hele avond niet meer wat werkelijkheid is en wat niet. Die denkt dat ie op fucking zondagnacht aan het werk is en gaat in de lucht lopen aanbellen en dingen uitpakken, lult allemaal onzin over zijn werk...dat soort shit.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 21:36
CharismaticBass
CharismaticBass is offline
LIgt eraan hoeveel je neemt.

van een halve heb je alleen energy en voor de rest niks.

1 sta je strak en meer is gewoon dom.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 21:55
zeehond23
zeehond23 is offline
mwah, tergelijk bedoel je?

Kan je best 2 nemen als je het vaak hebt gedaan..

Verspreid over een nacht kan je er ook wel meer als 1 nemen...
Oud 07-06-2004, 07:38
Verwijderd
mja als je het echt wilt weten moet je het toch een keer proberen als je gedachten er naar staan.

Het is best ok ofzo, alleen sommige mensen accepteren het niet.
Maar ja das ieder voor zich
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 07:52
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
CharismaticBass schreef op 06-06-2004 @ 22:36 :
LIgt eraan hoeveel je neemt.

van een halve heb je alleen energy en voor de rest niks.

1 sta je strak en meer is gewoon dom.
Oud 07-06-2004, 10:54
Luna
Luna is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 06-06-2004 @ 20:29 :
serotine
was het niet endorfinen? Dat heb ik in ieder geval gehoord(van iemand die biologie studeert)

edit: @ts: ja probeer het eens!
en je kunt ook het boek 'uit je bol' lezen daar staan alle drugs uitgebreid in beschreven.
Oud 07-06-2004, 11:07
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
het is serotonine.....

Entactogeen: ervaringen worden intenser en remmingen verdwijnen
Gevoel van behaaglijkheid en saamhorigheid.
Je voelt je helder, relaxed en op je gemak (mellow)
Contacten worden gemakkelijker gelegd
XTC wordt ook wel 'lovedrug' genoemd, je voelt je liefdevoller en XTC kan je libido (zin in seks) verhogen (hoewel het de seksuele prestaties negatief beïnvloedt)
Je kan wat onrustig en nerveus worden
Heel soms krijgen mensen milde visuele hallucinaties
Oud 07-06-2004, 11:08
Verwijderd
Het is serotonine

endorfine is toch bij coke?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 11:56
funkypunk
funkypunk is offline
check het vetste ervaringen topic, meerdere mensen hebben verhaal over XTC
Oud 07-06-2004, 14:45
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
funkypunk schreef op 07-06-2004 @ 12:56 :
check het vetste ervaringen topic, meerdere mensen hebben verhaal over XTC

mja, maar daar staat niet de precieze werking beschreven, en ook niet de mindere kanten ervan
Oud 07-06-2004, 17:46
]{ing
]{ing is offline
Ik neem aan dat dit om mdma gaat? Mda schijnt namelijk vooral visuele hallucinaties te zorgen. Bij xtc kan er ook nog wel wat anders bij zitten bijv 2cb
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 18:04
CharismaticBass
CharismaticBass is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 07-06-2004 @ 08:52 :
Oh god, wat een alto - verantwoorde reply.

Eerlijk, als je niet vaak slikt is 1 wel genoeg. Doe je meer heb je meer nodig, maar dat is niet verantwoord op lange termijn, dus go figure.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 18:21
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
CharismaticBass schreef op 07-06-2004 @ 19:04 :

Eerlijk, als je niet vaak slikt is 1 wel genoeg. Doe je meer heb je meer nodig, maar dat is niet verantwoord op lange termijn, dus go figure.

oh god, wat een ongelooflijk stom en hersenloos begin van een post...

EERLIJK!
Oud 07-06-2004, 18:37
Verwijderd
heel de post heeft het iq van de gemiddelde tempratuur op siberie

drugs gebruiken is sowieso niet echt goed ofzo

maar ja dat hoef ik een verstandig persoon niet te zeggen
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 19:22
Verwijderd
Citaat:
zeehond23 schreef op 07-06-2004 @ 19:21 :
oh god, wat een ongelooflijk stom en hersenloos begin van een post...
hy·po·criet1 (de ~ (m.), ~en)
1 huichelaar

hy·po·criet2 (bn.)
1 huichelachtig
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 20:24
tandenborstel
tandenborstel is offline
Shulgin over MDMA:
Citaat:
(with 100 mg) "MDMA intrigued me because everyone I asked, who had used it, answered the question, 'What's it like?' in the same way: 'I don't know.' 'What happened?' 'Nothing.' And now I understand those answers. I too think nothing happened. But something seemed changed. Before the 'window' opened completely, I had some somatic effects, a tingling sensation in the fingers and temples - a pleasant sensation, not distracting. However, just after that there was a slight nausea and dizziness similar to a little too much alcohol. All these details disappeared as I walked outside. My mood was light, happy, but with underlying conviction that something siginificant was about to happen. There was a change in perspective both in the near visual field and in the distance. My usually poor vision was sharpened. I saw details in the distance that I could not normally see. After the peak experience had passed, my major state was one of deep relaxation. I felt that I could talk about deep or personal subjects with special clarity and I experienced some of the feeling one has after the second martini, that on is discoursing brilliantly and with particularly acute analytical power."
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 21:22
egotrip
egotrip is offline
Citaat:
beterXcore schreef op 06-06-2004 @ 20:26 :
wat gebeurt er eigenlijk als je XTC gebruikt? want ik heb verhalen gehoord van mensen die hele visuele effecten krijgen, en dingen dat je je voelt alsof je de hele wereld aankan, dat je je helemaal super voelt.

wat gebeurt er nou eigenlijk? ik ben wel heel nieuwsgierig geworden van dingen die ik zag/hoorde van mensen die XTC geslikt hadden.

verlicht mij over dit onderwerp!
Tja, uit nieuwsgierigheid zou ik t niet proberen. Zo heb ik t zelf ook ooit gedaan hoor. Maar als je het echt gruwlijk vind kom je er niet makkelijk van af. Das ook persoonsgebonden. Kan je makkelijk ja/nee zeggen.... Maar hier mijn ervaring:
Je begint met een kwartje (ik nam lovies) om een niet al te hevige inslag te krijgen. De inslag komt ongeveer binnen een uur. Bij mij meestal in een half uur toto 3 kwartier. Wat je de eerste keer voelt, voel je nooit echt meer zoals die ene eerste keer. Dit komt doordat je lijf dit spul nog niet kent en jijzelf ook niet dus je weet niet hoe je er op moet reageren. Dit kan ook voor ongemakkelijke en nare situaties zorgen!!! Maar die inslag kan ik het beste beschrijven als een soort adrenalinekick die je krijgt als je voor het eerst naar een feest/disco mag of als je iemand tegenkomt op wie je waanzinnig gek bent. Zon inslag komt het meest frequent voor in het eerste uur na je eerste inslag. De pil is ongeveer na 3 a 4 uur na je eerste inslag op zn weg terug (je krijgt minder vaak inslagen en je voelt min of meer dat het lekkere gevoel wegebt) Namate je pillen vaker gebruikt merk je dat je precies weet hoe en wat er gaat gebeuren. Dit maakt het dus minder sensationeel dan in het begin. Sommige kunnen er uren op vooruit, zelf krijg ik 'last' van gummi-benen (ik wil constant zitten en gewoon spacen en genieten van de omgeving. Ik doe het meestal op een feest als ik het doe. Maargoed, om een lang verhaal niet nog langer te maken, als je meer wilt weten, mail je me maar ff. groetjes.
Oud 07-06-2004, 21:37
Verwijderd
Citaat:
egotrip schreef op 07-06-2004 @ 22:22 :
Tja, uit nieuwsgierigheid zou ik t niet proberen. Zo heb ik t zelf ook ooit gedaan hoor.
Waarom niet? Dat doen de meeste hoor.

Citaat:
Je begint met een kwartje (ik nam lovies) om een niet al te hevige inslag te krijgen
Kwart is wel erg weinig, ik zou met een halve beginnen. En kreeg je van een kwart zo'n hevige inslag dan?

En ga niet wachten op het effect, das alleen maar irritant en ga je al snel meer nemen. Bij mij begon het pas te werken na meer dan 1,5 uur. Met tussendoor af en toe een stukje erbij nemen, omdat ik wilde dat het eens ging werken. Maar geen goeie instelling dus.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 06:57
Verwijderd
uhm volgens mij doe je vrij veel uit nieuwsgierigheid, maar dat kan ook aan mij liggen ofzo.

En een kwart is weing, zoals oma zei neem een halve.

En hij hoeft je niet te mailen hoor, want hier zijn ook zat mensen met ervaring.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 07:53
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
CharismaticBass schreef op 07-06-2004 @ 19:04 :

whow wat ben je coel zeg!!
Oud 08-06-2004, 09:17
funkypunk
funkypunk is offline
nivo hier!

uhm, ik had de eerste keer meteen 2 en ging behoorlijk hard. ik vond alles intenser, je bent liever, anderen zijn liever, je moet zeker ook een boom, de maan of sterren zien en dan gewoon genieten. bijwerkingen; een dalletje daarna, je bent namelijk zo euforisch (ikdus), dat je eigenlijk meteend aarna nog een pil wil om dat te blijven voelen. aangezien dat niet kan ben je daarna gewoon wat minder blij (soort kater).
Oud 08-06-2004, 10:18
Verwijderd
ik kijk naar de lijst met topics net, en het lijkt wel of na de paddo trend nu een pillen trend op aan het komen is
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 14:39
aajp
aajp is offline
pillen zijn okay
Oud 08-06-2004, 15:19
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
aajp schreef op 08-06-2004 @ 15:39 :
pillen zijn okay
^ hetgeen kwestisieus is. Ik prefereer een lijn nootmuskaat in mijn linker neus-lumen!
Oud 08-06-2004, 17:12
zeehond23
zeehond23 is offline
ik prefereer daarintege....

Nah, dat weten jullie wel denk ik
Oud 11-06-2004, 17:04
acidbaby
acidbaby is offline
xtc is alleen leuk de eerste keer
Oud 11-06-2004, 17:22
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
acidbaby schreef op 11-06-2004 @ 18:04 :
neej vind ik niet, maar het word nooit meer zo leuk als de eerste keer
Oud 11-06-2004, 17:30
Luna
Luna is offline
Citaat:
acidbaby schreef op 11-06-2004 @ 18:04 :
vind jij.
Oud 12-06-2004, 11:41
zeehond23
zeehond23 is offline
mja, kweet niet, kben er een beetje op uitgekeken denk... neem ut een tijdje niet en dan weer es wel, omdak er zin in heb, maar het brengt toch niet meer wat ik ervan verwacht.. Tis wel leuk ofzo, maar ik weet ook lekere dingen
Oud 12-06-2004, 12:15
juanito
juanito is offline
valt niet echt te beschrijven

Ik wist allen dat ik de eerste keer alles opnieuw ging ontdekken, maar ja zoals al gezegd is, wil je het echt weten, dan moet je het proberen.
Oud 12-06-2004, 14:42
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
juanito schreef op 12-06-2004 @ 13:15 :
valt niet echt te beschrijven

Ik wist allen dat ik de eerste keer alles opnieuw ging ontdekken, maar ja zoals al gezegd is, wil je het echt weten, dan moet je het proberen.
doet me gelijk denken aan een baby die ontdekt dat ie voeten heeft
Oud 13-06-2004, 12:23
cup a soup
cup a soup is offline
k had gister eerste keer xtc genomen.
vriend had ook pil op, en hij voelde bijna niks, hij heeft et al vaker gedaan. erg goed waren ze dus niet. kep ook geen kick opeens gekregen.
k voelde wel abnormaal veel liefde, zoals je volgens uit je bol al kon verwachten. K was op Njoy, in de id&t zaal hing echt heel relaxed sfeertje.. echt mooi, iedereen ook rondkijken en lachen naar elkaar, echt super! nog spontaan gebungyjumpt met een meisje Eerst op Brian S echt super relaxed gedanst en op darkraver echt helemaal uit mn dak gegaan!
oh ja... we waren ook nog in de Goliath en de spaceshot geweest... k voelde vrijwel niks! wel raar dat bungyjumpen dan wel gewoon helemaal cool was...
kwam nog bekende van vakantie tegen die best wel weg was... nou echt... ze omhelsde me innig en helemaal vrolijk en ontzettend aanhankelijk...
ja super dagje!
Oud 13-06-2004, 12:38
Verwijderd
ik weet niet hoor, maar bungyjumpen en spaceshot onder pillen lijkt me best gevaarlijk.
Ik weet het niet. Weet iemand meer over die dingen onder invloed van XTC?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 12:45
Verwijderd
Citaat:
cup a soup schreef op 13-06-2004 @ 13:23 :
wel raar dat bungyjumpen dan wel gewoon helemaal cool was...
Uhm dat lijkt me nuchter toch ook al vrij heftig.
En onder invloed van pillen lijkt me dat inderdaad best gevaarlijk. Je hebt al veel adrenaline in je lijf en dan ook nog es bungyjumpen, maar ik weet het ook niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 13:03
cup a soup
cup a soup is offline
ja.. maar de goliath krijg k normaal ook best veel gevoel bij..

en nogmaals... k merkte niet super veel van die pil.
Oud 13-06-2004, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Oma schreef op 13-06-2004 @ 13:45 :
Uhm dat lijkt me nuchter toch ook al vrij heftig.
En onder invloed van pillen lijkt me dat inderdaad best gevaarlijk. Je hebt al veel adrenaline in je lijf en dan ook nog es bungyjumpen, maar ik weet het ook niet zeker.
volgens mij is de kans op een hartstilstand ook veel hoger dan ofzo. Ik weet niet ik ga het niet uitproberen in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 13:13
Verwijderd
nee idd, volgens mij krijg ik nuchter al bijna een hartstilstand
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 13:18
Verwijderd
ja dat ligt aan jezelf, ik zou ook eerst flink moeten nadenken voordat ik het zou doen
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 15:23
cup a soup
cup a soup is offline
ja.. et werkt bij mij best relaxed.. k ben alleen bang als het ook logisch is om bang te zijn. als k niet vast sta en van mezelf afhankelijk ben dan heb k hoogtevrees. maar als k echt goed vast zit, ben k bijna niet bang. ik had ook al 'ns eerder gesprongen
Oud 13-06-2004, 15:27
chocomelkflesje
chocomelkflesje is offline
mijn eerste keer was leuk maar hoe leuker ik het vond hoe meer ik wou. heb het daarna meerdere keren gedaan waar ik nu (2 jr later) veel spijt van heb. wat je voelt staat al door veel mensen omschreven hier, maar wat je dus niet moet doen is als je al een pilletje hebt ingenomen en hij werkt niet (voor jou gevoel dan) dan zou ik niet gelijk nog een andere nemen want voor je het weet slaan ze allebei in misschien ook wel op het zelfde moment dat is een beetje te heftig. en trouwens als je het nog nooit hebt gedaan dan zou ik er eerst even veel over gaan lezen want het is behoorlijk slecht voor je (www.drugs.pagina.nl) en je kan ook gewoon met 1 pilletje beginnen, dat is denk ik wel wat leuker de eerste keer. als je het toch doet doe het dan goed.
het is ook nog eens super kut als die dingen uitwerken, ik voel me dan meestal vet saggo en omdat het gevoel weg is neem je er meer.

Laatst gewijzigd op 13-06-2004 om 15:34.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 00:15
BustedEngine
BustedEngine is offline
ik zit nu gemiddeld op 12 pillen per avond en nog steeds werkt alles uit na 4-5 uur, terwijl ik 6 jaar geleden op 1 zo'n 6 uur bezig was volgens mij is dat een signaal dat ik maar eens moet gaan stoppen ermee

overigens, als het eenmaal is uitgewerkt kan ik slikken wat ik wil geen effect meer, en blijf me nog steeds brak kut chagerijnig en vertieft voelen.
Oud 14-06-2004, 00:40
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
BustedEngine schreef op 14-06-2004 @ 01:15 :
ik zit nu gemiddeld op 12 pillen per avond en nog steeds werkt alles uit na 4-5 uur, terwijl ik 6 jaar geleden op 1 zo'n 6 uur bezig was volgens mij is dat een signaal dat ik maar eens moet gaan stoppen ermee

zou je denken?

Kvint al te ver gaan dat je bij gemiddeld 4 tot 5 pillen op een avond bent beland
Oud 14-06-2004, 00:44
BustedEngine
BustedEngine is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 14-06-2004 @ 01:40 :
zou je denken?

Kvint al te ver gaan dat je bij gemiddeld 4 tot 5 pillen op een avond bent beland
mja 1 pil, is nog maar 1,5 uur plezier, daarna is het uitgewerkt en kan ik slikken wat ik wil.

wil ik de 6 uur volmaken, zit ik toch al gouw op gemiddeld 12 pillen. Of ze moeten heel sterk zijn

is ineens omgeslagen dit jaar.. normaal had ik er aan 4 genoeg. Lijkt wel alsof die gewenning ineens uit het niets vol is komen inslaan
Oud 14-06-2004, 00:48
zeehond23
zeehond23 is offline
gebruik je dan alleen pillen of ook nog andere drugs?
Oud 14-06-2004, 00:53
BustedEngine
BustedEngine is offline
heel soms coke erbij, maar normaal alleen daarna. Maar dat is ook gewoon 2 jaar goed gegaan.

Het grappige is dat ik op een gegeven moment 3 maanden niet geslikt had. Dan zou je verwachten dat je er weer aan 2-3 genoeg hebt, maar juist vanaf dat moment lijkt het wel alsof die gewenning is ingetreden.
Oud 14-06-2004, 00:59
zeehond23
zeehond23 is offline
hmmz, mja, da´s idd wel vaag dan... Misschien idd maar es minderen. Als het toch niet werkt ist een beetje doelloos om er geld aan uit te geven lijkt me.. En het ist dan ook niet waard lijkt me om de 6 uur te MOETEN vol maken op dope...
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten