Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: hebben jullie een laptop (HBO only)
ja, hartstikke handig 11 31.43%
nee, niet nodig 24 68.57%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2004, 21:22
nlblue-eyes
nlblue-eyes is offline
Heej ik wil graag weten of het slim is om een laptop aan te schaffen als ik naar het HBO ga, geef jullie mening!
Oud 21-06-2004, 21:30
Verwijderd
Ik doe geen HBO maar het lijkt mij wel handig om een computer te hebben, want je moet alle verslagen getypt inleveren en hebt vaak ook internet nodig (wat ik van anderen hoor) en als je die mee wilt slepen/veel ruimte op je burau wil, dan is een laptop ook wel praktisch
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 21:38
El Kim
El Kim is offline
Nee, heb anderhalf jaar HBO gedaan en het is echt niet nodig. Er zijn wel computers op de locatie, en vooral als je iets als communicatie of met vormgeving ed gaat doen heb je programma's nodig die je vaak niet op je laptop hebt.

Wat voor opleiding ga je doen?
Oud 21-06-2004, 21:39
El Kim
El Kim is offline
Enne... http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=877945

Dubbel topic
Oud 21-06-2004, 22:30
Verwijderd
Waarom zou je in godsnaam een laptop nodig hebben? Die heb je op de middelbare school toch ook niet nodig?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 23:12
Verwijderd
Het schijnt niet nodig te zijn, maar wel handig omdat je dan niet bent aangewezen op de computers bij de opleiding.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 23:15
Verwijderd
Maar waarom zou dat speciaal voor HBO gelden? Je hebt op een WO ook wel eens een computer met Word nodig, maar dan kun je als student beter een goedkoop PC'tje aanschaffen voor op je kamer, dan een peperdure laptop die je mee moet zeulen.

Ik krijg bij veel van die HBO-figuurtjes een beetje de indruk dat ze alleen met een aktentasje en een laptopkoffertje lopen om interessant te doen (het zijn ook altijd de types die commerciële economie ofzo doen).
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 23:19
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-06-2004 @ 00:15 :
Ik krijg bij veel van die HBO-figuurtjes een beetje de indruk dat ze alleen met een aktentasje en een laptopkoffertje lopen om interessant te doen (het zijn ook altijd de types die commerciële economie ofzo doen).
die indruk krijg ik inderdaad ook

ontopic: Ga gewoon die opleiding doen en als je dan tijdens die opleiding merkt dat jij toch graag een laptop wil hebben omdat je dat ècht nodig hebt, dan kijk je je pappie lief aan
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 23:21
Verwijderd
Op de TU/e zijn ze verplicht (en ook nodig). Maar ja, da's geen HBO.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 10:47
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Handig ------> Ja
Nodig --------> Nee

Beetje dubbelzinnig voor mijzelf, maargoed ik heb ja gekozen!

Een laptop is niet persee nodig aangezien heel veel scholen beschikken over zat computerruimtes (mag ik hopen)!

Ikzelf vind het gewoon handig om 24 uur per dag, wanneer IK wil, op een pc te kunnen, zonder te hoeven wachten...een laptop is daar voor mij gewoon een goed alternatief voor!

Verder moet ik vet veel zooi uittypen op de pc/laptop...dus is het voor mij persoonlijk heel handig om mn laptop overal mee te kunnen slepen, en overal je zaakje "onder je arm te hebben"

Greetz
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 11:40
Luna
Luna is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-06-2004 @ 23:30 :
Waarom zou je in godsnaam een laptop nodig hebben? Die heb je op de middelbare school toch ook niet nodig?
ik wel
Ik vind het erg handig, overal mee naar toe te slepen en ik kan ergens gaan zitten werken waar het rustig is, veel effectiever dan in een drukke omgeving.
Oud 22-06-2004, 12:06
Verwijderd
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 22-06-2004 @ 11:47 :

Een laptop is niet persee nodig aangezien heel veel scholen beschikken over zat computerruimtes (mag ik hopen)!
Maar bij ons staan daar geen computers in.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Luna schreef op 22-06-2004 @ 12:40 :
ik wel
Ik vind het erg handig, overal mee naar toe te slepen en ik kan ergens gaan zitten werken waar het rustig is, veel effectiever dan in een drukke omgeving.
Mwah. Voor dat geld kun je beter een computertje voor op je kamer aanschaffen. Werkt lekkerder en dan zit je pas écht in alle rust te werken. En als je in de bieb wilt zitten werken zijn daar (als het goed is) studienissen, met een afzonderlijke computer waar je alle electronische naslagwerken bij de hand hebt.

Hangt dus van de kwaliteit van de opleiding af.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 13:55
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Luna schreef op 22-06-2004 @ 12:40 :
ik wel
nah dus vind je t handig en niet nodig...verder vind k t nogal overdreven, als ik zonder eigen pc 2 studies kan doen moet je dat op t hbo zeker kunnen (en helemaal de middelbare school)
Oud 22-06-2004, 13:57
Verwijderd
Zoals ik zei, vooral voor CE- en MER-geilerds.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 14:41
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-06-2004 @ 00:15 :
Maar waarom zou dat speciaal voor HBO gelden? Je hebt op een WO ook wel eens een computer met Word nodig, maar dan kun je als student beter een goedkoop PC'tje aanschaffen voor op je kamer, dan een peperdure laptop die je mee moet zeulen.
eens

beter een goeie pc thuis dan een laptop,
ik doe nu 3 jaar HBO en heb nog nooit een laptop gebruikt,
wel een computer thuis uiteraard.
Oud 22-06-2004, 14:46
NN
NN is offline
De HBO'ers herken ik altijd aan hun grote laptoptassen in de overvolle stadsbussen.
Oud 22-06-2004, 15:52
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-06-2004 @ 13:06 :
Maar bij ons staan daar geen computers in.
Dat is niet mijn probleem
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 16:16
Verwijderd
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 22-06-2004 @ 11:47 :
Handig ------> Ja
Nodig --------> Nee
Ben ik het wel mee eens.

Ik zou dus zowel ja als nee kunnen antwoorden in de poll, doordat er nog wat achter het ja en nee staat...

Citaat:
Das niet echt zo...niet 'zat' iig...of niet zat computers idd.

Sinds mijn vriend een laptop heeft (nadat hij hbo had gedaan ) ben ik er het nut toch (nog) meer van in gaan zien. Maar goed, een computer thuis doet het ook prima. Ik doe het daar al 4 jaar mee en dat gaat nog steeds goed.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 17:09
Sovereign
Sovereign is offline
Natuurlijk geen HBO, maar ik vond het altijd handig om draadloos in de mensa te internetten met mijn laptop bij ons op de uni.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 17:51
NN
NN is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 22-06-2004 @ 18:09 :
Natuurlijk geen HBO, maar ik vond het altijd handig om draadloos in de mensa te internetten met mijn laptop bij ons op de uni.
Wij hebben internetcomputers in onze kantine.
Oud 22-06-2004, 18:57
Verwijderd
[opschepmodus]Wij hebben wireless. [/opschepmodus]
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 19:40
nlblue-eyes
nlblue-eyes is offline
ik wil opleiding pedagogiek gaan doen
Oud 22-06-2004, 19:42
Verwijderd
Citaat:
cynthia16 schreef op 22-06-2004 @ 20:40 :
ik wil opleiding pedagogiek gaan doen
Dan heb je geen laptop nodig. Ik heb hem iig nog niet nodig gehad.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-06-2004 @ 19:57 :
[opschepmodus]Wij hebben wireless. [/opschepmodus]
Ik thuis ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2004, 20:05
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-06-2004 @ 14:57 :
Zoals ik zei, vooral voor CE- en MER-geilerds.
En voor één studente onderwijskunde waarschijnlijk maar ik ben dan ook gek op computers en wil mn hele leven al een laptop, ik word gek van dat gezeul en al die ruimte namelijk. Dus ik ben gewoon lui. En ik heb het geld ook.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 20:09
Verwijderd
Tsja, ik vind laptops gewoon niet zo nuttig. Ik heb thuis een aantal snelle computers waar ik voldoende aan heb en op de uni kan ik prima werken. Voor veel bronnen online moet je sowieso een IP-adres van de universiteit hebben (of zelfs direct aangesloten zijn op het LAN van de uni) zodat je dan met je laptop weer moet kloten met kabels enz. terwijl het ook lang niet op alle faculteiten kan.

Het enige waar een laptop handig voor is, is het kijken van DiVX-films als je een lange treinreis maakt.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 20:21
Verwijderd
Het lijkt mij gewoon vrij makkelijk, ook omdat ik me eerder thuisvoel als ik mn pc bij me heb - dat is toch wel een groot deel van mn dagelijks leven dan blijkbaar
En dan is een laptop wel ideaal, lijkt me zo.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 20:22
Verwijderd
Een laptop is natuurlijk erg handy voor als je wherever, whenever online wilt zijn en alle knowledge binnen handbereik wilt hebben. Het is ook best wel noodzakelijk om in de trein even alle beursnotaties na te checken en te kijken of je aandelen nog goed scoren, waarna je weer homework kunt gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 20:37
Verwijderd
Daar heb ik 'm dus NIET voor.
Ik heb m eigenlijk voornamelijk voor mn schrijven (verhalen e.d.) en dus voor mn studie. Maar ik heb ook al een desktop-PC, dus ik mag niet klagen
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 20:37
Verwijderd
En handig om pr0n te raadplegen op de toiletten op de uni
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 20:54
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-06-2004 @ 00:21 :
Op de TU/e zijn ze verplicht (en ook nodig).
Niet verplicht jongen Dat kunnen ze nooit maken.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 22-06-2004 @ 21:54 :
Niet verplicht jongen Dat kunnen ze nooit maken.
Uhm, wie zit hier op de TU/e? Jij of ik?

Edit: wij allebei las ik net, maar ik weet niet hoe dat zit bij jullie van informatica, maar bij ons is het echt onmogelijk zonder dat ding. Je hebt hem nodig voor practica, programmeren, wiskundesoftware en natuurlijk games.

Er wordt in ieder geval vanuit gegaan dat je er één hebt.

Laatst gewijzigd op 22-06-2004 om 23:16.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 00:59
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-06-2004 @ 21:37 :
En handig om pr0n te raadplegen op de toiletten op de uni

Ervaring?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 12:18
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-06-2004 @ 22:56 :
Uhm, wie zit hier op de TU/e? Jij of ik?

Edit: wij allebei las ik net, maar ik weet niet hoe dat zit bij jullie van informatica, maar bij ons is het echt onmogelijk zonder dat ding. Je hebt hem nodig voor practica, programmeren, wiskundesoftware en natuurlijk games.

Er wordt in ieder geval vanuit gegaan dat je er één hebt.
hehe
Gezien vanuit de praktijk is het bijna onmisbaar, dat ben ik met je eens. Maar echt verplicht, is het niet, een subtiel verschil.

Je mag trouwens bij sommige vakken je notebook erbij houden...zonder notebook wordt het dan eh vrij lastig
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 14:15
Verwijderd
Volgens mij was het wel verplicht...

Naja, er zijn sowieso vakken die je niet kunt halen bij ons zonder laptop dus of het nou formeel verplicht is of niet, in de praktijk is het verplicht.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 15:01
Verwijderd
Vaag. Mijn broertje studeert technische natuurkunde aan de UTwente en daar heeft men absoluut geen laptop nodig, noch wordt ervan uitgegaan dat je er éen hebt.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 15:27
Luna
Luna is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-06-2004 @ 14:51 :
Voor dat geld kun je beter een computertje voor op je kamer aanschaffen. Werkt lekkerder
waarom werkt dat lekkerder? Ik vind mijn laptop lekkerder werken dan mn computer, dat verschilt dus per persoon. (zoals de noodzaak van de aanschaf van een laptop ook per persoon afhangt)
Oud 23-06-2004, 15:29
chris9 tje
chris9 tje is offline
Ligt eraan in welk jaar hij zit en welke opleiding hij doet.
Bij de UT zijn het de opleidingen van de faculteit construerende technische wetenschappen (werktuigbouw, industrieel ontwerpen, civiele techniek) en technische geneeskunde en biomedische technologie die vanaf afgelopen collegejaar een laptop aan "moeten" schaffen... Zonder laptop hebben zij een probleem in ieder geval.

Voor ons is dat wel irritant omdat de meeste docenten er vanuit gaan dat wij ook een laptop hebben, terwijl dat niet zo is.

Gewone PC's zijn beter in verband met RSI en dergelijke
Oud 23-06-2004, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Luna schreef op 23-06-2004 @ 16:27 :
waarom werkt dat lekkerder? Ik vind mijn laptop lekkerder werken dan mn computer, dat verschilt dus per persoon. (zoals de noodzaak van de aanschaf van een laptop ook per persoon afhangt)
Ik heb het niet zo op priegelige laptoptoetsenbordjes en TFT-schermen van mindere kwaliteit
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 16:04
Luna
Luna is offline
ik wel.
ik kan heel slecht tegen mensen om me heen als ik op de computer zit (te werken) en daarom heb ik een laptop zodat ik altijd ergens kan werken waar niemand is.
Oud 23-06-2004, 16:38
Roxy
Roxy is offline
Ik zit op het hbo en ik heb voor nee gekozen. Maar het is voornamelijk afhankelijk van de school waar je op zit. Heb je eens school met veel computers of niet. Als dat niet het geval is kan het wat lastiger zijn, maar dan nog is het niet echt perse nodig ofzo.
Oud 23-06-2004, 18:22
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 23-06-2004 @ 16:45 :
Ik heb het niet zo op priegelige laptoptoetsenbordjes en TFT-schermen van mindere kwaliteit
True, maar je kunt er natuurlijk een los scherm / toetsenbord en muis op aansluiten als je thuis zit, dat is niet zo'n punt lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 09:53
kevertje84
kevertje84 is offline
bij ons op school (saxion deventer) is een laptop dus wel ff reuze handig, omdat ze daar op school een chronisch gebrek aan computers hebben. Alleen 's morgens om half 9 is er nog wel eens een pc vrij, maar voor de rest van de dag kun je het wel vergeten. Daarom heb ik maar een laptop aangeschaft. Heb ik ook altijd alle bestanden van verslagen bij de hand
Oud 24-06-2004, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Luna schreef op 23-06-2004 @ 17:04 :
ik kan heel slecht tegen mensen om me heen als ik op de computer zit (te werken) en daarom heb ik een laptop zodat ik altijd ergens kan werken waar niemand is.
Daarom werk ik vrijwel altijd thuis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten