Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2002, 17:17
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Overal waar ik kom hoor ik mensen praten over Ralph Lauren. Jammergenoeg wordt er altijd, afgezien van de mensen op de hockeyclub, zeer denigrerend over dit merk gepraat. Mijn vraag is nu, hoe komt dit toch? Zelf draag ik graag Ralph Lauren en alhoewel ik er vaak op een sarcastische manier mee spot (kakkerrr-associaties e.d.), vind ik echt helemaal niets verkeerd aan het merk.

De prijs is respectabel -dit in tegenstelling tot een gemiddeld overhemd van Gant of Armani-, de overhemden zijn kwalitatief goed en ze zien er ook mooi uit. Waarom hebben 9 van de 10 mensen nu eigenlijk zo'n aversie voor het merk? Is het vanwege het feit dat ze het niet kunnen betalen, willen ze zich niet vertonen in nette kleding, denken ze mogelijk geassocieerd te kunnen worden met "een kakker" of worden ze beinvloed door hun leefomgeving en durven ze zich daardoor niet snel in zo'n overhemd te vertonen? Allemaal vragen waar ik een antwoord op wil.

Let wel, ik ben hier natuurlijk zeer generaliserend bezig. Niet iedereen heeft er een afkeer van, er zijn ook genoeg mensen die het merk wel weten te waarderen. Ook zijn er nog een aantal van dit soort merken (denk aan Hilfiger e.d.), maar deze laat ik even buiten beschouwing.

Reacties graag.

Ik ga ondertussen even verder met het strijken van m'n Ralph Lauren-overhemden, .
Oud 13-05-2002, 17:18
]{ing
]{ing is offline
ik weet niet, associeer die naam met kakkers, en kakkers...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 17:19
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
]{ing schreef:
ik weet niet, associeer die naam met kakkers, en kakkers...
Kijk, zo'n proefkonijn heb ik nodig, met zulke bekrompen gedachtes! Vertel er nog wat meer over, o duchtige koning!
Oud 13-05-2002, 17:20
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Ik ken de kleding die Ralph Lauren maakt niet goed, maar het geurtje vind ik wel heel lekker, maar ook weer super duur! Zeker 40 euro! Die prijs vind ik dus niet respectabel. Misschien zijn de prijzen van de kleren beter...
Oud 13-05-2002, 17:22
de
de is offline
tja...het is een beetje vragen naar de bekende weg, he
het dragen van ''een paardje'' word al gauw als elitair gezien

ik zie hier overigens nu juist dat het merk erg mainstream word en echt Iedereen ermee loopt
..ik loop dan ook liever met paul &shark ed.
..het is alleen jammer dat heel mijn kledingkast met Ralph Lauren kleding volhangt

Laatst gewijzigd op 13-05-2002 om 17:25.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 17:25
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
de schreef:
ik zie hier nu juist dat het merk erg mainstream word en echt Iedereen ermee loopt
..ik loop dan ook liever met paul &shark ed.
..het is alleen jammer dat heel mijn kledingkast met Ralph Lauren kleding volhangt
Wat maakt het nou uit als iedereen het heeft...je bent toch geen alto ofzo

Rl heeft niet echt kleding die ik leuk vind..ik kan me zo ook niet echt iets voor de geest halen wat van rl is...maar ehm nee ik draag het niet
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 17:26
Esmée
Esmée is offline
Ik denk omdat het gewoon nog steeds wordt gezien als kakmerk, heel simpel. Maar zoals De al zei loopt tegenwoordig iedereen ermee, dus het zal tegenwoordig wel weer meevallen... maar ja mensen horen RL, denken aan hockey, denken aan kakkers en dat vinden ze dan niks...
Tja ik vind er ook niks mis mee, gewoon goede kwaliteit ook
Oud 13-05-2002, 17:27
phoebe4000
phoebe4000 is offline
ik associeer die naam ook met kakkers... dat ligt gewoon aan de soort kleren.. het trekt mij niet, ik vind het echt verschrikkelijk...
ik werk zelf bij de WonderWoman en ik hou van mijn WW-kleertjes
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 17:27
shanli
shanli is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:

Wat maakt het nou uit als iedereen het heeft...je bent toch geen alto ofzo

Rl heeft niet echt kleding die ik leuk vind..ik kan me zo ook niet echt iets voor de geest halen wat van rl is...maar ehm nee ik draag het niet
lol
nee,ik draag het ook niet,dus ik kan er nix van zeggen
Oud 13-05-2002, 17:29
acid-star
acid-star is offline
Ik associeer RL helemaal niet met kakkers of wie dan ook.
Ik vind het gewoon een walgelijk merk. Ik hou heel veel van mode en ontwerpers, en als ik de Dutch lees en ik zie een advertentie van RL heb ik gewoon zoiets van "bah" Ik ben ook een naar een show van hun geweest, en ik vind d'r niks aan, kleding is te cliche, te sportief en te commercieel. Pardon, nee, niks voor mij.
Oud 13-05-2002, 17:30
Verwijderd
Ach, ik droeg het vroeger ook, en 'tis inderdaad zo dat je niet met Ralph Lauren kan lopen, zonder gelijk 'kakker' te horen.. Ook mensen waarvan je weet dat ze dat eigenlijk helemaal niet zo erg zijn.

Ik vind er niets mis mee, het past alleen niet in mijn stijl.

Hm, nu ik wat op die site rondkijk.. ik vind het allemaal zo saai, eigenlijk.. Ik bedoel, er zitten wel leuke dingen tussen, maar dan moet je het wel combineren met iets van een ander merk, want om geheel in deze stijl te lopen.. niets voor mij. Trouwens, ik vind het merendeel van de bikini's ENORM lelijk, zeg.

Laatst gewijzigd op 13-05-2002 om 18:06.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 17:30
de wijze jodokus
de wijze jodokus is offline
vinnut gewoon te duur
Oud 13-05-2002, 17:31
phoebe4000
phoebe4000 is offline
Citaat:
acid-star schreef:
Ik vind het gewoon een walgelijk merk. Ik hou heel veel van mode en ontwerpers, en als ik de Dutch lees en ik zie een advertentie van RL heb ik gewoon zoiets van "bah" Ik ben ook een naar een show van hun geweest, en ik vind d'r niks aan, kleding is te cliche, te sportief en te commercieel. Pardon, nee, niks voor mij.
helemaal mee eens....
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 17:32
de
de is offline
Citaat:
de wijze jodokus schreef:
vinnut gewoon te duur
Oh, ik had eigenlijk een compleet retorisch betoog van jou verwacht waarin je beschreef dat je het walgelijk vond
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 17:32
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
de kleding is erg braaf en het logo stelt een polospeler voor dus dat is voor mij sowieso iets elitairs

Rat
Oud 13-05-2002, 17:34
Ninnoc
Ninnoc is offline
tegen RL heb ik nix,
zoals ik ook in de hot/not topic zei ken ik alleen de klassieke kledingstukken van RL zoals de polo en het overhemd en tja dat zijn polo's en overhemden, valt weinig anders over te zeggen, ze zijn niet raar ofzo.
Het bedrijf ken ik verder ook helemaal niet.
Als ik iets tegen een merk heb ik dat 9 van de 10 vanwege de werkwijze van het bedrijf, zoals nike en fila (maken ook nog een hele lelijke kleding imho) hun werkwijze in oa indonesia spreekt mij alles behalve aan.
Zie ook : www.cleanclothes.org

tommy Hilfiger vind ik overigens wel zeer walgelijk. bedrijf heeft niet echt geweldige werkwijze en bovendien maken ze zeer afschuwelijke kleding. Ik heb het niet zo op amerika en ze zijn me te amerikanistisch

Laatst gewijzigd op 13-05-2002 om 17:39.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 17:40
Stoel
Stoel is offline
ik vind het te duur, en als het niet te duur was vind ik het gewoon te 'simpel', het past niet bij me, en dat paardje staat me niet aan, ik houd er gewoon niet van als er een merk te zien is op kleding tenzij het heel subtiel is, maar zon paardje is meteen te zien (net zoals er bevoorbeeld groot 'replay' op een shirt staat) het lijkt af en toe ook zo dat ralph lauren wordt gedragen voor het merk of het paardje. ik associeer het niet meteen met 'kakker' en ik sluit ook niet uit dat ik ooit een keer met een (sorry) afschuwelijk fout overhemd ofzo van RL ga lopen want dat lijkt me best leuk, maar eigenlijk past het merk gewoon helemaal niet bij me,
conclusie: ik houd gewoon niet van het merk, maar heb niet meteen een afkeer ervoor of voor de mensen die het wel dragen
Oud 13-05-2002, 17:52
Esmée
Esmée is offline
Oke misvatting die veel mensen hebben... RL is niet alleen maar overhemden of polo's of zo... mensen zeggen vaak dat ze RL voor vrouwen niet mooi vinden (te onvrouwelijk) maar ik zou zeggen neem even een kijkje op de vrouwenafdeling van www.polo.com en je zult zien dat RL gewoon supermooie vrouwenkleding heeft, en heus niet alleen polo's en bloesjes
Oud 13-05-2002, 17:56
Qamra
Qamra is offline
Omdat alles er hetzelfde uitziet? Polo is polo en broek is broek.. Doe wild, gooi je haar los..

Maar aversie heb ik niet hoor. Ik ren niet krijsend weg als iemand gekleed in RL mij aanspreekt hoor. Maar zelf dragen, neuh. Maar das een kwestie van persoonlijke smaak..
Oud 13-05-2002, 17:58
italianboy
italianboy is offline
ik vind polo diep gezonken, als het echt zo elitair is, waarom loopt jan en alleman er dan in..

kwaliteit zuigt vaak, stap over op echte merken..

en als er 1 soort bekrompen is dan is het wel het kakkervolk

verschrikkelijk soms
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 17:59
de
de is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Oke misvatting die veel mensen hebben... RL is niet alleen maar overhemden of polo's of zo... mensen zeggen vaak dat ze RL voor vrouwen niet mooi vinden (te onvrouwelijk) maar ik zou zeggen neem even een kijkje op de vrouwenafdeling van www.polo.com en je zult zien dat RL gewoon supermooie vrouwenkleding heeft, en heus niet alleen polo's en bloesjes
je hebt gelijk, hoor..
Rl staat natuurlijk bekend om zijn classics (polo's, overhemden ed.), maar dit is alleen polo ralph lauren, je hebt ook polo jeans co. dit kan je vergelijken met iets als diesel
dus het argument dat het niet trendy genoeg is klopt niet helemaal, het is hoogstens duur, dat wil zelfs ik onderkennen,

dat het elitair is ook niet helemaal waar, de grootste elitaire snobs in mijn vriendenkring lopen juist niet in Rl,en je bent niet per definitie elitair als je eens een paardje op je borst heb hangen, hoor
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 18:01
italianboy
italianboy is offline
trouwens, dit is toch precies wat "kakkers"willen, afkeer zodat je juist hun groepje kan onderscheiden..

wat zeik je nou
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 18:03
shanli
shanli is offline
Citaat:
italianboy schreef:
trouwens, dit is toch precies wat "kakkers"willen, afkeer zodat je juist hun groepje kan onderscheiden..

wat zeik je nou
hihi lol
Oud 13-05-2002, 18:05
Alet
Alet is offline
Ik vind RL kleding wel leuk, maar ik kan niet zeggen dat ik het koop om de kwaliteit...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 18:07
Verwijderd
Citaat:
italianboy schreef:

wat zeik je nou
echt alto's die kakkers
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2002, 18:08
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Osiris schreef:

echt alto's die kakkers
Kan niet, want ze stinken niet
Oud 13-05-2002, 18:09
shanli
shanli is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:

wel naar RL parfum
Oud 13-05-2002, 18:10
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
shanli schreef:

wel naar RL parfum
Kwestie van smaak...
Oud 13-05-2002, 18:10
heldin
heldin is offline
ik associeer Ralph Lauren meteen met kakkers. Ik weet ook niet echt wat voor kleding er allemaal nog meer van is, zoals Esmee al zei, ik denk bij RL alleen maar aan overhemden en 3-polo's-over-elkaar-met-kraagjes-omhoog. En dat is dus niet mijn stijl, niet wat ik mooi vind.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 18:13
shanli
shanli is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:

Kwestie van smaak...
en ik die wou grappig zijn
Oud 13-05-2002, 18:14
italianboy
italianboy is offline
Citaat:
Osiris schreef:

echt alto's die kakkers
tis één pot nat, alleen sommige mensen willen dat nog niet erkennen
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 18:16
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
shanli schreef:

en ik die wou grappig zijn
Was je ook wel hoor
Oud 13-05-2002, 18:16
Verwijderd
Ik ken dat merk niet eens..

Zal wel zo'n kledingmerk wezenw aar ik niks vanaf wil weten..
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 18:17
shanli
shanli is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:

Was je ook wel hoor
woeiiiiiiiii,woeiiiiiiii,ikke was grappig!
*isj blij*
Oud 13-05-2002, 18:18
italianboy
italianboy is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Ik ken dat merk niet eens..

Zal wel zo'n kledingmerk wezenw aar ik niks vanaf wil weten..
wat ben je weer bekrompen
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 18:19
SpiT
SpiT is offline
Ik heb nx tegen het merk, maar ik vind de kleding gwoon niet mooi. Is een kwestie van smaak, lijkt me.
Oud 13-05-2002, 18:23
italianboy
italianboy is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef:

Ik ga ondertussen even verder met het strijken van m'n Ralph Lauren-overhemden, .
jongens, let even op; meneer wil duidelijk maken dat hij ook POLO overhemden heeft..

tis je gelukt hor

stakker
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 18:25
shanli
shanli is offline
Citaat:
italianboy schreef:

jongens, let even op; meneer wil duidelijk maken dat hij ook POLO overhemden heeft..

tis je gelukt hor

stakker
dank je voor de mededeling
Oud 13-05-2002, 18:34
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
italianboy schreef:

tis je gelukt hor

stakker
Ben je nu echt zo dom of is ironie voor jou een onbekend begrip?
Oud 13-05-2002, 18:44
italianboy
italianboy is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef:

Ben je nu echt zo dom of is ironie voor jou een onbekend begrip?
keb een aardig stel hersens, dank je..

t gaat niet alleen om die laatste zin, keb gewoon genoeg van "dat soort" mannetjes en daar reken ik je ook toe.

je topic druipt van het laten weten dat jij een vervend polo-drager bent.. en dat je erkend wil worden door de vaste kern hier op t forum..

Laatst gewijzigd op 13-05-2002 om 18:46.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 18:53
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
italianboy schreef:

t gaat niet alleen om die laatste zin, keb gewoon genoeg van "dat soort" mannetjes en daar reken ik je ook toe.

je topic druipt van het laten weten dat jij een vervend polo-drager bent.. en dat je erkend wil worden door de vaste kern hier op t forum..
Dan moet ik je toch ietwat teleurstellen. Ik bespeur namelijk weinig mensenkennis bij je. Dit forum gebruik ik puur als amusement. Ik heb totaal geen behoefte om me aan te sluiten bij een of ander kliekje hier. Sterker nog, ik ken zeer weinig mensen op dit forum. Wat jij daar duidelijk probeert te maken, raakt dus kant noch wal.

En aangezien jij mij totaal niet kent, wil ik hierbij van het feit gebruik maken om nog een illusie om zeep te helpen. Ik hoor nl. niet tot dat "soort mannetjes". Je bent overigens stereotyperend bezig. Hij draagt Ralph Lauren, dus is 'ie "zo'n soort mannetje" (whatever dat ook moge zijn).

Mijn advies, laat je eerst eens wat beter informeren, of pleeg wat grondige research, maar kom niet met dit soort inhoudsloze argumenten aankakken.
Oud 13-05-2002, 18:54
Li
Li is offline
Citaat:
italianboy schreef:

Ik vind Rl wel mooi, maar als ik iets leuks zie van een ander merk koop ik het ook. Het heeft niet echt een specifieke reden dat ik het koop.
Tjah, kan er eigenlijk niet zoveel over zeggen
Het interesseert me in ieder geval echt niet als er veel mensen mee lopen, iedereen doet maar aan wat hij/zij wil dragen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 19:17
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
italianboy schreef:

uhm nou sorry, maar ik wil ff zeggen dat dat dus eigenlijk helemaal niet het geval is. ik ken uncle_sam, maar ik werd er laatst op gewezen dat hij RL aanhad (z'n vrienden lieten me zien dat hij toch wel een kakker was), maar hij draagt echt heel vaak andere dingen, bandshirts enz. Eigenlijk was dat nooit bij me opgevallen, dat RL. Maar goed, dat is verder niet zo boeiend.

Ik denk bij RL eigenljk ook altijd aan kakkers, wat voornamelijk door een klasgenootje van me komt, die er met haar -r- een opmerking over maakte. Er zal wel nix mis mee zijn verder.. ik weet het niet. Veel te duur iig.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 20:41
Friso
Friso is offline
Citaat:
italianboy schreef:
ik vind polo diep gezonken, als het echt zo elitair is, waarom loopt jan en alleman er dan in..

kwaliteit zuigt vaak, stap over op echte merken..
1. Is het de fout van het merk dat jan & alleman erin loopt?
2. Wij in Nederland maken er iets elitairs van, in Amerika is RL kleding heel normaal en niet elitair. Zij adverteren ook geen elitisme.
3. RL kleding is over het algemeen heel goed van kwaliteit. Alleen de polo's hebben de neiging wat steekjes te laten vallen (), maar de overhemden en bijvoorbeeld de broeken zijn erg goed van kwaliteit.

Citaat:
maantje tuurt schreef:
Ik ken de kleding die Ralph Lauren maakt niet goed, maar het geurtje vind ik wel heel lekker, maar ook weer super duur! Zeker 40 euro! Die prijs vind ik dus niet respectabel. Misschien zijn de prijzen van de kleren beter...
40 euro is niet echt duur voor een luchtje hoor. l'eau d'Issey van Issey Miyake is bijvoorbeeld 57 euro voor 125 ml, en ga maar ns kijken naar luchtjes van Cartier.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 20:57
ESCO
ESCO is offline
Osiris schreef:

echt alto's die kakkers
--------------------------------------------------------------------------------

-Nee hoor van 2 overhemden en een trui overheen ga je niet stinken hoor.

De kleding van R.L is zo simpel paardje erop effe kleurtje erbij en klaar is kees.
Nee de kleding valt nog wel mee met de prijs kan ik twee shirts van kopen van een shirt van mij.
Tis wel degelijk zo dat 60% van de mensen die R.L dragen arrogante verwende ventjes zijn.
Bij half bloedjes staat t niet dus ga ik t ook niet dragen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 21:51
Floosje
Floosje is offline
Zoals meer mensjes hier associeer ik RL ook met kakkers en dat is dan misschien een vooroordeel, maar das dan jammer.
Bovendien vind ik de kleren niet mooi, het is mijn smaak niet.

En ik vinnut belachelijk duur.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 21:53
Verwijderd
Ach, Ralph Lauren heeft mooie kleding, maar daar is ook alles mee gezegd. Dat paardje geeft heus geen status...en zo bijzonder is de kwaliteit ook niet, je zult iemand die gewend is Lacoste of Façonnable te dragen met geen stok in Polo krijgen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 21:57
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef:

Dit forum gebruik ik puur als amusement. Ik heb totaal geen behoefte om me aan te sluiten bij een of ander kliekje hier.
Je mag wel bij de orgclan,contributie op mn girorekening storten graag...of wou je in natura betalen?

Was een geintje dus nou niet evil tegen me gaan doen hoor
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 22:40
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ralph wie??????

Oud 13-05-2002, 23:01
italianboy
italianboy is offline
mensen, wat een bezetenheid over dat merk

ik gil ook maar wat, zoals anderen mij duidelijk maakten..

de kans was groot dat je zo'n mannetje was, je hebt het tegendeel bewezen, i'll be quiet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten