Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2004, 10:51
Verwijderd
Nu, ik zoek een handige manier om een grote portrange te forwarden in XP ICS -- het zal me volslagen om het even zijn hoe, zolang ik maar niet in de GUI 130 poorten handmatig hoef in te geven.

Natuurlijk heb ik een beetje research gedaan; maar dat wierp niet echt vruchten af -- voor 9x/ME ICS kun je door middel van een INF een script in elkaar flanzen, maar of dat deugelijk is voor XP ICS denk ik niet (gezien het er niet bijstaat in de KB van MS).

Voor je driftig op "reageer" begint te drukken: NEE, ik ga GEEN andere software gebruiken voor ICS. Dus bespaar me dat soort reacties.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2004, 10:55
M@rco
M@rco is offline
Hmm, ik ben bang dat je zal moeten wachten op Service Pack 2 - daar zit een verbeterde firewall in waarmee je wel portranges kan mappen.

Als het echt haast heeft zou je de RC1 van SP2 kunnen downloaden en installeren, die staat ergens op microsoft.com. Maar ik weet niet of je erop zit te wachten om een RC-versie van een service pack te gebruiken

Laatst gewijzigd op 15-06-2004 om 10:57.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 11:01
Verwijderd
Oh, ik had graag de RC van SP2 geinstalleerd -sterker nog, ik heb 'm hier op schijf staan voor 't geval dat-; ware het niet dat ik een Nederlandstalige versie van XP heb en dus bitter weinig kan met die RC die louter voor Engelstalige machines is.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 11:58
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 15-06-2004 @ 11:55 :
Hmm, ik ben bang dat je zal moeten wachten op Service Pack 2 - daar zit een verbeterde firewall in waarmee je wel portranges kan mappen.
Poorten mappen in een firewall?

Je haalt firewall en router een beetje door elkaar geloof ik

Er komt idd een sterk verbeterde firewall in SP2, maar dat is dus geen router..
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 12:41
M@rco
M@rco is offline
Nou, forwarden dan?
Oud 15-06-2004, 12:51
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
********** schreef op 15-06-2004 @ 12:58 :
Poorten mappen in een firewall?

Je haalt firewall en router een beetje door elkaar geloof ik

Er komt idd een sterk verbeterde firewall in SP2, maar dat is dus geen router..
Volgens mij staat ICS voor Internet Connection Sharing, en is het dus routerende software? De firewall is weer iets anders.
Oud 15-06-2004, 15:35
Verwijderd
Ja jongens, dat is allemaal bijzonder interessant, maar wellicht dat Marco ICS bedoelde in plaats van een firewall.. Evengoed heb ik nog steeds geen praktische oplossing voor mijn euveltje.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 09:37
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef op 15-06-2004 @ 13:51 :
Volgens mij staat ICS voor Internet Connection Sharing, en is het dus routerende software? De firewall is weer iets anders.
Ja, dat zeg ik toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten