Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Zou het niet eigenlijk iets moeten zijn als 'ik zocht een plek voor mijn zelfmoord' of 'ik moest een plek hebben voor mij zelfmoord' of ben ik nou gewoon zo stom dat ik ergens overheen kijk? Ik moet ook even zeggen dat ik altijd nogal van het realistische ben. Iets altijd heel erg moeten kunnen geloven en dat is eigenlijk wat ik 'knap' vind aan die laatste alinea. Aan de ene kant vind ik het namelijk ontzettend overdreven (331 brieven en alle 3 zijn geliefden wisten van zijn komende zelfmoord) en ongeloofwaardig, terwijl ik het aan de andere kant weer heel echt, reeel (kan het goede woordt uiteraard weer eens niet vinden) vond. Nou is mijn fantasie nooit zo geweldig, maar als er nog een stuk hierna zou komen (met te veel details over het waarom bijvoorbeeld) denk ik wel dat mijn gevoel over dit stukje weg zou zijn zeg maar. als je begrijpt wat ik bedoel. Het taalgebruik, wat geforceerd ofzo, maar na een aantal regels vond ik het wel prima. Het was voor mij dus geen eeuwige drempel in het verhaal. Ow, ook nog even, je schrijft in de eerste alinea eigenlijk 2 keer dat hij zou moeten sterven voor zijn achtiende. Naar mijn idee 1 keer te veel en het noemen van het tijdstip stond mij niet echt aan, al is dat misschien nodig voor ergens anders in het verhaal (tenminste, uit de topictitel begrijp ik dat dit verhaaltje maar een deel is van een groter geheel, toch?) Charlotte
|
|