Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2004, 08:37
D-sire
D-sire is offline
Ik heb sinds gisteravond een koortslip, toen begon ik hem iig te voelen. En sinds ik wakker ben voel ik dat hij echt een beetje opgezwollen en dik is...
Mijn vraagje is, welke crème kan ik het beste kopen (heb al in het wondermiddeltjestopic gekeken maar daar staan er meerdere) zodat ik er zo snel mogelijk vanaf ben?
Of zou het al te laat zijn omdat er al een zwelling is ontstaan?
Weet iemand trouwens hoe lang het duurt voordat je er ongeveer vanaf bent?
Oud 25-06-2004, 08:38
MieX
MieX is offline
Ik vind zelf Zovirax fijn, maar dat kan bij jou natuurlijk wel anders zijn. Als er echt al een zwelling op zit duurt het wel wat langer voordat het helemaal weg is, hoe lang dat is weet ik neit precies, ik dacht dat het bij mij dan ongeveer anderhalve week duurt
Oud 25-06-2004, 08:46
toetjemona
toetjemona is offline
Ik heb eerst echt supervaak koortslip gehad en nu heb ik het perfecte anti-koortslip middel gevonden Het zijn pillen die je bij natuurwinkel kunt halen ze heten L-lysine. Ook als je al een koortslip hebt werkt het want dan gaat je koortslip sneller weg. Als je voelt dat je er 1 krijgt moet je er snel een paar slikken zodat ie weer weggaat maar dat wijst zich vanzelf. Het werkt bij mij supergoed iig. Sterkte ermee!
Oud 25-06-2004, 10:35
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
toetjemona schreef op 25-06-2004 @ 09:46 :
Ik heb eerst echt supervaak koortslip gehad en nu heb ik het perfecte anti-koortslip middel gevonden Het zijn pillen die je bij natuurwinkel kunt halen ze heten L-lysine. Ook als je al een koortslip hebt werkt het want dan gaat je koortslip sneller weg. Als je voelt dat je er 1 krijgt moet je er snel een paar slikken zodat ie weer weggaat maar dat wijst zich vanzelf. Het werkt bij mij supergoed iig. Sterkte ermee!
helaas kom ik eigenlijk nooit bij de natuurwinkel en zou ik ook niet weten waar er hier een zit.. Maar werken die pillen dan meteen, ook al is er al een zwelling ontstaan?

Jeetje anderhalve week is wel lang...
Oud 25-06-2004, 20:52
D-sire
D-sire is offline
Nou ik ben naar de Etos gegaan en heb daar gewoon crème gekocht van hun huismerk. Dit was al €5,50 en zoveel geld heb ik niet dus dit was denk ik toch de beste oplossing. Ik moet 4-maal daags smeren en dan zou het na 5 dagen over moeten zijn, ik ben benieuwd...
Oud 27-06-2004, 15:46
brittje
brittje is offline
idd, huismerken voor koortslip werken evengoed als zovirax....
maar reken er maar niet op dat ie na 5 dagen weg is helaas

Als je er écht op het eerste moment bij bent zou dat nog weleens kunnen, maar meestal loop je er inderdaad wel anderhalve week of zoiets mee...

En nog iets, nu heb je voor het eerst een koortslip, dus draag je het virus bij je en zal het in je verdere leven regelmatig terugkomen. Hou je zalfjes dus bij de hand
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 16:01
Nebel
Nebel is offline
Vroeger gebruikte ik altijd vectavir of zovirax, ik heb het nu al een tijdje niet meer, maar mn moeder zei dat de huismerken ook goed zijn...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 17:34
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
brittje schreef op 27-06-2004 @ 16:46 :
idd, huismerken voor koortslip werken even >>slecht<< als zovirax....
Sterker nog, het werkt niet

Ik gebruik een eachanicea (ik kan die naam NIET onthouden, het is zoiets iig) stick. Is groen. Geweldig spul. Ben er binnen een week vanaf als ik lekker regelmatig smeer. Je moet alleen oppassen dat je niet té veel smeert en dat je alleen op de koortsuitslag zelf smeert anders krijg je een allergische reactie en dat is écht knudde (maar niet besmettelijk, dus zoenen mag. Maar ik kan het je niet aanraden).

*al een halfjaar koortslipvrij is* *doet dansje*
Oud 28-06-2004, 22:43
D-sire
D-sire is offline
Hij is er nog wel, maar toch al een stuk minder erg dan in het begin. Ik heb trouwens een jaartje of 2 geleden ook al eens een koortslip gehad dus is niet de eerste keer...
Oud 29-06-2004, 10:23
Joris
Joris is offline
Citaat:
Qamra schreef op 27-06-2004 @ 18:34 :
Sterker nog, het werkt niet

Ik gebruik een eachanicea *knip*
Euchinaforce van Vogel toevallig? want die heb ik hier ook liggen. Ik dacht dat dat voor kleine wondjes was en bij je nagels etc? naja, daar zal het dan ook wel voor werken

Dreamzy: Een koortslip heet ook wel herpes simplex. Het is een virus infectie waar je eigenlijk nooit meer vanaf komt. Op het moment dat je geen koortslip hebt zit het toch in je lichaam. Het blijft stiekum zitten in je zenuwbanen totdat het door een verminderde weerstand van je lichaam geactiveerd word. (stress, ziekte of menstruatie bijvoorbeeld). Veel mensen dragen het virus bij zich, maar hebben er geen last van. Verder heeft het weinig te maken met de geslachtsziekte herpes genitalis. Gemiddelde koortslip duurt 10 tot 14 dagen. Niet eraan zitten, de oorzaak (bron van verminderde weerstand) kwijtraken en in het begin (de tinteling) smeren met een stof als zovirax (helpt wel, maar enkel in het begin) maakt deze tijd korter. Als er een korstje erop zit is er sprake van afbraak. oftewel, dan verminderd het enkel nog.
Oud 29-06-2004, 10:40
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Joris schreef op 29-06-2004 @ 11:23 :
Euchinaforce van Vogel toevallig? want die heb ik hier ook liggen. Ik dacht dat dat voor kleine wondjes was en bij je nagels etc? naja, daar zal het dan ook wel voor werken
Nee, nee dat is het niet Het eindigt écht op -chea.

Ze weten het bij de drogist wel (uitspraak, althans zoals ik het zeg: ee-gi-na-cea).

Nah, ik zal over een uurtje eens die stift opzoeken

Regels voor berichten