![]() |
||
Citaat:
Jeetje anderhalve week is wel lang... ![]()
||
Citaat:
![]() Ik gebruik een eachanicea (ik kan die naam NIET onthouden, het is zoiets iig) stick. Is groen. Geweldig spul. Ben er binnen een week vanaf als ik lekker regelmatig smeer. Je moet alleen oppassen dat je niet té veel smeert en dat je alleen op de koortsuitslag zelf smeert anders krijg je een allergische reactie en dat is écht knudde (maar niet besmettelijk, dus zoenen mag. Maar ik kan het je niet aanraden). *al een halfjaar koortslipvrij is* *doet dansje*
||
Citaat:
![]() Dreamzy: Een koortslip heet ook wel herpes simplex. Het is een virus infectie waar je eigenlijk nooit meer vanaf komt. Op het moment dat je geen koortslip hebt zit het toch in je lichaam. Het blijft stiekum zitten in je zenuwbanen totdat het door een verminderde weerstand van je lichaam geactiveerd word. (stress, ziekte of menstruatie bijvoorbeeld). Veel mensen dragen het virus bij zich, maar hebben er geen last van. Verder heeft het weinig te maken met de geslachtsziekte herpes genitalis. Gemiddelde koortslip duurt 10 tot 14 dagen. Niet eraan zitten, de oorzaak (bron van verminderde weerstand) kwijtraken en in het begin (de tinteling) smeren met een stof als zovirax (helpt wel, maar enkel in het begin) maakt deze tijd korter. Als er een korstje erop zit is er sprake van afbraak. oftewel, dan verminderd het enkel nog.
||
Citaat:
![]() Ze weten het bij de drogist wel (uitspraak, althans zoals ik het zeg: ee-gi-na-cea). Nah, ik zal over een uurtje eens die stift opzoeken ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Koortslip Lavendel239 | 2 | 05-08-2012 01:20 | |
Lichaam & Gezondheid |
Koortslip -x-Anoniem-x- | 2 | 02-01-2011 16:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
Koortslip --> soa? Charl0tteee | 14 | 28-11-2010 16:07 | |
Lichaam & Gezondheid |