Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2004, 20:35
--Pipeloi--
--Pipeloi-- is offline
Hey, kheb een probleempje met mijn lenzen en was benieuwd of iemand dit ook weleens heeft....

Ik heb zachte lenzen en soms last van hooikoorts, dan ga ik wrijven in mijn ogen en dan verplaatst een lens zich weleens. Maar dan kan ik m niet terugvinden.....als jullie begrijpen wat ik bedoel......hoe ik ook knipper met mijn ogen en mijn oog in de spiegel bekijk, geen lens te bekennen terwijl ik zeker weet dat hij er niet uit is gegaan......net alsof hij helemaal naar achter gedraaid is ofzow... ik hoop dat jullie beetje begrijpen wat ik bedoel?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 20:57
madwoman
madwoman is offline
Heb nooit dat ik hem kwijt ben ofzo. Wel dat door het wrijven hij zo gedraaid is dat ik niks meer zie
Dat ie naar de achterkant kan draaien lijkt me overigens sterk.
Oud 16-06-2004, 21:02
--Pipeloi--
--Pipeloi-- is offline
Citaat:
madwoman schreef op 16-06-2004 @ 21:57 :
Heb nooit dat ik hem kwijt ben ofzo. Wel dat door het wrijven hij zo gedraaid is dat ik niks meer zie
Ja dat ie zeg maar onder je bovenste ooglid zit.......
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 21:02
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
madwoman schreef op 16-06-2004 @ 21:57 :
Dat kan, hoor!
Ik dacht eens dat ik mijn lens kwijt was, m.a.w. dat hij op de grond gevallen was of ergens in mijn kleren was blijven hangen, maar 's avonds 'vond ik hem terug' achteraan in een hoekje in mijn oog.

Ik weet niet wat je wilt weten, Pipeloi?
Er valt helaas weinig aan te doen.
Oud 16-06-2004, 21:07
--Pipeloi--
--Pipeloi-- is offline
Citaat:
Emilia schreef op 16-06-2004 @ 22:02 :
Dat kan, hoor!
Ik dacht eens dat ik mijn lens kwijt was, m.a.w. dat hij op de grond gevallen was of ergens in mijn kleren was blijven hangen, maar 's avonds 'vond ik hem terug' achteraan in een hoekje in mijn oog.

Ik weet niet wat je wilt weten, Pipeloi?
Er valt helaas weinig aan te doen.
Ik denk dat ik nu sinds gisteravond dus een lens ergens in een hoekje heb maar weet het dus niet zeker, heb vanochtend in dat ook gewoon weer een andere lens gedaan....vraag me eigenlijk af of die lens die dus ergens anders zit volgens mij, er vanzelf weer uitkomt?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 21:34
Drizzt
Drizzt is offline
Mijn broertje heeft het wel eens gehad.. Lens nergens te bekennen. Na een dag ofzo kwam ie er ineens uit
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 21:59
ikuh
ikuh is offline
k ben wel eens een vlieg in me oog kwijtgeweest, was ie er een stuk achter geschoven
Oud 16-06-2004, 22:16
Hagel
Hagel is offline
ja ik ben mijn lens ook weleens kwijt geweest, de volgende morgen toen ik wakker werd stak die uit de binnenkant van mijn oog als een rolletje naar buiten..voelde erg vervelend
Oud 16-06-2004, 22:25
Verwijderd
Hij kan nooit achter je oog gaan zitten, er zitten allemaal spieren daar, en daar kan hij gewoon niet langs. Hij kan wel aan de zijkanten of onderkant of bovenkant gaan zitten. Als je heb niet kan vinden, doe dan je oog dicht en kijk alle richtingen op. Als het goed is, floept de lens dan zo weer op z'n plek. Als het niet lukt, even in de spiegel zoeken naar waar hij zit, vind je hem; doe je oog dan dicht, leg je vinger waar de lens zit en 'kijk' naar je vinger (beweeg je oog dus richting de lens die je vast houdt).
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 07:57
Verwijderd
ik heb ik een tijdje geleden ook een topic over geopend. kan je miss even zoeken.
ik ben mn lens ook wel eens kwijt en dan zit ie aan de bovenkant van mn oog. ja ik probeer dan te voelen waar die zit en met mn vinger eruit te halen.knipper wil ook wel helpen. maar soms moet ik ook gewoon even wachten en komt ie vanzelf te voorschijn.tis wel vervelend dat je dan niet zoveel meer ziet. mja
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 08:55
luchtballon
luchtballon is offline
Als je na een dag (/nacht) nog steeds geen idee hebt of hij nog in je oog zit, lijkt het mij dattie er gewoon uit is. Anders gaat het ook wel irriteren.

Maar die lens vindt je vanzelf wel weer terug als die nog in je oog zit.
Oud 17-06-2004, 10:29
Verwijderd
ik heb dat ook weleens, heb namelijk ook erg last van hooikoorts. Maar ik voel de lens altijd wel ergens zitten, want dan doet het erg pijn en prikt het. Dan gaan mijn ogen tranen. Dus ik vind em altijd weer terug.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 10:30
--Pipeloi--
--Pipeloi-- is offline
Hey bedankt voor jullie reacties.....als die lens er nog zit, is hij er nog steeds niet uit.....nouja ik wacht wel af, misschien is ie er al uit ,...kheb er verder geen last van dus...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 15:48
watervrouw
watervrouw is offline
Dat heb ik ook gehad met mijn lens hij was in een keer weg. Hij zat helemaal achter mijn oog. Ik heb mijn bovenste ooglid heel ver omhoog geduwd en toen zag ik nog net een stukje en heb hem er gelukkig uitgekregen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 16:56
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
--Pipeloi-- schreef op 17-06-2004 @ 11:30 :
Hey bedankt voor jullie reacties.....als die lens er nog zit, is hij er nog steeds niet uit.....nouja ik wacht wel af, misschien is ie er al uit ,...kheb er verder geen last van dus...
Je moet echt eens 'op zoek gaan' in je oog. Op zich klinkt dat vreemd, maar ik had ook geen pijn toen die lens er een dag inzat en ik vermoed dat het niet echt kwaad kan, maar goed kan het niet zijn, hé.
Gewoon je oogleden goed 'opentrekken' en wat met je ogen draaien en dan zou hij er - als hij er nog inzit - moeten uitvallen.
Oud 17-06-2004, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Emilia schreef op 17-06-2004 @ 17:56 :
Je moet echt eens 'op zoek gaan' in je oog. Op zich klinkt dat vreemd, maar ik had ook geen pijn toen die lens er een dag inzat en ik vermoed dat het niet echt kwaad kan, maar goed kan het niet zijn, hé.
Gewoon je oogleden goed 'opentrekken' en wat met je ogen draaien en dan zou hij er - als hij er nog inzit - moeten uitvallen.
Idd, iemand anders laten kijken terwijl jij je oog openhoudt en beweegt helpt ook Soms zit hij net op zo'n plekje dat je hem zelf alleen kan zien door flink scheel te kijken
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 18:02
Dith
Dith is offline
Ik heb harde lenzen en daardoor schieten heel erg vaak mijn lenzen onder mijn ooglid.
Gewoon je oog ver opendoen en even met je vinger over je oogbol gaan, heb je 'm zo weer terug. Of anders je oog dichtdoen en gewoon alle kanten op kijken, dan hoort hij op zijn plaats te komen. Als dat niet gebeurt kan het zijn dat je lens te droog is geworden en dan gewoon even druppeltje vloeistof in je oog doen zodat je lens weer kan bewegen.
Oud 17-06-2004, 20:58
Verwijderd
mij ook al errug vaak gebeurt
wat ik meestal doe ik het scherpe licht erop
hij glanst anders dan je oogbal
zo kan je um ook trug vinden
maar hij zit nog zeker weten in je oog
ze vallen er niet zo makkelijk uit
nu heb ik harde lenzen

Citaat:
Ik heb harde lenzen en daardoor schieten heel erg vaak mijn lenzen onder mijn ooglid. Ik heb harde lenzen en daardoor schieten heel erg vaak mijn lenzen onder mijn ooglid.
Gewoon je oog ver opendoen en even met je vinger over je oogbol gaan, heb je 'm zo weer terug. Of anders je oog dichtdoen en gewoon alle kanten op kijken, dan hoort hij op zijn plaats te komen. Als dat niet gebeurt kan het zijn dat je lens te droog is geworden en dan gewoon even druppeltje vloeistof in je oog doen zodat je lens weer kan bewegen.
idd
dat heb ik ook weleens
bij mij zuigt die dan echt aan ut oog vast
doet zeer als je um terug doet
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 23:26
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
een totaal kansloze inhoud maar ik vind het nogal een leuk weetje voor de........weet ik veel wie......onder ons

Ik draag al sinds mn 12e lenzen, heb nooit een bril gehad verder en ik heb echt NOOIT problemen gehad ermee! Best wel apart at zowat iedereen wel problemen heeft.......

ZOals ik al zei, vet kansloos

Ban me maar
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 10:06
@Moon
@Moon is offline
Ik heb dit ook een keer gehad. Toen kon ik hem echt niet in mn oog vinden. Ook had ik overal op de grond lopen zoeken in mn kamer en badkamer maar ik had nix gevonden. Tis dan vrijwel zeker dat het niet uit mijn oog is gevallen, maar ik kon hem dus echt niet vinden. Nogal vaag, daarna is hij ook niet zomaar weer tevoorschijn gekomen in mn oog.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 11:59
--Pipeloi--
--Pipeloi-- is offline
Ik denk toch dat ie er al uitgegaan is....het is nu twee dagen geleden en het lijkt mij sterk dat die er nog steeds inzit......?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 12:53
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
--Pipeloi-- schreef op 18-06-2004 @ 12:59 :
Ik denk toch dat ie er al uitgegaan is....het is nu twee dagen geleden en het lijkt mij sterk dat die er nog steeds inzit......?
Heb je al een zoektocht georganiseerd?
Twee dagen is inderdaad lang...
Oud 18-06-2004, 15:46
--Pipeloi--
--Pipeloi-- is offline
Citaat:
Emilia schreef op 18-06-2004 @ 13:53 :
Heb je al een zoektocht georganiseerd?
Twee dagen is inderdaad lang...
Haha ja, kheb met mijn oog dicht zitten draaien, kheb wel tien minuten (als het niet meer is), voor de spiegel gestaan...maar geen lens hoor......ik begin er maar van uit te gaan dat ie er al uit is....
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 15:56
Verwijderd
Citaat:
--Pipeloi-- schreef op 18-06-2004 @ 16:46 :
Haha ja, kheb met mijn oog dicht zitten draaien, kheb wel tien minuten (als het niet meer is), voor de spiegel gestaan...maar geen lens hoor......ik begin er maar van uit te gaan dat ie er al uit is....
Hij zal er inderdaad wel uit zijn
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 17:14
--Pipeloi--
--Pipeloi-- is offline
Toch wel grappig dat best wel veel mensen daar ook last van hebben...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 17:24
mimima
mimima is offline
bij mij is het ook een keer gebeurt je moet je oog zeg maar vochtig maken met water gewoon nat maken en dan glijd hij eruit als het goed is.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten