Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2004, 21:08
kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
3 weken geleden heb ik met een jongen gezoend die ik al een tijdje ken. Maar heel oppervlakkig van hoi en hoe gaat het.
Nu is vrijdag zijn broer aangereden en op dat moment dachten ze dat hij het niet zou redden.
Hij ligt nu in coma.
Ik zag de jongen waarmee ik heb gezoend (we noemen hem even A) zaterdag. Hij was helemaal zat en kon niet meer op zn benen staan. Schold mij ook helemaal verrot.
Ik vind het allemaal zo zielig voor hem.
Maar hoe moet ik nou reageren als bijvoorbeeld zijn broer het niet haald?

Ik bedoel, voordat we met elkaar zoende hadden we geen goede relatie ofzo, maar ik kan nu toch ook niet doen alsof ik hem niet ken?

Wat zouden jullie doen?
Oud 21-06-2004, 21:24
hap
hap is offline
Ohh! Dat is echt heel erg klote! Voor A, en zijn broer natuurlijk, maar ook zeker voor jou!

Ik weet niet of je iets voor hem voelt, maar misschien kan je hem een kaartje of briefje schrijven, dat je het echt rot voor hem vind!

A heeft geen reden en geen recht om jou zomaar uit te schelden, ik snap dat hij boos is, en door de alcohol zijn gevoelens niet onder controle kon houden, maar dat is geen excuus. Het is jouw schuld niet, en dat zal het ook nooit worden. Daarnaast kon jij ook niet weten dat zijn broer misschien aangereden zou worden, het kan iedereen overkomen...

Ik zou me er niet teveel mee bemoeien, gewoon een kleine blijk van begrip...

Succes ermee! Knuffel geeft!
Oud 21-06-2004, 21:57
JeanJeanJean
JeanJeanJean is offline
Citaat:
hap schreef op 21-06-2004 @ 22:24 :

Ik weet niet of je iets voor hem voelt, maar misschien kan je hem een kaartje of briefje schrijven, dat je het echt rot voor hem vind!
Oud 21-06-2004, 22:01
Verwijderd
Uhm, ik weet niet hoe dat met jou zit, maar ik zou me niet druk maken om iemand die mij verrot scheldt.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 23:02
mmmoeder
mmmoeder is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-06-2004 @ 23:01 :
Uhm, ik weet niet hoe dat met jou zit, maar ik zou me niet druk maken om iemand die mij verrot scheldt.
Je kunt op zich ook een beetje rekening houden met de gevoelens van iemand waarvan z'n broer in coma ligt?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 23:07
Verwijderd
Citaat:
1sengard schreef op 22-06-2004 @ 00:02 :
Je kunt op zich ook een beetje rekening houden met de gevoelens van iemand waarvan z'n broer in coma ligt?
Inderdaad, net zoals hij rekening kan houden met de gevoelens van degene die hij uitscheldt.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 23:15
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-06-2004 @ 00:07 :
Inderdaad, net zoals hij rekening kan houden met de gevoelens van degene die hij uitscheldt.
sommige mensen zijn daar gewoon niet zo goed in als ze zich kut voelen

Je kan gewoon 1x iets tegen die jongen erover zeggen, sterkte enzo, en daarna zal alles voor de mensen die oppervlakkig contact met hem hebben al heel snel weer normaal worden.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 00:49
AngelLena
AngelLena is offline
Ik zou hem even een tijdje met rust laten. Waarschijnlijk heeft hij nu meer aan zijn naasten dan aan iemand die hij nauwelijks kent. Denk dat het niet bevorderlijk is als jij je er mee gaat bemoeien. Hoogstens even zeggen dat je het erg rot vindt en hoopt op het beste. Meer moet je echt niet doen denk ik hoor.
Oud 22-06-2004, 09:27
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
nee, dat is geen reden om een meisje waarmee je vorige week gezoend hebt uit te schelden...
Oud 22-06-2004, 10:41
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
hai!

Wat een moeilijke situatie zeg, voor jullie allemaal, maar vooral voor A. Ik heb in dezelfde situatie als hem gezeten, maar ben mijn broer kwijt geraakt.Ik zou zeggen laat hem vooral zijn gang gaan, als hij wil schelden laat hem gaan, wil hij even helemaal niks, accepteer dat dan, hij zal helemaal de weg kwijt zijn, en dan op zijn lip zitten werkt averechts.

Ik hoop voor hem dat het allemaal goed komt met zijn broer, en anders wens ik hem met heel mijn hart ontzettend veel sterkte....!

kus
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 10:44
tommygirl.S
tommygirl.S is offline
Citaat:
het is heel belangrijk om daar rekening mee te houden, veel dingen die hij doet of zegt zal hij onder normale omstandigheden misschien helemaal niet doen, maar als je wanhopig bent....

Ga alsjeblieft niet kwaad worden als je word uitgescholden, maar loop dan weg, en geef niet de indruk dat je boos bent, kun je er op dat moment niet bij hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Middlefinger1 schreef op 22-06-2004 @ 10:27 :
nee, dat is geen reden om een meisje waarmee je vorige week gezoend hebt uit te schelden...
Maar hij was hartstikke dronken zei ze.. dan had hij dat echt niet door. Sommige mensen gaan dan schelden en het kan natuurlijk ook te maken hebben met z'n broer, hoe hij zich daardoor voelde.
Ik denk dus dat hij dat echt niet expres heeft gedaan.

Verder ben ik het eens met AngelLena.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 22-06-2004 @ 11:48 :
Maar hij was hartstikke dronken zei ze.. dan had hij dat echt niet door.
Goed excuus, ja.

Sorry inspecteur, dat ik deze honderden kleine meisjes heb verkracht, maar ik was dronken.

Agent: Oh, je was dronken! Zeg dat dan. Ga maar.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 11:02
Verwijderd
Je begrijpt toch wel dat het moeilijk voor hem is als z'n broer in coma ligt? Je kunt het toch niet maken om over een tijdje te zeggen "sorry, ik ga niet meer met je om.. want toen je broer zo ziek was en jij zo verdrietig en dronken heb je me uitgescholden.. dat zal je vast niet meer weten.. maarja.. je hebt het nou eenmaal gedaan.. daar is geen excuus voor."

Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 11:19
Verwijderd
Tuurlijk kun je dat maken.

Je begrijpt wel waarom ik erg weinig vrienden heb, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 12:53
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 22-06-2004 @ 12:02 :
Je begrijpt toch wel dat het moeilijk voor hem is als z'n broer in coma ligt? Je kunt het toch niet maken om over een tijdje te zeggen "sorry, ik ga niet meer met je om.. want toen je broer zo ziek was en jij zo verdrietig en dronken heb je me uitgescholden.. dat zal je vast niet meer weten.. maarja.. je hebt het nou eenmaal gedaan.. daar is geen excuus voor."

mja, hij zal wel niet zo geintreseerd zijn in de topic-starter. Normaal gesproken scheld je niet iemand die je leuk vindt uit in iedergeval, en nee ook niet als je dronken bent en je broer in een coma ligt.

Als ik het zo bekijk dan zou ik me kunnen vinden in je post.
Oud 22-06-2004, 16:28
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gewoon hem steunen... misschien leer je elkaar een beetje kennen en komt hij door jou er beter overheen en zo in plaats zich elk weekend te bezatten. En misschien kan er op lange termijn iets opbloeien. Laat zien dat je er voor hem bent.
Oud 22-06-2004, 16:34
annetjuh
annetjuh is offline
gewoon zeggen dat je het begrijpt.
sterft zijn broer dan heb gewoon condoleren
Oud 22-06-2004, 18:29
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 22-06-2004 @ 17:34 :
gewoon zeggen dat je het begrijpt.
sterft zijn broer dan heb gewoon condoleren
zeggen dat je het begrijpt vind ik altijd minder. Want als jij niet een naaste verloren hebt begrijp je het totaal niet, en is het zo'n "Ik moet wat liefs zeggen omdat dat moet" zinnetje. Maar steun hem wel, laat weten dat je er voor hem bent. Verder is het heel moeilijk zoiets te bepalen. Ga op je gevoel af.
Oud 23-06-2004, 11:59
Julie03
Julie03 is offline
Let me get this straight...

Je hebt geen goede band met hem en je hebt hem maar eens gekust? Het is erg voor hem dat dat gebeurd is, maar is dat jouw schuld? Heb jij een soort regendansje gedaan om het te laten gebeuren? NEE!
Dus als je het hem al verteld hebt, hoe erg je het voor hem vindt, kan je niet meer doen! Je hebt laten zien dat je een lief, gevoellig meisje bent dat met hem inzit. Als hij dan nog eens slecht reageert, is hij uw medeleven ni waardig!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten