Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2000, 20:56
in belgie gebruiken we dat niet is dat school
voor latinisten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2000, 13:06
Optima
Optima is offline
uuhm...ken je wel het atheneum????
Gymnasium is bij ons de hogste onderwijsvorm. Het niveau is het moeilijkst, en je bent verplicht om Latijn en Grieks te nemen. ook maak je meer uren dan op het atheneum (=VWO) Maar ik zit op VWO + dat is dus met latijn, zonder Grieks en minder uren
Oud 14-02-2002, 20:56
^AmArU^
^AmArU^ is offline
damn noemen ze dat VWO als je geen Grieks hebt? SHIT!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 19:28
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
damn noemen ze dat VWO als je geen Grieks hebt? SHIT!
Op onze school heb je gymnasium als je of Latijn of Grieks hebt op je eindexamen (en dus ook KCV hebt gehad), en minimaal een jaar ook de andere taal hebt gehad.

Zullen wel wettelijke regels voor zijn?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 23:52
Verwijderd
Is al ooit gezegd maar ik vertel t nog maar even:
VWO "plus" is alleen latijn of alleen grieks
Gymnasium heet het als je ooit beide talen hebt gehad in de onderbouw en naderhand er een laat vallen of doorgaat met beide. Je hebt dan dus al ooit Latijn EN Grieks gehad wat niet zo is bij VWO+
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 11:00
^AmArU^
^AmArU^ is offline
o okay
dan heb ik dus gymnasium
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 22:09
Verwijderd
Ja gelukkig wel
Maar ik heb zelfs ergens gehoord dat je
op je diploma krijgt:

"Atheneum met ....(latijn/Grieks/beide)"

Dat zou toch wel heel raar zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 12:05
Salala
Salala is offline
vwo en atheneum zijn wel hetzelfde toch??
Oud 18-02-2002, 19:35
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Salala schreef:
vwo en atheneum zijn wel hetzelfde toch??
Atheneum is Vwo, Gymnasium ook. Dacht ik.

Oud 18-02-2002, 21:26
Seneca
Seneca is offline
VWO is verzamelnaam, Ath en Gym hebben uiteindelijk bijna dezelfde status (gymnasium is niet echt hoger niveau, alleen meer vakken). Atheneum is de VWOvariant zonder Klassieken, Gymnasium de VWOvariant met. Ze bereiden de scholier beiden op tot het Wetenschappelijk Onderwijs, tenslotte. (al mis je wel een hoop zonder klassieken maar das maar een bescheiden meninkje...)
Oud 20-02-2002, 09:07
juppeltje
juppeltje is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef:
Ja gelukkig wel
Maar ik heb zelfs ergens gehoord dat je
op je diploma krijgt:

"Atheneum met ....(latijn/Grieks/beide)"

Dat zou toch wel heel raar zijn.

hehe gelukkig gkrijg ik wel gewoon een gymnasium diploma nananananaa
Oud 25-03-2002, 16:49
lotteke_kiz
lotteke_kiz is offline
maar.. ik zit op havo/vwo2 en daar heb ik ook toch echt latijn. dus het is niet helemaal waar dat alleen vwo'ers en gymnasium'ers latijn hebben, want er zijn toch uitzonderingen. maar toch was dat de vraag niet, dus ik hou er over op..

dikke kizz van lotteke_kiz!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 18:40
DE bezoeker
DE bezoeker is offline
Even de wettelijke regels:
VWO is de verzamelnaam voor Atheneum en Gymnasium.
Om een gymnasiumdiploma te behalen moet je examen doen in minstens één klassieke taal en KCV; bovendien moet je minstens één jaar de klassieke taal hebben gevolgd waarin je geen examen doet.
VWO+ bestaat officieel niet. Wie "VWO+" doet, doet examen in een klassieke taal en KCV, en moet bovendien ook CKV1 doen.

Zo. Is dit het einde of het begin van een discussie?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 18:57
Shrappers
Shrappers is offline
Citaat:
DE bezoeker schreef:
Even de wetteli reg: VWO is de verzameln voor Athen en Gymnas. Om een gymnasiumdipl te beha moet je exa doen in minst één klassi taal en KCV; bovend moet je minst één jaar de klassi taal heb gevo waa je geen exa doet. VWO+ best offici niet. Wie "VWO+" doet, doet exa in een klassi taal en KCV, en moet bovend ook CKV1 doen. Zo. Is dit het ei of het be van een discus?
Een voldoende is niet vereist, toch? Niet dat ik van plan ben een onvoldoende te halen ofzo, maar het zou toch wel eens kunnen gebeuren...

[Teksten waarbij de laatste drie letters van elk woord langer dan vijf letters zijn weggehaald zijn dus toch leesbaar ]
Oud 25-03-2002, 22:08
DE bezoeker
DE bezoeker is offline
Citaat:
Shrappers schreef:
Een voldoende is niet vereist, toch? Niet dat ik van plan ben een onvoldoende te halen ofzo, maar het zou toch wel eens kunnen gebeuren...

[Teksten waarbij de laatste drie letters van elk woord langer dan vijf letters zijn weggehaald zijn dus toch leesbaar ]
Je moet natuurl wel sla, and krijg je helem niks, uitera, en sta je met lege han jalo naar je klasgeno te sta, die wel het begee dipl beha heb. Maar welk cij je ha voor je klassi taal, is niet van bel. Groe van DE bezoe.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 12:12
Verwijderd
Citaat:
seneca schreef:
VWO is verzamelnaam, Ath en Gym hebben uiteindelijk bijna dezelfde status (gymnasium is niet echt hoger niveau, alleen meer vakken). Atheneum is de VWOvariant zonder Klassieken, Gymnasium de VWOvariant met. Ze bereiden de scholier beiden op tot het Wetenschappelijk Onderwijs, tenslotte. (al mis je wel een hoop zonder klassieken maar das maar een bescheiden meninkje...)
Inderdaad atheneum en gymnasium zijn beiden VWO. Dat gymnasium hoger zou zijn dan VWO is een misverstand
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 21:30
Verwijderd
Citaat:
tycoon schreef:
in belgie gebruiken we dat niet is dat school
voor latinisten
hehe, ik ben een latinist. dat klinkt leuk!!!!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2002, 16:04
Verwijderd
Wij hebben VWO, dat is atheneum en gymnasium.

Gymnasium is als je in de tweede (in de 1e kan nu ook, geloof ik) Grieks en Latijn krijgt, en in de tweede fase Grieks, Latijn of allebei hebt.

Ik zit dus op gymnasium (heb alleen Grieks, 5e klas). VWO+ kennen wij niet.

Op zich hebben we dezelfde stof als atheneum, alleen met Latijn en Grieks erbij en later KCV in plaats van CKV.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 10:38
girlspider
girlspider is offline
Dus ik doe VWO... Leuk om weten
Oud 12-04-2002, 14:29
BleuQueen
BleuQueen is offline
bij ons is vwo de verzamelnaam van Atheneum en Gymnasium samen....
Gymnasium is precies hetzelfde eigenlijk maar dan heb je nog Grieks en Latijn er bij
Oud 12-04-2002, 18:05
Verwijderd
Citaat:
BleuQueen schreef:
verzamelnaam
Spaar ze allemaal!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 12:53
Sommetje
Sommetje is offline
Als men in Nederland naar een universiteit wil gaan, moet je het VWO (voorbereidend wetenschappelijk onderwijs) hebben gedaan. Het vwo kent twee vormen: het athenuem is zonder de klassieke talen Grieks en Latijn en het gymnasium wel. Gymnasium is dus net zo goed vwo als het athenuem. Alleen kunnen mijn athenuemklasgenoten dat niet bevatten. Hoe zit het eigenlijk is België??
Oud 10-05-2002, 22:08
tush
tush is offline
Citaat:
Sommetje schreef:
Als men in Nederland naar een universiteit wil gaan, moet je het VWO (voorbereidend wetenschappelijk onderwijs) hebben gedaan. Het vwo kent twee vormen: het athenuem is zonder de klassieke talen Grieks en Latijn en het gymnasium wel. Gymnasium is dus net zo goed vwo als het athenuem. Alleen kunnen mijn athenuemklasgenoten dat niet bevatten. Hoe zit het eigenlijk is België??
je hebt TSO (technisch), BSO(beroeps)en ASO
Bij ASO kun je onder andere Latijn doen, of Latijn-Grieks, maar ook Economie en zo. wij hebben geen aparte scholen voor latijn en zo.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 14:46
Verwijderd
Bij ons op school heb je Gymnasium als je op je eind lijst Latijn of Grieks hebt staan, naast de Atheneum vakken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten