Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wij hebben VWO, dat is atheneum en gymnasium.
Gymnasium is als je in de tweede (in de 1e kan nu ook, geloof ik) Grieks en Latijn krijgt, en in de tweede fase Grieks, Latijn of allebei hebt. Ik zit dus op gymnasium (heb alleen Grieks, 5e klas). VWO+ kennen wij niet. Op zich hebben we dezelfde stof als atheneum, alleen met Latijn en Grieks erbij en later KCV in plaats van CKV. |
![]() |
|
bij ons is vwo de verzamelnaam van Atheneum en Gymnasium samen....
Gymnasium is precies hetzelfde eigenlijk maar dan heb je nog Grieks en Latijn er bij
|
![]() |
Als men in Nederland naar een universiteit wil gaan, moet je het VWO (voorbereidend wetenschappelijk onderwijs) hebben gedaan. Het vwo kent twee vormen: het athenuem is zonder de klassieke talen Grieks en Latijn en het gymnasium wel. Gymnasium is dus net zo goed vwo als het athenuem. Alleen kunnen mijn athenuemklasgenoten dat niet bevatten. Hoe zit het eigenlijk is België??
||
![]() |
Citaat:
Bij ASO kun je onder andere Latijn doen, of Latijn-Grieks, maar ook Economie en zo. wij hebben geen aparte scholen voor latijn en zo. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Van Gymnasium naar VWO of HAVO? Qwerty123321 | 5 | 18-07-2014 11:18 | |
Algemene schoolzaken |
bestaat havo/vwo ja-duh | 19 | 16-11-2011 17:16 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Wat is KCV? DBZ | 14 | 26-08-2008 20:17 | |