Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2004, 15:22
kebkebe
kebkebe is offline
Hoi. Ik moet voor een wiskundeopdracht een formule maken. Ik heb twee lijsten met getallen (een met cijfers over geboorte en een over kindersterfe). Die heb ik nou als L1 en L2 in mijn GR (TI-83 Plus) opgeslagen. Volgens mijn lerares kun je nou heel makkelijk je rekenmachine een formule laten maken. Maar hoe?

Wie kan me helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2004, 15:24
Verwijderd
Citaat:
kebkebe schreef op 20-06-2004 @ 16:22 :
Hoi. Ik moet voor een wiskundeopdracht een formule maken. Ik heb twee lijsten met getallen (een met cijfers over geboorte en een over kindersterfe). Die heb ik nou als L1 en L2 in mijn GR (TI-83 Plus) opgeslagen. Volgens mijn lerares kun je nou heel makkelijk je rekenmachine een formule laten maken. Maar hoe?

Wie kan me helpen?
Je kan nu in je formule invoerscherm gewoon L1 en L2 gebruiken als een reeks waarden.
Voorbeeld:
Y1 = x*L1

Dit zal alle waarden in je reeks lineair vermenigvuldigen met x, dit kun je zowel in grafiek als in tabel zien.
Succes.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 19:07
Verwijderd
Tsja, dan moet ik eerst weten wat je bedoelt. Je kunt o.a. een lineaire regressie maken met behulp van de functie LinReg.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 20:25
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-06-2004 @ 20:07 :
Tsja, dan moet ik eerst weten wat je bedoelt. Je kunt o.a. een lineaire regressie maken met behulp van de functie LinReg.
Ik denk dat de TS dit bedoelt. Hiervoor moet je dus zelf wel eerst doorhebben of het bijvoorbeeld om een lineaire, een kwadratische of exponentiële functie gaat.
Je vindt deze functie van de GR onder het [STAT]-[CALC] menu. Voor een lineaire functie gebruik je optie 4, voor een kwadratische optie 5, voor een exponentële optie 0. Er zijn nog meer functies warbij je een regressie kan uitvoeren, maar ik denk dat je hier wel genoeg aan hebt.
Reageren

Regels voor berichten