Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2004, 09:38
madwoman
madwoman is offline
Ok, drama. Ik doe nu eerste jaar pedagogische wetenschappen en ga als het goed is m'n P halen. Nu moet ik volgend jaar al een deel van mijn profileringsruimte vullen. Ik heb eens gekeken naar de mogelijkheden binnen de opleiding. Dat viel echt tegen. Alleen maar over gehandicaptenzorg, ontwikkeling van kinderen en problemen op school als dyslexie en dyscalculi.
Ik heb altijd geroepen ik ga niet met die kleine k*tkinderen werken. Ik heb altijd willen werken met jeugdigen die lekker in de clinch liggen met alles en iedereen. Nu lijkt het me super interessant om in een jeugdgevangenis te werken. En vooral wat zijn de oorzaken dat die jongeren daar terecht komen.
Nu kan ik de minor Jeugd&criminaliteit gaan doen, maar dan krijg ik nog steeds al die vakken over de ontwikkeling van kinderen. Nu lijkt criminologie ook heel interessant, maar ik weet niet zo goed wat ik er van kan verwachten...

Paar vraagjes krijg je heel veel droge rechtenboekenstof? Of ook veel van de psychologie? En waar kom je terecht als je afgestudeerd bent? Ik zag op een site bij de kinderbescherming of in het gevangeniswezen, maar welk werk doe je dan? Wat voor soort medestudenten krijg je? Bij pedagogiek vind ik het een beetje jammer dat het voornamelijk 13 in een dozijn meisjes zijn. Ik zou graag een gemengdere groep zien...En welke universiteit zouden jullie kiezen (het liefst blijf ik in utrecht wonen)?

zo lang verhaal. sorry.
Oud 21-06-2004, 09:50
Sithan
Sithan is offline
Allereerst, criminologie is alleen in leiden, rotterdam of amsterdam...daarnaast zou ik het met jouw plannen eerder proberen te combineren als je in het gevangeniswezen met kinderen wil werken...dat je in Utrecht woont is dan wel erg lastig eigenlijk...
Meer later, ik heb nu tentamen zo
Oud 21-06-2004, 12:59
NN
NN is offline
Citaat:
Sithan schreef op 21-06-2004 @ 10:50 :
Allereerst, criminologie is alleen in leiden, rotterdam of amsterdam...
Groningen heeft een Criminologische variant van de master Strafrecht.
Oud 21-06-2004, 18:31
madwoman
madwoman is offline
en aan de UU is er een minor Criminologie kom ik vanmiddag achter. Jammer dat de inschrijfperiode al verlopen is. Is er aan een andere universiteit ook een minor criminologie te volgen dat iemand weet?
Oud 21-06-2004, 23:26
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
NN schreef op 21-06-2004 @ 13:59 :
Groningen heeft een Criminologische variant van de master Strafrecht.
Ja die heb je ook op veel universiteiten volgens mij, maar dat is volges mij niet wat ze bedoeld, want dan moet je eerst rechten afronden
Oud 22-06-2004, 14:59
NN
NN is offline
Citaat:
Sithan schreef op 22-06-2004 @ 00:26 :
Ja die heb je ook op veel universiteiten volgens mij, maar dat is volges mij niet wat ze bedoeld, want dan moet je eerst rechten afronden
Slechts een bachelor NR en dan kun je criminologische variant-master doen.
Oud 22-06-2004, 15:45
Verwijderd
Amsterdam is toch niet zo lang met de trein vanuit Utrecht? Of het erg praktisch is, is een tweede, maar toch...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 19:13
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
stefano schreef op 22-06-2004 @ 16:45 :
Amsterdam is toch niet zo lang met de trein vanuit Utrecht? Of het erg praktisch is, is een tweede, maar toch...
nee, is maar een half uurtje. denk wel goed te doen dus. maar ik weet nog steeds niet echt veel van de studie wil ook wel weten hoeveel eerste jaars er zijn. veel jongens? veel meiden?
Oud 22-06-2004, 21:48
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
madwoman schreef op 22-06-2004 @ 20:13 :
nee, is maar een half uurtje. denk wel goed te doen dus. maar ik weet nog steeds niet echt veel van de studie wil ook wel weten hoeveel eerste jaars er zijn. veel jongens? veel meiden?
Nou vooruit ff een beschrijving
Het begint in het 2e jaar, hier zijn dat er ongeveer 100...waarvan meer dan 90 % van het vrouwelijk geslacht is...

Wat je kan verwachten het 2e jaar:
Vakken die te maken hebben met alle theorieen omtrent criminaliteit, dus van alle soorten disciplines : psychologie, sociologie, of de juridische kant.
Het hangt ervan af met welke studie je het eerste jaar hebt afgerond, welke synchronisatievakken hebt.
Aangezien ik eerst psychologie heb gedaan en jij nu pedagogiek doet, moet je rekening houden met vakken als strafrecht en bestuursrecht...welke ik eigenlijk om eerlijk te zijn gewoon leuk vond ...t lijkt allemaal droog, maar volges mij laten ze die vakken van de rechtenstudie bij criminologie achterwege
Vervolgens heb je nog vakken die te maken hebben met de inrichting van onze handhavingsinstanties en met de methoden die je moet toepassen in criminologisch onderzoek...
En je hebt nog wat discussiepractica over bepaalde theorieen e.d.

Dat was t wel ff, ik ben een beetje inspiratieloos..
Oud 22-06-2004, 23:17
Verwijderd
( ik volg eerste kan criminologie in Leuven (belgie dus ), maar ik denk dat ik je daarmee niet echt kan helpen, wel? ... )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten