Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2004, 09:05
Tejay
Tejay is offline
Jup jup, dit weekend wordt er alweer geracet in de Formule 1. We blijven in Amerika, voor de grote prijs van de Verenigde Staten op het legendarische circuit van Indianapolis:

Gewoontegetrouw een leuke race met een pak inhaalmanoeuvres op het einde van het recht stuk op de ovaal.
Vorig jaar was dit circuit trouwens zo ongeveer de heropstanding voor Ferrari. Ze zullen dus ook dit jaar weer moeilijk te kloppen zijn hier.
Verder zal BMW redelijk gebrand zijn op een revenche voor hun diskwalificatie van vorig weekend, maar ook Renault heeft nog iets goed te maken na hun dubbele opgave.
En dan is er nog Button in de BAR natuurlijk, elke race wordt ie beter en ooit gaat ie toch eens als eerste over die streep komen. (Dit weekend natuurlijk dat metertje baksteen)

De voorspelling wordt saai, dus draaien we de eerste 2 effe om:
1. Barrichello
2. Schumacher (Michael ja)
3. Button

En nog een vraagje trouwens:
Heeft iemand dat boek gelezen over Bernie Ecclestone? Het heet "Bernie's miljoenenrace ". (tis een biografie). Zo ja, is het de moeite? 'k Zag hem liggen in de fnac voor 20 euro en tzag er nogal lijvig uit enzo.. dus heb'k 't nog effe laten liggen
Oud 18-06-2004, 12:03
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Circuit dat Renault goed ligt, zei Olav Moll. Button deed het vorig jaar daar ook goed en Sauber presteerde daar verrassend, maja door de regen was het veld wat meer door elkaar gemixt.

Ik ga voor de volgende voorspelling van de race:
1. M.Schumi
2. Button
3. Trulli
4. Alonso
5. JPM
6. Sato (nee, dit keer geen opgeblazen motor )
7. Kimi
8. Webber
Oud 18-06-2004, 16:47
mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 18-06-2004 @ 13:03 :
Circuit dat Renault goed ligt, zei Olav Moll. Button deed het vorig jaar daar ook goed en Sauber presteerde daar verrassend, maja door de regen was het veld wat meer door elkaar gemixt.

Ik ga voor de volgende voorspelling van de race:
1. M.Schumi
2. Button
3. Trulli
4. Alonso
5. JPM
6. Sato (nee, dit keer geen opgeblazen motor )
7. Kimi
8. Webber
zo'n groot verschil tussen m. schumi en barrichello?
Oud 18-06-2004, 18:44
Verwijderd
En volgens mij eindigt Sato hoger als hij 'm niet opblaast.
Tis alles of niets met hem
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 13:47
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
mrhanky schreef op 18-06-2004 @ 17:47 :
zo'n groot verschil tussen m. schumi en barrichello?
Barrichello valt uit

Mja... vroeger schreef ik nog de uitvallers erbij, maar vroeger liepen er hier ook van die zeikertjes rond die vonden het stom als je uitvallers erbij zette, maar ik deed dat om dingen duidelijk te maken. Nu zet ik ze niet erbij (maar die zeikertjes komen hier toch niet meer), ontstaat er onduidelijkheid... maar goed Barrichello valt dus uit in mijn voorspelling.
Oud 19-06-2004, 14:50
Agamemnon
Agamemnon is offline
Schumacher wint natuurlijk weer
Oud 19-06-2004, 23:24
Tofke_H
Tofke_H is offline
Uitslag van de laatste kwalificatiesessie

1. R.Barrichello (Bra/Ferrari) 1'10"223
2. M.Schumacher (Dui/Ferrari) 1'10"400
3. T.Sato (Jap/BAR) 1'10"601
4. J.Button (GBr/BAR) 1'10"820
5. J.P.Montoya (Col/Williams) 1'11"062
6. R.Schumacher (Dui/Williams) 1'11"106
7. K.Räikkönen (Fin/McLaren) 1'11"137
8. O.Panis (Fra/Toyota) 1'11"167
9. F.Alonso (Spa/Renault) 1'11"185
10. M.Webber (Aus/Jaguar) 1'11"286
11. C.da Matta (Bra/Toyota) 1'11"691
12. D.Coulthard (GBr/McLaren) 1'12"026
13. C.Klien (Oos/Jaguar) 1'12"170
14. G.Fisichella (Ita/Sauber) 1'12"470
15. F.Massa (Bra/Sauber) 1'12"721
16. N.Heidfeld (Dui/Jordan) 1'13"147
17. G.Pantano (Ita/Jordan) 1'13"375
18. G.Bruni (Ita/Minardi) 1'14"010
19. Z.Baumgartner (Hon/Minardi) 1'14"812
20. J.Trulli (Ita/Renault) geen tijd
Oud 19-06-2004, 23:25
Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik gok op:
1.M.Schumacher
2.R.Barrichello
3.J.Button
4.R.Schumacher
5. J.P.Montoya
6.K.Räikkönen
7.F.Alonso
8.M.Webber
Oud 20-06-2004, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef op 20-06-2004 @ 00:25 :
Ik gok op:
1.M.Schumacher
2.R.Barrichello
3.J.Button
4.R.Schumacher
5.Sato
6.K.Räikkönen
7.F.Alonso
8.M.Webber
Voor de rest ben ik het eens...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 13:09
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Race begint... om 7 uur??
Oud 20-06-2004, 16:22
mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 20-06-2004 @ 14:09 :
Race begint... om 7 uur??
yups

op www.f1racing.nl daar staan altijd de tijden dat de race enz. begint
Oud 20-06-2004, 18:25
Ketjing
Ketjing is offline
Damn, wat een crash van Ralf.
ik schrok me de tering
Oud 20-06-2004, 18:55
Verwijderd
Nog 12 auto's in de running
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Ketjing schreef op 20-06-2004 @ 19:25 :
Damn, wat een crash van Ralf.
ik schrok me de tering
idd, vooral omdat ie niet bewoog.

Dit is trouwens niet voor m'n f1manager, Alonso en Button er al uit
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 19:10
Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 20-06-2004 @ 19:57 :
idd, vooral omdat ie niet bewoog.

Dit is trouwens niet voor m'n f1manager, Alonso en Button er al uit
ja, je merkte dat Ollie ook schrok, commentaar is nu ook beetje rustiger lijkt het
Oud 20-06-2004, 19:55
Verwijderd
Baumgartner
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 20:32
mrhanky
mrhanky is offline
goh, wat een verrassing die 1 2 van ferrari
Oud 20-06-2004, 20:51
Mitros
Mitros is offline
Enerverende race
Gelukkig dat Schumi II niets ernstig heeft
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 22:08
PV
PV is offline
Wat een race En exact om 20:45 klaar, dat was ook wel mooi getimed
Het eerste punt van Minardi zowaar
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 22:21
Tejay
Tejay is offline
Schitterende race!
(heerlijke zaak gedaan in mn f1-manager )
Alleen jammer dat het weer "net niet" was voor Barrichello.. Hij verdiende het vond ik. Geraakt Schumacher er in die eerste ronden van de race niet voorbij, dan komt Barrichello als eerste aan voor die pitstop tijdens de safetycar, en dan wint Barrichello volgens mij..
Sterke race van Trulli en Sato trouwens!
Oud 20-06-2004, 22:36
mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 19-06-2004 @ 14:47 :
Barrichello valt uit

Mja... vroeger schreef ik nog de uitvallers erbij, maar vroeger liepen er hier ook van die zeikertjes rond die vonden het stom als je uitvallers erbij zette, maar ik deed dat om dingen duidelijk te maken. Nu zet ik ze niet erbij (maar die zeikertjes komen hier toch niet meer), ontstaat er onduidelijkheid... maar goed Barrichello valt dus uit in mijn voorspelling.

mispoes
Oud 21-06-2004, 08:34
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
mrhanky schreef op 20-06-2004 @ 23:36 :
mispoes
Inderdaad ja... maja wie dit voorspeld had...
Mja ik check ook altijd op internet over de tijden, maar ik vraag het hier ff voor de zekerheid

Ik vond het tot nu toe de leukste race van dit jaar, omdat er de hele wedstrijd lang veel gebeurde. Bahrein was wel leuk en Monaco ook wel, maar door alle crashes en een paar inhaalmanoeuvres (en dat heb je op Monaco juist niet), maakte deze het iets leuker. Gebeurde echt van alles.

Ik vind het cool voor Sato op het podium die jongen gunt iedereen het, want hij heeft ook vaak pech. Toen hij bij Jordan zat vond ik hem nix, maar het is een echte racer geworden. Dat zag je gewoon toen hij bijvoorbeeld Panis inhaalde. Ook leuk voor Minardi, Baumgartner achtste. Zat echt in die slotfase te hopen dat er nog iemand stuk ging, en jawel Fisico reed opeens heel langzaam.

Start was ook aardig, vooral de Renaults deden het daar goed, maar daar staan ze om bekend. Meteen 4 wagens eruit. Als je goed kijkt remt Da Matta heel vroeg in die bocht en die is hij de uiteindelijke veroorzaker. Lag-ie daarna ook nog eens te klooien met zijn versnelling. Maja, voor de start gebeurde ook al van alles met Montoya. Oke, regels zijn regels, maar dat ze voor 2 seconden een wagen uit de race gaan halen... mja dan voel je je gewoon genaaid. En ook nog bijna aan het einde van de race.

Ook wel verrassend: Beide MacLarens finishen
Oud 21-06-2004, 10:21
Verwijderd
Ik ben het ermee eens dat dit wel de leukste race was dit seizoen.
Maar ik had even een vraagje over de herstart:

Vanaf wanneer mag je inhalen?
Ik dacht dat het pas mocht als je over start/finish kwam, maar toen Barrichello de herstart deed was hij op dat punt al ingehaald door Schumi (je zag ook bij de tussenstand op 1 Schumacher staan).
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 11:52
Tejay
Tejay is offline
Ik denk dat je niet mag inhalen zolang je achter de safetycar bent. Vanaf wanneer de safetycar binnenrijdt in de pitlane mag je volgens mij terug inhalen e.d. Dus als de safetycar in principe de witte lijn volledig heeft overschreden (tussen circuit en pitstraat) mag je terug inhalen (en dus ook de safetycar voorbijsteken.)
Vandaar dat zowel Schumacher als Barrichello een groot gat lieten met de safetycar net voor hij binnenkwam zodat ze de volledige rechte lijn vol gas konden gaan en niet hoefden te remmen omdat de safetycar nog net niet binnen was.
Oud 21-06-2004, 12:15
Verwijderd
Mmm, ik heb de wedstrijd op televisie gezien (Franstalige post) en daar zeiden ze dus wel degelijk dat ze niet mochten inhalen voor de startlijn.
Ze hebben er nog even over gediscusieerd of Schumacher wel degelijk pas na de lijn had ingehaald.
Ze kwamen er niet echt uit en zeiden dat het met finishfoto geanaliseerd zou moeten worden.
Blijkbaar was het nipt, maar toch correct, ofwel hebben ze het maar zo gelaten door de vele andere incidenten.
In ieder geval, inhalen mag pas NA de lijn!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2004, 12:41
Verwijderd
Mooie race, maar...
-Schumacher haalde idd voor de lijn in, want zijn naam stond toen als nr.1.
-En hoe kan het dat hij na het ongeluk van Ralf, na een pitstop nog eerste lag, terwijl de BAR's doorreden. Ook daar is iets fout gegaan.
-Montoya krijgt na anderhalf uur de zwarte vlag (beetje late beslissing).
-Ralf crasht en het duurt vervolgens een paar minuten voordat de dokter er is (normaal duurt dat bij de IRL, CART of Nascar 20sec.).
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 11:50
mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
bootz schreef op 21-06-2004 @ 13:41 :
Mooie race, maar...
-En hoe kan het dat hij na het ongeluk van Ralf, na een pitstop nog eerste lag, terwijl de BAR's doorreden. Ook daar is iets fout gegaan.
dat komt door de nieuwe safetycar regel ofzo denk ik, en anders is et nog niet fout, want het kan dus blijkbaar
Oud 22-06-2004, 13:04
Verwijderd
Dat is toch heel normaal? Je mag niet inhalen achter de safety car. Als de Schumacher dan gaat pitten vanuit positie 1 mag/moet hij die positie toch gewoon terug innemen?
Dat was trouwens een zware rekenfout van de BAR's die daar niet van geprofiteert hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Spare schreef op 22-06-2004 @ 14:04 :
Dat is toch heel normaal? Je mag niet inhalen achter de safety car. Als de Schumacher dan gaat pitten vanuit positie 1 mag/moet hij die positie toch gewoon terug innemen?
Dat was trouwens een zware rekenfout van de BAR's die daar niet van geprofiteert hebben.
Nee, dat is onzin, want ze zeggen altijd dat als je de pit in gaat en de safety-car op de baan is dat je een pitstop moet maken zodat je weer achteraan kunt sluiten en geen tijd verliest met volle race-snelheid, je kunt dus niet effe inhalen en gewoon weer vooraan gaan rijden.
In andere race-klassen is dat trouwens ook niet zo, ze komen in de IRL, CART en Nascar allemaal tegelijk binnen en dan zien ze wel wie er weer als eerste uit komt.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 14:55
mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
Spare schreef op 22-06-2004 @ 14:04 :

zoals bootz al zegt,

je mag niet gewoon plek innemen na pitstop, et is gewoon aansluiten waar je terechtkomt.
ik memoreer hier monaco, schumi reed op 1, montoya reed ehmm, niet 2e maar hij zat wel achter schumi tijdens safetycar..

hoe et pcies gegaan is weet ik ook niet, ik was net zo verbaasd van "huh hoe kan hij toch 1e staan "
Oud 22-06-2004, 17:54
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
bootz schreef op 21-06-2004 @ 13:41 :
Ralf crasht en het duurt vervolgens een paar minuten voordat de dokter er is (normaal duurt dat bij de IRL, CART of Nascar 20sec.).
Bij de Indy 500 rijden ze de ander kant op. Yanks zijn niet al te slim dus stonden de marshals de verkeerde kant op te kijken.
Oud 22-06-2004, 19:11
mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 22-06-2004 @ 18:54 :
Bij de Indy 500 rijden ze de ander kant op. Yanks zijn niet al te slim dus stonden de marshals de verkeerde kant op te kijken.
Reageren

Regels voor berichten