Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2004, 16:29
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Gevangen in de Liefde

Elke morgen sta ik op,
met een gevoel van blijdschap,
vreugde en verdriet
Elke morgen sta ik op,
en denk ik aan haar

Haar gezicht,
zie ik altijd voor me
Wanneer zei in de buurt is,
vergaat de wereld van geluk
Als zij in mijn richting komt,
bestaat niemand anders meer.

Elke avond als ik in bed lig,
denk ik aan haar,
aan die verlamende ogen,
die mooie blonde haren,
Elke avond weer,
denk ik alleen aan haar.
Elke avond val ik in slaap,
dromend over haar.

Ik ben gevangen,
in het web van de liefde,
er is geen weg uit,
Ik ben verloren,
mijn vrije wil is weg.
Mijn hele leven ligt,
in haar verukkelijke handen.

Elke dag weer,
loopt ze me voorbij,
Ze wil mijn liefde niet
ze geeft niet om mij.
Ik ben het niet waard,
om haar liefde te bezitten.

Waarom zouw ik doorgaan
met de illusie
dat ze van me houd.
Mijn leven ligt,
in haar verukkelijke handen.
Ze wil me niet,
mijn leven heeft geen zin meer.
Ik ben het niet waard.

hoi hoi iedereen, ik kwam er achter dat ik deze nog nie gepost had dus heb ik dat maar ff snel gedaan he, wat vinden jullie ervan ?

Laatst gewijzigd op 21-06-2004 om 16:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2004, 16:31
Reynaert
Reynaert is offline
Dit ziet eruit als een voetbalhater die een balletje probeert te trappen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 16:35
Diary of Dreams
Citaat:
Renard schreef op 21-06-2004 @ 17:31 :
Dit ziet eruit als een voetbalhater die een balletje probeert te trappen.
uuuhm ja oke... het is dus slecht... wat is slecht ? hoe moet het dan ? wat is wel goed ? enz. enz. als je daar is ff probeert antwoord op te geven mischien dat ik er dan ook nog wat aan heb, je weet maar nooit he
Oud 21-06-2004, 17:49
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Klein Konijntje schreef op 21-06-2004 @ 17:29 :
Gevangen in de Liefde

Elke morgen sta ik op-,
met een gevoel van blijdschap,
vreugde en verdriet+,
elke morgen sta ik op,
en denk ik aan haar.

Haar gezicht-,
zie ik altijd voor me.
Wanneer zij in de buurt is,
vergaat de wereld van geluk.
Als zij in mijn richting komt, (In mijn richting komen is geen goed Nederlands)
bestaat niemand anders meer.

Elke avond als ik in bed lig,
denk ik aan haar,
aan die verlammende ogen,
die mooie blonde haren,
elke avond weer,
denk ik alleen aan haar.
Elke avond val ik in slaap,
dromend over haar.

Ik ben gevangen,
in het web van de liefde,
er is geen weg uit, (Afgezien van krom Nederlands ook een erg zwakke zin)
ik ben verloren,
mijn vrije wil is weg.
Mijn hele leven ligt,
in haar verrukkelijke handen.

Elke dag weer,
loopt ze me voorbij,
ze wil mijn liefde niet
ze geeft niet om mij.
Ik ben het niet waard,
om haar liefde te bezitten.

Waarom zou-w ik doorgaan
met de illusie
dat ze van me houdt.
Mijn leven ligt,
in haar verrukkelijke handen.
Ze wil me niet,
mijn leven heeft geen zin meer.
Ik ben het niet waard.
Je gebruik van de Nederlandse Taal is veel te slecht om dit gedicht serieus te nemen, desondanks zal ik toch een poging wagen. Je gedicht gaat over de liefde, over een meisje wat de ik-persoon niet zou willen. In standaardbewoordingen wordt een beetje verteld wat jij denkt en wat je denkt dat zij denkt. Zonder enige vorm van creativiteit plak je wat foute zinnen aan elkaar en voeg je enkele witregels toe zodat het dan opeens 'een gedicht' is. Er is geen enkele wending of woordcombinatie, nee zelfs geen enkel woord dat origineel gevonden is. Het lijkt alsof je gebruik maakt van de 'klassieke' rompslomp die elk kind bij zich draagt en die bestaat uit standaardzinnen en dichterlijk aandoenende bewoordingen. Er is geen eigen inbreng, geen emotie, geen sterke bewoordingen, geen technisch-hoogstaande vindingen, er is eigenlijk helemaal niets in je gedicht, behalve wat standaardrommel waar iedereen wel op kan komen. Mik dit maar meteen in de prullenmand en lees eens een goed gedicht. Kijk vervolgens niet van die persoon af, maar gebruik de kennis die je daarmee vergaart om je eigen gedichten in het vervolg tenminste niet zo enorm slecht als deze te maken. O ja, en ga een cursus Nederlands volgen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 18:03
Diary of Dreams
Citaat:
Renard schreef op 21-06-2004 @ 18:49 :
Je gebruik van de Nederlandse Taal is veel te slecht om dit gedicht serieus te nemen, desondanks zal ik toch een poging wagen. Je gedicht gaat over de liefde, over een meisje wat de ik-persoon niet zou willen. In standaardbewoordingen wordt een beetje verteld wat jij denkt en wat je denkt dat zij denkt. Zonder enige vorm van creativiteit plak je wat foute zinnen aan elkaar en voeg je enkele witregels toe zodat het dan opeens 'een gedicht' is. Er is geen enkele wending of woordcombinatie, nee zelfs geen enkel woord dat origineel gevonden is. Het lijkt alsof je gebruik maakt van de 'klassieke' rompslomp die elk kind bij zich draagt en die bestaat uit standaardzinnen en dichterlijk aandoenende bewoordingen. Er is geen eigen inbreng, geen emotie, geen sterke bewoordingen, geen technisch-hoogstaande vindingen, er is eigenlijk helemaal niets in je gedicht, behalve wat standaardrommel waar iedereen wel op kan komen. Mik dit maar meteen in de prullenmand en lees eens een goed gedicht. Kijk vervolgens niet van die persoon af, maar gebruik de kennis die je daarmee vergaart om je eigen gedichten in het vervolg tenminste niet zo enorm slecht als deze te maken. O ja, en ga een cursus Nederlands volgen.
k ik snap het...
Oud 21-06-2004, 19:36
FreeZzze
FreeZzze is offline
Weet je... Ik vind het toch best mooi hoor... en die paar Nederlandse foutjes ja sorry hoor maar zo moeilijk ben ik nou ook weer niet Zolang de inhoud maar goed is! Keep the good work up!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 10:47
blanco
blanco is offline
hey konijntje, k vind hem best goed!!! En ik wordt helemaal gek van dat gezeur over je nederlands!!! Voor alle mensen die nog verder willen kraken op dat nederlands: kijk eens in alle andere gedichten: het commentaar op zijn slechte nederlands is erg overweldigend...dus dat weet ie nou ook wel weer. Kijk gewoon ook eens naar de inhoud van een gedicht. Hijs mooi konijntje!!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 13:19
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
blanco schreef op 22-06-2004 @ 11:47 :
hey konijntje, k vind hem best goed!!! En ik wordt helemaal gek van dat gezeur over je nederlands!!! Voor alle mensen die nog verder willen kraken op dat nederlands: kijk eens in alle andere gedichten: het commentaar op zijn slechte nederlands is erg overweldigend...dus dat weet ie nou ook wel weer. Kijk gewoon ook eens naar de inhoud van een gedicht. Hijs mooi konijntje!!
Luister eens, het feit dat mijnheer zich in een minder voordelige positie bevindt betekent niet dat je voor hem op hoeft te komen omdat hij zich in die positie bevindt, hij heeft zichzelf er immers in gewerkt door dit gedicht te plaatsen. Hij vroeg om commentaar, dat heb ik hem gegeven. Dat hoeft niet genuanceerd te worden door iemand die medelijden met hem heeft, zo leert hij het natuurlijk nooit. Och hemel, paradoxaal hoe je probeert hem te helpen met zijn gedichten en hem daardoor nu juist belemmerd in zijn ontwikkeling.
Overigens ben ik ook ingegaan op de inhoud van het gedicht, zelfs als ik van mening ben dat ik dat eigenlijk niet hoef te doen als het gedicht in een verkrachting van het Nederlands is geschreven. Zoals ik al eerder zei: Het ziet eruit als een voetbalhater die een balletje probeert te trappen. Dat wil zeggen dat hij met zijn slechte Nederlands probeert om iets moois met de Nederlandse taal te doen, dat klopt natuurlijk niet. Ga eerst maar eens iets moois doen op bijvoorbeeld een cursus of op school, een gedicht met een boel fouten is als Dick Advocaat (om de vergelijking met voetbal even verder door te trekken) voor het doel te plaatsen. Het hóórt gewoon niet zo.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 15:17
Sue1
Sue1 is offline
Ik kan niet zeggen dat ik het gedicht geweldig vind, maar er zit zeker wat in. Al vind ik het eerder op een songtekst voor een liedje lijken, maar goed.
Ik zou zeggen, ga zo door, dan word je steeds beter!
Het einde is wel heel naar vind ik, misschien kan je daar beter spreken over hoop die je blijft hebben dan over bijna-zelfmoordneigingen "mijn leven heeft geen zin meer".... Maar goed, dat mag je natuurlijk zelf weten!
Reageren

Regels voor berichten