Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2004, 15:20
Sirenie
Sirenie is offline
Ik heb een minimaal probleem.
Binnenkort is het weer zomervakantie, en ik ben volgeboekt met een vakantiebaantje, maar mijn vriendje niet. Ik heb hem al een paar keer vriendelijk verzocht een vakantiebaantje te zoeken (zijn moeder ook), omdat ik bang ben dat hij anders de hele vakantie gaat zitten computeren en boeken lezen, en hij is al zo passief...

Hoe krijg ik mijn vriendje aan het werk? Hebben jullie tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2004, 15:43
huppelmeis
huppelmeis is offline
Waarom zou hij per se moeten gaan werken of wat dan ook? Als hij het toch leuk vindt om te computeren en te lezen, laat hem dan lekker?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 15:51
Verwijderd
laat hem in zijn waarde en doen wat hij leuk vind... das de kracht van een relatie!!!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 15:59
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik snap het probleem niet echt, hij heeft vakantie dus hij kan lekker passief zijn als hij daar zin in heeft, waarom moet hij dan zo nodig gaan werken?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 16:19
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Je bent zn moeder niet.
Oud 20-06-2004, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Kronkeltje schreef op 20-06-2004 @ 17:19 :
Je bent zn moeder niet.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 17:03
DEChengst
DEChengst is offline
Zorg ervoor dat jij hem zoveel geld kost, dat hij wel moet gaan werken.
Oud 20-06-2004, 17:04
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Wat is er mis met lekker lezen, computeren, luieren en een beetje niks doen in de vakantie? als hij dat toch leuk vind...

man, als ik een geldboompje achter in de tuin had ging ik ook niet werken maar lezen, computeren, luieren en zwemmen enz.

like...DoH...
Oud 20-06-2004, 17:14
Verwijderd
Bovendien is het nu al een beetje laat om nog werk te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 17:30
Sirenie
Sirenie is offline
Er is niks mis met luieren, alleen heb ik geen zin om zijn vakantie te betalen, en zou het goed voor hem zijn om te gaan werken en onder de mensen te komen. Later zal hij ook voor z'n geld moeten werken.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 17:31
Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 20-06-2004 @ 18:03 :
Zorg ervoor dat jij hem zoveel geld kost, dat hij wel moet gaan werken.
Dat werkt niet, dan eet hij gewoon minder...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 17:33
kastdeur
kastdeur is offline
Je ongenoegen uiten en dan gaan accepteren...?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 17:35
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Sirenie schreef op 20-06-2004 @ 18:31 :
Dat werkt niet, dan eet hij gewoon minder...
hihi... hij is wel slim

Maaruh ik zou zeggen... (uhh) zoek een leuke baan voor m veel plezier!
Oud 20-06-2004, 17:38
Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
Myuki schreef op 20-06-2004 @ 18:35 :
hihi... hij is wel slim

Maaruh ik zou zeggen... (uhh) zoek een leuke baan voor m veel plezier!
Ben ik wel van plan eigenlijk, maar dan lijkt het inderdaad net of ik z'n moeder ben, en hij wordt al zo verwend, hij hoeft in pricipe weinig zelf te doen, zometeen gaan we samenwonen en dan verwacht hij dat ik alles zomaar op z'n bord schuif, en dan bedoel ik niet alleen eten.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 17:39
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Sirenie schreef op 20-06-2004 @ 18:30 :
Later zal hij ook voor z'n geld moeten werken.
Citaat:
Kronkeltje schreef op 20-06-2004 @ 17:19 :
Je bent zn moeder niet.
Dat je zijn vakantie niet gaat betalen is overigens logisch. Dat zeg je gewoon tegen hem en dan moet hij er maar voor zorgen dat hij dat geld heeft voor jullie op vakantie gaan.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 17:40
Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 20-06-2004 @ 18:39 :
Dat je zijn vakantie niet gaat betalen is overigens logisch. Dat zeg je gewoon tegen hem en dan moet hij er maar voor zorgen dat hij dat geld heeft voor jullie op vakantie gaan.
Dat doet hij ook wel, dan spaart hij gewoon z'n stufi op, maar dat vind ik niet de manier.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 17:41
Myuki
Myuki is offline
dump him?
Oud 20-06-2004, 17:43
Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
Myuki schreef op 20-06-2004 @ 18:41 :
dump him?
Ik vind dit niet echt een goede reden om het na 2 jaar en 4 maanden uit te maken
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 17:45
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Sirenie schreef op 20-06-2004 @ 18:43 :
Ik vind dit niet echt een goede reden om het na 2 jaar en 4 maanden uit te maken
het klinkt nu niet eens als een heel gek idee, maar het is verder wel iemand waarmee je een beetje op 1 lijn zit?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 17:48
Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 20-06-2004 @ 18:45 :
het klinkt nu niet eens als een heel gek idee, maar het is verder wel iemand waarmee je een beetje op 1 lijn zit?
Jawel, behalve dat passieve, daar kan ik me soms aan ergeren.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 18:24
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Sirenie schreef op 20-06-2004 @ 18:48 :
Jawel, behalve dat passieve, daar kan ik me soms aan ergeren.
Dat kan ik me voorstellen. Maar er zijn toch ook andere dingen te doen in de vakantie dan werken?
Als hij krap bij kas zit en voor de rest niks nuttigs doet, kan ik me voorstellen dat je het niet leuk vindt dat hij de hele dag zou zitten computeren in de vakantie. Ik weet niet over hoe veel geld hij nu beschikt en of hij op jouw geld zal teren als jij eenmaal aan het werk bent? (zal toch wel meevallen? )
Misschien kun je hem vragen wat hij zoal in de vakantie gaat doen? En dan erbij zeggen wat jij allemaal gaat doen, werken dus vooral. Of dat je het lichtelijk vervelend vindt dat hij zo weinig doet, zo 'lui' is. Maar als hij altijd al zo geweest is, is dat moeilijk te veranderen, toch?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 18:47
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Sirenie schreef op 20-06-2004 @ 18:43 :
oeeeeh ik zei dump him en ze was niet boos normaal maak ik daar mensen heel boos mee... Maaruh... ik lijk volgens mij een beetje op je vriend... (nouja op dat passieve gebied dan) ik denk niet dat je er iets aan kan doen... stiekem
Oud 20-06-2004, 19:06
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Sirenie schreef op 20-06-2004 @ 18:38 :
Ben ik wel van plan eigenlijk, maar dan lijkt het inderdaad net of ik z'n moeder ben, en hij wordt al zo verwend, hij hoeft in pricipe weinig zelf te doen, zometeen gaan we samenwonen en dan verwacht hij dat ik alles zomaar op z'n bord schuif, en dan bedoel ik niet alleen eten.
ik heb deze reactie even gequote. Ik denk eigenlijk dat het vakantie werk niet het probleem is, maar dat het iets dieper zit. Je hebt moeite met zijn passieve houding, zowel wat betreft werk, maar ook met andere dingen.

Vervolgens verwacht hij wel dat jij alle tijd voor hem hebt terwijl je werkt, als ik het goed begrijp?

Ik denk dat je dus moet zeggen. Luister als je met mij samen wilt wonen dan wil ik ook dat je wat zelfstandiger wordt. Ik vind het niet zo zeer vanwege het geld nodig dat je gaat werken, maar ik vind het belangrijk, omdat mocht het ooit zover komen dat wij een gezinnetje gaan vormen dat jij zelfstandig bent en niet dat ik er nog een kind bij heb

maar dan wat tactischer, want daar ben ik niezo goed in
misschien kan iemand anders daar wat meer tips over geven
Oud 20-06-2004, 19:17
Dzjes
Dzjes is offline
Hoe je zoiets echt tactisch aan wilt brengen weet ik ook niet als je in een serieus gesprek zit, en hij is in een begripvolle beu kan je erover beginnen..wat zijn toekomstplannen zijn enzo, die dingen

Je kan er natuurlijk ook mopjes over beginnen maken, maar op deze manier zeg je dan toch lachend je mening..

Voor de rest, hoe je hem aan vakantiewerk kan doen geraken weet ik niet, ik vind het ook jouw taak niet om dit te gaan zoeken. Als hij geen zin heeft in werk, niet dan? Later is later, nu is nu..?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 19:24
Balance
Balance is offline
Zeg hem gewoon dat hij wel zelf z'n vakantie moet betalen. Hoe ie dat doet moet ie verder zelf weten. Als het voor hem betekent dat ie dan elke dag wat minder eet maar verder lekker blijft luieren is dat zijn goed recht.
Wat zou je doen als hij jou vertelde dat hij zich zo ergerde aan het feit dat jij als maar bezig bent en dat je dus maar je baantje op moest zeggen? Dat zou je toch ook niet normaal vinden?
Oud 20-06-2004, 19:33
Verwijderd
Ik zou zeggen: hou op met zeiken. Er is een grens waarbij het voor mannen genoeg is.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 19:42
Sprinkle
Sprinkle is offline
Als jullie hem al meerdere malen vriendelijk gevraagd hebben om een baan te gaan zoeken en hij wil dat dus duidelijk niet. Moet je hem toch lekker laten. Waarom zou je hem iets laten doen wat hij niet wilt ? Hij zegt toch ook niet tegen jou dat je niet moet werken.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 19:46
Verwijderd
Ik ga ook lekker mijn hele vakantie boeken lezen, heerlijk toch? Als jij wil werken, wil dat nog niet zeggen dat hij dat ook maar moet doen. Laat hem lekker doen waar hij zin in heeft, het is ook zijn vakantie.

Als hij vervolgens geen geld heeft voor vakantie, is dat zijn gemis. Dat kan je toch ook wel zeggen? 'Hey, als we op vakantie gaan, wil ik wel de kosten eerlijk delen hoor..' en dan ziet hij maar hoe hij er aan komt. Zijn zaak, niet de jouwe.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 20:38
Verwijderd
Hoe oud is dit vriendje?
Tis trouwens noggal laat om nog vakantie werk te zoeken, wordt nog wat...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 20:50
Verwijderd
Ja en? Natuurlijk ga jij zijn vakantie niet betalen, maar als hij liever een deel van zijn stufi spaart zodat-ie kan ontspannen inn de vakantie, dan is dat toch zijn zaak? Als jij dat niet 'de manier' vindt, dan doe jij dat lekker niet op die manier.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 00:03
actionhank
actionhank is offline
Haha je doet me om één of andere reden denken aan zo'n zeurende doos bij Jerry Springer, die het de hele tijd over het payen van de bills heeft

Waarmee ik niet wil zeggen dat je zo bent.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 06:52
Sirenie
Sirenie is offline
Tja, jullie hebben misschien wel gelijk.
Hij is btw 21 en doet ook een studie met computers, dus dat is wel jammer voor mij (ik houd niet zo van computers). Hij wil wel een webdesignbaantje, maar daar gaat het bij mij niet om. Hij is al zo slecht met mensen, hij zou ze het liefst ontlopen, dan is het toch juist goed als hij een gewoon baantje heeft waar hij wat onder de mensen komt?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 07:57
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Sirenie schreef op 21-06-2004 @ 07:52 :
Hij is btw 21 en doet ook een studie met computers, dus dat is wel jammer voor mij (ik houd niet zo van computers). Hij wil wel een webdesignbaantje, maar daar gaat het bij mij niet om. Hij is al zo slecht met mensen, hij zou ze het liefst ontlopen, dan is het toch juist goed als hij een gewoon baantje heeft waar hij wat onder de mensen komt?
Hoe zit het met zijn vrienden? Gaan die wel gewoon werken?

Overigens lijkt mij dat passieve gedoe ook heel irritant en ik snap ook niet dat je daar zo weinig om geeft. Aan het begin van een relatie kan ik me voorstellen dat je daar nog wel mee kan leven maar als je al wat langer samen iets hebt dan krijg je wel een gevoel van; "is dit het nou wel?" lijkt me....
En al helemaal omdat ik uit jou verhaal begrijp dat jij precies het tegen over gestelde bent
Oud 21-06-2004, 08:15
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
OK, ik snap je punt wel: dat werken beter in de vakantie is dan helemaal niets doen. Bovendien verdien je iets bij en als je geld nodig hebt (bijvoorbeeld om leuke dingen samen met je vriendin te doen ) kun je ook beter een baantje pakken ja. Van de andere kant: als hij niet wil, laat hem dan gewoon. Later in de vakantie als zijn geld op is of zo ziet hij de consequenties. Daar leert hij ook alleen maar van.
Oud 21-06-2004, 09:09
Verwijderd
Citaat:
Sirenie schreef op 21-06-2004 @ 07:52 :
Dus het komt er eigenlijk op neer dat jij hem niet zo leuk vindt zoals hij nu is?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 11:20
Verwijderd
ga gewoon vervelend doen. bij alles wat je doet er dik bovenop leggen dat jij wel geld hebt en een baantje. dat kan er bij mensen nml behoorlijk inhakken overigens neem ik mn vriendje gewoon mee naar de bollenschuur
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 12:04
Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-06-2004 @ 10:09 :
Dus het komt er eigenlijk op neer dat jij hem niet zo leuk vindt zoals hij nu is?
Dat aspect vind ik niet zo fijn nee. Ik probeer hem ook niet te veranderen, maar wel te stimuleren!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Sirenie schreef op 21-06-2004 @ 13:04 :
Dat aspect vind ik niet zo fijn nee. Ik probeer hem ook niet te veranderen, maar wel te stimuleren!
Het enige wat je daarmee bereikt is irritatie bij hem, en hij doet toch wel wat hij zelf wil.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 12:45
Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-06-2004 @ 13:12 :
Het enige wat je daarmee bereikt is irritatie bij hem, en hij doet toch wel wat hij zelf wil.
Daar zou ik maar niet te zeker van zijn...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 13:24
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Sirenie schreef op 21-06-2004 @ 13:45 :
Daar zou ik maar niet te zeker van zijn...
ach wat zielig voor die jongen
Oud 21-06-2004, 13:24
Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 21-06-2004 @ 14:24 :
ach wat zielig voor die jongen
idd
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 13:35
G.T.C.
G.T.C. is offline
Er zijn dus wel meer dingen die je irriteren. Buiten zijn passieve gedrag is hij ook nog is makkelijk te manipuleren. In ieder geval houdt hij niet echt zijn eigen standpunten erop na als jij hem zo makkelijk kan beïnvloeden volgens eigen zeggen
Oud 21-06-2004, 13:37
Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 21-06-2004 @ 14:35 :
Er zijn dus wel meer dingen die je irriteren. Buiten zijn passieve gedrag is hij ook nog is makkelijk te manipuleren. In ieder geval houdt hij niet echt zijn eigen standpunten erop na als jij hem zo makkelijk kan beïnvloeden volgens eigen zeggen
Ik manipuleer hem niet. Hij heeft alleen vrij veel voor me over.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 13:46
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Sirenie schreef op 21-06-2004 @ 14:37 :
Ik manipuleer hem niet. Hij heeft alleen vrij veel voor me over.
Dat zie ik toch heel anders. Jij lijkt zo'n grote invloed op hem te hebben dat hij geen eens kan doen wat hij wil.
En wat nog erger is, is dat jij je daar heel duidelijk van bewust bent.
Oud 21-06-2004, 13:58
Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 21-06-2004 @ 14:46 :
Dat zie ik toch heel anders. Jij lijkt zo'n grote invloed op hem te hebben dat hij geen eens kan doen wat hij wil.
En wat nog erger is, is dat jij je daar heel duidelijk van bewust bent.
Ik sta daar buiten. Ik wil niet dat hij aanhankelijk is en zo veel voor me doet.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 14:05
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Sirenie schreef op 21-06-2004 @ 14:58 :
Ik sta daar buiten. Ik wil niet dat hij aanhankelijk is en zo veel voor me doet.
en waarom vond je hem ook alweer leuk?

sorry dat ik zo zeik hoor . Maar voor mij zou dat passieve gedrag al onverdraagbaar zijn in een lange termijn relatie. En nu ook nog dat ie zo aanhankelijk is. Het maakt mij gewoon razend nieuwschierig hoe zoiets kan werken
Oud 21-06-2004, 14:38
Verwijderd
Kan aan mij liggen, maar eigenlijk ben ik het wel met de topicstarster eens hoor.
Zo erg is het toch niet om in de vakantie eens een beetje aan het werk te gaan?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 20-06-2004 @ 20:46 :
Ik ga ook lekker mijn hele vakantie boeken lezen, heerlijk toch? Als jij wil werken, wil dat nog niet zeggen dat hij dat ook maar moet doen. Laat hem lekker doen waar hij zin in heeft, het is ook zijn vakantie.

Als hij vervolgens geen geld heeft voor vakantie, is dat zijn gemis. Dat kan je toch ook wel zeggen? 'Hey, als we op vakantie gaan, wil ik wel de kosten eerlijk delen hoor..' en dan ziet hij maar hoe hij er aan komt. Zijn zaak, niet de jouwe.
En verder vraag ik me af...verplicht hij jou ook dingen te doen die je niet wilt?

Citaat:
ABgirl schreef op 21-06-2004 @ 15:38 :
Zo erg is het toch niet om in de vakantie eens een beetje aan het werk te gaan?
Natuurlijk is dat niet erg, dat zegt toch ook niemand? Maar hij is 21 en als hij niet wil werken, waarom zou hij dat dan moeten? Waarom moet een ander bepalen wat (zogenaamd) goed voor hem zou zijn? Dat is wat ik me afvraag.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 16:04
Hagel
Hagel is offline
Vreselijk dat passieve gedrag, zo had ik er ook een een paar jaar geleden, moest altijd geld van me lenen, we konden nooit wat leuks doen of ik moest het betalen want meneer was te lui om te werken. Toen had ie eindelijk een schoonmaakbaantje, was ie te moe om te gaan en was na 2 weken ontslagen.. bleh
Oud 21-06-2004, 18:16
Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-06-2004 @ 15:55 :
En verder vraag ik me af...verplicht hij jou ook dingen te doen die je niet wilt?
Ik verplicht hem nergens toe!
En hij mij ook niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten