Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2004, 05:08
Spray rebel
Spray rebel is offline
Ik ga studeren in Breda, woon in Hoek, hier heb ik een vriendin, auto, werk, vrienden, hobby`s (fitness, varen) moet ik dit allemaal opgeven voor naar Breda te gaan? Ik wilde toen naar Breda omdat ik vrijgezel was lekker feesten, en ik heb nu ook al bij de school opgegeven, maar ik loop nu enorm te twijfelen of ik er wel zo`n zin in heb.. Al mijn vrienden wonen hier, mijn vriendin, die ik dan nog maar 2 dagen in een week op zijn hoogst kan zien, ik weet niet of me dat wel lukt.. Aan de andere kant ik heb nog maar 3 maanden met haar dus moet ik het voor haar opgeven?! Wat denken jullie dat k het beste kan doen, ik kan nou nog switchen en naar Vlissingen gaan..

IK LOOP HIER ECHT ENORM OVER TE TWIJFELEN! WHHHHEEELLUUUPP....

Laatst gewijzigd op 22-06-2004 om 05:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2004, 06:18
Verwijderd
Je ziet je auto als probleem, ik denk eerder dat het je oplossing is
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 07:23
Verwijderd
Citaat:
Spray rebel schreef op 22-06-2004 @ 06:08 :
Wat denken jullie dat k het beste kan doen, ik kan nou nog switchen en naar Vlissingen gaan..
Als je zo graag wilt wisselen, kan je altijd eens informeren in Vlissingen. Heb je het hierover al met je vriendin, vrienden en ouders gehad? Misschien hebben hun juist liever dat je gaat als dat je naar Vlissingen gaat. Je 1e keus lag toch bij Breda...

Enne, er zijn vrij veel plaatsen die Hoek heten, welke woon je? Terneuzen, Beuningen, Roggel en Neer, Valkenswaard of Veghel?

Gezien de keuze's Breda en Vlissingen denk ik Terneuzen, maar dan is Vlissingen toch ook nog geen ramp? Of scheelt dat echt zoveel?!

Laatst gewijzigd op 22-06-2004 om 07:28.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 08:56
Jules
Jules is offline
Blijven je vrienden & vriendin dan ook nog tijden in Hoek wonen? Het lijkt mij namelijk nogal stom dat je voor hen switcht naar Vlissingen en dat zij dan na een tijdje weggaan. Plus krijg je in Breda vast ook wel vrienden/hobbies. En je hebt OV, dus als je er moeite voor wil doen zie je je chick ècht wel vaker dan 2x per week.
Oud 22-06-2004, 16:36
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mwah ik heb ook wel ongeveer hetzelfde probleem. Ik woon in Maastricht, maar ga hoogstwaarschijnlijk vanaf september in Tilburg studeren. Moet daar wel nog een kamer vinden. Maar in het weekend kom ik naar huis en wil ik gewoon op stap met vrienden en zo. In die twee dagen van de week wil ik dan veel sociale contacten onderhouden want ik wil mijn vrienden gewoon blijven hebben (heb er toch maar een stuk of 6, 7...).
Verder heb ik geen vriendin, maar deze zomer wil ik wel eens "op jacht" maar stel dat ik er een krijg, dan wordt dat ook een probleem. Of het moet een vakantieliefde zijn die in de buurt van Tilburg woont maar als ze in omgeving Maastricht woont, wordt het moeilijk elkaar veel te zien. Heb geen auto, want ik kan gewoon lekker gratis blijven reizen met de trein, wil blijven sporten (fitnessen 2x per week) en mijn studie wordt ook heel zwaar dus zo veel tijd houd ik dan niet over door sociale contacten door de week.
Maar ja, als ik daar heen ga (en die kans zit er wel in) wil ik gewoon contact houden met vrienden. Zie bij een andere vriend die sinds februari in het leger zit dat hij geen vrienden verliest daardoor hoor, dus het moet te doen zijn. Gewoon door de week veel studeren en voor jezelf zorgen, in het weekend vooral je sociale contacten "hoog houden".
Oud 22-06-2004, 16:40
annetjuh
annetjuh is offline
lekker toch??!
Oud 22-06-2004, 16:55
Bravo
Bravo is offline
Ik zou gewoon naar Breda gaan. Als het goed is, blijven je vrienden je vrienden ook al zit je in Breda. Zo niet, dan is het geen echte vriendschap want vriendschap hangt niet af van die kwantiteit maar de kwaliteit!

Je vriendin... tja, er zijn heel veel mensen die hun lover in een andere stad hebben. Ik vind dat hier hetzelfde geldt als voor vrienden: het gaat om de kwaliteit en niet de kwantiteit. Bovendien kan ze ook naar jou in Breda komen, uitgaan daar en lekker bij jou blijven slapen enz.

Het komt echt wel goed!
Oud 22-06-2004, 17:10
Verwijderd
je moet doen wat goed is voor jouw toekomst. je hoeft helemaal niets kwijt te raken, enkel te combineren. en dat je mensen minder ziet, dat krijg je nou eenmaal. ikzelf ga naar Leiden. een uur langer reizen dan wanneer ik naar alkmaar zou gaan. maar ik heb het gedaan omdat ik me er beter bij voel. ga gewoon eens kijken wat jij wil, dat gaat voor.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 17:14
Verwijderd
Ik heb hezelfde gehad, en heb er voor gekozen om gewoon naar Nijmegen te gaan, en niet hier te blijven wonen.

Ik had dit ook altijd gewild zo, maar toen ik in de eindexamenklas een vriendje kreeg hier wist ik het allemaal niet meer zo. Daarnaast zou ik ook een hoop in moeten gaan leveren van dingen die ik hier had (muziekles, korfbal, vrienden, de honden etc), voor iets waarvan ik dus niet wist of het beter werd.

Ik ben wel heel erg blij dat ik ervoor gekozen heb! Ik woon nu daar op kamers, en heb eigenlijk nooit echt spijt gehad dat ik daar heen gegaan ben. Natuurlijk miste ik mijn vriendje wel eens, maar dan was het in het weekend extra leuk hem te zien!!

Ik denk dat je toch een beetje voor jezelf moet kiezen, je moet niet vergeten dat je daar dus ook een leven opbouwt (als je daar een beetje moeite voor doet).

Ik weet van mezelf dat als ik daar niet heen was gegaan, ik mijn hele leven gehad had van was ik toch maar daar gaan studeren!!

Gewoon gaan dus... en wat je vriendin betret... ik heb dus nog steeds dezelfde vriend als toen... Wat mijn moeder altijd zei als het echte liefde is dan blijft het wel wat!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten