Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2004, 13:35
Shadina
Shadina is offline
Ik heb me al ingeschreven voor Media en Informatie Management aan de HvA, maar ik kwam er dus gister achter dat er een soortgelijke opleiding op WO niveau is. Kan iemand mij misschien het verschil tussen communicatiewetenschap en MIM vertellen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2004, 18:24
SpiritX
SpiritX is offline
Communicatie & Informatiewetenschap zal waarschijnlijk ook wel redelijk overeenkomen....
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 19:07
Gaea
Gaea is offline
Nee, er zit een groot verschil tussen Communicatiewetenschappen en Communicatie- en Informatiewetenschappen. Communicatiewetenschappen is een studie aan de sociale faculteit, terwijl CIW een opleiding aan de letterenfaculteit is. Totaal andere benadering van het verschijnsel communicatie. Wat de TS bedoelt is denk ik de studie CW.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 20:23
Shadina
Shadina is offline
Nee Communicatie- en informatie wetenschappen lijkt me niks. Daar wordt de studie namelijk te veel op de vreemde taal gericht die je moet kiezen.
Documentaire informatiewetenschap lijkt me trouwens ook wel leuk (en lijkt ook best veel op MIM).
Maar is er niemand dan die een van deze studies volgt of er wat over weet?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 17:02
Atje85
Atje85 is offline
http://www.fsw.vu.nl/Scholieren/inde...D0E4F0070F7B61

Over Communicatiewetenschap..je kunt ook een brochure aanvragen.

En aangezien je je al had ingeschreven voor MIM kan je het met behulp van deze link en/of de brochure wel vergelijken.

Voor zover ik kan zien, merk ik zelf nauwelijks een verschil tussen MIM en CW als ik die pagina doorlees. Het is ook een redelijk brede opleiding, vind ik zelf erg handig.

Laatst gewijzigd op 20-06-2004 om 17:06.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 19:29
Shadina
Shadina is offline
Het probleem is dat ik zo laat pas op het idee kom.
Want alleen door in een foldertje te lezen en/of op de website te kijken kom je niet ver. Ik wil dan ook een dagje meelopen, maar dat kan dus niet meer. Ik had vrijdag vu en uva gebeld, maar ze zeiden dat er geen colleges meer waren.. en ik dit schooljaar dus ook niet kan meelopen. En ik heb dus ook geen zin om het erop te wagen... dus ik denk dat ik toch gewoon MIM ga doen en dan tijdens mijn studie MIM bij vu en uva meelopen.. en als dat bevalt.. voor februari stoppen met MIM. Of is het erg dom om het zo te doen?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 20:03
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Shadina schreef op 17-06-2004 @ 21:23 :
Nee Communicatie- en informatie wetenschappen lijkt me niks. Daar wordt de studie namelijk te veel op de vreemde taal gericht die je moet kiezen.
Documentaire informatiewetenschap lijkt me trouwens ook wel leuk (en lijkt ook best veel op MIM).
Ik studeer Media & Cultuur aan de UvA, en Documantaire Informatiewetenschap volgt grotendeels dezelfde vakken, iig komt een deel van het programma overeen. Je kunt me pm-en of mailen voor meer info
Oud 20-06-2004, 20:03
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Shadina schreef op 20-06-2004 @ 20:29 :
Want alleen door in een foldertje te lezen en/of op de website te kijken kom je niet ver. Ik wil dan ook een dagje meelopen, maar dat kan dus niet meer. Ik had vrijdag vu en uva gebeld, maar ze zeiden dat er geen colleges meer waren.. en ik dit schooljaar dus ook niet kan meelopen. En ik heb dus ook geen zin om het erop te wagen... dus ik denk dat ik toch gewoon MIM ga doen en dan tijdens mijn studie MIM bij vu en uva meelopen.. en als dat bevalt.. voor februari stoppen met MIM. Of is het erg dom om het zo te doen?
Nou, in februari instromen is iig geen aanrader
Oud 20-06-2004, 22:03
battlestar
battlestar is offline
ik studeer communicatiewetenschap

als je wat wil weten, pm of mail me maar.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 09:19
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 20-06-2004 @ 21:03 :
Nou, in februari instromen is iig geen aanrader
Nee ik denk ook niet dat ik dan in februari ga instromen. Denk wel dat ik dan een half jaartje ga niksen ofzo..

Als ik vragen heb.. pm ik jullie (Kim El & Battlestar) wel. Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 07:30
SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
Shadina schreef op 17-06-2004 @ 21:23 :
Ik hoef geen tweede taal te kiezen...

(Communicatie & Informatiewetenschappen, richting Bedrijfscommunicatie & Digitale Media aan de UvT)
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 15:53
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Shadina schreef op 20-06-2004 @ 20:29 :
Anders moet je gewoon de 1e week van september even de VU ofzo bellen en dan kun je meteen een afspraak binnen 1 week maken om een dagje mee te lopen.
Als het je bevalt, kun je al binnen 1 (max.2) maanden overstappen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten