Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2004, 10:05
elledc
elledc is offline
Als je doorhebt dat je vriend/in een poos staat te kijken naar iemand anders en als je doorhebt dat het meer is dan enkel 'kijken', ben je dan jaloers of vind je dat leuk?

Ik was eens op de trein met m'n vriend en op een bepaald moment merk ik dat hij een poosje de andere kant opkijkt. Ik zie daar een meisje zitten, zo'n type meisje dat je weleens ziet in mode tijdschriften of ziet op de catwalk. Op dat moment zie ik ook dat zij en mijn vriend elkaar aankijken. Het beviel hem wel want meneer bleef de hele rit die richting kijken. Tot ik hem erop wijs dat ik wel iets door heb. Hij ontkent natuurlijk en beweert dat hij het meisje kent van ergens op tv en dat hij daarom zo keek. Natuurlijk heb ik meteen door of een blik naar iemand meer is dan enkel 'kijken' zei ik hem. Het leek wel op een verlangen. Ik was wat jaloers maar heb er verder niets meer over gerept. Maar toch vraag ik me soms nog af of daar iets achter zat of niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2004, 10:11
Verwijderd
Er zal vast wel niets achter zitten.
Gezien de 'geschiedenis' met mn ex zou ik wel jaloers worden ja. Daarvoor zou ik t wel grappig hebben gevonden.
Persoonlijk vind ik het toch deels wat lastig te begrijpen want, in die 14 maanden dat ik samen was met mn ex heb ik nooit een moment gehad dat ik naar andere jongens ging kijken ofzo. Mijn zusje deed/doet dat wel en die zei altijd van: kijk, oeh, dat is een leuke jongen! En ik keek dan en zei: ach, valt wel mee... hij is niet heel lelijk ofzo..
Ik had daar echt nul komma niks behoefte aan.. Maar dat is persoonlijk natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 10:13
Verwijderd
Nou, als m'n vriendje zo lang zo kijken dat er echt geen twijfel over mogelijk is: hij kijkt naar haar.. dan zou ik er een uitgebreid gesprek met 'm over gaan voeren. Maar zo lang kijkt hij nooit en hij ontkent altijd. Ik wil dan weten of hij zo'n meisje knap vindt, wat hij dan knap aan haar vindt, of hij haar mooier vindt, enz. Maar hij geeft nooit eerlijk antwoord en daar word ik altijd kwaad om.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 10:14
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
mja, als ik een vriendin zou hebben zou ze niet raar op moeten kijken als ik naar andere meiden kijk... maar als het staren wordt mag ze er wel wat van zeggen natuurlijk, dat is een beetje overdreven.
Oud 23-06-2004, 10:14
Verwijderd
Uiterlijk is nu eenmaal het belangrijkst voor mannen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 10:17
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
tja als het bij kijken blijft vind ik het wel best. Het word nogal gaar als die zou gaan zeggen kijk is wat een leuk meisje (dat deed dus een ex van mij). Waarom zou die niet mogen kijken... dat vind ik nogal niet logies... als hij wilt kijken doet die dat maar...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 10:22
elledc
elledc is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 23-06-2004 @ 11:13 :
Nou, als m'n vriendje zo lang zo kijken dat er echt geen twijfel over mogelijk is: hij kijkt naar haar.. dan zou ik er een uitgebreid gesprek met 'm over gaan voeren. Maar zo lang kijkt hij nooit en hij ontkent altijd. Ik wil dan weten of hij zo'n meisje knap vindt, wat hij dan knap aan haar vindt, of hij haar mooier vindt, enz. Maar hij geeft nooit eerlijk antwoord en daar word ik altijd kwaad om.
Idem bij m'n vriend, hij ontkende. Ik had hem als het ware 'betrapt' en dat wilde hij niet toegeven. Niet dat hij niet naar andere meiden mag kijken maar dat niet willen toegeven is het ergste. Eerst zegt hij 'waarom zou ik naar zo iemand kijken, ze is nog niet eens zo mooi' en als ik hem zeg dat het geen misse was en dat vele mannen naar haar kijken dan zegt hij plots dat hij ze kent van tv als een of andere model. Hij was blijkbaar volledig in de war.

Zoals Loontjuh zegt, kijken naar mooie mannen, daar heb ik nu ook totaal geen behoefte aan, maar ik denk dat mannen in het algemeen wel graag kijken naar andere vrouwen

Laatst gewijzigd op 23-06-2004 om 10:25.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 10:28
Verwijderd
Ja, ik kan ook niet tegen dat ontkennen iedere keer, echt erg is dat.. en dan verspreekt hij zich een paar keer, zodat je eigenlijk al weet dat hij niet eerlijk is.. Maar meestal wordt m'n vriendje ook nog geïrriteerd en boos, ik denk omdat hij zich betrapt voelt.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 10:36
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-06-2004 @ 11:14 :
Uiterlijk is nu eenmaal het belangrijkst voor mannen.
Fout

Seks is het belangrijkst voor mannen
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 10:38
Verwijderd
Uiterlijk is een handig opstapje om seks makkelijker te maken. Het is dus eigenlijk hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 10:43
elledc
elledc is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 23-06-2004 @ 11:36 :
Fout

Zo is het inderdaad, en om nou eens lekker te veralgemenen, als mannen mooie vrouwen zien, zien ze (onbewust) sex.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 10:44
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 23-06-2004 @ 11:43 :
Zo is het inderdaad, en om nou eens lekker te veralgemenen, als mannen mooie vrouwen zien, zien ze (onbewust) sex.
Als meisjes naar mooie mannen kijken denken ze dat ook.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 11:04
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 23-06-2004 @ 11:13 :
Sorry hoor maar dit vind ik zo overdreven.

Kijk, hij kijkt de hele tijd en ontkent het. Mja, dat voelt niet echt geweldig. Maar ik ga me er niet druk over maken. Dat is gewoon een meisje wat hij 1 keer in de trein ziet en daarna waarschijnlijk nooit meer. Bovendien zat 'jij' (als vriendin) er naast. En het is puur uiterlijk gericht. Hij weet helemaal niets over haar. Misschien vindt hij haar wel knapper.. of niet eens knapper maar dat ze mooiere.. weetikveelwat heeft. Nja, so be it. Als meisje zie je toch ook wel eens een leuke jongen over straat lopen waarvan je denkt 'wow'.
Ik begrijp wel dat het niet fijn voelt, maar om hier nou boos over te gaan lopen doen of zo.. nah.
Oud 23-06-2004, 11:11
Jules
Jules is offline
Ach. Kijken met je oogjes, niet met je handjes.
Oud 23-06-2004, 11:16
Julie03
Julie03 is offline
kijk... Het is een feit dat jongens mooie meisjes nakijken. Een echt probleem is dit eigenlijk niet. Zolang ze niet echt met hun hoofd meedraaien naar de richting waar het meisje naartoe loopt. Een discrete blik mag natuurlijk wel, zolang het niet overdreven is. Bij jou bleef hij naar haar staren, en dat is inderdaad niet zo leuk. Je mag nooit vergeten dat je zelf de moeite waard bent! Als je er echt heel erg mee inzit, spreek er dan eens met je vriend over, op een rustige neutrale manier en probeer daarbij te vermijden dat je hem dingen gaat verwijten. Zeg gewoon dat je je er niet goed bij voelt als hij zulke dingen doet. Maar meiden, we moeten eerlijk zijn... als een knappe kerel ons passeert, kijken wij toch ook wel eens? En daar bedoelen wij dan toch ook niks mee? Neem niet al te veel persoonlijk op. Cause you're worth it!

Laatst gewijzigd op 23-06-2004 om 12:07.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 11:20
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 23-06-2004 @ 12:04 :

Ik begrijp wel dat het niet fijn voelt, maar om hier nou boos over te gaan lopen doen of zo.. nah.
Hmm, meestal wordt hij eerst boos en geïrriteerd en wil hij geen antwoord geven. Dat vind ik gewoon stom, over zoiets kan hij toch wel eerlijk zijn, als het toch zo onschuldig is..

Het komt misschien ook doordat hij wel vaker dingen voor me heeft verzwegen enzo. Ik leef niet graag in een droomwereld, ik wil gewoon weten hoe het zit. Ik ben ook eerlijk over zulke dingen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 11:22
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 23-06-2004 @ 11:43 :
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 11:38
Verwijderd
omg wat zijn jullie jaloers zeg.

alsof jullie je niet af en toe verlustigen aan mooie mannen
en dan wel boos worden als je vriend naar een ander kijkt.

Waarom zou je niet naar een ander kunnen kijken, als je zeker weet dat je vriend van je houd, is er toch geen probleem??
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 11:40
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 23-06-2004 @ 12:20 :
Dat vind ik gewoon stom, over zoiets kan hij toch wel eerlijk zijn, als het toch zo onschuldig is..

Als hij er eerlijk over is, wordt er toch ook een groot probleem van gemaakt? Dan moet hij in detail gaan uitleggen wat hij leuker vond dat dat meisje dan aan jou om vervolgens te horen te krijgen dat-ie harteloos is om dat te zeggen tegen z'n vriendin en bla bla bla. Ik kan me wel voorstellen dat-ie daar weinig behoefte aan heeft.
Oud 23-06-2004, 11:50
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 23-06-2004 @ 12:40 :
Als hij er eerlijk over is, wordt er toch ook een groot probleem van gemaakt? Dan moet hij in detail gaan uitleggen wat hij leuker vond dat dat meisje dan aan jou om vervolgens te horen te krijgen dat-ie harteloos is om dat te zeggen tegen z'n vriendin en bla bla bla. Ik kan me wel voorstellen dat-ie daar weinig behoefte aan heeft.
Tuurlijk is dat niet harteloos om te zeggen, het is juist fout om te liegen tegen je vriend(in). Uiteindelijk wil je toch zo dicht mogelijk bij elkaar komen en dat lukt niet door allerlei dingen voor elkaar te verzijgen of de ander het beeld te geven dat ze het enige meisje is waar hij ooit naar kijkt. Want wat een ruzie wordt het wel niet als je je vriendin altijd hebt voorhouden dat je andere meisjes totaal onaantrekkelijk vindt, nooit naar hen kijkt.. en op een goeie dag blijkt het ineens anders te zijn..

Nee, dan toch maar liever meteen de waarheid. Dat hij die waarheid niet durft te geven is z'n eigen zwakte, niet de schuld van z'n vriendin.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 11:51
Zeldom
Zeldom is offline
Mwa ik moet eerlijk zeggen dat dat wel het laatste is waar ik over inzit. Mijn vriend zegt het vaak genoeg tegen mij als hij een knap meisje ziet en ik krijg ook geen problemen als ik zeg dat ik iemand er goed uit vind zien.
Ergens vind ik het vrij logisch dat je nog naar andere mensen kijkt als je ze knap vind. Van een relatie krijg je niet direct 'oogkleppen' om het maar zo te zeggen.
Oud 23-06-2004, 11:53
Verwijderd
Ik vind het niet erg wanneer hij naar andere meisjes kijkt, maar wanneer ik er ben en hij dan direct helemaal geen aandacht meer voor mij heeft, zou ik het niet leuk vinden.

Als we uitgaan ofzo kijkt hij wel eens naar een meisje wat staat te dansen, maar tussendoor krijg ik dan ook even een glimlachje, nou dan boeit het me niet zo.

We zitten ook vaak samen te kijken. "Oh dat is een mooi meisje", "Hee, die danst echt leuk!" enzovoorts.

Als ik er niet ben dan mag hij meisjes wat mij betreft met zijn ogen uitkleden, zolang ik daar maar geen verslag van krijg
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 11:55
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 23-06-2004 @ 12:50 :
Tuurlijk is dat niet harteloos om te zeggen, het is juist fout om te liegen tegen je vriend(in). Uiteindelijk wil je toch zo dicht mogelijk bij elkaar komen en dat lukt niet door allerlei dingen voor elkaar te verzijgen of de ander het beeld te geven dat ze het enige meisje is waar hij ooit naar kijkt. Want wat een ruzie wordt het wel niet als je je vriendin altijd hebt voorhouden dat je andere meisjes totaal onaantrekkelijk vindt, nooit naar hen kijkt.. en op een goeie dag blijkt het ineens anders te zijn..

Nee, dan toch maar liever meteen de waarheid. Dat hij die waarheid niet durft te geven is z'n eigen zwakte, niet de schuld van z'n vriendin.
Je moet als meisje dan ook wel heel erg naief zijn om te denken dat jij het enige meisje bent waar hij naar kijkt. Tuurlijk kijkt-ie wel naar andere meisjes en in zulke gevallen wil ik liever niet horen wat hij nou zoveel mooier aan hen vindt. Ik vind 'niet zeggen dat hij de benen van een ander meisje mooier vindt' en 'dingen verzwijgen' wel een beetje anders. Ik vind sowieso dat er een veel te groot probleem van wordt gemaakt. Hij kijkt naar een ander meisje, er is vast ook wel iets wat hij knapper vindt aan die anders, boeiend. Zij is zijn vriendin niet. Jij kijkt toch ook wel eens naar een andere, leuke jongen?
Oud 23-06-2004, 12:00
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 23-06-2004 @ 12:55 :
Je moet als meisje dan ook wel heel erg naief zijn om te denken dat jij het enige meisje bent waar hij naar kijkt. Tuurlijk kijkt-ie wel naar andere meisjes en in zulke gevallen wil ik liever niet horen wat hij nou zoveel mooier aan hen vindt. Ik vind 'niet zeggen dat hij de benen van een ander meisje mooier vindt' en 'dingen verzwijgen' wel een beetje anders. Ik vind sowieso dat er een veel te groot probleem van wordt gemaakt. Hij kijkt naar een ander meisje, er is vast ook wel iets wat hij knapper vindt aan die anders, boeiend. Zij is zijn vriendin niet. Jij kijkt toch ook wel eens naar een andere, leuke jongen?
Chimera zei ooit het als een eer te zien wanneer zijn vriendin naar een andere jongen keek of hem mooi vond, omdat ze hem dan dus leuker vond dan die andere jongen want ze was immers zijn vriendin.

Het is natuurlijk nogal jezelf martelen om dat soort vragen te gaan stellen aan je vriend. Ik ben het met grl eens dus, dat dingen verzwijgen en niet vertellen wat hij mooier vindt aan een ander meisje heel verschillend is. Waarom wil je die dingen in godesnaam weten van hem? Wat doe je jezelf aan?

Hij weet ook wel dat wanneer hij zegt dat hij dat andere meisjes knapper vindt jij vervolgens gaat zitten mokken en je onzeker voelt, terwijl JIJ degene bent van wie hij houdt. Ik vind het tamelijk logische dat hij boos wordt van die vragen. Ik zou er ook chagerijnig van worden.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 12:01
Verwijderd
Ik ben er ook gewoon eerlijk over. Ik vertel juist altijd wat ik van anderen vind, daarom wil ik dat hij dat ook doet.
Wat grl denkt dat ik denk klopt niet echt, maar maakt niet uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2004, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 23-06-2004 @ 12:53 :

We zitten ook vaak samen te kijken. "Oh dat is een mooi meisje", "Hee, die danst echt leuk!" enzovoorts.
Ja, nou dat bedoel ik.
Jouw vriendje maakt er niet een of ander geheim van, dat je denkt "wtf verbergt hij voor me".. hij is er gewoon open over. En dat betekent niet een uitgebreid verslag iedere keer, waarmee hij je pijn doet, maar gewoon normaal.. niet zo schijnheilig..
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 12:06
Verwijderd
Ik vind het onzin dat omdat jij het doet, hij het ook zou moeten doen. Is het eerlijk zo dat je er totaal niet mee zou zitten wanneer hij tegen je zou zeggen "Ja, ik vind dat dat meisje een mooiere neus heeft, de jouwe is wat scheef" (als stom voorbeeld he). Zou je dan gewoon denken "Okee" en niet elke keer wanneer je in de spiegel kijkt je neus gaan inspecteren?

Als je echt de antwoorden kunt hebben en wanneer hij het geeft er daarna niet nog over gaat zeuren of onzeker doen, dan kun je die vragen stellen. Maar wanneer je het dan niet direct kunt laten rusten, vind ik het gewoon gemeen dat soort vragen te stellen.

Ik zou er zelf hoe dan ook schijtziek van worden. Wat boeit het in godesnaam wat ik mooi of knap vind aan iemand. Het is zo oppervlakkig en zo weinig, ik heb geen zin om daar elke keer vragen over te moeten beantwoorden en over na te moeten denken. Als hij hersens heeft, weet hij dat ik ook wel eens naar andere jongens kijkt, maar ook dat ik hem toch wel de mooiste vind omdat ik voor hem gevoelens heb.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 23-06-2004 @ 13:04 :
Ja, nou dat bedoel ik.
Jouw vriendje maakt er niet een of ander geheim van, dat je denkt "wtf verbergt hij voor me".. hij is er gewoon open over. En dat betekent niet een uitgebreid verslag iedere keer, waarmee hij je pijn doet, maar gewoon normaal.. niet zo schijnheilig..
Hij is er niet gewoon open over. Wanneer hij zou zeggen "Oh, wat een mooi meisje" en ik zou vervolgens gaan vragen "Is ze mooier dan ik?", "Wat vind je zo mooi aan haar?", zou het voortaan wel uit zijn hoofd laten dat nog eens te zeggen en chagrijnig van me worden.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 12:14
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 23-06-2004 @ 11:36 :
Fout

Spreek voor jezelf
Oud 23-06-2004, 12:15
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 23-06-2004 @ 13:07 :
Hij is er niet gewoon open over. Wanneer hij zou zeggen "Oh, wat een mooi meisje" en ik zou vervolgens gaan vragen "Is ze mooier dan ik?", "Wat vind je zo mooi aan haar?", zou het voortaan wel uit zijn hoofd laten dat nog eens te zeggen en chagrijnig van me worden.
Inderdaad. En ik ben het ook eens met wat je hierboven zegt.
Oud 23-06-2004, 12:16
Verwijderd
Ik zou dat soort vragen wel kunnen hebben, wanneer je eerlijk bent en zelf weet wat je mooi vindt, ik weet dat wel.. dan kun je toch vertellen van "die benen zijn mooi, want.. de vorm.. blabla.." enz. Een kleine moeite. Of: haar ogen zijn heel mooi, mooie lange wimpers.. enz. Ik heb echt nog nooit gehad dat ik iemand mooi vond en niet kon uitleggen waarom. Meestal zeg ik er juist vanzelf al bij wát het dan is wat ik zo mooi vind.

Edit: je zegt dat hij er niet open over is, maar als jullie samen naar meisjes staan te kijken, dan is dat iig een stuk opener dan mijn vriendje is.

Laatst gewijzigd op 23-06-2004 om 12:19.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 23-06-2004 @ 13:16 :
Ik zou dat soort vragen wel kunnen hebben, wanneer je eerlijk bent en zelf weet wat je mooi vindt, ik weet dat wel.. dan kun je toch vertellen van "die benen zijn mooi, want.. de vorm.. blabla.." enz. Een kleine moeite. Of: haar ogen zijn heel mooi, mooie lange wimpers.. enz. Ik heb echt nog nooit gehad dat ik iemand mooi vond en niet kon uitleggen waarom. Meestal zeg ik er juist vanzelf al bij wát het dan is wat ik zo mooi vind.

Edit: je zegt dat hij er niet open over is, maar als jullie samen naar meisjes staan te kijken, dan is dat iig een stuk opener dan mijn vriendje is.
Hij is open doordát ik hem er nooit naar vraag, bedoel ik. Wanener ik dat zou doen en hij zich verplicht voelt het mij te vertellen, houdt hij zijn mond dus dicht.

En dat jij dat makkelijk uit kan leggen, niet iedereen denkt hetzelfde als jij! Mijn vriend zou daar bijvoorbeeld echter over na moeten denken en daar heeft hij dus geen zin in. Hij zou het ontzettend benauwend vinden wanneer ik hem telkens zou pushen mij te vertellen waarom iemand zo mooi is of wat dan ook.

JIJ vindt dat makkelijk om te zeggen en kunt dat zo uitleggen. Voor HEM ligt dat misschien niet zo, zijn hersens werken niet hetzelfde als de jouwe. Je wil dat hij doet zoals jij doet, nou.. dan had je lekker met jezelf een relatie moeten nemen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 12:32
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 23-06-2004 @ 13:29 :
Hij is open doordát ik hem er nooit naar vraag, bedoel ik. Wanener ik dat zou doen en hij zich verplicht voelt het mij te vertellen, houdt hij zijn mond dus dicht.

En dat jij dat makkelijk uit kan leggen, niet iedereen denkt hetzelfde als jij! Mijn vriend zou daar bijvoorbeeld echter over na moeten denken en daar heeft hij dus geen zin in. Hij zou het ontzettend benauwend vinden wanneer ik hem telkens zou pushen mij te vertellen waarom iemand zo mooi is of wat dan ook.

JIJ vindt dat makkelijk om te zeggen en kunt dat zo uitleggen. Voor HEM ligt dat misschien niet zo, zijn hersens werken niet hetzelfde als de jouwe. Je wil dat hij doet zoals jij doet, nou.. dan had je lekker met jezelf een relatie moeten nemen.
Juist. En buiten dat, misschien denkt hij je wel een plezier te doen door je niet te vertellen dat-ie dat meisje wat tegenover hem in de trein zat zo ongelooflijk knap vond omdat, ik noem maar wat, haar tanden net iets rechter stonden, haar lippen net iets voller waren en ze zulk mooi bruin golvend haar had.
Oud 23-06-2004, 12:36
Verwijderd
Hij is open doordat je er nooit naar vraagt, maar doordat hij open is vraag je er nooit naar. Het is toch niet zo vreemd om je eens af te vragen wat je vriendje nou mooie meisjes vindt, of wat voor eigenschappen hij mooi vindt. Als hij zo af en toe eens zegt: "haar vind ik mooi" dan kom je daar gaandeweg wel achter. Als hij er nooit iets over zegt dan ga je je op een gegeven moment dingen afvragen. En als je er dan een keer naar vraagt en je krijgt van die vage antwoorden.. tsja..

Dat ik dan maar met mezelf een relatie had moeten nemen vind ik een beetje een rare opmerking eigenlijk, zo'n opmerking heeft toch niks met dit onderwerp en ons gesprek te maken.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 12:39
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 23-06-2004 @ 13:36 :
Hij is open doordat je er nooit naar vraagt, maar doordat hij open is vraag je er nooit naar. Het is toch niet zo vreemd om je eens af te vragen wat je vriendje nou mooie meisjes vindt, of wat voor eigenschappen hij mooi vindt. Als hij zo af en toe eens zegt: "haar vind ik mooi" dan kom je daar gaandeweg wel achter. Als hij er nooit iets over zegt dan ga je je op een gegeven moment dingen afvragen. En als je er dan een keer naar vraagt en je krijgt van die vage antwoorden.. tsja..

Dat ik dan maar met mezelf een relatie had moeten nemen vind ik een beetje een rare opmerking eigenlijk, zo'n opmerking heeft toch niks met dit onderwerp en ons gesprek te maken.
Tuurlijk is dat niet vreemd. Dat doe ik ook. En ik vraag er ook echt wel eens naar. A la: 'mooi meisje, vind je niet?' Maar als hij dan ja zegt, ga ik niet nog even vragen: wat vind je dat precies zo mooi aan haar, is ze mooier dan ik, etc. etc.
Oud 23-06-2004, 12:43
Verwijderd
ik zou t niet erg vinden als ie zijn handen maar thuis houdt en mij verders niet negeerd
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 13:00
miro
miro is offline
Tuurlijk kijkt ie naar andere meisjes (dat doe ik ook als ik een mooie man zie) als ik t maar niet zie, en daar zorgt ie dan ook voor

Maarem ik heb er op deze manier dus geen problemen mee, zolang t maar geen "serieuze aandacht" wordt.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 13:03
elledc
elledc is offline
Citaat:
Zeldom schreef op 23-06-2004 @ 12:51 :
Mwa ik moet eerlijk zeggen dat dat wel het laatste is waar ik over inzit. Mijn vriend zegt het vaak genoeg tegen mij als hij een knap meisje ziet en ik krijg ook geen problemen als ik zeg dat ik iemand er goed uit vind zien.
Ergens vind ik het vrij logisch dat je nog naar andere mensen kijkt als je ze knap vind. Van een relatie krijg je niet direct 'oogkleppen' om het maar zo te zeggen.
Tja, kijken naar iemand die er goed uitziet daar is niks mis mee.
Maar kijken, gapen en blijven kijken, diegene volgen tot ze weg is, en de eigen partner vervolgens volledig negeren op dat moment is iets té ver gaan.

En dat was dus zo op de trein, hij bleef kijken, en als ik iets zei bleef hij stijfjes zitten en atwoordde kort. En om nog een tikkeltje verder te gaan: hij legde zijn haren goed en bleek even in de war toen ik hem iets vroeg.
Vreemd toch.

Meer ah ik heb me daar niet zo druk om gemaakt, enerzijds voelt het goed omdat ik zie dat zij belangstelling heeft voor mijn vriend, maar anderzijds kan ik de jaloersheid natuurlijk niet onderdrukken

Het zit zo dat we soms beiden over een mooi meisje babbelen, bijvoorbeeld dat ik ook zo'n jasje zou willen of iets dergelijks en dan praten we open over iemand anders maar er is volgens mij een reeel verschil tussen kijken/apprecieren/belangstelling tonen en tussen 'blik zoeken'/verward zijn/blozen/blijven kijken en enkel daarvoor belangstelling tonen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 13:04
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik zou er wel onzeker van worden als mijn vriend in een kroeg steeds naar hetzelfde meisje zit te kijken maar tegelijkertijd weet ik dat het verder niets betekent.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 23-06-2004 @ 13:36 :

Ik bedoelde met die opmerking dat je telkens zegt hoe jij denkt, hoe jij je gedraagt en wat jij zegt en dat je wil dat hij het doet zoals jij het doet. Dat is gewoon onmogelijk, want hij is jou niet en zal zich dus ook anders gedragen in zelfde situaties. Dat jij precies weet wat je zo mooi vindt aan iemand wil niet zeggen dat iedereen weet waarom zij iemand nu zo mooi vinden en dat het voor iedereen een kleine moeite is dit gewoon te zeggen.

Ik zeg dit ook uit ervaring hoor. Mijn vriend denkt totaal anders dan ik. In het begin belde hij me bijvoorbeeld nooit, maar zei wel me te missen. Ik begreep dat niet. Ik zelf denk "He, ik mis Kaper, ik ga hem even bellen". Hij denkt "He, ik mis Kim" en op het idee me te bellen komt hij dan gewoon niet. Ook de vraag waarom hij van mij houdt kan hij niet beantwoorden, terwijl ik zo tien dingen op kan noemen. Hij denkt echter gewoon niet zo, hij kan dat niet op die manier verwoorden. Dergelijke verschillen moet je accepteren van elkaar. Ik moet accepteren dat hij van mij houdt, zonder te weten waarom hij nu zoveel van mij houdt want dat kan hij niet uitleggen. Ik kan hem dan wel elke keer weer opnieuw die vraag gaan stellen, maar dat zorgt alleen maar elke keer opnieuw weer voor de teleurstelling dat hij antwoordt met 'ik weet het niet'.

Dat is er bij jou denk ik ook een beetje aan de hand. Doordat hij geen antwoord geeft op jouw vragen, worden ze voor jou alleen maar belangrijker en hoe meer jij vraagt hoe minder antwoord hij wil geven.

Mijn vriend zegt er uit zichzelf overigens ook erg weinig over, maar ik hoef dat ook echt niet te weten. Ook als hij niet af en toe zei iemand mooi of sexy te vinden, zou ik er niet naar vragen. Het interesseert me niet en ik word er alleen maar onzeker van. Hij gaat nu steeds meer uit zichzelf zeggen omdat hij minder bang is voor mijn reactie, mede doordat ik er dus niet meer naar vraag en niet meer over doorga wanneer hij een opmerking maakt. Het is pas sinds heel kort dat we dat soort gesprekken gewoon kunnen hebben hoor en sinds ik dus gestopt ben met dat 'uithoren' komt het er steeds meer vanzelf uit.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 13:09
Verwijderd
hij mag kijken, zolang hij mij maar het gevoel geeft dat ik nog steeds de belangrijkste ben. en als ik het niet leuk vind, dan zeg ik er wat van en doet hij het niet meer. ik kijk zelf ook heus wel eens naar een leuk mannetje hoor. ik ga rustig hardop zitten kwijlen, maar dan wel zodanig dat mn vriend weet dat het niet serieus is.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 13:10
Hagel
Hagel is offline
Ik vind het op zich niet zo erg dat hij naar andere meisjes kijkt, ik vraag ook weleens als ik een "in mijn ogen aantrekkelijk" meisje zie lopen, wat hij van haar vind. 1 minpuntje, mijn vriend vind duidelijk alle lange slanke dames met blond lang haar erg mooi, nu ben ik klein, stevig en heb ik donker haar,Dus dat vind ik wel wat minder
Gelukkig laat hij mij wel duidelijk merken dat hij mij ook mooi vind

[edit]Zelf kijk ik trouwens ook erg naar mannen, vind ik wel interessant

Laatst gewijzigd op 23-06-2004 om 13:13.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Hagel schreef op 23-06-2004 @ 14:10 :
Ik vind het op zich niet zo erg dat hij naar andere meisjes kijkt, ik vraag ook weleens als ik een "in mijn ogen aantrekkelijk" meisje zie lopen, wat hij van haar vind. 1 minpuntje, mijn vriend vind duidelijk alle lange slanke dames met blond lang haar erg mooi, nu ben ik klein, stevig en heb ik donker haar Dus dat vind ik wel wat apart
*grinnikt* mijn vriend kijkt ook naar totaal andere types dan ik ben. en daar kan ik best onzeker van worden. maar gelukkig zegt ie dan weer dat ie mij ook mooi vind. inderdaad bijzonder apart.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 13:14
luchtballon
luchtballon is offline
Ik vind het wel grappig om samen te beoordelen of we iemand een mooi meisje/ mooie jongen vinden, of zijn/haar stijl leuk is enzo.
We leggen ook wel eens uit waarom, maar dan gaat eigenlijk al in de eerste plaats om waarom iemand er leuk uitziet: "kijk, dat meisje heeft een cool kapsel" "hee, die jongen heeft zo'n broek maar dan ook nog met dit, en dat en blablabla"

Maar als hij gaat staren en mij vergeet vind ik het niet leuk.
Oud 23-06-2004, 13:14
Verwijderd
@ Dusjcrib: je verhaal klopt voor mij niet echt, ik verwacht niet dat hij hetzelfde denkt. Ik vertelde gewoon dat ik niet chagrijnig van zo'n opmerking zou worden, jij zei bijv. dat je er wel chagrijnig van zou worden. Dat wil niet zeggen dat hij van mij maar hetzelfde moet zijn.
Wat hij wel moet zijn, is eerlijk.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 23-06-2004 @ 14:14 :
@ Dusjcrib: je verhaal klopt voor mij niet echt, ik verwacht niet dat hij hetzelfde denkt. Ik vertelde gewoon dat ik niet chagrijnig van zo'n opmerking zou worden, jij zei bijv. dat je er wel chagrijnig van zou worden. Dat wil niet zeggen dat hij van mij maar hetzelfde moet zijn.
Wat hij wel moet zijn, is eerlijk.
Oh okee, dan begreep ik je reactie verkeerd.

Ik vind eerlijkheid ook ontzettend belangrijk hoor, maar op dit gebied vind ik je gewoon nogal overdrijven.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 13:42
Stefanie
Stefanie is offline
Naja, als ik dat meisje verder ook niet ken en hij ook niet mag hij best kijken, maar ik laat dan wel merken dat ik doorheb dat hij zo kijkt, dan wordt het al een stuk minder leuk voor hem
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 23-06-2004 @ 14:05 :

Ik zeg dit ook uit ervaring hoor. Mijn vriend denkt totaal anders dan ik. In het begin belde hij me bijvoorbeeld nooit, maar zei wel me te missen. Ik begreep dat niet. Ik zelf denk "He, ik mis Kaper, ik ga hem even bellen". Hij denkt "He, ik mis Kim" en op het idee me te bellen komt hij dan gewoon niet.
Zo is mijn vriend dus ook! In het begin is dat erg frustrerend, maar nu begin ik er wel aan te wennen gelukkig

Verder kijk ik ook erg graag naar zowel jongens als meiden, daar heb ik tenslotte ogen voor gekregen . Als mijn vriend een mooie meid ziet mag hij dat gerust zeggen, meestal kijk ik dan ook even wat ik ervan vind. Als hij wil blijven staren naar d'r, gaat ie zijn gang maar. Zolang hij maar met mij weer mee naar huis gaat
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 15:53
Verwijderd
Als hij echt steeds zou staren en daardoor geen moment meer naar mij zou kijken ondanks het feit dat ik met hem aan het praten ben (want dat doe ik meestal toch wel als we samen in de trein zitten), dan zou ik het best vervelend vinden, zo van 'hee, ik zit hier hoor'. Mocht het zo zijn dat we niet aan het praten zijn, maar dat ik aan het lezen ben ofzo, dan vind ik het geen probleem. Ik kan me hoogstens voorstellen dat het meisje zelf het irritant vindt.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 18:51
elledc
elledc is offline
Enkelen onder jullie lijken het helemaal niet erg te vinden als je vriend een ander begaapt maar tot je werkelijk in een situatie zit waarbij je vriend wel lijkt te 'geilen' op een ander meisje.
Ik ben er dan zeker van dat geen enkel onder jullie dit zomaar zou laten voorbijgaan, jaloezie zit in elk van ons
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten