Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2004, 18:19
groovy
groovy is offline
Hey allemaal,

ik zit met een klein probleempje, waar ik me ook een beetje voor schaam..*stelt zich waarschijnlijk weer heel erg aan*..

Het zit namelijk zo:

Ik heb een leuke jongen ontmoet via kennissen en hij woont een uurtje van me vandaan. Na de ontmoeting (10 minuutjes kletsen, toen moesten we gaan ) dacht ik dat hem nooit meer zou zien, maar wat bleek, hij was me gaan zoeken op mijn werk (heeft daar dus een uur voor gereden) om me mee uit te vragen.

Uiteindelijk zijn we uitgegaan en het was ontzettend leuk. Er is niets gebeurd, we hebben alleen maar gepraat, maar echt lang en ook echt leuk, eigenlijk over de meest uiteenlopende dingen (vakantie, hobby's, grappige dingen die we hebben meegemaakt enz.)

Toen hij me thuis afzette, zei ik dat ik het leuk vond. Hij vroeg meteen of we het konden overdoen, waar ik erg blij mee was! Ik zei dus dat ook dat me heel erg leuk leek, en toen vroeg hij of ik MSN had. We hebben elkaar nu toegevoegd. Toen ik uitstapte en zei 'tot..?!', zei hij: 'ow dat bespreken we wel op MSN, dat komt wel goed!'

Hij was heel lief en galant, en ik heb nu 2 keer gechat met hem op MSN. Maar het valt nu tegen..ofja..ik vind hem echt leuk, maar hij blijft heel oppervlakkig..het gaat alleen maar over school..nu vraag ik me af, is hij verlegen of..ziet hij me toch niet zitten, nu hij erover heeft nagedacht..?

Ik heb wel gehoord dat hij niet echt veel ervaring heeft met meisjes en verlegen is, maar hij is wel even naar mijn werk gekomen en heeft me mee uit gevraagd. Maar aan de andere kant, hij heeft me niet gezoend of iets geprobeerd, dat zou die verlegenheid kunnen zijn..

Ik wil hem aan de andere kant wel vragen of hij met mij wilt afspreken, maar ik ben bang dat hij dan maar ja zegt, terwijl hij misschien niet wilt..zo'n type lijkt hij me..

Wat is het beste dat ik kan doen en wat vinden jullie ervan?

Afgezien van het feit dat ik me te druk maak om iets te kleins

Alvast heel erg bedankt,

liefs!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2004, 18:26
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Hmm, je hoeft je hier echt niet voor te schamen hoor, zo klein vind ik het nou ook weer niet.
Toen mijn vriendin en ik elkaar net leerde kennen, gingen onze gesprekken maar over 1 ding: School... Al helemaal als hij geen ervaring heeft in de liefde, zal het hier snel over gaan.
Je moet aan die dingen denken die hij WEL doet: Een uur voor je fietsen, je mee uit vragen (om vervolgens te zeggen dat het erg leuk was en te vragen wanneer het nog eens gaat gebeuren...)
Herrinner hem nog eens aan die vraag. ''Goh, wist je nog dat je vroeg wanneer we die date nog eens over konden doen? Nou....'' Kijk eens wat zijn reactie daar op is. Vraag trouwens ook meteen zijn telefoon nummer en ga over de phone praten, kun je ook beter emoties en dergelijke spotten, dan weet je beter of hij het echt wil, of misschien toch niet.

Heel veel succes!!
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 18:28
Indiaantje
Indiaantje is offline
Weet je, soms is het zo dat mensen zich totaal anders voordoen dan ze werkelijk zijn op MSN. Ik gebruik MSN alleen voor handige dingen (Afspraken, huiswerk enzo). Bij mij is het zo: je lult maar wat aan op MSN. Zo gaan die meeste gesprekken altijd. Heel oppervlakkig. Als je elkaar spreekt, zie je elkaars handgebaren, blikken, enzovoorts.
Jij vond het uitgaan met hem erg leuk. Moet je vaker doen.

Maak je maar niet al teveel zorgen. En wat anderen zeggen moet je niet altijd zomaar aannemen. Houd je gewoon vast aan de goede momenten.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 18:29
groovy
groovy is offline
dank je

Ik heb zijn telefoonnummer gekregen, maar hem zomaar bellen.. ? Sinds dat we msn hebben, moet het maar via de compu gaan lijkt het

(en dat haat ik zo)

Maar is het normaal dat je dan alleen maar over school praat? Hij is wel heel aardig op msn, maar toch..hij zegt op den duur ook dat hij weer gaat om maar weer verder te gaan met school..

Maar ik moet hem dus gewoon mee uitvragen..?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 18:36
luchtballon
luchtballon is offline
MSN is een rotprogramma. Natuurlijk maak je een kans als hij je komt zoeken op je werk! Hij kende je niet eens. En hij wil je ook nog eens vaker zien na dat afspraakje. Ga ervoor

Gewoon nog een afspraakje maken, het lieft over de telefoon, maar als je dat toch niet durft maar msn.
Oud 22-06-2004, 18:39
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Volgens mij ken je hem gewoon nog niet goed genoeg.

Hij is misschien ook bang dat je hem niet mag enzo.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 18:53
Verwijderd
Ik vermoed dat hij gewoon niet weet waar hij over moet praten, maar toch met je wil praten en daarom maar over school begint.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 23:12
Jordi
Jordi is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-06-2004 @ 19:53 :
Ik vermoed dat hij gewoon niet weet waar hij over moet praten, maar toch met je wil praten en daarom maar over school begint.
Precies.

Het lijkt mij dat je op zeker wel kans maakt. Anders had hij het ook wel niet over willen doen.

Bovendien zijn mensen op MSN vaak heel anders dan in het echt. Jij zei trouwens zelf ook dat je een hekel hebt aan contact op internet, misschien heeft hij dat ook wel.
En het lijkt me ook belangrijker dat het klikt als jullie samen zijn dan dat het zou klikken over MSN. Als jullie elkaar beter leren kennen, zullen jullie trouwens vanzelf wel meer gespreksonderwerpen verzinnen. En als je het trouwens niet steeds over school wilt hebben, verzin jij dan een ander gespreksonderwerp. (bijvoorbeeld wanneer jullie weer uitgaan )
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 01:01
Shitonya
Shitonya is offline
Vraag hem gewoon gezellig mee uit joh, je gaat er niet dood aan, je ziet wel hoe het verder gaat, niet zo druk om maken
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 04:33
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
groovy schreef op 22-06-2004 @ 19:19 :
Hey allemaal,

ik zit met een klein probleempje, waar ik me ook een beetje voor schaam..*stelt zich waarschijnlijk weer heel erg aan*..

Het zit namelijk zo:

Ik heb een leuke jongen ontmoet via kennissen en hij woont een uurtje van me vandaan. Na de ontmoeting (10 minuutjes kletsen, toen moesten we gaan ) dacht ik dat hem nooit meer zou zien, maar wat bleek, hij was me gaan zoeken op mijn werk (heeft daar dus een uur voor gereden) om me mee uit te vragen.

Uiteindelijk zijn we uitgegaan en het was ontzettend leuk. Er is niets gebeurd, we hebben alleen maar gepraat, maar echt lang en ook echt leuk, eigenlijk over de meest uiteenlopende dingen (vakantie, hobby's, grappige dingen die we hebben meegemaakt enz.)

Toen hij me thuis afzette, zei ik dat ik het leuk vond. Hij vroeg meteen of we het konden overdoen, waar ik erg blij mee was! Ik zei dus dat ook dat me heel erg leuk leek, en toen vroeg hij of ik MSN had. We hebben elkaar nu toegevoegd. Toen ik uitstapte en zei 'tot..?!', zei hij: 'ow dat bespreken we wel op MSN, dat komt wel goed!'

Hij was heel lief en galant, en ik heb nu 2 keer gechat met hem op MSN. Maar het valt nu tegen..ofja..ik vind hem echt leuk, maar hij blijft heel oppervlakkig..het gaat alleen maar over school..nu vraag ik me af, is hij verlegen of..ziet hij me toch niet zitten, nu hij erover heeft nagedacht..?

Ik heb wel gehoord dat hij niet echt veel ervaring heeft met meisjes en verlegen is, maar hij is wel even naar mijn werk gekomen en heeft me mee uit gevraagd. Maar aan de andere kant, hij heeft me niet gezoend of iets geprobeerd, dat zou die verlegenheid kunnen zijn..

Ik wil hem aan de andere kant wel vragen of hij met mij wilt afspreken, maar ik ben bang dat hij dan maar ja zegt, terwijl hij misschien niet wilt..zo'n type lijkt hij me..

Wat is het beste dat ik kan doen en wat vinden jullie ervan?

Afgezien van het feit dat ik me te druk maak om iets te kleins

Alvast heel erg bedankt,

liefs!!
na 3 gesprekken en een uitje hoef je echt geen zorgen te maken hoor . de 1 heeft nou eenmaal langere tijd nodig om iemand te leren kennen als de ander. en je hoeft toch niet gelijk over andere dingen te praten als over school? van het 1 komt het ander...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 08:51
Dzjes
Dzjes is offline
MSN is niet echt handig om elkaar te leren kennen vind ik,
vraag hem gewoon eens mee uit, waarschijnlijk weet hij gewoon niet wat zeggen en begint hij daarom maar wat over school
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 11:45
Julie03
Julie03 is offline
Jouw verhaal komt mij heel bekend voor.
Ik ben twee maanden samen met mijn nieuwe vriend... en ik moet eerlijk zeggen: de eerste maand was ongelooflijk geweldig. Precies een sprookje. Uit eten, gaan winkelen, plannen maken, ... mijn prins op het witte paard. Nu ligt het wat anders... hij laat wat minder van zich horen en is ook afstandelijker. Ik weet nu wel dat hij wat meegemaakt heeft met zijn vorige vriendinnen en daarom wat veranderd is. Dit kan bij jouw loverboy ook net zo zijn. Misschien heeft hij eventjes wat tijd nodig, of wilt hij niets haastig doen. Geef hem rustig de tijd om eens alles op een rijtje te zetten. Het is moeilijk, ik weet het, maar het is het beste geloof ik wel. En de volgende keer als jullie afspreken, kan je hem eens vragen hoe het tussen jullie ziet. Remember, het is altijd beter om eerst als vrienden overeen te komen en dan in een relatie te duiken dan elkaar te leren kennen in een relatie. Dat is toch mijn ervaring.

Veel succes meid!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 12:10
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
groovy schreef op 22-06-2004 @ 19:19 :

hij was me gaan zoeken op mijn werk (heeft daar dus een uur voor gereden) om me mee uit te vragen.
Lijkt me niet dat je geen kans maakt als ie dat voor je doet

ennu verder als ie oppervlakkig is is ie zeer waarschijnlijk verlegen / bang dat ie iets fout zegt
(bekend probleem)
Oud 23-06-2004, 14:14
Endomychus
Endomychus is offline
Herkenbaar!!!!

Met zo'n situatie zit ik nu ook!!! Op msn pratebn we alleen maar over school en zo echt zo duidelijk dat we niet weten waar we het over moeten hebben...
Ik ga ff wachten en dan kijken wat de andere reacties hier zijn dan kan ik daar ook nog wat van opsteken....
Oud 24-06-2004, 13:25
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik denk dat je wel een kans maakt. Dat jij je gaat opzoeken op je werk na 10 minuten kletsen zegt toch wel iets. En als je daarna dat uitgaan allebei leuk vond en elkaar hebt toegevoegd... mja verlegen zijn is zijn probleem, hij weet denk ik niet hoe hij het aan moet pakken ( * herkenning * ) maar als jij hem echt leuk vindt, moet je dan zelf het initiatief nemen. Op die manier kom je er achter of hij je net zo leuk als jou vindt. Na een paar leuke avondjes echt zeggen dat jij hem leuk vindt.
Met MSN kunnen vaak misverstanden ontstaan. Kan zijn dat hij ook druk met anderen tegelijkertijd aant chatten is of dat hij zelf ook wel zit te piekeren van "hoe kan ik die gesprekken "keren" zodat het over iets anders dan school gaat?"... je moet dan dus niet te snel conclusies trekken.

Maar goed, doe nog wat leuke dingen zou ik zeggen, spreek nog wat af, en vertel hem dat je hem leuk vindt en dat moet je maar zien. Succes ermee.
Oud 24-06-2004, 20:13
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Als hij helemaal naar je werk komt fietsen voor jou dan kan je hem toch wel bellen? Dat is veel liever! en MSN zuigt voor deze zaken!
Oud 24-06-2004, 20:17
Weylyn
Weylyn is offline
*glimlacht* Het had mij kunnen zijn. Ik denk dat hij gewoon verlegen is. Bang om afgewezen te worden. Ik heb dat zelf ook altijd. Ik kan praten als brugman, maar als ik verliefd op iemand ben weet ik niets te zeggen.
Oud 24-06-2004, 20:21
Verwijderd
jeetje wat ben jij een tutje zeg... gaan met die banaan! vraag hem uit
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 20:24
Weylyn
Weylyn is offline
En bovendien, hij lijkt mij een aardige jongen, die zijn niet zo bot. Als je het initiatief neemt is hij je dat geheid erg dankbaar. (I should know )
Oud 24-06-2004, 20:57
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
bertbart schreef op 24-06-2004 @ 21:21 :
jeetje wat ben jij een tutje zeg... gaan met die banaan! vraag hem uit
moet jij nodig zeggen met die avatar...

ik ben t wel met je eens trouwens
Oud 24-06-2004, 21:30
snarl
snarl is offline
dat klinkt wel alsof jij hem gewoon maar moet gaan bellen of nog eens iets met hem moet afspreken.. hup! hij heeft niet voor niks al die moeite voor je gedaan, en msngesprekken zeggen niks.., die zijn zoals iedereen al zei erg kut voor dit soort dingen..

dus hup spreek iets af
Oud 25-06-2004, 19:16
groovy
groovy is offline
hey hey, bedankt voor alle reacties..en ja, ik ben idd een tutje

ik heb net ZO'N blunder begaan..ik belde zijn moeder, omdat ik haar iets moest vragen, kreeg ik HEM aan de lijn..zijn moeder bleek niet thuis te zijn..

Ik schrok nogal, omdat ik niet wist dat hij al thuis was (woont op kamers)..volgens mijn moeder heb ik nogal gerateld en zo snel mogelijk opgehangen..althans, zo komt het over..maar hij was ook niet echt van 'heeey jij daar, wat LEUK dat je belt..!'

Het was gewoon een raar gesprek, nogal 'zakelijk', en ja, ik ben een tutje, en nee, nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet doen..

ik ben gewoon echt een hopeloze tiener

help..
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 22:44
Jordi
Jordi is offline
Wat moet jij met zijn moeder?

Ik zou hem nu toch maar even terugbellen om het een beetje recht te zetten (vraag hem dan meteen uit). Tenminste, als je echt zo vreemd deed aan de telefoon...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 23:38
Verwijderd
Jullie zijn gewoon allebei onzeker
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 09:33
groovy
groovy is offline
Ik kende zijn moeder al voor hem, wist niet dat ze zo'n leuke zoon had

Maargoed, ik wilde hem inderdaad terugbellen en hem voor vanavond uit te vragen, maarja, bad timing, isn't it?

Maarja, ik zit me nog steeds te ergeren op mezelf. Ik deed niet echt raar, eerder een beetje kortaf denk ik..zucht..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2004, 09:48
mmmoeder
mmmoeder is offline
Heel schattig verhaaltje

Komt wel goed
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 12:10
Jordi
Jordi is offline
Hoezo bad timing? Omdat Nederland vanavond speelt ofzo? Dan ga je toch gewoon gezellig met hem ergens kijken waar ze een groot scherm hebben ofzo en daarvoor en/of daarna kunnen jullie dan vast nog wel iets anders leuks doen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten