Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2002, 12:51
Verwijderd
ik weet niet hoe ik moet beginnen...
ik ben al best een tijdje depri en nou heb ik gesprekken en testen bij het GGZ. en sinds een tijdje hoor ik stemmen. nou was ik pas bij het GGZ en in een paar testen ging het ook wel over stemmen enz. daar heb ik wel in gevuld dat ik ze ooit hoor, maar tegen haar durfde ik het niet te zeggen. ze heeft mijn antwoorden nog niet bekeken maar ze vroeg er wel wat over, maar ik kon het niet uit me strot krijgen om het te zeggen! ik ben bang dat ze me gek vinden ofzo, mijn ouders weten het ook niet. ik weet niet wat ik moet doen. ik durf het niet te zeggen maar ik ben veeeel te bang om die stem weer te horen, want de vorige keer heb ik me gesneden door die stem, en ik ben bang dat het nou weer gebeurd.
heeft iemand aub advies ofzo?
sorry maar ik ben het echt kwijt.
alvast bedankt! xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2002, 15:01
Miracle
Miracle is offline
Tis rot voor je dat je depri bent! Maar ik vind het ook heel erg goed dat je daarvoor hulp bent gaan zoeken.
Ik denk dat als je gesprekken hebt met een therapeut dat je dan ook alles "moet" vertellen. Je komt er toch om je problemen op te lossen, en dat heeft natuurlijk geen zin als je haar niet alles verteld!

Als het een goeie therapeut is zal ze je niet gek vinden, ze zal je begrijpen en proberen te helpen, ik denk dat je niet de enige bent die stemmen hoort.
Je kunt er dan ook meteen bij zeggen dat je het zelf een beetje raar vind, en dat je je ervoor "schaamt".

Ik hoop dat het helpt!!!
Succes nog!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 20:58
miep
miep is offline
hai meis, wat vervelend dat je weer depri bent en zelfs stemmen hoort! dat is neit niks, ik snap dat je het niet uit je strot durfde te krijgen, je schaamd eje er voor. het is niet het einde van de werld, als die antwoorden bekeken worden komen ze er van zelf achter, en als ze het dan nog eens vragen kun je wel eerlijk antwoorden, zoals hier boven staat moet je goed onthouden dat je het voor je zelf doet! je hoeft je niet te schamen, want er is niks waar jij je over zou moeten schamen!
knuffel miep
Oud 23-05-2002, 08:36
FB
FB is offline
Ten eerste: je hoeft je nergens voor te schamen!

Ten tweede: je gaat naar die therapeut om geholpen te worden. En zij kan je alleen helpen als je eerlijik bent.

De eerste stap in het genezingsproces is erkennen dat je een probleem hebt, in de eerste plaats tegenover jezelf maar ook tegen je omgeving. Daarna kan de genezing pas beginnen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 10:45
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
heel goed dat je hulp hebt gezocht!!!
en als je denkt dat het weer slecht gaat praat er dan over! is beter dan dat niemand iets weet en dat je jezelf straks iets aan doet!
sterkte!!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 16:01
Verwijderd
bedankt allemaal! dat is net wat ik nodig heb.
maar ik weet niet... ik bedoel, het is gewoon zo fucking (sorry) moeilijk om dat te zeggen, we hadden het ook over iets anders en dat kreeg ik er ook bijna niet uit... het duurde in ieder geval wel ff voor ik het had gezegd. ik durf het echt niet te zeggen, en jah ik schaam me ervoor, maar wat moet ik dan?ik ben ook zo bang...ik heb die klotestem al ff niet gehoord, maar ik ben zo bang om hem weer te horen, soms durf ik zelfs niet te gaan slapen omdat ik bang ben dat ie in mijn droom komt ofzo...
ik weet niet...
ik zal in ieder geval wel proberen om het te zeggen, maar ik weet niet of ik het kan!
maar moet ik het eerst tegen me ouders zeggen?of eerst tegen het GGZ?
ik denk zelf het laatste is het beste...
wat denken jullie?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 16:59
Miracle
Miracle is offline
Tja het is een moeilijke situatie waar je nu in zit, maar ik denk dat die therapeut je wel van die stemmen af kan helpen. Maar dan moet je er wel over durfen praten. Het zal in het begin vrij moeilijk gaan, maar uiteindelijk zal je er denk ik wel aan wennen dat je er met anderen over praat. Tis ook slim denk ik om het eerst tegen je therapeut te zeggen dan tegen je ouders, zij kan je misschien ook helpen hoe je et tegen hun moet zeggen

Kuss dreen

ps. Je hoeft je er echt niet voor de schamen hoor, als je het zegt probeer dan te denken dat veel mensen het doen, dus dat het vrij normaal
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 20:33
Verwijderd
ok thnx allemaal heel erg!
ik zal het proberen te zeggen als ik weer een afspraak heb...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 13:15
~LiEf MeisJuh~
~LiEf MeisJuh~ is offline
Ik Hoor ooK steMMuh! Meis! MissiEn Kunnen we erover mailen of msnen? wat is je email?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 21:08
Verwijderd
ja is goed! dat vind ik wel fijn!
the1andonlygangsta@hotmail.com
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten