Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2004, 07:44
Tom Violence
Tom Violence is offline
ik ontdek vanmorgen dat het grootste deel van 'mijn documenten' is verdwenen. de mappen muziek, afbeeldingen etc heb ik nog, maar de submappen daarvan zijn verdwenen. de bestanden die niet in submappen stonden zijn er nog wel.

geen idee hoe dit komt. is er iemand die weet wat er aan de hand kan zijn? ik heb niks bijzonders of anders gedaan. gisteren even schijfopruiming gedaan; onderdelen en programma's verwijderd die ik niet gebruik. maar ik doe dat altijd heel zorgvuldig, aangezien er vaak programma's en bestanden in die lijst staan die ik wél gebruik. het lijkt me dus stug dat er hier iets mis is gegaan, hoe zou windows nou de inhoud van mijn documenten als verwijder optie kunnen aangeven, en waarom zijn dan alleen de submappen verwijderd en de losse bestanden niet?

maar ik kan geen andere reden bedenken

edit: schijfopruiming heb ik volgens mij gedaan voordat ik een video opende in mijn documenten. toen was alles er dus nog wel. vanmorgen niet meer..

Laatst gewijzigd op 19-06-2004 om 07:54.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2004, 08:53
freyk
freyk is offline
Helaas kan ik geen reden bedenken.

Scan maar eens op virussen.

en je kan beter gebruik maken van System Cleanup of Windows Washer, want schijfopruiming suckt zwaar!
Omdat die andere programma méér opruimen
Oud 19-06-2004, 08:56
Tom Violence
Tom Violence is offline
mm ik heb gehoord dat t wel een virus is
systeemherstel is waardeloos en een back up heb ik niet (die wilde ik binnenkort maken )
Oud 19-06-2004, 08:58
freyk
freyk is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 19-06-2004 @ 09:56 :
mm ik heb gehoord dat t wel een virus is
Ah pech voor je.
Maar ik vind het wel leuk om te horen, want dan kunnen we het hier mooi oplossen!

Welke virus heb je?
Oud 19-06-2004, 09:15
Tom Violence
Tom Violence is offline
paard van troje, denk ik
wat valt er op te lossen gedaan? gewoon virusscanner gebruiken

ben een hoop dingen kwijt maar dat vind ik niet zo erg, het enige kutte is sommige foto's en een verslag waar ik mee bezig was
Oud 19-06-2004, 09:21
Fade of Light
Fade of Light is offline
een trojan is (meestal?) geen virus, maar zet je computertje open voor andere 'gebruikers'...en die zouden mogelijk dingen weg kunnen gooien.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 11:07
Tom Violence
Tom Violence is offline
oh
nou ja ik had nog meer virussen.. t zal wel
Oud 19-06-2004, 11:55
freyk
freyk is offline
Als ik jou was, zou ik even gaan scannen.
Het liefste via een online-scanner, dan weet je het zeker dat wel/geen virus/trojaan hebt.

En welke virussen had je allemaal?
Oud 19-06-2004, 12:36
Verwijderd
Het lijkt er meer op alsof je gewoon een nieuw account hebt, en dat je bestanden dus OF weg zijn of in een ander account zij opgeslagen..
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 21:20
Tom Violence
Tom Violence is offline
Ehh nee.. ik zei toch dat ik een virus had? Bovendien, waarom zouden alle submappen dan weg zijn en alle 'losse' bestanden niet?

Met een programmaatje heb ik geprobeerd om alles terug te krijgen (hiermee kun je ook bestanden na het formateren terughalen) maar het is niet gelukt. Ik kon wel wat terughalen, maar het was niet te openen.
Oud 22-06-2004, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Tom Violence schreef op 22-06-2004 @ 22:20 :
Ehh nee.. ik zei toch dat ik een virus had? Bovendien, waarom zouden alle submappen dan weg zijn en alle 'losse' bestanden niet?

Met een programmaatje heb ik geprobeerd om alles terug te krijgen (hiermee kun je ook bestanden na het formateren terughalen) maar het is niet gelukt. Ik kon wel wat terughalen, maar het was niet te openen.
Ja, tegenwoordig heeft iemand die niet de goede drivers heeft geinstalleerd al een virus..
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 09:08
hemhemhem
hemhemhem is offline
Citaat:
********** schreef op 22-06-2004 @ 23:23 :
Ja, tegenwoordig heeft iemand die niet de goede drivers heeft geinstalleerd al een virus..
Daar ben ik het mee eens, maar die conclusie van die accounts vind ik wel vreemd hoor...

Probeer eens easy recovery uit, kijk dan of je die bestanden terug kan vinden. (Alleen als ze echt belangrijk zijn en niet simpel te downloaden ofzo) anders is het meer moeite dan het oplevert
Oud 24-06-2004, 10:29
freyk
freyk is offline
Het is misschien een héél raar idee, maar kunnen Tom Violence z'n "verdwenen documenten " nu niet op ontzichtbaar staan?
(misschien was er iemand daar die dacht dat hij lollig was )
Om dit te controleren doe je het volgende:
  • Ga naar "deze computer" dan klik bovenaan op
    extra -> mapopties.
  • Selecteer tabblad "weergave"
  • Zet onderaan in de lijst "verborgen bestanden en programma's laten zien" aan
  • En kijk nu op de plek waar ze verdwenen zijn

In iedergeval raad ik Tom even te gaan scannen via een uptodate virusscanner. (het lieftste via een online virusscaner)

Laatst gewijzigd op 24-06-2004 om 10:55.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 12:03
Tom Violence
Tom Violence is offline
Citaat:
hemhemhem schreef op 24-06-2004 @ 10:08 :
Probeer eens easy recovery uit, kijk dan of je die bestanden terug kan vinden. (Alleen als ze echt belangrijk zijn en niet simpel te downloaden ofzo) anders is het meer moeite dan het oplevert
Heb ik al gedaan, en ik heb een hoop bestanden terug maar ze zijn niet (correct) te openen.

Laatst gewijzigd op 24-06-2004 om 12:07.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 12:13
Tom Violence
Tom Violence is offline
Citaat:
freyk schreef op 24-06-2004 @ 11:29 :
Het is misschien een héél raar idee, maar kunnen Tom Violence z'n "verdwenen documenten " nu niet op ontzichtbaar staan?
(misschien was er iemand daar die dacht dat hij lollig was )
Om dit te controleren doe je het volgende:
  • Ga naar "deze computer" dan klik bovenaan op
    extra -> mapopties.
  • Selecteer tabblad "weergave"
  • Zet onderaan in de lijst "verborgen bestanden en programma's laten zien" aan
  • En kijk nu op de plek waar ze verdwenen zijn

In iedergeval raad ik Tom even te gaan scannen via een uptodate virusscanner. (het lieftste via een online virusscaner)
Ten eerste ben ik een zij en geen hij en al helemaal geen derde persoon enkelvoud, en ten tweede bedankt voor de tip maar ik ben niet achterlijk.. De bestanden zijn niet verborgen, ze zijn weg. Lees het topic maar eens door, ik kan ze niet meer terughalen. En dan kan je ook lezen dat ik al een virusscanner heb gebruikt.
Ik heb nu een virusscanner van McAfee die met 150 licensies is gekocht voor een hoop geld door een instantie en ook gebruikt wordt door banken.

Bovendien heb ik de grootste computernerd van het westelijk halfrond op mijn PC losgelaten.
Oud 24-06-2004, 12:58
dafelix
dafelix is offline
sorry hoor TS, maar ik vindt je beetje erg eigenwijs

je moet de dingen niet direct als kritiek zien, maar kijken of je er wat mee kan.

daarbij kun je 's werelds beste computernerds erop los laten, maar dat wil nog niet zeggen dat zij het direct zien wat het probleem is.

ik zou je zo ook niet kunnen vertellen wat er mis is, maar zolang je de oplossingen van de andere gebruikers neit probeerd of direct wegwuift, kunnen we weinig voor je doen
Oud 24-06-2004, 13:30
Tom Violence
Tom Violence is offline
ik wuif ze weg omdat ik alles wat hier staat al gedaan heb..
en ik ben niet erg eigenwijs, een beetje maar, en freyk's taaltje is kleinerend, dus dat is zijn eigen schuld.

en er valt niks meer te helpen helaas..
dus hier kan een slotje op
Oud 24-06-2004, 13:45
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Tom Violence schreef op 24-06-2004 @ 14:30 :
ik wuif ze weg omdat ik alles wat hier staat al gedaan heb..
en ik ben niet erg eigenwijs, een beetje maar, en freyk's taaltje is kleinerend, dus dat is zijn eigen schuld.

en er valt niks meer te helpen helaas..
dus hier kan een slotje op
freyk praat idd een beetje denegrerend, ben ik het met je eens hoor

maar jammer dat er niks meer valt te helpen, maar er komt geen slotje op, want er zouden nog belangrijke tips komen, of mensen met hetzelfde probleem

Na deze lijn geen geflame meer, geen offtopic gelul. Vind je het een zaad-topic? Reageer dan niet, want anders blijf het topic omhoogkomen

-----------------
Oud 24-06-2004, 13:58
freyk
freyk is offline
Het was maar een idee hoor

Offtopic:
Citaat:
Tom Violence schreef op 24-06-2004 @ 14:30 :
Kom op meid, stel je niet aan.
Je vraagt naar iets dus wij geven een oplossing.
Geef ik je een oplossing wat ook misschien ook gebeurt kan zijn, en je bijt meteen van je af. Je respecteert mijn antwoord niet

Ennuh er zijn mensen hier die hier nu vaak voor de gein hun "op-het- forum-geregistreerde-geslacht" veranderen.
Dus ik reageer op iemands nickname.

Als jij (of misschien anderen) verder hierover willen discusieren met mij, doe je het maar via pm en niet op dit forum

Citaat:
dafelix schreef op 24-06-2004 @ 14:45 :

Na deze lijn geen geflame meer, geen offtopic gelul. Vind je het een zaad-topic? Reageer dan niet, want anders blijf het topic omhoogkomen

-----------------

Laatst gewijzigd op 24-06-2004 om 14:02.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 20:12
Tom Violence
Tom Violence is offline
oh god..
succes ermee
Reageren

Regels voor berichten