Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
http://www.hoofcare.nl/frame_pagina/...ex_pagina.html
Kijk hier eens of je wat kan vinden ofzo... De homepage is gewoon www.hoofcare.nl |
![]() |
||
Citaat:
Ik hoop dat de manege er wat tegen gaan doen, aangezien ze naar de verzorgers nooit echt goed luisteren. Maarja, ik weet wat me te doen staat als ze niks ondernemen. De manege is dan ook wel weer zo, dat als ze op hun lazer krijgen, dat ze opeens alles aan gaan pakken.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Trouwens, hoe lang moet een paard rustig aan doen na een hoefzweer? Stel hij is donderdag 'opengesneden' en in de soda gezet en zo. Kan ze dan vandaag weer gewoon de les in, of moet ze even rustig aan doen? Ik vraag dit, omdat ze ook een paard met siliconenzooltjes gewoon binnen 24 uur weer in de les gooien, terwijl dat absoluut niet mag! Dus dan weet ik of ik in verzet moet gaan.
||
Citaat:
Nee nog niet nee. Het paard kan dit het beste zelf bepalen. Sowieso moet ie 2 a 3 weken lang 2 a 3 keer per dag 10 minuten met z'n hoef in die emmer en verder zo veel mogelijk op rust om zoveel mogelijk te voorkomen dat de infectie terugkeert, schone stal is dan ook heel belangrijk. Anders heb je em zo weer, je moet niet vergeten dat die hoef wel open ligt, daar heeft het paard al last van tijdens het lopen, dus dat moet de tijd krijgen om te genezen. Na ongeveer 2 en halve week kan je het paard een losgooien in de bak. Als ie lekker wild is kan je rustig aan beginnen met rijden, kwartiertje/half uurtje rustig rijden, en langzaam opbouwen. Eerder laten werken vergroot de kans dat het paard de hoefzweer terug krijgt, of dat de spieren overbelast raken aangezien hij met zijn 3 andere benen de druk op die bezweerde hoef probeert weg te nemen. Dan ben je nog verder naar huis. Met siliconenzolen mogen paarden wel redelijk snel de les weer in, 1 a 2 dagen om te wennen is voldoende hoor. Er gebeurt namelijk niets met de hoef zelf, hij krijgt alleen een zooltje waar het paard nauwelijks wat anders van merkt dan dat er een hoefijzer zit. Dus dat is op zich geen probleem. Maar met hoefzweren kan je beter iets teveel tijd nemen dan te weinig.
||
![]() |
Citaat:
![]() Ze zijn lekker bezig zeg...zorgen voor een paard met een ernstig hoefprobleem steken ze dus maar weinig goede en vakkundige tijd in...Hoe verknal je een paard? Nou zo dus, arme arme Petra... ![]() Ze moeten gewoon is leren hoe ze om moeten gaan met dat soort problemen ipv zelf maar wat rommelen, ach soda, tja kan geen kwaad... ![]() Wie is dat paard dan met die koliek die een zak soda om haar hoef had?? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Emmer pakken, lauw water erin, biotex erbij, hoef in emmer zetten, 10 minuutjes laten staan, hoef eruit, goed afspoelen (spul mag niet in vacht blijven zitten) en ge zijt klaar. Zoveel tijd en moeite is dat niet. Ik zou die mensen eens flink de waarheid vertellen, luisteren ze niet, inspectie bellen en erop af sturen. Als die mensen hun paarden niet goed willen verzorgen, moeten ze geen paarden hebben.
||
Citaat:
||
Citaat:
Een veearts is er wel allang bijgeweest hoor en die zal ook wel duidelijk verteld hebben hoe en wat, maar ja, dan zegt het stalpersoneel: Daar hebben we niet altijd tijd voor. Misschien zeik ik ook wel, maar ik wil gewoon niet weer een paard verliezen. Onze manege was ooit een 4sterren manege, maar we zijn daarmee gekapt. Ze zijn nu bezig met veel veranderingen, zoals een overdekte buitenmanege (die net af is) en twee extra rijbanen buiten en een extra weide erbij. Opzich is de manege ook helemaal niet slecht, alleen ik word zo gek, omdat er amper naar verzorgers geluisterd wordt. De manege begint dus nu wel eindelijk weer vorderingen te maken, dus de inspectie laten komen doe ik niet. Aangezien ik de manege een kans gun. We krijgen ook een nieuwe eigenaar aangezien onze ouwe rot met pensioen gaat ![]() Volgens mij gaat onze manege ook gedeeltelijk western worden en als ik de roddels goed vernomen heb, komen (als de vergunning er komt) ook nieuwe stallen of zoiets bij. Owja, en we krijgen paddoks. Maarja, om nou te zeggen dat de manege zo barslecht is? Nee, niet echt. Als je naar de andere manege kijkt hier in de stad. daar moeten verzorgers de paarden eten geven. Daar ben ik een beetje zwaar tegen. Daar heb je toch stalpersoneel voor? Het is toch veel beter als 2 mensen het elke dag doen? Ook qua medicijnen en hoeveelheid en zo. Ik vind het dan een beetje onverantwoordelijk om meisjes van 10 jaar dat te laten doen. Maargoed, ook dat kan aan mij liggen.
||
Citaat:
En de manege waar jij over spreekt zou ik giga op z'n lazer geven. Je laat een paard met hoefzweer niet na 2 dagen weer lopen, je zet em niet in een ZAK met soda maar in een emmer, je laat em daar al helemaal niet te lang in staan en je spoelt de soda ook af. Dat zijn simpele dingen die nauwelijks tijd kosten, als daar al geen tijd voor is, dan moeten ze die paarden niet hebben of meer personeel aanschaffen met verstand van zaken en niet een stel onbenullen die gewoon even iets doen en wel zien hoe het gaat. Zo simpel denk ik erover. Het gezonde leven van een paard kan geen overdekte bak tegenop. Ik mag hopen dat de nieuwe eigenaar beter met de dieren omgaat en goed personeel erop zet. Want zoals het nu gaat vind ik het afschuwelijk.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|