Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2004, 22:32
langejongen
langejongen is offline
Hallo,

Misschien hoort dit probleem bij S&M thuis, verplaatst het dan maar.

Mijn probleem:

Ik heb op mijn laptop de driver voor mijn USB stick geinstalleerd volgens de instructies. Windows detecteerde na de reboot de stick ook en ik kon ervan lezen en schrijven. De stick is hot-swappeble of hoe het ook heet. Maar vanmiddag deed ie het ineens niet meer. Ik deed hem in de USB poort, maar het schijficoon kwam niet terug in Deze computer. Ik heb geprobeerd om de driver van de stick te deinstalleren of te updaten, maar dat lukt niet. Ik heb vandaag ook een driver geinstalleerd voor mijn digitale camera die ik aansluit op dezelfde USB-poort; er zit namelijk MAAR 1 poort op. Nu heb ik de driver van de digitale camera gedeinstalleerd, maar dat helpt ook niet. Ik ben een beetje ten einde raad. Is het mogelijk dat Windows in de war raakt als ik 2 apparaten om de beurt op 1 poort aansluit?? Hoe kan ik alles nu weer goed krijgen????
Nu zag ik ook dat het bestandje shicon98.exe weer op mijn C-schijf staat. Wat was dat ook alweer en hoe kan ik daar vanaf komen????
Mijn stick is een Apacer Handy Steno 1.1 en de driverversie is 1.12e.

Hopelijk kan iemand me helpen.

Alvast bedankt.

Laatst gewijzigd op 22-06-2004 om 10:43.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2004, 19:01
Indiaantje
Indiaantje is offline
Contacteer de fabrikant van de PC

of voer een herinstallatie van Windows 98 uit.

EDIT: Het kan te maken hebben met de systeem instellingen. Ga alles na ! Apparaatbeheer, Poorten enz.

Het kan geen kwaad dat er steeds van device wordt gewisseld.

Mijn vermoeden is: Het besturingssysteem.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 01:13
langejongen
langejongen is offline
Windows staat er net clean op.
Oud 23-06-2004, 08:13
Enlightenment
Enlightenment is offline
Win98 is bagger natuurlijk, beter installeer je Windows 2000 of XP.

Afgezien van dat, zou het kunnen zijn dat je USB-drivers niet goed geïnstalleerd zijn. Maar met Windows 98 is het altijd wat en ik zou er niet teveel energie in steken. Als het prima werkt kun je ermee vooruit. Werkt het bagger, installeer dan een goede versie van windows.
Oud 23-06-2004, 19:05
Indiaantje
Indiaantje is offline
Ik zou gaan voor Win2000 in jou geval
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 23:30
langejongen
langejongen is offline
98SE staat er weer op en het werkt weer.
Oud 24-06-2004, 16:18
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 23-06-2004 @ 09:13 :
Win98 is bagger natuurlijk, beter installeer je Windows 2000 of XP.

Misschien trekt zijn PC geen XP maar anders zo snel mogelijk Windows 98 SE eraf gooien en XP installeren
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 01:05
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 24-06-2004 @ 17:18 :
Misschien trekt zijn PC geen XP maar anders zo snel mogelijk Windows 98 SE eraf gooien en XP installeren
Dat is hem al diverse keren aangeraden, maar hij blijft topics openen met alle problemen die hij heeft met windows 98. Nu wil ik mensen enzo toch wel graag helpen, maar eigenlijk heb ik zoiets: als het zoveel problemen geeft, OF leef ermee, OF installeer een degelijk OS. Nu komt hij elke keer hier met problemen die vaak aan zijn besturingssysteem liggen.
Oud 26-06-2004, 13:57
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 25-06-2004 @ 02:05 :
Dat is hem al diverse keren aangeraden, maar hij blijft topics openen met alle problemen die hij heeft met windows 98. Nu wil ik mensen enzo toch wel graag helpen, maar eigenlijk heb ik zoiets: als het zoveel problemen geeft, OF leef ermee, OF installeer een degelijk OS. Nu komt hij elke keer hier met problemen die vaak aan zijn besturingssysteem liggen.
Daar heb je gelijk in. Hoe vaak heb ik nou wel niet gekloot gehad met USB devices onder Windows 98.. We wachten af..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten