Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2004, 20:38
TranceGirl
TranceGirl is offline
Hallo,

Ik ben zo iemand die zich om alles heel erg snel druk maakt. Als ik bijvoorbeeld ergens naar toe moet (bijvoorbeeld de tandarts) of ik heb een spreekbeurt, maak ik me al heel erg druk.
Ik heb dit jaar ook eindexamen gedaan voor de Havo, en was daar enorm gestrest voor. Gelukkig heb ik het toch gehaald (weliswaar met een herkansing). Dit kwam ook door de zenuwen. Ik heb enorme faalangst. En wil hier echt vanaf komen (daarom ga ik ook SPH doen), om mezelf beter te leren kennen en te kunnen groeien.
Op dit moment heb ik het rustig, ofja, ik werk wel, maar dat is een paar uurtjes per dag. Ik heb in September rij-examen en maak me daar nu al heel erg druk om. Ik zit op dit moment gewoon niet lekker in mijn vel. Op dit moment is er dus eigenlijk niets waar ik me zorgen over moet maken, maar ik voel me gewoon gestrest en onrustig van binnen, terwijl dat dus niet nodig is (ofja, tenminste NOG niet).
Herkent iemand dit? Je druk maken om dingen die nog ver weg zijn. Je onnodig druk maken waardoor je je dagen gewoon verpest.
Heeft iemand tips ofzo? Want dit vind ik dus echt niks....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2004, 21:49
Marcade
Marcade is offline
En gisteren stond je trein stil en dacht je dat die ging ontploffen enzo?

Tips .. goed slapen .. goed eten .. blijven bewegen .. en verder geen zorgen maken ..

.. ik weet het ook niet precies; probeer gewoon de dingen te accepteren zoals ze zijn en lopen? Soms zit 't mee; soms zit 't tegen .. Iedereen maakt fouten en jij mag ze ook gewoon maken. Als je een keertje faalt is dat helemaal niet erg.

Ik bedoel, met fitnessen; wat je eigenlijk doet is ook je spier helemaal kapot maken zodat die 't niet meer doet; maar uiteindelijk komt die er wel sterker uit, he ..
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 21:49
Verwijderd
Probeer elke avond minstens een half uur intensief te sporten, hardlopen ofzo. Volgens mij zou dat best goed kunnen helpen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 22:33
rare kwast
rare kwast is offline
hej, herken veel in je verhaal

ik maak me ook heel erg druk om examens ( waar ik steeds goed door heen kom) en ik moet strax voor mn 4de keer rijexamen doen
ik slaap de week er voor al slecht, op school weten ze allemaal dat ik examen doe, vertel niets maar aan mn gedrag zien ze het
en ik zak iedere keer op iets anders
ik kan goed rijden! mn instructeur had me echt op 1x gezet...
2de keer nou vooruit kan...doe je ff
nou tis nu dus al x 4 heb nu bij de dok een pilletje gehaald... het lukt me echt niet ook een verwijsbrief voor iets voor mn faalangst

sterkte...je mag altijd pmen of mailen
Oud 04-08-2004, 10:31
TranceGirl
TranceGirl is offline
Hey dank je wel voor de reacties...

Echt heel vervelend dat je steeds zakt... Ik ben ook bang dat ik door de zenuwen hele domme foutjes ga maken... Vertel ook aan niemand dat ik rijexamen ga doen want dan maak ik mezelf alleen maar meer zenuwachtig.
Ik baal er echt van dat ik dit heb want ik wil ook wel eens echt kunnen genieten van dingen...

En ja, ik moet het inderdaad nemen zoals het gaat, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan... Ik moet gewoon leren om anders te gaan denken...

@ Rare kwast: Lief dat ik je mag mailen/pmen... Zal het binnenkort eens doen!

Liefs van mij
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 23:56
Verwijderd
Ik kon ook goed rijden en ben ook de eerste keer gezakt Ik verwijt het nog steeds de stomme examinator.
De tweede keer was te relaxt. Ik kwam buiten bij CBR en de beste man vroeg mij wat er op het nummerbord stond op een auto ver weg. Ik vertelde hem dat ik het niet kon zien, zegt hij: Ik ook niet
Weg spanning en lekker goed rijden zoals ik dat normaal ook deed. Je moet btw ook een positiever zelfbeeld hebben, en niet: Ik ben Silvie en ik kan niets en doe onder voor jullie
Maar: Ik ben Silvie, ik beteken wat en ik laat ze een 'poepie' ruiken. (Neem dat laatste niet te letterlijk he )
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 00:41
rare kwast
rare kwast is offline
klopt, ik weet van mezelf ook dat ik het kan, ik rij goed...gaat lekker.

een keer voelde ik me echt op mn gemak bij zo een vent...gewoon ja de sfeer was beter.
maar toen moest die verdraaide auto er mee ophouden... toen kreeg ik een andere die de stress alleen maar groter deed worden... hij hing een verhaal op waarvan ik de helft niet gevolgd heb
Oud 06-08-2004, 00:42
Verwijderd
Ik heb er ook last van gehad, totdat ik "met de dag ben gaan leven" dat wil zeggen wel rekening houden met de dingen die gaan komen maar eerst de dingen doen die dichtbij zijn, dus eerst werk en andere dingen dan pas rij-examen.

Nadeel: ik ben nu slecht in plannen en huiswerk maak ik op het laatste moment(doe zelf spw) maar als je weet dat je het kan. Alles op het laatste moment dan is het geen probleem. En anders kan ik je niet echt helpen.
Sorry...Sterkte
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten