Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2004, 10:55
Interest
Interest is offline
Gelukkig niet de waargebeurd

Stuurloos

En terwijl ik opnieuw
verdwijn
in pleonastisch denken:
Het vochtige water,
de eentonigheid van golven
en de uitgestrekte velden...
Verlies ik mij in abstractie

Plots stuurloos,
slinger ik tegemoet
wat voortaan als pleonasme
zal gelden:

Knalharde boom
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2004, 11:53
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
hoi hoi, voor dat ik dit ga beoordelen moet ik eerst weten wat "pleonastisch" nou weer betekent (en dus ook "pleonasme") ik denk dat ik ongeveer geloof wat het zou kunnen betekenen maar dat is volgens mij niet echt duidelijk uit te leggen denk ik, snappie ? ik ook niet
en als het dus betekent wat ik denk enz enz dan issie wel goed maar aangezien er vrij weinig kans op is dat ik goed heb gegokt zeg ik nu niks meer over het gedicht en hou ik ook maar op met m'n vreselijke lul verhaal
Oud 27-06-2004, 12:31
Verwijderd
@klein konijntje: pleonasme= een bepaalde eigenschap van een woord nog eens nadrukkelijk omschrijfen. Het hangt van de zin af of deze ‘dubbelop’ goed of fout is.

over het gedicht:
ik vind hem goed. Ik moest hem een paar keer lezen om hem te snappen maar ik geloof dat ik hem nu wel doorheb.
volgens mij gaat het over iemand die tijdens het rijden, wegdwaalt naar een gedachte die fout is en zich herhaalt. Hij wordt hier zo van afgeleid dat hij tegen een boom oprijdt.

de woorden die je erin hebt gebruikt vind ik erg goed, ze passen mooi bij elkaar en geven de sfeer in het gedicht goed weer.
hoe je bijvoorbeeld pleonasme in het woord gebruikt vind ik leuk.

goed gedaan.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 15:06
Interest
Interest is offline
Anniemoppie: Het is ongeveer wat ik met het gedicht bedoel ja: Ik denk dat iedereen wel kan herkennen om op de fiets te zitten en heel ver weg te raken met je gedachten en meer als een zombie over de weg te rijden. Hoog botsgehalte dus

Ik bedoelde dus niet helemaal mee dat de gedachten fout zijn, maar dat de astractie met van 'het pad' afhoudt (letterlijk en figuurlijk) > vandaar ook de titel 'Stuurloos'
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten