Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2004, 15:35
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
haaj,

ik zit er echt mee. ik zit net op msn en mijn vriend zegt opeens op msn dat hij niet meer verliefd op me is. totaal onverwacht, ik schrok me dood en ben gelijk in janken uitgebarsten. hij zei dat zijn verliefdheid over is, maar dat hij nog wel van me houdt. hij vroeg of ik daar geen last van. maar ik vind hem net zo leuk als vroeger. we hebben over anderhalve week al een jaar. hij zei dat ie het gevoel dat hij mij in de zeik zetten. hij vroeg hoe het nou verder moet. we hebben totaal geen ruzie ofzo. ik vertelde hem dat ik nog keiveel van hem hield, maar als het niet meer gaat tussen ons dat het beter uit kan gaan. hij zei dat we het dan nog maar eens moeten proberen. ik heb er alleen niet echt vertrouwen. net of hij nu wel verliefd wordt?! heeft iemand dit probleem ook gehad? en wat deed je toen? ik ben mezelf echt rot geschrokken, het was totaal onverwachts, ik had dit totaal niet verwacht.
Oud 02-07-2004, 15:47
Hagel
Hagel is offline
Verliefdheid is iets wat komt en gaat en zeker in een langere relatie moet je daarmee leren leven. Jullie zijn nog vrij jong wil je dan al een relatie met alleen houden van en soms verliefd zijn of wil je lekker verliefd en losjes zijn, als je dat laatste wilt kun je het beter uitmaken.
Oud 02-07-2004, 15:48
Verwijderd
Lekker dom als je 't uitmaakt. Verliefdheid verdwijnt altijd na een tijdje, houden-van blijft. En hij geeft zelf aan dat 'ie nog van je houdt en dat hij het niet uit wil maken.

Dus.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 15:50
Verwijderd
sterkte met wat jullie gaan beslissen, ik ben ook nog altijd bang voor het moment dat dit bij mij /ons gaat gebeuren... je kan er helaas helemaal niets aan doen...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 15:53
Kuzco
Kuzco is offline
Het eerste waaraan ik dacht was dat je zoiets niet via msn moet bespreken, dat werkt gewoon niet.
En dat hij na een jaar niet meer verliefd is, is geen wonder. Als het goed is voelt hij nu veel meer voor je dan dat. Zo niet, dan zit er inderdaad iets niet goed.
Oud 02-07-2004, 16:01
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Misschien is verliefdheid bij hem al "houden van" geworden? Jullie hebben al een jaar, dat zou best kunnen...
Oud 02-07-2004, 16:05
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 02-07-2004 @ 17:01 :
Misschien is verliefdheid bij hem al "houden van" geworden? Jullie hebben al een jaar, dat zou best kunnen...
En dan maak je het dus uit? lekker logisch.
Oud 02-07-2004, 16:30
kevertje84
kevertje84 is offline
verliefd zijn duurt sowieso nie langer dan een jaar. Daarna gaat de verliefdheid weg en dat is gewoon een natuurlijk proces.
Oud 02-07-2004, 16:30
Verwijderd
Dat is moeilijk.. ik ben daar ook bang voor, al heb ik het idee dat hij nooit echt verliefd op me is geweest.

Ik zou er iig niet tegen kunnen als ik het idee zou hebben dat ik dingen voel die hij niet voelt. Het moet wel "eerlijk" blijven in de relatie. Niet dat de 1 helemaal zwijmelig is en bij iedere aanraking vanalles voelt en constant wil knuffelen en de ander kan net zo goed gewoon naast elkaar zitten en gewoon praten zonder af en toe iets liefs te zeggen.
Zo'n situatie zorgt gewoon voor frustratie en irritatie van beide kanten en als het zover komt dat je het gevoel krijgt dat je liefde niet beantwoord wordt dan kun je misschien maar beter de relatie beëindigen. Zo heb ik er iig altijd over gedacht.

Na een tijdje is het fijn om "ik hou van je" te horen en dan is het heel speciaal en alles. Maar op een gegeven moment dan wordt het zo'n standaard zinnetje.. zo'n "ik heb het leuk met je" idee. Dan hoor ik juist liever allerlei zwijmelige dingen en "ik ben verliefd op je".. dan weet ik tenminste dat bepaalde gevoelens nog aanwezig zijn.

Je moet voor jezelf bepalen of jij er tegen kan. Ik zou het niet kunnen. Ik zat laatst bijv. nog aan het volgende te denken: in het begin, als je nog niet officieel wat met elkaar hebt of nog maar net iets hebt, dan hoop je vaak dat de ander je hand pakt en als dat dan gebeurt gaat er vanalles door je heen en ben je een poosje alleen nog maar bezig met over elkaars handen te aaien en elkaar verliefd aan te kijken. Nou ja, dat gebeurt bij ons nooit meer en daar erger ik me ontzettend aan. Ik vind dat dat soort gevoelens erbij horen, dat alles bijzonder moet zijn.

Nou ja, sorry voor m'n lange verhaal.. ik hoop dat je er iets aan hebt. sterkte iig..
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 16:34
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Zotje schreef op 02-07-2004 @ 17:05 :
En dan maak je het dus uit? lekker logisch.
Ja, dat vind ik dus ook onlogisch...
Oud 02-07-2004, 16:39
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
haaj,

ja, dat dacht ik ook dat het verliefd zijn, overgaat in houden van. maar ja, dat ligt bij hem waarschijnlijk anders. ik vat het allemaal niet meer en voel me echt super kut. nu zegt hij net weer dat ik het moet vergeten van vanmiddag en dat hij me nooit meer kwijt wil. ik snap het niet meer!!!
Oud 02-07-2004, 16:41
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
of weet hij gewoon niet wat hij wilt ?
Oud 02-07-2004, 16:59
jjdk 2804
jjdk 2804 is offline
Hey...

Moeilijk, deze situatie.
Ik heb ook een vriend die dit ook had, ongeveer na onze 11e maand verkering. We hebben er samen goed over gepraat.
Hij vertelde me dat het gevoel gewoon weg was maar dat hij nog wel om me gaf. Dit gaf mij hoop dat het toch nog niet helemaal gedaan was met onze liefde. We zijn nu inmiddels bijna vijf jaar bij elkaar en het gaat nu weer heel goed!
Dus ik zou zeggen: niet te vroeg stoppen...gevoelens veranderen nu eenmaal en daar moet je mee leren omgaan!

Sterkte ermee,

Groetjes, Suze
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 16:59
Yolcu
Yolcu is offline
Als ik jullie was zou ik ten eerste zulke dingen altijd face to face bespreken en niet via msn en ten tweede even een tijdje rustig aan doen, veel praten en dan samen beslissen wat het beste is. Het kan heel goed dat zijn verliefdheid overgegaan is in houden van, maar het kan ook heel goed dat het echt over is. Geef het een beetje tijd en blijf in ieder geval altijd praten!

Sterkte.
Oud 02-07-2004, 17:03
Verwijderd
OMFG Wie verteld dat in vredesnaam op msn?
In ieder geval elkaar in het echt ontmoeten en daarna verder praten. Zo over de computer of over de telefoon is erg onpersoonlijk.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 17:06
juno
juno is offline
Tja, na een tijdje hebben je hersens zoveel dope gehad van de verliefdheidshormonen, dat ze er niet meer gevoelig voor zijn. Resultaat: weg roze wolkjes. Hellep!

Maar dat betekent nog niet dat het dus over is!

Kijk, die dopamine wordt nog steeds geproduceerd, alleen doe je er niets meer op. Je voelt het niet meer.

Maar als de dopamine-bron wegvalt, (dus als jullie het uitmaken) dan merk je wel of het houden van ervoor in de plaats gekomen is, of dat het gewoon weggezakt is. Er kunnen dan namelijk twee dingen gebeuren.

De eerste is dat je helemaal gek wordt van verdriet, dat zijn de afkickverschijnselen van het gebrek aan dopamine, dan is de verliefdheid omgezet in liefde en vriendschap, de tweede mogelijkheid is dat het je nog weinig doet, dan is er geen verliefdheid meer en ook geen liefde en is het gewoon over.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 17:08
Verwijderd
Uitmaken. Anders doet hij het wel.

Verliefdheid komt niet zomaar terug.

(wat een snuggere figuur trouwens, dat hij dat op MSN zegt)
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 18:04
Myuki
Myuki is offline
Dat heb ik ook wel eens tegen een ex van mij gezegd... Hij vertelde mij dat hij nog wel helemaal verliefd op mij was...

We hebben toen maar even rustig aangedaan en niet lang daarna was ik toch weer verliefd T kan dus ook weer goed komen...

en inderdaad wat een lamlul... dat hij het op msn zegt...
Oud 02-07-2004, 18:36
Daboman
Daboman is offline
nou ben ik niet echt ervaringsdeskundige (al ben ik wel verliefd geweest, maar het was nooit wederzijds), maar ik heb nooit begrepen waarom mensen het uitmaken omdat ze niet meer verliefd zijn? Ik heb het wel al heel vaak gezien. Verliefd zijn duurt toch geen jaren?! Het is toch meer een aanzet tot? een beginfase?

In ieder geval zou ik het niet uitmaken en hem overhalen het ook niet uit te maken, zoals je waarschijnlijk wel uit het eerste stuk kan opmaken. Jullie houden toch van elkaar? Dat is dan de volgende fase.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 18:52
Mimosa
Mimosa is offline
Verliefdheid is slechts een tijdelijk gevoel, daarna verandert dit en is het voor hem misschien raar dat hij niet meer verliefd op je is. Dit suggereert echter niet dat hij het uit wil maken. Wel vreem dat hij op MSN zomaar met so'n opmerking komt maar een goed eerlijk gesprek IRL (en niet via MSN) kan zeker helpen.
Succes!
Oud 02-07-2004, 19:15
Luna
Luna is offline
leuk dat msn.:/
Oud 02-07-2004, 19:34
*sheer*
*sheer* is offline
misschien komt die verliefdheid terug als jullie een tijdje uit elkaar gaan, bijvoorbeeld de zomer apart doorbrengen??
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 07:17
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
haaj,

gisteren toen we in het cafe zaten hebben we het erover gehad. ik had tegen hem op msn gezegt dat ik perse gewoon met wilde praten in het echt, voor het geval het uit tussen zal gaan. via msn is zo laf zoals jullie dat al vonden. nou zei hij dat we het voorval maar moesten vergeten en er niet meer over hebben. en dat alles gewoon weer zou zijn. maar het idee knaagde gewoon in me. hoe kan ik nou met iemand hebben die niet op me is? hij vroeg of ik er zo erg mee zat, want hij vond me zo stil. dat was ook het geval en toen heeft ie voorgesteld om gewoon uit elkaar te gaan en elkaar soms gewoon als vrienden op te zoeken. hij zei dat de verliefdheid misschien weer terug komt. nou, daar reken ik niet op, maar ik ben wel blij dat we als vrienden uit elkaar gaan. maar ik baal zo erg!!! ik ben nog nooit zo verliefd geweest!! maar ja, voorlopig hoef ik absoluut geen relatie meer. vinden jullie dat we een goede oplossing hebben gevonden?
Oud 03-07-2004, 12:24
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
o my god, ik weet het echt niet meer, nu zeg ie weer dat me vannacht zo gemist heeft en dat hij me weer in z'n armen wil voelen en zoenen, ik weet nou echt niet meer wat ik moet doen. hij vroeg nu of we weer hadden. nu ga ik vanmiddag met hem praten. ben benieuwd!!!
Oud 03-07-2004, 12:53
Kuzco
Kuzco is offline
Jeetje, die weet ook niet wat hij wil, zeg!
Lekker onzeker allemaal.
Oud 03-07-2004, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Daboman schreef op 02-07-2004 @ 19:36 :
nou ben ik niet echt ervaringsdeskundige (al ben ik wel verliefd geweest, maar het was nooit wederzijds), maar ik heb nooit begrepen waarom mensen het uitmaken omdat ze niet meer verliefd zijn? Ik heb het wel al heel vaak gezien. Verliefd zijn duurt toch geen jaren?! Het is toch meer een aanzet tot? een beginfase?
De liefde kan ook gewoon overgaan. De vlinders zijn weg en verder voel je niets meer voor die persoon. de symptomen van Houden van is als je nog interesse hebt in degene en om de zoveel tijd denkt: "goh, het zou wel leuk zijn als hij hier was."
Als de ander je geen bal meer interesseert, is het tijd om verder te gaan zonder hem/haar.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 14:34
Verwijderd
Citaat:
J-tjuh schreef op 03-07-2004 @ 13:24 :
o my god, ik weet het echt niet meer, nu zeg ie weer dat me vannacht zo gemist heeft en dat hij me weer in z'n armen wil voelen en zoenen, ik weet nou echt niet meer wat ik moet doen. hij vroeg nu of we weer hadden. nu ga ik vanmiddag met hem praten. ben benieuwd!!!
Een twijfelend vriendje is ontzettend irritant. Ik heb maar een tip: Bedenk wat voor jou het punt is waar je zegt: "Weet je wat, laat maar. Ik ga verder met mijn eigen leven." Als hij dan weer begint te twijfelen en te miepen, kan jij in ieder geval aangeven wat je wil en wat je grenzen zijn i.p.v alles van hem af te laten hangen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 17:59
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik heb vannacht echt geen oog dicht gedaan en heb alleen maar lopen janken. hij miste me toch heel erg. dus wij vanmiddag het uit gaan praten. kom ik thuis, mun ma; en nu? we hebben besloten om toch verder te gaan. we hebben echt een goed gesprek gehad. hij wou het dolgraag weer proberen, ik ook op voorwaarde dat hij niet binnenkort met zoiets komt. het is nu uit of bij elkaar blijven!!! hij koos voor het laatste. en het voelde wel lekker want we hebben alle problemen besproken. mijn ouders zijn bang dat hij mij aan het lijntje houdt. maar ik heb gezegt dat als hij dat doet, we niet als vrienden uit elkaar gaan.

en hij zei ook dat zijn verliefdheid weg ging maar meer van me ging houden. is dit een goed teken?
Oud 03-07-2004, 21:33
Dzjes
Dzjes is offline
Als hij zegt dat hij van je houdt, dat is toch een goed teken denk ik ja
Verliefdheid gaat over (zoals hierboven beschreven), maar komt in vlagen terug.. en elke relatie heeft wel eens een dipje,
Vind het trouwes wel goed dat je het irl besproken hebt, weet jij ook weer wat meer,
Succes nog, en probeer niet te veel te piekeren, geloof me, het doet je relatie ook geen goed.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 10:07
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
jaah, allemaal erg bedankt voor de reacties!

mijn ouders vonden het eerst maar raar dat het weer zo snel aanging, ze dachten dat hij mij gebruikt. dat slaat helemaal nergens op. we hebben er goed over gepraat. ik heb ook tegen hem gezegt of je weet zeker dat je bij me wilt blijve (en niet weer over een week met dat komt aankachelen) of het is gewoon uit. nou, dat werd dus het eerste. toen ik bij hem aankwam, waren zijn ouders ook niet vriendelijk tegen hem. nou hoorde ik ook van hem dat zijn ouders hem maar raar vonden doen. en er was nog iets, heb er maar niet over door doorgevraagd, want hij zat er best wel mee. ik sprak gisteren nog 2 vriendinnen en die vonden het echt keilief dat het weer aan is en vinden het niet raar! toch nog normale mensen in de wereld
Oud 04-07-2004, 10:38
Icemancool
Icemancool is offline
pfew.... Ik zit net in ongeveer hetzelfde schuitje alleen dan met mn vriendin, we gaan vanmiddag praten. Dus ik heb ook nog wat aan deze reacties!
Ik zie wel verder hoe het loopt.
Cheerz
Oud 04-07-2004, 10:58
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
jaah, veel succes!!!
Oud 04-07-2004, 11:07
Verwijderd
Ik had dit zelf ook, alleen was ik degene die niet meer verliefd was. Ik hield ook nog wel van hem, maar anders. Uiteindelijk heb ik het uitgemaakt. Het is heel rot, maar je kunt er niks aan doen en je kunt het niemand kwalijk nemen.

Edit: We hadden ongeveer anderhalf jaar.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 12:55
foreignstud2
foreignstud2 is offline
ik heb het ook gehad..

na 1,5 jaar was ik gewoon niet meer verliefd... was heel vervelend maar ik was echt toe aan iets nieuws. had het gevoel dat zij dacht dat wij voor altijd bij elkaar zouden blijven en daar vond ik mezelf veel te jong voor.. het is nu een half jaar uit en we zijn nog steeds vrienden..
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 18:39
Verwijderd
Verliefdheid blijft niet je levenlang, ik bedoel.. op den duur gaat dat over in houden-van. Je blijft niet, als je langer bij elkaar bent, de hele tijd in die huppel-spring-verliefde bui... waarom zou je het dan uitmaken? Tenzij de verliefdheid weg is en je elkaar meer als vrienden ziet etc....
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 21:35
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
jaah, we hebben weer verkering!!! de volgende dag zei ie dat hij me heel erg miste naja staat hieboven al trouwens ik ga nu een week naar Berlijn, is gelijk een goede test maar we hebben gelijk alle problemen besproken en het voelt nu een stuk beter.
Oud 05-07-2004, 09:42
Verwijderd
Wat fijn dat het weer aan is. Ik denk dat er zeker een kans van slagen is wanneer hij nog zo graag met je verder wil en zegt van je te houden.

Ik persoonlijk heb nu twee keer meegemaakt dat het verliefd zijn overging in houden van. De eerste keer kreeg ik toen echt het gevoel dat de relatie op was, alles was het ooit zou kunnen zijn was het al en dat voelt erg.. saai, zeg maar. En benauwend, ookal hield ik wel veel van hem.

Bij mn vriend heb ik echter veel meer het gevoel dat die relatie gewoon met ons meegroeit en ons dus ook nog zoveel te wachten staat. We kunnen ons beiden als personen gewoon nog ontwikkelen en kunnen ook nog erg verliefd zijn op elkaar. We blijven nieuwe dingen ontdekken.

Houden van kan echt zo verschillend zijn, maar zolang je je goed voelt bij die persoon en in de relatie is er niets aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 09:48
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Ik wil niet lullig doen maar de 2e keer weer proberen is in 90% van alle gevallen een laatste adem. Bij mij duurde het nog 2 weken en toen ging het definitief uit. Je gevoel is niet meer te herstellen en het gaat altijd weer aan om de foute redenen. (medelijden, niet alleen willen zijn, onzekerheid enz)

Maar misschien zit er een klein kansje in...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 09:55
menariye
menariye is offline
Op msn??? WTF
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 11:05
Verwijderd
Citaat:
menariye schreef op 05-07-2004 @ 10:55 :
Op msn??? WTF
Tsja. Makkelijk, redelijk anoniem, je hoeft iemands stem niet te horen, je merkt het niet als iemand keihard aan het janken is, je kunt lang over een antwoord denken.

Ruzies, meningsverschillen en dit soort dingen moet je via de tel doen, of nog beter face to face.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 12:04
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-07-2004 @ 12:05 :

Ruzies, meningsverschillen en dit soort dingen moet je via de tel doen, of nog beter face to face.
Ik heb zo'n hekel aan drama...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Ereshkigal schreef op 05-07-2004 @ 13:04 :
Hoeveel groter schat je dat het drama wordt als je dat soort dingen over msn doet?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 15:34
Verwijderd
Ja ach, ik heb nu ook bijna 8 maanden met mijn vriend. En ik kan ook niet echt zeggen dat ik nog ''echt verliefd'' meer ben. Het kriebelige van het begin is eraf. Maar dat heeft hij ook, en maakt op zich niet uit. Want we houden wel van elkaar. Ik denk niet dat je je levenlang verliefd blijft hoor.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Ereshkigal schreef op 05-07-2004 @ 13:04 :
drama roels
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 13:41
liefdesvlinder
liefdesvlinder is offline
hebben wij ook gehad, hij zei dat ook tegen mij maar dan hebben we elkaar gewoon een maand ofzo niet meer gezien en toen wistie dat hij wel nog verliefd op me was wnat hij miste me echt enorm zei hij en nu gaat alles weer super tss ons!
dus ja geef elkaar even wat tijd, als je elkaar niet mist, weet je waar je staat succes ermee
Oud 07-07-2004, 15:09
Mimosa
Mimosa is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 02-07-2004 @ 16:48 :
Lekker dom als je 't uitmaakt. Verliefdheid verdwijnt altijd na een tijdje, houden-van blijft. En hij geeft zelf aan dat 'ie nog van je houdt en dat hij het niet uit wil maken.

Dus.
Ja, in principe is er niks aan de hand. Verliefdhuid gaat per definitie over en hij wil het toch niet uitmaken?
Oud 09-07-2004, 14:04
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
haaj,

ik ben terug uit Berlijn. het gaat steeds beter tussen ons! ik had dit totaal niet verwacht. we hebben elkaar rot gesmst en gelijk gebelt. onze relatie voelt nu echt beter, ik merk dat we eerst super jaloers konden doen. niet gezonde jaloezie, maar echt te erge jaloezie. maar het gaat super tussen ons! en ik wil jullie erg bedanken voor jullie reacties!!!
Oud 11-07-2004, 09:54
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 02-07-2004 @ 17:01 :
gebeurt vaker, moet ook. ik ken idd mensen die na 6 jaar nog verliefd zijn maar met "houden van" hou je het je hele leven uit.
als hij nu meer voor je voelt als dan is het goed.
Oud 11-07-2004, 12:40
Verwijderd
Citaat:
cookie16 schreef op 11-07-2004 @ 10:54 :
ik ken idd mensen die na 6 jaar nog verliefd zijn
Ze liegen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 14:49
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-07-2004 @ 13:40 :