Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2004, 19:17
Zoem
Zoem is offline
Ik weet dat er al veel meer topics over zijn, ik heb ook al gezocht.. maar ik weet nog niet alles wat ik wil weten.

Ik wil me dus laten testen en dacht erover om morgen naar de dokter te gaan. Ik neem aan dat dat gewoon in het spreekuur kan (?). Maar ik heb liever niet dat m'n moeder het weet. Ik ben particulier verzekerd en geloof dat ik dan de rekening thuis gestuurd krijg (?).. kan de huisarts het zo doen dat niet te zien is waarvoor ik ben geweest? Ik verzin er wel iets omheen, da's geen probleem.. bovendien moet ik voor nog iets anders. En ehm.. stuurt-ie me dan door of doet-ie alles zelf? En als-ie me doorstuurt.. hoe zit het dan met de rekeningen daarvan?

En waarop testen ze als ze je bloedafnemen? hiv en herp. b? of nog meer? En duurt het echt 2 weken voor ik een uitslag heb?

Nja.. beetje onsamenhangend, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 20:25
Zoem
Zoem is offline
Sorry voor mijn ongeduldigheid.. maar is er niemand die antwoord kan geven vanavond nog.. alsjeblieft.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 20:38
elledc
elledc is offline
Ik kan je niet helpen vrees ik, wel weet ik dat welke behandeling wordt voorgeschreven, verschilt per soa. Ook de duur van de behandeling is per soa verschillend. Een hiv-test bijvoorbeeld is pas drie tot zes maanden nadat je onveilig hebt gevreeën zinvol.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 20:45
Verwijderd
voor zover ik weet komt op de rekening niet te staan waarvóór je naar de huisarts ging... dus dan kun je gewoon zeggen dat je hoofdpijn had ofzo.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 20:47
Zoem
Zoem is offline
En het doorverwijzen?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 21:08
Mara
Mara is offline
Weet ik niet, maar anders zeg je dat je buikpijn had en daarvoor erheen bent gegaan?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 21:12
Zoem
Zoem is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 29-08-2004 @ 22:08 :
Weet ik niet, maar anders zeg je dat je buikpijn had en daarvoor erheen bent gegaan?
Mja, dat lukt wel.. de dokter zelf is opzich het probleem niet.. maar als-ie gaat doorverwijzen misschien wel..
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 21:16
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik heb een half jaar geleden ook zo'n soa-test gedaan.
Ik heb gewoon een afspraak bij de huisarts gemaakt en heb m'n klachten omschreven. Volgens hem was het niks, maar hij wou me, om mij gerust te stellen, wel wat 'spulletjes' meegeven zodat ik de test zelf kon doen. Even voor de duidelijkheid, ik heb mezelf niet op herpes en hiv laten testen, alleen de meest gangbare soa's. Ik kreeg dus het een en ander mee naar huis en dat moest vervolgens naar het laboratorium. Daar krijg je dus een rekening van thuis, daar staat ook op dat het een lab. onderzoek is. Bloed gaat natuurlijk ook naar het lab.

Ik kon de test dus zelf doen, maar dit is niet bij alle huisartsen zo. Bloed afnemen doe je natuurlijk sowieso niet zelf. Ik denk niet dat je doorgestuurd wordt, al weet ik niet helemaal zeker hoe dat zit met testen op hiv.

Ik hoop dat je het je zo wat duidelijker is en als je nog iets wilt weten, vraag je het maar Sterkte morgen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 21:21
Zoem
Zoem is offline
Nou ja.. ik weet 100% zeker dat ik herp. B niet heb. Hiv ga ik even met de huisarts overleggen maar ook die kans is heel klein aangezien ik in de laatste paar jaar helemaal binnenste buiten ben gekeerd en 101 bloedtests heb laten doen op vanalles en nogwat.

Ik ga morgen maar even aan de huisarts vragen of er iets met de rekening van het lab kan. Anders weet ik het ook even niet en zal ik het toch maar moeten zeggen denk ik.

Ik heb nog een vraag, maar dat is meer interesse: krijg je ook schriftelijk iets mee of opgestuurd dat je wel of niet soa vrij bent?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 21:27
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik heb het van tevoren toch maar tegen m'n moeder gezegd... Zo'n rekening is best duur om zelf te betalen, terwijl je er eigenlijk voor verzekerd bent. Maar ik snap je wel, ik heb er ook achteraf veel te lang mee rondgelopen, ik was blij toen ik het gezegd had.

Ik moest een week na de test de huisarts bellen voor de uitslag. Bij mij was alles negatief gelukkig. Dat was het, ik kreeg het niet ook nog eens schriftelijk.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 21:32
Zoem
Zoem is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 29-08-2004 @ 22:27 :
Ik heb het van tevoren toch maar tegen m'n moeder gezegd... Zo'n rekening is best duur om zelf te betalen, terwijl je er eigenlijk voor verzekerd bent. Maar ik snap je wel, ik heb er ook achteraf veel te lang mee rondgelopen, ik was blij toen ik het gezegd had.

Ik moest een week na de test de huisarts bellen voor de uitslag. Bij mij was alles negatief gelukkig. Dat was het, ik kreeg het niet ook nog eens schriftelijk.
Mja, nou ja.. het is geen wereldramp als m'n moeder erachter komt. Ze weet toch al dat ik seks heb en heeft liever dit dan dat het pas een jaar later zo blijkt te zijn of zo. Maar ik heb weinig zin om het met haar te gaan bespreken.

Een week is wel te doen
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 09:34
Zoem
Zoem is offline
Sta ik om 8 uur op.. blijkt dat de dokter geen spreekuur (meer) heeft.

Nja, heb een afspraak voor woensdag.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten