Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2004, 15:18
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Hoi,
ik heb dus last van wat men hier een 'dikke maag' noemt. Het komt er gewoon op neer dat als ik gegeten heb mijn maag enorm gaat opzwellen, geen mooi zicht en ik heb het gevoel alsof ik werkelijk ga ontploffen . Niemand anders die ik ken heeft hier last van maar iedereen lijkt het wel al normaal te vinden dat ik het heb. Het is geen mooi zicht en als ik vb. een strak shirtje aan heb en ik ga iets eten dan staat m'n maag gewoon helemaal bol. Ik moet dan minstens een uur wachten tot alles weer normaal is. Dit heb ik nu al een paar jaar maar het betert niet .
Ik heb wel een redelijk platte buik en als ik honger heb of zoals 's morgens nog niet gegeten heb, zijn m'n maag en buik ook helemaal vlak.
Ik weet echt niet wat ik er tegen kan doen, het is redelijk vervelend. Herkent iemand dit en wat kan je ertegen doen?
Oud 19-06-2004, 15:25
--Pipeloi--
--Pipeloi-- is offline
Ik weet alleen dat als je patat eet dat je maag dan op gaat zetten.....verder geen idee wat je eraan kan doen...kheb eht zelf ook weleens gehad....als je je maag zeg maar naar voren duwt, lijkt het net alsof je zwanger bent haha
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 17:24
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Weet je niet of er wat aan gedaan kan worden door een dokter ofzo.

Verder helpt het misschien dat je niet af en toe veel eet, maar dat je verdeeld over de dag vaker kleinere porties eet. Dan komen er nl. minder grote hoeveelheden voedsel tegelijkertijd in je maag en dan denk ik dus dat de zwelling niet zo groot zal zijn.
Oud 19-06-2004, 17:37
Verwijderd
Ik lijk soms ook echt 5 maanden zwanger, op een bruiloft van vrienden vroeg een vreemde aan mijn vriend en mij wanneer de kleine zou komen... Echt vreselijk...

Maar goed, na een tijdje zakt het ook wel weer weg en is mijn buik weer helemaal vlak... Ik heb het na het eten van appels, pasta en aardappels bijzonder erg, ander eten doet het iets minder. Volgens mij kan je er niets aan doen, gewoon weg laten zakken..
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 18:02
vixen
vixen is offline
Ik heb dat ook wel, als ik iets gegeten heb krijg k echt n dikke buik. Maarja, dat gaat vanzelf over, dus ik zie het probleem niet zo heel erg. En ik denk ook niet dat je dr ecth iets aan kan doen.
Oud 20-06-2004, 10:43
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik zit precies met hetzelfde probleem. 'S ochtends een mooi strakke buik, maar zodra ik iets eet, bolt het op. Maakt bij mij eigenlijk vrij weinig uit wat ik eet, maar de hoeveelheid heeft vaak wel invloed. Ik probeer daarom een regelmatig eetpatroon aan te houden (wat niet altijd lukt...) en verder kun je er vrij weinig aan doen. Ik vind het alleen wel jamer, want ik vind het echt niet mooi. Dus hou ik mijn buik vaak maar een beetje in...
Oud 20-06-2004, 20:07
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Hey, thx voor jullie reacties, een probleem is er niet echt maar ik wou gewoon effe weten of het eigenlijk wel normaal is. En zoals Andijvie al zei is het soms ook net alsof ik zwanger ben. Ik ben eerder naar de magere kant en ook helemaal niet breed dus dan lijkt het enorm raar. Nuja ik zal er maar mee leren leven en even proberen om wat kleinere porties te eten.
Thx
Oud 20-06-2004, 21:58
Verwijderd
das toch normaal, dat je buik dan dikker wordt?
eten vult
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 22:53
Verwijderd
Citaat:
kazje schreef op 20-06-2004 @ 22:58 :
das toch normaal, dat je buik dan dikker wordt?
eten vult
Ja, maar veel mensen komen er niet uit te zien als 5 maanden zwanger na het eten...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 10:45
MightyDuck
MightyDuck is offline
Hmm ik heb dit alleen als ik echt heel erg veel gegeten hebt. Dus voor de 3e keer achter mekaar tot het randje vol geduwd

Uitzetten van de maag komt ook nog wel eens doordat de maag vol zit. Vaker eten dus zou ik zeggen zodat de maag er wat aan kan wennen
Oud 21-06-2004, 10:51
MightyDuck
MightyDuck is offline
Hmm ik heb dit alleen als ik echt heel erg veel gegeten hebt. Dus voor de 3e keer achter mekaar tot het randje vol geduwd

Uitzetten van de maag komt ook nog wel eens doordat de maag vol zit. Vaker eten dus zou ik zeggen zodat de maag er wat aan kan wennen
Oud 25-06-2004, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 20-06-2004 @ 23:53 :
Ja, maar veel mensen komen er niet uit te zien als 5 maanden zwanger na het eten...
ik wel
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 14:48
the_conquer
the_conquer is offline
Je kan je etenspatroon aanpassen.

Eet niet te veel en eet kleinere portier verspreid over de hele dag.
Oud 02-07-2004, 13:07
Cookie
Cookie is offline
misschien dat het helpt als je 's ochtends drinkontbijt neemt ipv brood of zoiets. en veel drinken tussendoor, dat heeft minder volume en zet misshien ook minder aan. geen idee of het helpt, maar je kunt het proberen.

Regels voor berichten