Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2004, 10:56
klaasdevries
klaasdevries is offline
Na mijn Bachelor Business Administration (BBA) wil ik via een schakelprogramma een masteropleiding Informatiekunde gaan doen. Dus een opleiding waar de koppeling computers/Internet en economie heel erg naar voren komt.
Het is dus geen computerkunde, want daarbij leer je heel veel programmeren e.d.

Ik heb de volgende studies gezien:
Business Information Systems
UVA: http://www.science.uva.nl/masters/ob...655DBB93A45678

Business Informatics:
VU: http://www.cs.vu.nl/bi/index-en.html
UU: http://businessinformatics.nl/

Mijn vragen:
1. Weet iemand het verschil tussen Business Information Systems en Business Informatics?
2. Opleidingen die recht geven op eenzelfde titel (bijv. BBA), zijn dat opleidingen die allebei uiteindelijk op hetzelfde neerkomen, alleen soms via andere wegen?
3. Geeft elke Masteropleiding recht op een titel, bijv. MBI?

Als de opleidingen allemaal recht geven op dezelfde titel (MBI). Met een dergelijke titel betekent het dat je hetzelfde weet als bij een andere opleiding, alleen via een andere weg, dan kan ik ze makkelijker vergelijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2004, 21:19
Verwijderd
Ik kan je alleen antwoord geven op je derde vraag, en dat antwoord luidt ontkennend. Niet elke masteropleiding heeft zogenaamd civiel effect, dus verstrekt een titel aan degene die de opleiding heeft afgerond.

Alleen opleidingen die de titel master of science (MSc) of master of arts (MA) opleveren, hadden civiel effect onder het oude systeem. Dat zijn dus de studies die vroeger de titels mr., ir. of drs. opleverden, dus de 'gewone' universitaire studies.

Masteropleidingen die alléén 'master' op leveren, of 'master of advanced nursing practice' of 'master of whatever' zijn géén traditionele universitaire doctoraalopleidingen. Ook HBO's kunnen masters aanbieden, denk aan de The Hague University, of allerlei andere HBO's die ook 'masters' aanbieden. Dat zijn dus géén opleidingen die gelijkwaardig zijn aan 'echte' universitaire opleidingen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 21:41
El Kim
El Kim is offline
The Hague University... omg

Gewoon de Haagse hogeschool

En, idd, alleen MSc of MA of LLM zijn het equivalent van de oude drs. en mr.-titels. De rest is HBO-rotzooi.
Oud 29-06-2004, 22:40
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 29-06-2004 @ 22:41 : De rest is HBO-rotzooi.
Wat weet je dat toch weer mooi te brengen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 22:43
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 29-06-2004 @ 23:40 :
Wat weet je dat toch weer mooi te brengen.
Het is een gave
Oud 29-06-2004, 22:47
klaasdevries
klaasdevries is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-06-2004 @ 22:19 :
.........
Dus het komt er feitelijk op neer dat masters zonder titel op HBO-niveau zijn en masters met titel op universitair-niveau zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 22:51
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
klaasdevries schreef op 29-06-2004 @ 23:47 :
Dus het komt er feitelijk op neer dat masters zonder titel op HBO-niveau zijn en masters met titel op universitair-niveau zijn.
Alleen Master of Arts, Master of Science of Master of Law zijn van de universiteit. HBO-masters krijgen een titel van een bepaald vakgebied, bijvoorbeeld Communications.
Reageren

Regels voor berichten