Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2004, 12:10
Doefus
Doefus is offline
Ok...ik moet het nu ff kwijt want word er helemaal gestoord van.

In september heb ik alweer 3 jaar met me vriend. Ik ben Portugees en hij is Nederlands. Het werkt al die tijd al goed, maar nu begint me familie opeens te zeuren(mijn moeder,nicht en haar vriend)Dat het tog beter zou zijn als k een Portugeese vriend zou hebben. Dat het makkelijker zou zijn..bla bla bla..En nu is mijn vriend opeens niet goed voor me. Hij is te stil..niet gezellig en weet k veel wat allemaal. En dan hebben ze ook nog is de perfecte jongen voor me gevonde.. Hij is ook Portugees een goeie vriend van mij en de neef van de vriend van me nicht (begrijp je het nog) Elke x hebben ze het erover hoe leuk hij is. En hoe niet leuk mijn vriend is.

Gister had k een verjaardag van me tante en in het bijzijn van mijn vriend hadden ze het er de hele tijd over hoe leuk die jongen is. Ik word er helemaal gestoord van.
Hoe kan k zorgen dat ze ermee stoppen..en werkt zo een relatie met mijn vriend nog wel
Oud 27-06-2004, 12:17
Weylyn
Weylyn is offline
Wat een etters zeg. Probeer eens met ze te praten. Als ze trouwens zo over mijn vriendin zouden doen in haar bijzijn dan konden ze een dreun verwachten.
Oud 27-06-2004, 12:23
Doefus
Doefus is offline
Hmhm...ben ook heel kwaad geworden...maar had ook zoiets van..laat ze maar lullen k weet wel beter..
Oud 27-06-2004, 12:33
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Pfff... Ze hebben het er dus over dat zo'n relatie niet werkt, maar ze zorgen er zelf gewoon voor dat die relatie van jouw niet werkt. Wat een sukkels, ik zou ze echt negeren, of heel kwaad worden. Worden ze nog erger, zou ik gaan chanteren!

Liefde voor alles!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 12:36
Verwijderd
'k zou idd proberen er met ze over te praten. En als dat niet helpt, dat zou ik niet meer naar dingen gaan waar familie is, dan kunnen ze de pot op en zou ik ze niet (meer) willen kennen. 't gaat er om dat JIJ gelukkig bent met degene met wie je een relatie hebt, niet met wie zij gelukkig zouden zijn, zij hoeven niet met die persoon samen te leven, enz. jij wel. Probeer ze dat aan hun verstand te brengen. En praat er eventueel ook over met je vriend, dat jij er anders over denkt dan je familie ed.

Als je nicht wel zelf haar vriend heeft mogen kiezen, dan kan je dat eventueel ook als argument gebruiken (Dat hij dan misschien toevallig ook Portugees is, das dan jammer. Vinden ze anderen soms minder dan Portugezen? Ze discrimineren toch niet?! (Geen vraag aan jou, maar een vraag aan hen. )).
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 12:38
Doefus
Doefus is offline
Jaa dat heb ik gister ook wel gedaan..(met hem gepraat) maar dat was ff snel..ga denk k vanavond wel ff goed gesprek met hem over hebben. Want ik wil egt dat niks of niemand onze relatie in de weg staat!

Bedankt..KuS
Oud 27-06-2004, 12:42
Verwijderd
Tsja, je hebt traditioneel ingestelde, conservatieve ouders. Daar kun je weinig aan doen. Gewoon negeren dus.

En ach, je hebt nu 3 jaar met die gozer dus het is binnen een jaar wel over.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-06-2004 @ 13:42 :
En ach, je hebt nu 3 jaar met die gozer dus het is binnen een jaar wel over.
Het is de laatste tijd toch alleen maar erger geworden...? Misschien dachten ze (= familie) daarvoor dat het 'gewoon een relatie' was en beginnen ze zich nu ineens te realiseren dat het toch wel erg serieus begint te worden oid... En dan wordt het niet zomaar minder, denk ik...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 12:47
Doefus
Doefus is offline
Ja maar eigenlijk is het heel raar...want mijn ouders waren nooit zo dat ze wouden dat k perse met een Portugees thuis kwam..dat maakte ze weinig uit! Alleen me moeder doet er de laatste tijd zo raar over!En volgens mij komt dat alleen maar omdat ze het niet zo goed kan vinden met me vriend!
Oud 27-06-2004, 12:55
Achazia
Achazia is offline
Ik zou tegen je moeder zeggen, dat ze het niet opeens niet goed moet gaan vinden. Het ging toch al drie jaar goed? En nu gaat ze opeens zeuren over een Portugese jongen, terwijl jij gewoon lekker gelukkig bent met jouw vriendje. Dat slaat helemaal nergens op. Misschien denken ze dat dat een betere 'partij' voor jou is omdat hij ook Portugees is. Juist ja. Ik zou met je moeder praten en zeggen dat ze haar opmerkingen voor zich moet houden: als zij beledigende en denigrerende opmerkingen maakt als jouw vriendje in de buurt is, kan ik me heel goed voorstellen dat je vriendje zich minder gezellig en stil gaat gedragen!

Tjonge, wat kan ik me hier kwaad om maken!

Succes, meis.
Oud 27-06-2004, 12:57
Doefus
Doefus is offline
Citaat:
Achazia schreef op 27-06-2004 @ 13:55 :
Ik zou tegen je moeder zeggen, dat ze het niet opeens niet goed moet gaan vinden. Het ging toch al drie jaar goed? En nu gaat ze opeens zeuren over een Portugese jongen, terwijl jij gewoon lekker gelukkig bent met jouw vriendje. Dat slaat helemaal nergens op. Misschien denken ze dat dat een betere 'partij' voor jou is omdat hij ook Portugees is. Juist ja. Ik zou met je moeder praten en zeggen dat ze haar opmerkingen voor zich moet houden: als zij beledigende en denigrerende opmerkingen maakt als jouw vriendje in de buurt is, kan ik me heel goed voorstellen dat je vriendje zich minder gezellig en stil gaat gedragen!

Tjonge, wat kan ik me hier kwaad om maken!

Succes, meis.
Jullie zijn egt lief allemaal het is egt fijn als mensen positief reageren op mijn relatie..dank je wel voor al jullie lieve adviesen
Oud 27-06-2004, 13:43
Verwijderd
Gewoon droog tegen je familie zeggen dat jij zelf wel bepaald met wie je een relatie aangaat en met wie niet.

Meer niet, een zinnetje is genoeg.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 15:25
annetjuh
annetjuh is offline
gewoon doorgaan met je vriendje en dat is toch voldoende.
Dat gezeur zet je ff goed op de plaats en dan is het afgelopen zeg anders dat je zwanger bent of gaat samenwonen ofzow, kun je lachen
Oud 27-06-2004, 15:40
little nemo
little nemo is offline
jah idd, zeg dat jullie gaan trouwen en wordt daarnaast elke keer boos als ze over die andere jongen beginnen. like, jou leven jou zaak...ik snap niet waar ze zich mee bemoeien
Oud 27-06-2004, 15:53
Nebel
Nebel is offline
Waarom willen ze zo graag dat je een portugese vriend hebt dan? Wat is daar makkelijker aan? misschien rustig uitleggen dat je van hem houdt en dat hij jou keuze is, dat zij daar nix over te zeggen hebben... Wat vervelend zeg... Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 17:28
Doefus
Doefus is offline
Ja ik snap het ook niet...het is makkelijker met vakantie...en we hebben dezelfde gewoontjes...bla bla bla..k snap er zelf ook nix van..
Oud 27-06-2004, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 27-06-2004 @ 13:45 :
Het is de laatste tijd toch alleen maar erger geworden...? Misschien dachten ze (= familie) daarvoor dat het 'gewoon een relatie' was en beginnen ze zich nu ineens te realiseren dat het toch wel erg serieus begint te worden oid... En dan wordt het niet zomaar minder, denk ik...
Ik had het eigenlijk over de relatie zelf.

Aangezien trouwen of kinderen nemen er niet aan zit te komen, voor zover ik dat hieruit op kan maken, is deze relatie gedoemd te eindigen. Zoals iedere relatie.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 19:14
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-06-2004 @ 18:58 :
Ik had het eigenlijk over de relatie zelf.

Aangezien trouwen of kinderen nemen er niet aan zit te komen, voor zover ik dat hieruit op kan maken, is deze relatie gedoemd te eindigen. Zoals iedere relatie.
Vind ik wel een rare stelling, niet elke relatie eindigt perse.. Begrijp ook niet goed hoe je hier aan komt,.. ze hebben toch al 3jaar een relatie? Wat volgens mij toch al een serieuze tijd is..

Ontopic : als ik jou was zou ik ook proberen om er eens rustig over te praten, werkt het niet, zou ik hen gewoon negeren.. Ze hebben zich niet te moeien met jouw leven en toekomst, je moet zelf maar kiezen of je verder wil met deze jongen of niet? Probeer dit toch aan hun verstand te brengen. Conservatieve ouders zijn er altijd hoor, .. je zal wel zien hoe het bij jou verloopt? Drie jaar is toch al een tijdje, dat kan je niet zomaar eventjes weggooien.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Doefus schreef op 27-06-2004 @ 13:10 :
Ok...ik moet het nu ff kwijt want word er helemaal gestoord van.

In september heb ik alweer 3 jaar met me vriend. Ik ben Portugees en hij is Nederlands. Het werkt al die tijd al goed, maar nu begint me familie opeens te zeuren(mijn moeder,nicht en haar vriend)Dat het tog beter zou zijn als k een Portugeese vriend zou hebben. Dat het makkelijker zou zijn..bla bla bla..En
Makkelijker voor wie?
Jij kan al 3 jaar goed met hem opschieten.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 03:36
Daevrem
Daevrem is offline
Ik vind dat Mephostophilis best een punt heeft. Liefde is in de praktijk niet zo sterk als veel mensen denken. Een huwelijk of het verantwoordelijkheidsgevoel mbt kinderen is veel en veel sterker.

Veel mensen vinden het niet zo leuk om dit te horen maar het is toch werkelijkheid. Veel vrouwen denken dat ze eeuwig verliefd blijven op hun vriend. En als dat dan niet zo is dan worden ze helemaal onzeker, (gaan ze eindelijk echt nadenken) en dan weten ze het niet meer. Om over de mannen maar niet te spreken...

Maar toch denk ik dat twee mensen die samen het leven delen gelukkiger zijn dan mensen zonder z'n vaste relatie tot de dood. Of ze nu verliefd zijn of niet maakt niet zo veel uit. Als er geen kinderen of geen huwelijk is is er gewoon veel moed voor nodig samen te blijven. Veel mensen hebben dat niet.

Maar conseravative ouders kun je enkel negeren. Ik zie geen alternatief. En wellicht gewoon hopen op progressiviteit.
Oud 28-06-2004, 09:29
Fade of Light
Fade of Light is offline
Gewoon doorgaan, zo goed als mogelijk. Want ook al hebben Mephis en Daevrem gelijk over 90% van de gevallen, dan kan het goed dat je bij die andere 10% hoort... In ieder geval hoop ik niet dat beide heren zo negatief, onrealistisch zijn om niet in te zien dat er meer dan genoeg uitzonderingen op de regel zijn (als we hun stelling voor waar aannemen)
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-06-2004 @ 18:58 :
Moet je niet eerst een relatie hebben om te gaan trouwen en/of kinderen te krijgen? Andersom lijkt me een wat rare volgorde. Dus is het niet zo dat iedereen relatie gedoemd is te eindigen (want het kan 'overgaan' in een relatie met huwelijk en/of kinderen). Of zie jij een huwelijk en/of 'iets' waar twee mensen samen kinderen hebben niet meer als een relatie?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 28-06-2004 @ 04:36 :
Een huwelijk of het verantwoordelijkheidsgevoel mbt kinderen is veel en veel sterker.
En waarop is een huwelijk over het algemeen gebaseerd...?
Volgens mij op liefde (en liefde is meer dan 'verliefd zijn').
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 10:34
Verwijderd
Mijn moeder en mijn oma zijn ook zo.. ze hebben dan ook "het perfecte vriendje" in gedachten ofzo. Als een vriend van mij, die zelf ook gewoon een vriendin heeft, eens langskomt dan is het meteen: "ohhh wat een ontzettend leuke, aardige, knappe jongen, blabla.. heeft ie eigenlijk al een vriendin?". En ook over andere jongens hebben ze van die verhalen. Ondertussen kraken ze mijn vriendje maar af.
Ik weet gewoon dat ze er toch niet mee stoppen en ze vinden het alleen maar leuk als ik er wat van zeg, dus dat doe ik niet.
Ze doen het iig niet als hij er bij is, dan doen ze vaak heel schijnheilig.

Ik ga ervan uit dat het bij jou anders is en dat ze wel naar je zullen luisteren als je zegt dat je het echt niet leuk vindt. Dat moet je dus ook doen.. zeker als je vriend erbij zit is het ontzettend onbeleefd om zo te doen. Dan moet je ook echt zeggen van "hey, vinden jullie dit niet een beetje onbeelfd? Hier zit mijn vriend hoor."
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 28-06-2004 @ 11:17 :
En waarop is een huwelijk over het algemeen gebaseerd...?
Volgens mij op liefde (en liefde is meer dan 'verliefd zijn').
Nee, het huwelijk is een instantie die overgebleven is uit vroeger tijden en een middel tot sociale controle.

Trouwen heeft niets met liefde te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2004, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-06-2004 @ 11:41 :

Trouwen heeft niets met liefde te maken.
Ow? Dan moeten mijn vriend en ik onze plannen toch maar weer herzien, geloof ik.

Spreek jij uit ervaring? Of heb je je mening ergens anders op gebaseerd? Ik ben erg benieuwd naar de argumentatie achter wat je zegt.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 10:50
Verwijderd
Als je moet trouwen om de liefde te bevestigen lijkt mij het einde nabij. Het voegt niets toe aan een relatie en is, zoals gezegd, gewoon een middel tot sociale controle.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 10:53
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-06-2004 @ 11:50 :
Als je moet trouwen om de liefde te bevestigen lijkt mij het einde nabij. Het voegt niets toe aan een relatie en is, zoals gezegd, gewoon een middel tot sociale controle.
Wie heeft het over trouwen als het bevestigen van de liefde? Dat vul je zelf in, dat doet verder niemand. Dat is de betekenis die JIJ er kennelijk aan geeft.

Misschien voegt het voor jou niks toe, maar dat betekend niet automatisch dat dat voor iedereen zo is, lmd. Qua liefde voegt het misschien idd weinig toe, als in dat het niks extra's geeft, maar dat is iets anders dan dat het niks met liefde te maken heeft.

Maar goed, we gaan nogal offtopic.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 11:17
soapenis
soapenis is offline
Ik zou als ik jou was die jongen dumpen en een Portugees opzoeken... Gehoorzaam je ouders, zij hebben jou op deze wereld gezet! Respect voor je ouders dus.

Ik hoop je hier wat aan hebt groeten
Oud 28-06-2004, 14:24
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
soapenis schreef op 28-06-2004 @ 12:17 :
Ik zou als ik jou was die jongen dumpen en een Portugees opzoeken... Gehoorzaam je ouders, zij hebben jou op deze wereld gezet! Respect voor je ouders dus.
Dus als jou ouders tegen je zeggen dat je geen relatie met een meisje mag hebben, maar alleen met een jongen, doe je dat ook?

Ik denk dat je toch nog eens met je ouders moet gaan praten. Probeer hen duidelijk te maken dat het jou leven is, en jou vriendje. Vraag ze eens of het bij hen ook zo gegaan is, dat je opa zei tegen je vader: dit is een leuk meisje, hiermee moet je een relatie krijgen. Probeer het een beetje te spiegelen op hen, dan zien ze misschien dat het niet eerlijk is om je zo te behandelen.

Dan wens ik je verder nog veel liefde en plezier met je vriend!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 14:28
Verwijderd
Citaat:

Belachelijke opmerking.

Waarom zou je tegen je gevoelens ingaan, toevallig omdat je ouders het zeggen?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 28-06-2004 @ 15:28 :
Belachelijke opmerking.

Waarom zou je tegen je gevoelens ingaan, toevallig omdat je ouders het zeggen?
Omdat je bekrompen bent?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 19:14
Verwijderd
same here, mijn ouders zien mijn vriend ook niet zitten omdat ik zovaak verdriet door hem heb. En ze maken ook opmnerkingen waar hij bij is dat ik denk : Nou kunnen jullie je kop wel weer houden.
Maar ik vrees dat erbij mij en misschien bij jou ookwel erg weinig aan te doen is. Misschien praten, maar vooral mijn moeder slaat alles in de wind als een klein kind...

maar succes, want ik weet hoe klotew het is...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 22:32
the_only_fieke
the_only_fieke is offline
Kweet perfect wat je voelt, mijn stiefma zegt ook constant dat mijn lief een nietsnut is en dat hij nooit zal werken of voor een gezin zorgen enzo !! En dan verschieten ze ervan dat mijn vriend hier nie graag over de vloer komt !!

En tergste is dan nog, de keren dat hij dan toch komt beginnen ze altijd over mijn ex en hoe perfect ze die wel vonden !!

Ik probeer ze te negeren, en ga zoveel mogelijk naar mijne vriend , maar das nie altijd even simpel !!

Sterkte
Oud 29-06-2004, 06:32
Verwijderd
Ik denk dat het komt omdat jouw land morgen tegen het land van je vriend moet. Voetbal ligt vaak nogal vijandelijk.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 06:50
Doefus
Doefus is offline
Hahaha...nou denk nie dat het daar te maken heeft...(voetbal) want het was daarvoor al...maja k ga van de week tog met mijn ouders proberen te praten!
Oud 29-06-2004, 06:50
Doefus
Doefus is offline
Citaat:

Dus k moet alles doen wat me ouders willen...beetje belachelijk tog !
Oud 29-06-2004, 07:52
Gammaray
Gammaray is offline
Ik weet hoe dat is mijn broer had ongeveer het zelfde verhaal met mijn schoonzus ze ouders.
Je hebt al drie jaar dus het zit erg goed neem ik aan.
Als je erg gelukkig bent met je vriend dan hebben je ouders er niks over te zeggen je moet het samen met je vriend doen en niet met je ouders dat is dan een bij zaak je kunt met elkaar rond de tafel zitten en als dat niet helpt dan moet je gewoon verder
en dan lekker gelukkig zijn en niet te veel aantrekken van je ouders.

Zon relatie kan wel werken maar dan het wel belangrijk dat je een keuze maakt of je familie of je relatie.
Als je het laaste kiest dan moet je er ook 100 procent voor gaan.
En het kan heel goed werken want mijn broer is al 12 en half jaar getrouwt en heeft 1 kind en 1 op komst.

Ik wens je veel sterkte toe.
Moet houden

Laatst gewijzigd op 29-06-2004 om 08:01.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 09:27
ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Komt er een voetbalwedstrijd aan, zijn alle Nederlanders ineens niets meer waard..

Rare jongens, die Portugezen..
Reageren

Regels voor berichten